Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Šedovousi, tak jinak,
Váš argument má něco do sebe, rozhodně stojí za fundovanou diskuzi. To říkám zcela vážně. Pouze jedna věc mi uniká. Pokud z toho nikdo nic, mimo premiéra, nemá, proč se v tom tak angažuje Tošenovský. Vždyť pro ODS by bylo k nezaplacení, kdyby Tošenovký rozvedl váš názor, řekl, že jde o populismus Paroubka, fabriku odmítl a podpořil pěstování zelí? Mimo to, k žádnému ohrožení majetku nedošlo, to pouze Tošenovský pohrozil, že lokalitu Nošovice pouští a bude hledat někde jinde. Ano, Paroubek řekl, že uvažuje o vyvlastnění, ale současně řekl, že toto chápe až jako naprosto poslední možnost a že je přesvědčen, že k tomu nedojde. To je, jako bych výrok Topolánka, že po jeho nástupu k moci zorganizuje "Noc dlouhých nožů" interpretpoval, že Topolánek je nacista.loulo,
role politika není dána jen jeho stranickou příslušností, ale i hierarchií. Tošenovský se do toho angažuje protože to vyplývá z jeho role regionálního politika a tahy vynucenými konkurencí, tedy dnes socialisty, kterým se podařilo ve veřejnosti vybudovat mýtus samospasitelnosti zahraničních investic za každou cenu. To je jádro problému.Re: loulo,
Chápu, ale nesouhlasím. Pokud se Tošenovký vědomě veze na vlně mýtu, který bytostně považuje za škodlivý, tak je také populista, a ještě horší než Paroubek, protože dejme tomu, Paroubek tomu věří, kdežto Tošenovský tomu nevěří a přesto to dělá. Já si myslím, že je pravda jako obvykle, někde uprostřed.Ale loulo,
z každého mýtu lze vytěžit něco pozitivního, ale o tom rozhodnou až konkrétní výsledky. Jinak samozřejmě když TV NOVA dělá Big Brother, tak TV Prima musí dělat VyVolené, to ovšem neznamená, že se časem nedostane k Cestománii.Pane Římane,
však oni ti nošovičtí hrdinní ochránci svého majetku jsou dnes poněkud nasraní, když jim hejtman Tošenovský vzkázal, že na ně "kašle" a že Hyundai bude nejspíš stát v Mošnově. Ten balík peněz za půdu plus 100 tisíc premie každé rodině se najednou vypařily jak pára nad hrncem. Ale důležité je, že se můžeme dál cpát nošovickým zelím, které je mimochodem státem dotované jako každý zemědělský produkt. No a ještě by mě zajímalo, jak to zelí chutná, když je údajně tak skvělé, že se jinde pěstovat nemůže.Re: Pane Římane,
No Šejno,
jaký bude přínos té investice? Automaticky předpokládáte, že veliký. Ale bude tomu doopravdy tak? Když je veliký, může stát pozemky vykoupit za vyšší cenu, když se to státu nevyplatí, tak asi ten přínos pro stát bude mizivý. A pak, neohrozí ta investice třeba pozici Škodovky na středoevropském trhu? Je to v našem zájmu? Rozšíří se naše subdodávky pro automobilový průmysl, nebo naopak poklesnou, protože nás přes Hyundai vytlačí třeba Poláci? Nebo se i Škodovce vyplatí komponenty dovážet z Číny, když už tu je taková koncentrace montážních závodů. Přesvědčujte, že to nehrozí :-)))Ivane Nový
na přínos Hyundai se zeptejte hejtmana Tošenovského. ten se může přetrhnout, aby továrna byla na Severní Moravě a nikoli v Polsku nebo na Slovensku. Ale možná je to tím, že ještě neobjevil vynikající kvalitu nošovického zelí.Pane Říman,
bylo by dobré, zamést si před vlastním prahem. Zákon o vyvlastnění drobných akcionářů je přece z dílny ODS . Po prosazení takové nehoráznosti máte tu drzost mluvit o ochraně soukromého vlastnictví???Re: Pane Říman,
No, mrkněte se kdo a jak hlasoval pro to pitomé vyvlastnění minoritních akcionářů. Hlavně ČSSD a KSČ, většina poslanců ODS byla proti. Jeden blb z ODS ten zákon (či pozměňovací návrh) sice navrhnul, ale blbů je všude dost, napříč spektrem. Členství v nějaké partaji nemůže zabránit nějakému poslanci, aby individuálně blbnul na kvadrát a je celkem nesmysl z toho vinit partaj jako celek.Re: Re: Pane Říman,
Lžete. Opakuji lžete a to pravděpodobně vědomě. Návrh podala ODS a prosadila ODS za podpory KDU a Socanů. Jediný kdo byl proti byli komunisti. Račte si ověřit v sněmovně ČR.Princip je jeden jediný:
neexistuje celospolečenský zájem, protože nikdo neví, co to vlastně je. Marná sláva, když jeden vlastník půdy nebude chtít odprodat, tak fabrika nebude. Fabrika a vlastník půdy jsou si rovni. A to je dobře. Jinak se nic neděje. Alespoň se neničí půda.Re: Princip je jeden jediný:
Rád bych se jenom zeptal: jak v takovém stavu postavit dálnici, železnici, a vůbec všechny liniové stavby.Re: Re: Princip je jeden jediný:
Vážený příteli, na to jsem se tady ptal už několikrát a nikdy jsem se nedočkal kloudné odpovědi. Asi nemám dost fantazie, ale dovedu si představit jen jedno řešení, šoubovat cenu nahoru tak dlouho až podlehne i ten nejzatvrzelejší vlastník. A z čeho se to zaplatí ? Přece z peněz daňových poplatníků, o které projevuje ODS vždy takovou péčiRe: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Ale pane loulo, fuj, taková ošklivá a zcela nepravděpodobná obvinění. Všechno je přece "jen náhoda" ...Re: Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Víte, pane Čumile, studoval jsem statistiku, pravděpodobnost a podobné obskurní vědy. A vždycky jsem jsme učili, že pravděpodobnost má určitý graf rozdělení, a že dokonce podle experimentálně zjištěného grafu rozdělení daného jevu lze dovodit, zda se jedná o děj náhodný nebo závislý na nějakém jiném jevu. Když pobírám všechny ty "náhodné omyly", tak bych čekal, že na některých stát prodělá a na jiných vydělá. Ale jako na potvoru jaksi nemohu najít ani jeden případ, kdy by stát nějakým omylem vydělal nějakou tu miliardu. Že by nám na škole kecali?Re: Re: Princip je jeden jediný:
To je poměrně jednoduché. Takové stavby (a patří sem i to letiště) jsou stavby ve veřejném zájmu. Lze tedy dát do zákona, že takové pozemky stát může vykoupit za tržní cenu i jednostranně. Takhle je to tuším v Německu i jinde. Ale i tam je vidět, že někdy se prostě nevyplatilo dotyčný pozemek proti vůli majitele vykoupit a dálnice se obloukem vyhýbá jedné usedlosti a přilehlým polnostem. Jenže v případě Hyundai je to něco jiného. Zde se jedná o pozemek určený pro soukromého investora a to nemá s veřejným zájmem co dělat.Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Pane Kořenský, máte samozřejmě pravdu, ale já nereaguji na tuto skutečnost, já reaguji na názor pana Polanského, který tvrdí, že žádný veřejný zájem neexistuje a když majitel půdy řekne ne, tak přes to nejede vlak.Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Ale pan Polanský napsal "fabrika". Fabrika není ani dálnice ani letiště. Nicméně - vyvlastnění kvůli fabrice je opravdu vyvlastnění jednoho soukromníka ve prospěch druhého. Proč? Protože ten druhý přinese více (prý 12000) pracovních míst. No jo, ale to když přijde za dva roky třeba FORD, že na místě Hyundaye vybuduje továrnu, kde zaměstná 15 tisíc lidí tak to vláda vyvlastní Hyunday a dá pozemky Fordu? Kde to pak končí? Co když se někomu zalíbí váš domek, a rád by si v něm udělal kanceláře pro ředitelství továrny, co zaměstnává taky stovky lidí? Nevadilo by Vám to? Takže ještě jednou pane Loulo - veřejné liniové stavby jako komunikační stavby (dálnice, (státní) letiště) asi jo, fabriky jakéhokoliv účelu ne. Zásadně ne. ne.Re: Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Re: Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Re: Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Rozumím tomu, co je "liniová stavba" ... přesto - já například dálnici nevyužívám - pro mě je to stavba, kterou využívá jiný "soukromník" - - nevidím v tom (co se týká opravdového "společenského zájmu") žádný rozdíl Dále, pokud budu používat analogii vlastnictví - stát je v podstatě také "soukromý podnikatel" jako mnoho jiných - dovolím si ho zařadit do kategorie "sdružení vlastníků" . Tím chci naznačit, že argumentovat při vyvlastňování jakéhokoliv pozemku pro jakýkoliv účel "veřejným zájmem" je velmi sporné. Proto máme u nás na Moravě "slovácké zatáčky" na rovné plošeRe: Re: Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Pane Musile, vůbec nepolemizuji, jenom jsem si představil ty "Slovácké zatáčky" na runwayi Ruzyně. To se budou piloti divit, až tam budou kličkovat mezi hlávkami zelí.Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
hmmm ... ale to mi nevadí, já letadlem nelétám Abych to uvedl na správnou míru - já si myslím, že ty pozemky pro stavbu továrny v kraji, kde je dost značná nezaměstnanost, by se nějak skoro rozumně měly dát "vyvlastnit" - zejména i proto,jak zde již někdo uvedl, že ty hlávky zelí jsou dotované a ta auta rozhodně nebudou (alspoň ne přímo). Podobně bych navrhoval vyvlastnit ty "zemědělské" pozemky pro letiště , asi oba cítíme, že by to bylo docela košér - nevidím totiž žádnou "přidanou hodnotu" na spekulativním zakoupení pozemků ...Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Princip je jeden jediný:
Jardo Musile, když se na to díváte takhle, tak by se mělo vyvlastnit i pro stavbu parku - vždyť vzduch okysličený stromy dýcháme všichni a zdravého vzduchu není nikdy dost; taky by bylo dobré mít možnost vyvlastňovat pro stavbu chudobince - i to je zařízení, kde možna všichni jednou skončíme a navíc je jich u nás nedostatek. Taky pekárna Josefa Nováka přinese nejméně dvě nová pracovní místa. Kde to pak končí?Řekl bych, že úředníci se v Nošovicích vlastní hloupostí dostali do problémů
Řekl bych, že úředníci se v Nošovicích vlastní hloupostí dostali do problémů, do kterých se vůbec nemuseli dostat a premiér s nápady typu vyvlastnění vůbec nemusel přicházet. Stačilo vyhlásit „soutěž“ i na plochu vhodnou pro automobilku Hyundai. Tedy vybrat ploch několik a oznámit vlastníkům, že ta cenově nejvýhodnější to vyhraje. A těžko by vlastníci pozemků cenu šroubovali příliš nahoru. Leč nestalo se tak, tím si úředníci sami naběhli a danou situaci pak museli řešit premiér (jak slon v porcelánu) a hejtman Moravskoslezského kraje (s mnohem větší elegancí). A zůstali rozhádaní domkáři v Nošovicích s pocitem, že stát z nich udělal pitomce. A firma Hyundai, kde šéfové zřejmě nevěřícně kroutí hlavou.Re: Řekl bych, že úředníci se v Nošovicích vlastní hloupostí dostali do problémů