4.3.2024 | Svátek má Stela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
nnn 7.11.2008 15:53

Re: Mýtus tvořivosti

No prece tvorivost je take schopnost spojovani ruznych faktu, ale cely ten komentar je krasa.:-D:-D:-D

Pytel 6.11.2008 11:05

Re: Mýtus tvořivosti

Jo, to se dá podepsat. Ovšem to není celé. Tu "tvořivost" zde mezi náma můžeme definovat jako řekněme "apriorní syntetiku", když už v tom ten Kant kdysi dělal pořádek. On ten "mýtus tvořivosti" zbořil tím, že tuto tvořivost omezil na vytváření představ o prostoru a času. Ukazuje se však, že ani představa prostoru není dána apriori a zbývá pouze cítění a představa času. Jinými slovy, ono se toho ve skutečnosti pomocí "génia" dá vytvořit strašně málo. Úloha vzniká současně s prostředky k jejímu řešení - a ty prostředky musejí vytvořit produktivně pracující.

Pro praktický život z toho všeho vyplývá, že tihleti umělci jsou prakticky ze sta procent příživníci a dobytek. Jenom my je dokážeme zaměstnat tak, aby nedělali ostudu ;-)

Karotka 6.11.2008 10:18

Re: Mýtus tvořivosti

No, na druhou stranu prázdná paměť je blbost, to nemá ani čerstvě narozené mimino.

A to, že tvořivost je schopnost kombinovat věci z paměti, je diskutabilní, ale ne na tomto fóru :-)

2! 6.11.2008 5:48

Re: Mýtus tvořivosti

K tvořivosti paměť? A co takhle fantazie či představivost?

Kanuk 6.11.2008 5:17

Mýtus tvořivosti

Tvořivost je schopnost kombinovat informace, uložené v paměti. Prázdná paměť nemůže být tvořivá, zrovna tak, jako slepec nemůže namalovat barevný obraz. Kvalita, nebo snad rozsah, tvořivosti tedy závisí na obsahu paměti. Na jedné straně, obsah paměti musí být relevantní. Historická data budou málo platná inženýrovi. Ale ukládáním historických dat do paměti se paměť cvičí, aby později snáze přijímala relevantní informace.

Jiri Polivka 6.11.2008 0:44

leccos je jinak

 Clanek o zvlastnostech umeleckeho vzdelavani v Japonsku je rozhodne zajimavy a autorovi bych rad podekoval. Jmeno "Hukuda" se cesky spravne prepisuje Fukuda.

Pres uvedene zvlastnosti jsou dobri japonsti umelci uznavani doma i ve svete. Sam mam zkusenosti s technickym vzdelanim; tam je take starsi ucitel autoritou, a dava si pozor, aby se moc nemylil. Od sedesatych let se ovsem zavedly "americke" zpusoby, a  na vysokych skolach a ve vyzkumu se podporuji volne diskuse.

Neni pak divu, ze Japonci dnes vedou v "inovaci" a poctu patentu ve vsech oborech.  Hned za nimi jsou (zatim) Korejci, kteri  rozvinuli ve svete nejprogresivnejsi vzdelavaci system.  Take Svedove a Norove, take Finove a Dani. 

Muzeme se prit, cim to je, ze Cesi moc nevynikaji, ac diskutovat s uciteli mohli studenti uz za Rakouska.  Jak v umeni, tak ve vedach vynikaji lide, kteri nejen diskutuji, ale maji vlastni snahu neco noveho ci zajimaveho vytvorit.  Podporujme je, misto zavisti a srazeni!