Sobota 1. 6. 2024Laura polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 54
  • Poslední: 22.1. 2014 18:53
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
B. Rybák 22.1.2014 18:24

Náš problém je kibicování

Všechny naše demokratické politické strany mají přibližně desetkrát méně členů, než by bylo potřeba k tomu, aby dobře fungovaly a své vedení obnovovaly. Pokud tedy někoho osud nějaké politické strany opravdu zajímá, ať do ní vstoupí.

Nejvíce to platí o ODS, kterou teď hromadně opouštějí a na stranu "vítězů" přecházejí na ni (jako na každou dlouhodobě úspěšnou stranu) nabalení prospěcháři a má tedy ze všech současných stran největší šanci na skutečnou obnovu.

Pokud by se ale měla zachránit na úkor své tradiční obhajoby liberálně konzervativního, zájmy našeho státu prosazujícího postoje, zastupovaného např. panem Zahradilem bylo by lépe, kdyby skončila a své historické zásluhy nezhanobila.

Úvahy o tom, jestli měla

B. Rybák 22.1.2014 18:33

Re: Náš problém je kibicování

Úvahy o tom, jestli měla ODS na svém kongresu nejprve diskutovat (a průběh diskuze nechat řídit starým vedením) nebo nejdřív volit jdou opravdu hodně mimo podstatu věci.

To si opravdu pan Doležal myslí, že delegáti kongresu jsou nemyslící stádo, které si svůj názor vytvoří až na něm o kandidátech na vedení strany nic neví a na postoje těch, kdo je na kongres delegovali se mohou "demokraticky" vykašlat?

L. Novák 22.1.2014 15:20

Pane Čechu, začínám mít obavy o vaši soudnost.

Přesněji, že nejste soudný člověk a umanutě SPAMujete NP svými výplody o politice, jsem si všiml už dávno. Ale že jste schopen psát nehorázné lži a kraviny, to je poslední kapka k tomu, že vaše texty už číst nebudu vůbec. Je to čistá ztráta času.

V. Vaclavik 20.1.2014 23:45

Rekl bych, ze ty kroky byly dostatecne

a ted uz jen musi ODS pockat, az se veci verejne potentuji jeste vice (potencial na to je velky) a jeste radi po nich volici v pristich, ci prespristich volbach sahnou, podobne jako tomu bylo historicky v jinych statech Evropy, kdy byli konzervativci, ci pravice odstavena na cas od koryt. Je to jako houpacka (vsichni to zname, napriklad UK s tim ma bohate zkusenosti a hafo prikladu), kdy se voli, kteri selhali a byli vyprazeni, znovu zaprahnou do povozu zoufaleho statu.

J. Holiš 20.1.2014 14:10

Zvoní umiráček ODS?

Němcová nemohla unést svou porážku nezvolením předsedkyní, této jak uvedl jeden z diskutujících, strany, která má největší zásluhy na polistopadovém vývoji. Při tom byla po celou dobu spolu i se Zahradilem svědkem všech lumpáren, kterých se tato super strana za dobu své existence dopustila. Sarajevský atentát nestačil, musela později nastoupit esa jako Topolánek pan Čistý a veledílo pro společnost dokončil Klaus svoji, až jak sám tvrdí, že až historie ocení jeho amnestii, kdy ocenil ty největší kmotry, tím že jim dal milost a jejich obětem zůstaly jen oči pro pláč. Viz H Systém a řada dalších. Je otázkou, jak dlouho to bude trvat, než se republika, ale i ODS dostane ze současného srabu, do kterého tuto zemi dostali polistopadoví politici, nejen ODS, ale i ostatních stran.

J. Boleslav 20.1.2014 15:02

Re: Zvoní umiráček ODS?

Můžete jmenovat nějaké lumpárny, které má ODS na svědomí? Amnestie to nebyla, co dál máte na skladě?

J. Maleček 20.1.2014 17:58

Re: Zvoní umiráček ODS?

Stokrát opakovaná lež se stává pravdou, že? Za H-System byl, pokud vím, odsouzen Smetka, tak to že obětem zůstaly oči pro pláč opakují jen média. Druhá věc je, kolik peněz z něho poškození dostanou, ale to by jistě nebylo jiné ani v případě dalších, kteří už byli dokonce odsouzeni také, ale kvůli odvoláním se tresty neustále měnily.

A když slyším (čtu), že polistopadoví politici dostali zemi do nějakého srabu, tak většinou vždycky vystartuju. Já si dnes v Německu můžu dát výbornou večeři a přijde mě cca na dvojnásobek toho co u nás. Když jsem se před dvaceti lety prvně dostal ven, dal bych za ni polovičku platu. Pravda, musím k tomu něco umět, to je taková základní podmínka. A narvané markety mi taky jako známka srabu nepřipadají, pravda, někdo na to má a někdo ne.

B. Rybák 22.1.2014 18:51

Re: Zvoní umiráček ODS?

Ano! To, jak úžasně se proměnila naše města (i vesnice) je vidět na první pohled. Mnozí z nás by to ovšem neviděli, kdyby se zázračně neproměnila např. i naše medicicína (nárůst průměrné očekávané délky života o 7 - 8 let!!). V tomto, stejně jako ve většině jiných ukazatelů jsme nepochybně v čele všech zemí bývalé RVHP!

J. Boleslav 20.1.2014 13:30

Pan Doležal se dá číst

jenom pokud se nejedná o Klause, ODS nebo sudeťáky.

J. Maleček 20.1.2014 18:00

Re: Pan Doležal se dá číst

Já ho čtu i v těchto případech :-) On totiž i v nich může mít kus pravdy.

Pokud jde o tu ODS, myslím, že k ní zas až tak moc nespravedlivý není. Že si z ní všichni udělali hromosvod je pravda. A že by měla udělat inventuru svého působení je taky pravda, já bych se třeba rád dozvěděl jaký má pohled na jednotlivé předsedy. Část (bývalých) sympatizantů ODS na Psu např. ze všeho viní Topolánka, já pokud si pamatuju, získal asi 35%, což nevím jestli někdo někdy dokázal, snad kromě roku 92. Že pak realita vládnutí byla horší, to je pravda, ale to je problém všech koalic. Ale chápu, že ODS je pod tlakem, nadávají jí všichni a teď by se ještě přidali předsedové.

A pokud jde o hodnocení kongresu, řekněme opatrné plus. Na Fialu mám názor takový neutrální, velmi mě pobavila dnešní vášnivá diskuse pod úvodníkem, jestli je nebo není pravdoláskař. Pana Zahradila jsem dřív moc nemusel, ale pravdou je, že jestli se ODS má nějak vymezit a popř.navázat na minulost, tak jako symbol nemusí být špatný. Věřím, že to dělá opravdu pro ODS a ne jen pro to, aby ho voliči znovu poslali do Bruselu. Ono totiž pro voliče, který se chce nějak vymezit vůči dnešnímu směrování EU, moc jiných možností není - včera jsem studoval program Svobodných a zjistil, že ti chtějí z Unie vystoupit, a to při vší úctě k nim nevím, jak by můj česko-německý zaměstnavatel fungoval, jestli by zase řešil cla nebo jak. Takže asi nezbude, než jim to tam hodit, snad s tím naloží dobře.

M. Starý 20.1.2014 13:17

Sebereflexe nebo slabost ?

Někteří diskutující tady vyčítají ODS (a potažmo i ostatním stranám) neschopnost sebereflexe. Bohužel, dnes navenek připustit, že jsme dělali něco špatně, znamená, nechat se rozcupovat medii a politickou konkurencí. A tak se raději všichni tváří, že je vše v pořádku.

J. Kulheim 20.1.2014 13:53

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

"Žádná strana v novodobé historii ČR toho více než ODS nedokázala. ...."

ODS je stranou, která stojí na dobrých základech. Prakticky táhla celou přestavbu socialistického politického a hospodářského systému po roce 1989.V koaličních vládách nebylo lehké prosadit všechno co bylo potřebné udělat. To, že bylo možné udělat některé věci jinak a lépe je pravdou. Ale chyby nedělá jenom ten, kdo nedělá nic.

Vlády pod vedením Topolánka a Nečase se snažily udělat nezbytné reformy, reformu systému a financování zdravotní péče, důchodového, sociálního a školského systému. Julínek skončil svou reformu na prvním kroku. Poplatek 30 Kč spustil lavinu hysterických výkřiků ze strany levice, medií a části zdravotníků. Ne 30 Kč vyhrála ČSSD krajské volby a od té doby se strana jede z kopce. Nečas se pustil do reformy školství, důchodového a sociálního systému. Pan Fiala udělal na ministerstvu školství za krátkou dobu víc práce než všichni jeho předchůdci dohromady. Za hlasitého pokřiku levice a medií se podařilo prosadit církevní restituce. Atd.

Do každé politické strany, která je delší době v pozici, naskočí různí šíbři, kteří berou stranu jako výtah k moci nebo cestu k "státním" penězům. Lobbisti, kteří se snaží postavit penězovody ze státní pokladny. Toto ODS podcenila a když se odhodlala k řešení, tak ty, kteří se o to snažili tato mocná mašinerie semlela. Těchto lidí se nedá nijak jinak zbavit, než odejít do opozice a po delší době oni odejdou k těm, kteří jsou v pozici.

Je to jediná strana, která má v programu bránit zájmy lidí, pro které je svoboda na prvním místě hodnotového žebříčku. To, že ti, kteří potřebují k životu pečovatelský stát, budou ječet jak podsvinčata, se zabránit nedá.

J. Boleslav 20.1.2014 15:03

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Přesně tak, naprostý souhlas.

J. Maleček 20.1.2014 17:57

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Velmi pěkně napsáno.

P. Čech 20.1.2014 17:59

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Vidíte, pane Kulheime a opět jsme ve při. Podle mne žádná strana v novodobé historii ČR nedokázala v takové míře rozkrádat stát jako ODS, ikdyž ČSSD jí sekundovala vydatně. Příkladem jí v tom šel její otec - zakladatel, vlastizrádce a agent KGB, Václav Klaus. On osobně navrhl a prosadil ukradení cca 300 miliard Kč z důchodového účtu jeho přiřazením do státního rozpočtu, odkud jej všechny parlamentní strany vykradly. Vlády Topolánka a Nečase budily zdání pracovitosti vytvářením "reforem", které vlastně žádnými reformami nebyly a nejsou. K jediné reformě, kterou tento stát potřebuje, aby nepadl na držku, zásadní reformu státní správy po vzoru např. Nového Zélandu se provést ani nepokusily. Reformu snížení počtu ministerstev z 15 na 7 po vzoru Švýcarska, pomocí níž mohly dosáhnout okamžitě vyrovnaného státního rozpočtu rovněž nezahájily. Atd, atd.

J. Maleček 20.1.2014 18:15

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

S tím důchodovým účtem, to je taky tak. Pokud vím, máme průběžný systém, tj. co se vybere na pojištění se dá momentálním důchodcům. Že byl tento účet někdy v 90. letech v přebytku je možné, ale co s tím měla vláda dělat? Kdyby ty peníze někde zmrazila, tak do dneška z nich inflace ukrojila možná 2/3. A kdyby je chtěla investovat do nějakých fondů, tak by vlastně dělala to, co se teď pokusil udělat Nečas s 2.pilířem a co socani budou nyní s velkou slávou rušit.

A že by 100mld ročně, z nichž 60mld je jen obsluha dluhu nadělaného (převážně) socany v době konjunktury, bylo možno ušetřit zrušením 7 nebo 8 ministerstev, to se mi taky nezdá.

P. Čech 21.1.2014 12:56

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Tak si to zkuste spočítat. Já to udělal.  Do výpočtu je nutno zahrnout počet pracovníků 8 ministestev  (průměrně 1800 lidí na jedno) a jejich průměrné platy. Počet pracovníků mnoha (ne všech) zbytečných organizací těmito ministerstvy přímo řízených a jejich průměrné platy, Budovy a ostatní nemovitosti, které tato ministerstva a tyto organizace vlastní a které lze prodat za tržní cenu, náklady na provoz těchto ministerstev a těchto organizací a podobně.  pokud toto vše sečtete, vyjde vám suma cca 180 miliard za první rok a min. 50 miliard v letech následujících. To je schodek státního rozpočtu a pole neorané pro skutečné reformy. Pro reformu státní správy.

J. Kulheim 20.1.2014 22:03

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Pane Petře Čechu, pokud byste si o tom něco přečetl, nepsal byste to co píšete.

Důchody jsou největší výdajovou položkou SR. V průběžně financovaném důchodovém systému, jsou výdaje na důchody součástí mandatorních výdajů.

"Mandatorní výdaje – jedná se o výdaje, které musí vláda investovat ze zákona. Nemůže je Jsou to například: dávky sociálního zabezpečení, státní příspěvek na penzijní připojištění a stavební spoření, dávky státní sociální podpory, dávky v nezaměstnanosti ad. Veřejné výdaje během dekády 1998-2008 celkově vzrostly o 82,2 procenta. Jde především o sociální dávky různého druhu (růst o 102,7 %), přičemž sociální položky představují 42,7 % všech výdajů.

Nejvýznamnějším sociálním transferem jsou výplaty penzí, tzn. dávky důchodového pojištění. Sociální transfery, také nemocenské dávky a státní sociální podpora, atd." Financování zdravotnictví není bez problémů nikde na světě, ani na Novém Zélandu. Je o tom dost materiálu na internetu. To platí i o důchodovém sytému. Jsou to nutné reformy, které, pokud se nebudou řešit, tak naši vnuci nebudou mít důchod žádný. Dnes pracuje na jednoho důchodce 1,7 pracovníka a bude to ještě méně.

Promiňte, ale k ostatnímu se nebudu vyjadřovat. Mám o tom prostudováno dost materiálu, ale nedá se to vyjádřit několika větami. Musel byste si dát do souvislostí Výdaje a příjmy SR, mandatorní výdaje, strukturální deficit SR, cyklický deficit, veřejné výdaje, celkovou daňovou kvótu, atd. Pokud si to nedáte alespoň trochu do souvislostí, tak možná nebudeme ve při. To co píšete jsou holé nesmysly.

P. Čech 21.1.2014 12:49

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

V devadesátých letech existoval důchodový účet samostatně a bylo na něm prokazatelně cca 300 miliard korun.  Václav Klaus prosadil jeho přeřazení do státního rozpočtu tak, že z něj posléze bylo možno brát peníze na jiný účel než ke kterému byl určen. Tak další vlády tento účet promrhaly a umožnily jeho vykradení. To je holý fakt, ,který žádným studiem materiálů nevyvrátíte. Mluvím zde o penězích, určených pouze k výplatě důchodů, nikoliv o jiných výdajích (sociálních a pod) státu.

B. Rybák 22.1.2014 18:53

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Přesně tak!

P. Čech 20.1.2014 17:46

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Tvářit se mohou, tím to však do pořádku nedají. Kopou si hrob samy, ty politické strany. Jediné, co by měly politické strany (ty které byly a nebo jsou parlamentní) udělat, je prohlášení, že v nejbližší době (min 10 let) nebudou kandidovat ve volbách a stáhnout se  z volné soutěže (rozumějte z boje o moc), vycházející z čl.5 ústavy. Oficielně přiznat, že přivedly Českou republiku téměř do záhuby jejím mezinárodním zadlužením. Zadlužením učiněným jen proto, aby mohly financovat své diletantské členy v řídících funkcích státu. Přiznat obecné krytí svých členů, kteří rozkrádají a rozkrádali státní rozpočet a státní majetek. Odvolat je ze všech funkcí (dozorčí rady a pod. státních a polostátních podniků. To je jediná smysluplná cesta, kterou mohou zachránit své jméno naše politické strany.

J. Kulheim 20.1.2014 22:14

Re: Sebereflexe nebo slabost ?

Co vám bránilo nebo brání v tom, abyste se účastnil řešení věcí veřejných? Do politiky by měli jít lidi, kteří ví "jak na to". Pokud by se tam takoví lidé dostali, byl by tady už dávno Ráj pozemský. Hospodské řeči to nevyřeší. Politika je náročná práce.

Kdo má největší zásluhu na státním dluhu si můžete najít na internetu. Hospodaření jednotlivých vlád nejlépe ukáže jejich každoroční SR.V jednotlivých letech (od roku 1994 do 2007) byly udělány tyto rozpočtové dluhy: Klaus, -1,5 / -2,9 / 0,8 / 17,9 /, Zeman („sanoval banky“), – 21,6 / 33,7 / 60,9 / 55,7 / , Špidla, Gross, Paroubek. 50,9 / 97,3 / 99,7 / 98,3 / 111,3 / 89,8 / 19,4 111,3 v roce 2006 – do podzimu vládnul Paroubek, prudký nárust je daň za navýšení všech dávek (mandatorní výdaje), které navýšil, když sliboval a kupoval voliče! Poslední volební období – nasekali téměř 100 miliard dluhů každý rok!

V roce 1998 činil státní dluh jen 299,8 miliard Kč neboli pouhých 15,0 % HDP. Poměr dluhu k HDP je nyní 33,3 procenta, státní dluh 1,2 bilionu a bude hůř.

Nejhorší bilance státního rozpočtu byla v roce 2006. Do rozpočtu bylo vybráno o +39mil. víc oproti předpokladu a utraceno o +62 mil víc. Dluh SR -97 mil. Oproti tomu v roce 2008 bylo vybráno víc o +28 mil oproti předpokladům a utraceno o 23 mil. méně. Prudký růst podílu mandatorních výdajů na celkových příjmech či výdajích rozpočtu je markantní i v tak krátkém časovém horizontu, jako je posledních deset let. Jestliže v roce 1995 činil jejich podíl na příjmech státního rozpočtu 44 %, rozpočet na rok 2003 počítal už se 62,1 %.

J. Matuška 20.1.2014 12:23

ODS je zpět!

Jsem doslova nadšený kongresem ODS s jeho výsledky. Měl jsem strach, že prof. Fiala bude válcovat dlouhým, analytickým projevem delegáty. Naopak, předseda Fiala se ukázal jako vynikající rétor se smyslem pro jemný "anglický" humor.

Bohumilu Doležalovi mnozí z nás vidí až do žaludku. Víme, za koho jeho srdce skrytě i otevřeně bije. Proto ODS nemá rád, Jana Zahradila samozřejmě jmenovitě.

Je dobré si přečíst stručné usnesení kongresu. Závěr "K otázkám EU" je výzva občanům, aby se jasně vyslovili proti vytvoření superstátu a proti další federalizaci. Ani vystupování z Unie není politikou ODS.

Žádná jiná strana v naší zemi nebude hájit naše národní zájmy, jako právě ODS. Věřím, že se to projeví v květnových volbách do EP. Bunga bunga!

P. Schuster 20.1.2014 12:59

Re: ODS je zpět!

Mne osobně se taky obroda ODS jeví jako příjemná věc. To, že s jejím programem jsem z velké části vždy souhlasil, mi dává do budoucna naději, že časem se dostane v politice na místo, které ji náleží a vedení našeho státu bude opět po pravici.

J. Boleslav 20.1.2014 13:28

Re: ODS je zpět!

Vidím to stejně, pánové. :-)

P. Lenc 20.1.2014 14:31

Re: ODS je zpět!

Připojuji se.

M. Kyselka 20.1.2014 13:35

Re: ODS je zpět!

Jako vždy skvělý postřeh, který povzbudí, pane Matuško. Bunga bunga!

J. Matuška 20.1.2014 13:52

Re: ODS je zpět!

Pane Kyselko, to mi nemáte dělat, ještě na stará kolena mě nutíte se červenat. /To víte, že něco podobného se dobře čte. Nechce se Vám zavítat na stránky Virtually?/

M. Kyselka 20.1.2014 14:07

Re: ODS je zpět!

Katka už se nevrátí.

A. Holík 20.1.2014 14:01

Re: ODS je zpět!

Jo, kdyby tohle udelali pred dvema rokama. Ale jeste nelze jasat .. z Necase jsem byl taky tyden po volbe nadseny. Bohuzel se ukazal jako manipulovatelny (a to nejen zenskou), a bez zasadniho vlivu na chod strany.