1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

DISNEY: Producent pokrokových propadáků

Nelze si nevšimnout, že řada těch propadáků má společný prvek: identitární politiku dotaženou na hlavní atribut filmu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mašek 1.12.2023 11:50

Update = česky aktualizace. :-/

L. Král 1.12.2023 9:26

Tak s ideologií ve filmu máme osobní zkušenosti z dob před rokem 1989.

V USA by se mohli nechat inspirovat a nedělat vše od počátku. A Čína by jim také jistě předala aktuální zkušenosti s angažovanou tvorbou.

Návštěvnost není přece, cílem

Cílem je uchopit závažná témata doby!

J. Chalupnik 1.12.2023 8:58

Netreba chodit za ocean, staci se podivat za kanal (La Manche). BBC prave dalo ranu z milosti svemu nejuspesnejsimu serialu Pan Casu (Doctor Who). Poslednich par serii se neslo ve woke duchu a dost fanousku serial opustilo, takze BBC ve snaze zachranit, co se da, u prilezitosti sedesatileteho vyroci serialu privedlo zpatky jednu z nejoblibenejsich dvojic (David Tennant a Catherine Tate).

A pak do toho hodili vidle.

Doktor, ktery obycejne zachranuje Zem nebo cely svet, se nechava skolit od Donny a jeji transgender dcery (?) o spravnem pouzivani pronouns, a nechava na sebe jecet "Ty nicemu nerozumis, skoda, ze nejsi zena, to bys to chapal."

P. Pepax 1.12.2023 8:45

Americký filmový průmysl už produkuje velmi málo filmů, které by mě zaujaly, točí hlavně pro děti a i ty poslední marvelovky jsou spíše směšné a dětské. Netflix a HBO jsem ukončil pro nepoužitelnost i když musím konstatovat, že některé jejich seriály byly excelentní, navíc mne téměř uráží když v historických filmech nejen pokroutí historii, ale známé osobnosti hrají tzv. herci jiného etnika.

R. Langer 1.12.2023 11:31

Jo, to se pěkně povedlo třeba v Posledním království, v poslední sérii...

P. Kubáč 1.12.2023 8:43

Situace v Americe je mnohem horší než autor píše. Filmaři se veřejně omlouvají za své "prohřešky" před WOKE érou - ve stylu "soudružské sebekritiky" 50. let

https://www.kinobox.cz/clanky/tema/31312-nevim-jak-jim-pomoct-david-fincher-dava-ruce-pryc-od-zoufalcu-co-miluji-klub-rvacu

Lenin horlivě podporoval film - jako nejlepší médium pro šíření propagandy. Navzdory tomu, že později se objevilo přehršel dalších médií jako rozhlas, televize a Internet - film si toto prokletí nese dodnes.

A mimochodem - pokud chcete proniknout do mysli lidí, kteři se pohybují kolem naší kinematografie - doporučuji zmíněný server Kinobox.CZ - tam se dozvíte, že Disney by hmohl přitlačit na politicky korektní pilu ještě více.

T. Kohout 1.12.2023 16:57

Ano, v kině Veletrhy, hezkém, ale dávno vyhořelém, měli nad vstupní bránou také Leninův citát. A přitom tam dávali dobré filmy. To je ovšem dávno. (Bylo to něco jako "ze všech umění je pro nás nejdůležitější film", ani si nejsem jistý, že to VIL opravdu někde napsal, řekl. Ale hodilo se to. A pod tímto zaštiťujícím citátem dávali dobré filmy. Prostě, bylo to takové politické krytí. Tak to dělali mnozí...)

V. Petr 1.12.2023 8:30

Já bych se obrátil k něčemu trochu jinému, televiznímu kanálu Viasat History. Je více méně známo, že přínos černochů pro rozvoj lidstva limituje k nule. Proto se tento program snaží tu bilanci "vylepšit" a produjuje tak neuvěřitelné krávoviny, třeba jak američtí černoši objevili chytání dobytka lasem. To, samozžejmě, znaly už starověké národy...

M. Valenta 1.12.2023 8:28

Například úspěšný seriál Grace and Frankie (Netflix) je plný nekorektností a dá se dokonce říci, že je na nekorektnostech založen. Takže v tom to asi nebude. Disney a jeho sázka na sterilitu zkrátka ž nevychází. I puritánský hrabě z Čokolády má v soukromí zcela jiné touhy.

V. Církva 1.12.2023 8:18

"Kolega pohybující se ve filmové oblasti dlouhodobě mi píše, že jsem to asi přehnal ve svém svatém zápalu a že u nás ten problém zas tak závažný není"

A kdo asi platil film Hranice režisérky Hollandové?! Je taky z našich fondů. Jako, byla kolem toho přílišná hysterie v Polsku, politici se do toho zbytečně namočili a zvýšili sledovanost.

Snad i chápu že autorce vadila dehumanizace migrantů. Pak ale, že jí nevadí dehumanizace těch, kteří pak musí žít v okolí muslimských gangů, těch kterým rozbili auta nebo znásilnili dceru? Těch kteří se v Německu buď bojí chodit na bazén, nebo tam nemůžou s manželkou protože jsou hodiny pro ženy a muže. Mnoho migrantů i zemře po cestě do EU. Proč ale hledáme viníky u sebe a ne v islámu? Proč Hollandová nenatočila film o islámu v Iránu, Libanonu, Jemenu, proč nenatočila film o křesťanech v muslimských zemí jako Nigérie i jinde?

Bylo by hezké být jen hodní a humánní. Budoucnost našich potomků, Hranice se musí bránit i s nehezkými fotkami. Policie taky nemůže lotrům jen domlouvat.

No a to je jeden z takových filmů problém závažný není :-(

V. Kučer 1.12.2023 8:36

Kulturní fronta podporuje migraci nelegálů do Evropy. Paní Hollandové asi nešla ve škole matematika, v zemích migrantů má rodina více než 3 děti, stále přibývají proto osídlují jiné kraje.

T. Kohout 1.12.2023 17:04

Proč asi? Protože je navedená. Dala se zblbnou špatnou partou. To se holt stává. Někteří se z toho dostanou, mnozí nikdy.

C. Berka 3.12.2023 11:47

Jste legrační- když točí o tom, jak rodina přechází hranici a druhá strana nějak reaguje ( někdo je lidský, někdo ne), není důvod, aby řešila bazeny v Německu. Ona nehledá viníky a nelíčí Poláky jako viníky. Zobrazuje různé lidské reakce na vyhrocenou situaci. U vás je vidět ta křesťanská licoměrnost - z té lásky k bližnímu, dokonce k nepříteli nic nezbývá - a jakým nepřítelem je dítě, zemřelé někde na hranici - což vy opisujete slova " nehezké fotky" ? . Kolik lidí se zastalo Orbána, když stavěl plot? Kolik lidí se zastalo Konvičky, když varoval, kam to časem povede?

J. Anděl 1.12.2023 7:20

Když článek o Disney lemuje gigantická reklama na The Marvels... :-)

Předesílám: jsem fanoušek (i) americké filmografie, píšu z této pozice.

No, věc se má tak, že nová doba porodila i pár děl, která jsou, zpětně vzato, po všech stránkách progresivní, a přitom velice úspěšná a z mého pohledu poutavá a zábavná.

Ovšem nemají tu identitární politiku na prvním místě. Na prvním místě je příběh a fakt, že některé postavy třeba nejsou hetero, není klíčový ani pro příběh, ani nejde o klíčovou vlastnost té postavy, spíš doplňující střípek, který v kontextu plně dává smysl a dokonce, bez kterého by ty postavy, světe div se, byly věrohodné o něco méně...

Není takový moc, obzvlášť mi utkvěl Netflix Arcane. Což je takový kontrastní protiklad uvedených posledních Disney/Mavelovek.

Ale abych byl k Disney fér, jejich produkci jsem sledovat přestal, co děti povyrostly. Neviděl jsem poslední Star Wars ani některé spin-offy, neviděl jsem většinu Marvelovek posledních let.

Takže vlastně nevím, jak přesně strašné ty filmy jsou.

M. Kocián 1.12.2023 7:16

Disney skončil v roce 1966, když se nechal zmrazit. Společnost nesoucí jeho jméno ještě nějaký čas kráčela v jeho stopách, ale brzy naskočila na vlnu líbivosti a snahy nikoho se nedotknout a to se zhoršovalo až do současnosti.

P. Dvořák 1.12.2023 6:14

Proto v důsledku EUidiotismu byl zrušen web ULOZTO.CZ. To abychom se náhodou nedostali k dobrým filmům dvacet a víc roků starým. Vlastně nejde ani o ty filmy, to je jen záminka. Důvod je jasný: odstřihnout lidi od zdroje informací.

Tak co, žáby, je to pohodička pěkně v teplíčku že? Vodu nám zase o něco přihřáli . . . . co ještě vydržíme.

Takže si sám sobě nahrej, co chceš, sám si stahuj, co jsi si sám sobě nahrál.

R. Langer 1.12.2023 7:07

Taky mi připadá, jako by tomu chtěli zabránit proto, že by někdo mohl zjistit, že ta naše současná EU se podobá tomu našemu bývalému socialistickému ráji mnohem víc, než by jeden očekával. Ba v některých případech ho dokonce překonává. ;-)

J. Anděl 1.12.2023 7:22

Ulozto byl jako archiv filmů, které nešly sehnat jinde, skvělý.

Ale pirátství to bylo a je správné si produkty kupovat.

Pokud je ovšem kde.

P. Dvořák 1.12.2023 7:46

To je to gró: "archiv filmů, které nešly sehnat jinde". A nebyly to jenom filmy.

Co se týká pirátství, tak pochybuji, že by např. Mel Gibson, Brad Pitt, Clint Eastwood nebo Jack Nicholson neoželeli tantiémy z dvacet a víc let starých filmů, které se už nikdy nikde nebudou promítat, pokud se vůbec kdy u nás(!) promítaly.

J. Anděl 1.12.2023 8:13

Oželeli a vůbec mi nejde v tomto případě o blaho Brada Pitta, spíš o můj osobní komfort. Dělat věci legálně je, pokud to není ukryté za záměrnými ztěžujícími regulacemi, obvykle jednodušší a komfortnější.

Alespoň to tak vnímám.

Samozřejmě vlastnická práva u uměleckých děl jsou poměrně složité etické téma a kdysi dávno na tom vyrostla strana Pirátů. Složité proto, že takové umělecké dílo je na jedné straně jednoznačným vlastnictvím tvůrce (technicky vlastníka práv, zjednodušuji), na druhou stranu se stává součástí kulturního dědictví a kdo na nějakém filmu, písničce, seriálu či knížce vyrostl, je i součástí jeho života. Téma na článek, ne-li knihu. Ale tak i proto mi připadá ideální, pokud je dílo někde za rozumnou cenu dostupné a lze si ho koupit/půjčit.

Kdo má takové zájmy, možná je nejvyšší čas pořídit si (zase) DVD/BluRay přehrávač a vytvořit si (zase) vlastní archiv fyzických nosičů.

P. Dvořák 1.12.2023 8:19

Pořád to stejné. I když budete mít deset DVD/BluRay přehrávačů, nemůžete si vytvořit "archiv filmů, které nešly a nejdou sehnat jinde".

J. Anděl 1.12.2023 9:52

No, ale ono se ledacos dá sehnat, kdyby člověk opravdu chtěl a netrval na tom, že se na to chce podívat do dvaceti minut od chvíle, co ho to napadlo.

P. Dvořák 1.12.2023 10:03

... a fronty na všechno, někdy i se samosprávami a s pořadníky, taky byly docela fajn.

Takhle jste to myslel?

J. Anděl 1.12.2023 10:09

Proč myslíte, že jsem to takhle myslel?

Diskuze na internetu jsou dost otravné, lidi jsou pořád, neustále předem podráždění, zdá se mi. Možná k NP už předem přistupujeme s touhou s někým se pohádat, i kdyby šlo o úplnou pýčovinu.

Myslel jsem to tak, že si lze médium někde objednat na nějakém e-shopu či internetovém tržišti typu Amazon.

P. Dvořák 1.12.2023 10:20

Amazon jsem nezkoušel, ale dávat tři sta a víc za každý třicet (a víc) let starý, neprodejný film na CD, je blbost.

Ale především jsem to myslel tak, že z pohodlí pokoje je přece jenom lepší si stáhnout film za rozumný poplatek, než někam běhat pro CD.

A HLAVNĚ jsme pořád u toho, že byla možnost si stáhnout (nejen) filmy, které už nikdy nikomu nikde nevydělají ani na drobky z večeře.

Určitě by šlo zablokovat nové filmy, které ještě běží v kinech nebo dokonce ještě neběžely. Když dokážou mazat nebo odstřihnout projev právě hovořícího amerického prezidenta, proč by nedokázali mazat tento typ filmů z úložiště?

J. Anděl 1.12.2023 10:26

Ano, 300 Kč je hodně. Myslel jsem jako příklad tohle, účetní Fantozzi už určitě nikomu závratné tržby neumožní a DVD stojí 39 korun :-)

https://www.zbozi.cz/vyrobek/dvd-zrozeni-pana-ucetniho-1975/

A právě to je slabina online úložišť a výhoda vlastních fyzických médií, to by musela policie obcházet domy a zabavovat DVDčka. Ale cokoliv je online, je technicky možné smazat, zablokovat, dokonce možná i vzdáleně oeditovat (třeba vystřihnout nově nepatřičnou scénu).

J. Anděl 1.12.2023 10:38

Aha teď mi došla ta poslední věta. No, tak z hlediska ochrany autorských práv není problém jen to, že film zrovna běží v kinech. Pokud se zákony v tomto ohledu nezmění - a jediný, kdo kdysi tvrdil, že to chce, byli ti Piráti, a ty teď víc trápí manželství pro všechny, cyklistika, Istanbulská úmluva a právo na migraci - tak prostě nelze nikomu nahrát film, ke kterému nemáte zakoupený práva. Jedno, zda běží v kinech nyní nebo před třiceti lety.

R. Langer 1.12.2023 11:35

Nejde.

M. Kocián 1.12.2023 11:02

Kulturním dědictvím se u nás stává film (umělecké dílo nehmotné povahy) po 75 letech , které umožní autorovi inkasovat za ně odměnu. A z uměleckých děl nežijí jen bohaté celebrity; když zkrachuje studio, na dlažbě se ocitne i technický personál.

J. Anděl 1.12.2023 11:36

Jasně. Já nepíšu, že si myslím, že si Brad Pitt, studio a nebo technický personál nezaslouží mít ze své produkce živobytí. Píšu o tom, co motivuje mě.

Vaše specifikace se tedy nějak asi vztahuje na produkci Č(SS/F)R, ne?

Nicméně když třeba, řekněme, třetina planety vyrostla (po několik generací) na hollywoodských filmech, čí je to kulturní dědictví? A teď nemyslím legislativně, teď myslím v lidech, v lidském světě. Notabene v lidském světě propojeném internetem a sociálními sítěmi.

Kdo všechno si "dělá nárok" na to, jak mají vypadat správné a opravdové Hvězdné války?

:-)