Čtvrtek 23. 5. 2024Vladimír polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 105
  • Poslední: 29.3. 2014 10:54
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
J. Lukavsky 27.3.2014 13:04

Re: Ono je to úplně jinak, oni měli

"nechte ostatní, aby o sobě rozhodovali sami"

Podle zkušeností lidí, kteří navštívili tyto oblasti, Banát i např. bývalou Zakarpatskou Ukrajinu, tak by při referendu hodně lidí hlasovalo pro. Jsme pro ně pořád vzpomínkou na lepší doby a nyní i příslibem lepšího života.

Jádro pudla ale je v tom, zda Sudetští Němci - dobrovolní kolonisti na jasném území českého krále - měli právo připojit sebe i toto území sousedovi se kterým sdíleli jazyk a kulturu. Vynutili si to silou a zradou a s pomocí toho souseda, pak ale prohráli válku. Za to zaplatili a opět silou byli k tomu sousedovi ke kterému tak nadšeně předtím tíhnuli prostě vyhnáni. Za chyby se platí.

J.L.

S. Ševeček 27.3.2014 13:48

Re: Ono je to úplně jinak, oni měli

Ano.

cbd

J. Čapková 27.3.2014 9:28

pana Vlka jsem četla ráda.

už nebudu. Díky, pane Jemelíku.

P. Khail 27.3.2014 13:46

Re: pana Vlka jsem četla ráda.

Ale nečetla, p. Čapková, jen mlžíte. P. Vlk je totiž ve svých názorech stále stejný, takže vaše věta je nesmyslná.

P. Maleček 27.3.2014 9:26

Má Válková inteligenci hodnou ministrování?

No jak jsem si to opravdu hloupé plkání ministryně Válkové přečetl, hned jsem si představil jak se pan Vlk rozhořčeně vrhá k počítače a buší do klávesnice jak tupě pomstychtivé Rudé gardy do Němců v Postoloprtech - a už je to tady.

Já bych z toho takové drama jako pan Vlk nedělal. To jeho strašení sudeťáky je jen pro ty, kdo dodnes jen při zaslechnutí němčiny marně stahují, do kalhot bláto pouštějící půlky. A pak se zoufalstvím v očích běží volit taťku Zemana.

Ale Válkové už by mělo dojít, že je členem vlády a podle toho mluvit. Když nic jiného tak tím nahrála komunistické verbeži a proruským agentům. Což by jí při inteligenci, snad nutné pro výkon funkce člena vlády, mělo předem dojít.

V. Vlk 27.3.2014 10:41

Re: Má Válková inteligenci hodnou ministrování?

V Postoloprtech žádné Rudé (nikdy neexistující) gardy ,ale ani Revoluční gardy nebyly. Tam byla čs.armáda . No a s těmi sudeťáky je to asi jako s Rusy na Krymu.

K. Janyška 27.3.2014 9:21

Ano, myslí si to, co lidé

v německém Pasově, kde bydlí... Dzp.

M. Procházka 27.3.2014 8:12

Co si myslím já.

A zase mnoho povídání,breptů a spravedlivého rozhořčení.Co to stále žvaníte,hnutí ANO získává další a další preference a doslova nutí všechny zalézat do koutů a chovat se potichu,aby nedostali přes hubu.Dělejte něco produktivního a konkretního,aby se tady dalo žít.

S. Křivánek 27.3.2014 8:57

Re: Co si myslím já.

Děsím se těchto Procházků. Přesně tento typ lidí umožňuje vyrůst různým Hitlerům, Stalinům ... A přesně tento typ lidí "lidem dává přes držku, když už jsou všichni v koutě" . Omezený fanatik.

J. Gogo 27.3.2014 9:10

Re: Co si myslím já.

Jsem zhrozen, kolik je v této zemi pitomců, kteří věří konfidentovi STB, který v politice kromě žvanění stále nic nedokázal. Všem, kteří mají rozum je přece jasné, že ministryně Válková se nepřeřekla. A proto by měla být okamžitě odvolána. Ale co čekat od vlády, která otevřeně podporuje nacisty na Ukrajině?

J. Klepal 27.3.2014 8:08

právo na názor

Na svůj názor má ministryně jistě právo, které ji nemůže upřít ani pan Vlk. Problém je v tom, že skutečnost je vždy složitější a lze na ní nahlížet z různých stran podle toho, koho se týká a komu prospívá. V tomto případě je nepochybné, že názor paní ministryně ladí spíše s těmi, kteří by chtěli revidovat výsledky 2. světové války, protože se jimi cítí být poškozeni. Doporučuji proto, aby takové pokusy byly co nejrazantněji odmítány.

Z. Bureš 27.3.2014 8:57

Re: právo na názor

Takže.....,podle Vaší logiky "práva názoru".....mohu třeba veřejně hlásat svůj názor.....že např. Hitler byl lidumil....a že se za něho měli židi jako v ráji !!!

To je totiž pane Klepal.....také názor !!!

Takže jinými slovy - obzvláště jako ministr demokratické země....na takový názor právo nemá, protože to není názor, ale schvalování genocidy a holokaustu......a i v Německu je za takový "názor" krim !!!

J. Klepal 27.3.2014 10:11

Re: právo na názor

Co mají v Německu je věcí německých občanů, jinde či jindy mají zase něco jiného, např. v Koreji byste mohl skončit v pracovním táboře za nedostatečné jásání při obdivování svého vůdce. Nechápu, proč vytahujete schvalování genocidy, obecně trestných činů, což je i u nás trestný čin (na rozdíl třeba od UK či USA, kde je trestným činem až přímá výzva k násilí, což je důsledek jiného přístupu ke svobodě projevu), když se v případě naší ministryně o něco takového vůbec nejedná. Z toho ovšem nijak neplyne, že se osobně s výroky paní ministryně ztotožňuji, jak mohlo být z mého textu výše patrné, když upozorňuji na to, že takové výroky mají blízko k pokusům o revizi výsledků druhé světové války. Přesto je nutno obhajovat její právo na svůj názor, který ovšem lze podrobovat kritice, ta ovšem nesmí zakazovat její ústavou zaručené právo na svobodu projevu jen kvůli tomu, že zastává místo ve státní správě, protože právě v tom spočívá praktická demokracie, pojem, který který neobratně používáte v nesprávné souvislosti.

L. Severa 27.3.2014 13:28

Re: právo na názor

Připomínáte mi výrok soudruha Filipa, který také obhajoval výrok své spolustraničky, která řekla, že  Milada Horáková se přece k vině přiznala. Také tvrdil, že v demokracii je možné vyslovit názor.

J. Klepal 27.3.2014 18:50

Re: právo na názor

V tomto bodě ovšem mícháte jablka s hruškami. Zkuste rozlišovat mezi tím, co je fakt a tím, co je názor nebo komentář k nějakému faktu. Předejte tak různým nedorozuměním. Příkladem může být počet mrtvých na silnicích, faktem například je 800 osob. To je fakt, který se může upřesnit. Názor pak je, že je to málo (třeba ve srovnání s předchozím rokem), jiný názor je, že je to mnoho, srovnáme-li tento počet s jinou zemí, přepočteme-li na počet obyvatel, počet ujetých kilomterů apod.

P. Švejnoch 27.3.2014 10:26

No to bych se svalil...

... jako ministryně demokratické země na názor nemá právo...

Panečku, to je ale blbina, že?

Pane Bureši, hlásejte svůj názor, že Hitler byl lidumil, či jakoukoli jinou myšlenku, o které si myslíte, že stojí za to ji hlásat.

Já Vás vyslechnu, a udělám si názor na Vás. Tak totiž vypadá skutečná svoboda slova a názoru - nikoli tak, že proklamovat se smí pouze názory, které jsou konformní s tím Vaším, víte?

Z. Bureš 27.3.2014 11:29

Re: No to bych se svalil...

Bohužel - nemohu za to .....že nic z toho, co jsem napsal, že nechápete....nebo snad dokonce......ani nejste schopen pochopit !!!

J. Klepal 27.3.2014 13:23

Re: No to bych se svalil...

Je-li Váš povzdech určen mé nechápavosti, pak není nic jednoduššího, než chod svých myšlenek přiblížit. Konkrétně mně není vůbec jasné, jak jste dospěl k tomu, že paní ministryně Válková (nebo snad dokonce já) schvaluje nějaké zločiny proti lidskosti, o které jste opíral svou argumentaci. Schvalování zločinu je totiž u nás trestným činem, to nemá s podstatou svobody projevu nic společného a doufám, že tento významný rozdíl je Vám jasný. Nechápu také, proč svou argumentaci převádíte na osobní rovinu, tomu se skutečně chápavý diskutující vyhýbá.

P. Khail 27.3.2014 13:39

Re: No to bych se svalil...

On je, p. Bureši, rozdíl mezi právem na názor a právem hlásat názor, to jste zřejmě nepochopil zase vy ....

J. Kombercová 27.3.2014 17:04

Re: No to bych se svalil...

Technická... tomu nerozumím, názor tedy mít mohu, ale nesmím ho říct nahlas?

P. Khail 27.3.2014 21:37

Re: No to bych se svalil...

Vzhledem k tomu, že jste dospělá mne vaše otázka překvapuje. Opravdu všechny své názory říkáte nahlas? Nevěřím ....

V. Kraus 27.3.2014 8:02

Také si to myslím,

že paní ministryně Válková se nepřeřekla, ale vypadlo z ní to, co si skutečně myslí.

Bydlím v pohraničí, máme nějaké příbuzné v Německu a tak důvěrně znám tuto sudetoněmeckou argumentaci: "Naši muži museli za války na frontách za Německo na frontách. Češi mezitím za války seděli doma, chodili do práce a ten, kdo nedělal nic špatného, tomu se nic nestalo."

Takže Češi se za války měli v protektorátu dobře, zatímco chudáci sudetští Němci museli bojovat za Německo. Pro srovnání jen připomínám jen, že během války padlo v uniformách německých ozbrojených sil asi 190.000 sudetských Němců (to jsou vyšší ztráty než v jiných německých regionech) a počet obětí poválečného odsunu je odhadován maximálně 25.000 (v tom jsou ale i úmrtí ve sběrných táborech v důsledku nemocí, stresu, strádání, hodně bylo tehdy i sebevražd, počet zabitých se odhaduje asi na 5.000).  

To není žádné její přeřeknutí. To jen z ní vypadlo to, co si skutečně myslí

K. Frauknecht 27.3.2014 7:43

Pana Vlka čtu rád,

teda pokud se téma článku nemotá moc okolo Němců, pak vidí rudě :-).

Chápu to, fotr byl taky takovej (totálně nasazený v Raichu). Nicméně nepovažoval plošný odsun Němců za správný.

Princip kolektivní viny mě děsí. Němec - henleinovec, Rus - stalinovskej kágébák...? Nic není jak bývalo, naštěstí jsme v jiným levlu :-)).

P. Lenc 27.3.2014 8:40

Re: Pana Vlka čtu rád,

Pane Frauknechte, rád bych souhlasil i za svou německou babičku, ale jaksi nemohu.Sudetoněmecký lansmanšaft v Německu a Rakousku není výmysl.A nedělejme si iluze, je to stále dostatečně politicky silná skupina.V dnešní době se nám plošný odsun Němců nejen od nás může jevit SLUŠNĚ řečeno nepatřičný, jenomže jaksi zapomínáme na tehdejší poválečné okolnosti a nenávist ke všemu německému.A to, že si mnoho Němců myslí, že vlastně oni byli obětí je bohužel také pravda.A paní Válková?Stydím se, že něco takového máme ve vládě.To opravdu nebylo přeřeknutí, může to okecávat jak chce.Mimochodem, také nepovažuji co Němec-henleinovec, co Rus-to kágebák, či oligarcha.Jenom když slyším některé výroky tak zbystřím.

K. Frauknecht 27.3.2014 10:21

Souhlasím

prakticky s každým Vaším slovem. Jen si vážně myslím, že "doba" je už jinde (snad, doufám, naštěstí...).

Náckové jsou všude (Sládek, Žirinovskij ..). Masovému nástupu nacionalismu vždy předcházel ekonomický nedostatek (podobně jako velkým válečným konfliktům). Dnes, v našich končinách, toto nehrozí.

Chápu, že v daném čase byl plošný odsun Němců nevyhnutelný, přesto se s takovým principem "pomsty" nemohu ztotožnit.

Válková je prý velmi schopná právnička, že by parciální inteligence :-)). Takových je ve vládě povícero.

Hezký den.

J. Lukavsky 27.3.2014 10:00

Re: Pana Vlka čtu rád,

"nepovažoval plošný odsun Němců za správný"

No on vlastně plošný nebyl. Pokud nějaký Němec nic špatného během Protektorátu a války nedělal tak mohl zůstat. Mě učil jeden na vysoké, mluvil trochu srandovní češtin, ale měli jsme ho moc rádi, řákalo se, že ještě nevyhodil nikoho od zkoušky, ale těm blbštajnům dával konzultace tak dlouho až to do nich nahustil. Byl antifašista, prošel koncentrákem. Také v naší vsi byla Němka, manželka Čecha, hodná paní, ale do smrti se nenaučila pořádně česky, také zůstala. Jistě mnoho těch opravdu hodných Němců odešlo protože musel odejít jejich manžel nebo manželka, nebo syn.... Ví někdo kolik Němců zůstalo? Za chyby se platí, někdy i životem.

J.

V. Vlk 27.3.2014 10:30

Re: Pana Vlka čtu rád,

Také jsme znal moho Němců co uzde zůstali.Podle statistiky jich zde zůstalo okolo 300 000.

K. Frauknecht 27.3.2014 10:31

Díky za opravu,

slovo "plošné" nebylo na místě. Také jsem slyšel jsem o několika případech neodsunutí. Historik ze mě už nebude :-).

V. Ondys 27.3.2014 7:07

:)))))) Asi za to u nás může nevšedně srdečný vztah VĚTŠINY

k socialismu, ale nabízí se spousta otázek ohledně :))))) pravdy, které se sice dovolává kdekdo bez nejmenší schopnosti i snahy ji unést.

Proč údajně naši komunisté až do napadení SSSR nepovažovali boj našinců v imperialistické Anglii proti dělníkům a rolníkům v uniformách wehrmachtu za správný a vybízeli k návratu s tím, že se za navrátilce Stalin u Hitlera přimluví?

Proč údajně až do atentátu na říšského protektora měli Češi statut čestných vězňů v koncentračních táborech a nemuseli otrocky pracovat?

Proč si údajně vysazení teroristé z Velké Británie stěžovali na neochotu místních jim pomáhat v boji proti náckům?

Jaká byla účast (v procentech) Čechů, Moravanů a Slezanů z protektorátu v zahraničních armádách? :))))))) Nepočítejme wehrmacht a SS!

V. Ondys 27.3.2014 7:07

Re: :)))))) Asi za to u nás může nevšedně srdečný vztah VĚTŠINY

:))))))))))) Otázek se dál nabízí nestydatě moc, ale je jasné, že představy většiny společensky příkladných našinců ovládají emoce i sebeklam...

V. Vlk 27.3.2014 10:27

Re: :)))))) Asi za to u nás může nevšedně srdečný vztah VĚTŠINY

V yjste neuvěřitelný!

"Proč údajně až do atentátu na říšského protektora měli Češi statut čestných vězňů v koncentračních táborech a nemuseli otrocky pracovat?

A tyhle sprostoty a lži jste slyšel a nebo řetl kde?

Proč si údajně vysazení teroristé z Velké Británie stěžovali na neochotu místních jim pomáhat v boji proti náckům?

Vy nic nevíte o 292 lidech popravených za přímou pomoc parašutistům? Kde tyhle hovadiny berete?