Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Zmínka o nutnosti řidičského průkazu jakožto kvalifikaci k řízení motorového vozidla neni vhodný argument. Na příklad britská královna nemá a nikdy neměla řidičský průkaz. Ani vysokoškolský diplom nezaručí vždy kvalitu výuky, je to jen předpoklad. Je ale řada skvělých kantorů, kteří nikdy nestudovali pedagogiku. Netřeba připomínat Jana Amose Komenského.
A motorová vozidla řídí? i ve svém věku?
Ostatně v době Jana Amose Komenského i o moc let později pedagogika nestudovala. Vždyť za dob Marie Terezie (zavedla školní docházku) vyučovali ve školách často vysloužilí vojáci. Ti měli ale jednu výhodu: dokázali si zjednat pořádek a naučili děti to základní: číst, psát a počítat.
Možná vás to překvapí, řídí. Řídí velmi ráda už od války, kdy pracovala jako řidička i nákladních vozů. A protože korunu nosí jen vyjímečně a obvyklý klobouk by ji při řízení vadil, mívá na hlavě šátek. Ne vždy ji proto policista pozná, takže už se stalo, že ji při kontrole málem zatknul za řízení bez dokladů. Britská královna totiž ze zákona nemusí mít řidičský průkaz.
A to si nemohla udělat řidičák ani jako ta WRENka nebo u čeho že to sloužila?
A víc se od nich ani od vzdělání nevolnických "selských hřbetů" nežádalo.
Souhlas, pane Černý.
Stran kantorů přesně vystihuje situaci "posedlost papírem". Jsou profese, kdy praxe, osoba rozhodují. Ale nevím, jak získat tu praxi (třeba jen střední školu a začít vychovatelstvím).
Pane Černý, ukažte mi aspoň jednu fotografii britské královny za volantem, když už s tím argumentujete! Myslím, že královna ani nesmí řídit na veřejnosti auto, bylo by to dozajista porušení dvorského protokolu.
Rovněž byste mohl jmenovat pár těch "skvělých kantorů" kteří učí, ač nikdy nestudovali pedagogiku - ale raději ne, protože takoví nepochybně překračují zákon. A o Komenském se vyjadřujete, jako by k těm amatérům patřil, což jistě víte, že není pravda.
Zajímavé je skutečně, jak tu kdekdo hájí kantora - amatéra bez vzdělání. Zkuste si to představit u lékaře. A přitom má učitel, stejně jako doktor, podstatný vliv na kvalitu budoucího života svého svěřence-žáka, i když jej patrně nemůže svou případnou pedagogickou chybou okamžitě zabít.
Tím jste chtěl naznačit, že Komenský nestudoval na Vysoké škole pedagogické?