1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

DISNEY: Producent pokrokových propadáků

Nelze si nevšimnout, že řada těch propadáků má společný prvek: identitární politiku dotaženou na hlavní atribut filmu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
C. Berka 3.12.2023 11:47

Jste legrační- když točí o tom, jak rodina přechází hranici a druhá strana nějak reaguje ( někdo je lidský, někdo ne), není důvod, aby řešila bazeny v Německu. Ona nehledá viníky a nelíčí Poláky jako viníky. Zobrazuje různé lidské reakce na vyhrocenou situaci. U vás je vidět ta křesťanská licoměrnost - z té lásky k bližnímu, dokonce k nepříteli nic nezbývá - a jakým nepřítelem je dítě, zemřelé někde na hranici - což vy opisujete slova " nehezké fotky" ? . Kolik lidí se zastalo Orbána, když stavěl plot? Kolik lidí se zastalo Konvičky, když varoval, kam to časem povede?

J. Chalupnik 2.12.2023 10:01

Aneb jak se v legendarnim South Parku, epizoda "Joining the panderverse" rika: "Put a chick in it and make her gay and lame" - neco jako "dejte tam zenskou a musi bejt lesba a nudna"

P. Hák 1.12.2023 22:00

Taky původní producent skončil, když nechtěl "diverzifikovat", a původní Barnaby (John Nettles) ho dost záhy následoval.

P. Diviš 1.12.2023 21:57

Názorná ukázka z BBC. Seriál "Vigil" 2021.

Na ponorce víc žen a černochů, než bílých.

P. Hák 1.12.2023 21:56

Studená válka byla dlouhodobá. Hodně dlouhodobá. Ani v ní nebyl žádný agresor, oba bloky byly zabetonované. Neválčilo se, tedy navzájem. Ano, na oou stranách byly "trestné výpravy", když nějaká ovečka ze stáda chtěla stádo opustit, ale to nehrozilo přejít ve vzájemnou konfrontaci.

Jde o to, že podle mne rozhodující vliv na vítězství Západu ve studené válce měla touha východních občanů po západním zboží včetně hudby a (často docela škvároidních) filmů. Západ prostě zvítězil ekonomicky... a propagandisticky, politickým marketingem. Reklamní strategie nakonec přesvědčily východní občany, že Západ je lepší.

Politický marketing, reklama, je pozitivní. Slibuje lidem, že se budou mít lépe. Výhružky, povyšování, nenávist tak dobře nefungují. Budí odpor.

I. Lyčka 1.12.2023 20:00

A to je právě problém. Kde sehnat filmy, knihy, hudbu ze starších dob za nějaký malý peníz.

T. Kohout 1.12.2023 17:04

Proč asi? Protože je navedená. Dala se zblbnou špatnou partou. To se holt stává. Někteří se z toho dostanou, mnozí nikdy.

T. Kohout 1.12.2023 16:57

Ano, v kině Veletrhy, hezkém, ale dávno vyhořelém, měli nad vstupní bránou také Leninův citát. A přitom tam dávali dobré filmy. To je ovšem dávno. (Bylo to něco jako "ze všech umění je pro nás nejdůležitější film", ani si nejsem jistý, že to VIL opravdu někde napsal, řekl. Ale hodilo se to. A pod tímto zaštiťujícím citátem dávali dobré filmy. Prostě, bylo to takové politické krytí. Tak to dělali mnozí...)

T. Kohout 1.12.2023 16:49

Já beru Komisaře Montalbana. Má dost mizerné hodnocení, 61%, jak jsem si nyní ověřil. Ale je to "ze života", komisař je živá figura. Má to tak mizerné hodnocení asi proto, že se na to dá dívat a nemá to tu davově zpracovanou modní mantru. Žena, černoch, jiného náboženství, teplouš, ti všichni musí být v "top". To tady není. On přirozeně jí, líbí se mu ženské a ty s ním taky ladně konverzují, a pije to víno k jídlu a je docela vtipný. Co více si přát. Lid/dav má rád něco jiného.

T. Kohout 1.12.2023 16:32

To už je v zadání. Musí tomu šéfovat ženská a být tam pár teploušů. Jinak to "cenzura" nepustí. Ten "přerod" lidstva je doveden téměř k dokonalosti. No, koukejte se na to? Člověk je pak vděčný i za ty reklamy....

T. Kohout 1.12.2023 16:27

Škoda, moje. Dávno jsem přestal sledovat. Jaký smysl má sledovat propagandistické agitky? Nesledoval jsem "sovětské" agitky, nemám v úmyslu sledovat ani "americké". To je snad lepší číst znovu klasiky, nebo pracovat na zahrádce.

M. Kocián 1.12.2023 15:47

Film z 1971 má něco do sebe, kniha je ale lepší.

J. Nevrkla 1.12.2023 15:15

Vždyť už se netočí nic, co by zobrazovalo život obyčejných Američanů, něco, co by odráželo současnou politickou a bezpečnostní situaci. Jenom politicky korektní škváry.

P. Diviš 1.12.2023 14:59

IMHO se změnila dost. Ale mám to taky jen z doslechu či dovidu na obrazovku.

P. Diviš 1.12.2023 14:58

Měl jsem z toho jiný dojem, ale už je to dávno.

P. Diviš 1.12.2023 14:57

Četl jsem, naštěstí neviděl.

M. Kocián 1.12.2023 13:27

V mládí jsem viděl starší zpracování knihy Michaela Crichtona Kmen Andromeda. Je to SF, ale ti lidé v něm mi připadali dost uvěřitelní. Pak to natočili znovu a já jsem pochopil, kam americká kinematografie směřuje.

J. Jurax 1.12.2023 13:16

No jo, občas se dívám na Vraždy v Midsomeru, furt to opakujou. No a přišlo mi, že v těch starých dílech černouška či barevného aby pohledal, v těch novějších se to jimi jen hemží. Je fakt, že neznaje anglické reality netuším, jak se během té doby změnila rasová skladba anglického venkova.

J. Jurax 1.12.2023 13:05

No, Uloz.to z úradku macechy naší EU zlovolné napřed pokurvili a teď zasekli, ale ještě jede Webshare, Datoid a pár dalších.

J. Jurax 1.12.2023 12:54

Tedy postavy, které hraji nejsou ... :-)

J. Jurax 1.12.2023 12:52

No to víte, dnes už by dvojice Höger - Bek nebo Hrušínský - Brzobohatý dvojice detektivů hrát nemohly. Žádný není ženská, ani přeoperovaná, jsou nepřípustně bílí a žádný není gay, nejsou psychicky rozervaní ani vegani a ještě kouří.

J. Jurax 1.12.2023 12:40

No, Phil Marlowe je naopak líčen jako zcela vyrovnaný a zdravý nejen psychicky, aby kontrastoval se svým okolím. Akorát ho občas zmlátí, leč padouchy pravidelně dopadne a semtam, nikoliv přemršteně často, i odstřelí.

J. Jurax 1.12.2023 12:34

No, víte, aby to lidí četli a kupovali, nemůže to být z všední reality, ale musí tam být exoti v té realitě vzácní.

J. Jurax 1.12.2023 12:32

Jsem barbar. Nejenže jsem žádné z v článku uvedených průrazných uměleckých děl neviděl, ale dokonce ani nemám potuchy, že existují. Nemohu tudíž posoudit jejich gender, rasové a LGBTQbflm vyvážení a angažovanost.

J. Anděl 1.12.2023 12:25

To narušení je klíčové. A narušení je odjakživa solí tohoto detektivního žánru. On ani Phil Marlowe nebyl zcela vyrovnaný a zdravý člověk.

A jistě, to narušení může mít řadu atributů. A není to apriori nutně morální defekt (i když postavy v tomhle žánru se zrovna svatě nechovají.........).

Muži kteří nenávidí ženy je věrohodné dílo z určité skutečné subkultury lidského světa. Nijak zvlášť naleštěné, růžové a zářivé. Není to disneyovská pohádka, která předstírá, že narušení je atributem zdravého a šťastného života.

P. Dvořák 1.12.2023 12:06

TikTok a pod. to neužívají :-)

D. Mašek 1.12.2023 11:50

Update = česky aktualizace. :-/

J. Anděl 1.12.2023 11:36

Jasně. Já nepíšu, že si myslím, že si Brad Pitt, studio a nebo technický personál nezaslouží mít ze své produkce živobytí. Píšu o tom, co motivuje mě.

Vaše specifikace se tedy nějak asi vztahuje na produkci Č(SS/F)R, ne?

Nicméně když třeba, řekněme, třetina planety vyrostla (po několik generací) na hollywoodských filmech, čí je to kulturní dědictví? A teď nemyslím legislativně, teď myslím v lidech, v lidském světě. Notabene v lidském světě propojeném internetem a sociálními sítěmi.

Kdo všechno si "dělá nárok" na to, jak mají vypadat správné a opravdové Hvězdné války?

:-)

R. Langer 1.12.2023 11:35

Nejde.

R. Langer 1.12.2023 11:31

Jo, to se pěkně povedlo třeba v Posledním království, v poslední sérii...