Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
No vidíte, a do toho nám na Akt.CZ známý český vychytralý ekopodvodník Martin Sedlák uvádí :...."Jeho záměr podpořili vědci z Kalifornské univerzity a dalších prestižních institucí, kteří analyzovali nejnovější náklady na baterie a infrastrukturu. Zjistili, že přechod na 100procentní prodej elektrických vozidel do roku 2030 a prodej všech elektrických nákladních vozidel do roku 2035 v kombinaci s přechodem na 90procentně bezemisní elektřinu do roku 2035 by mohl do roku 2050 přinést úspory pro spotřebitele ve výši 2,7 bilionu dolarů (kumulativně mezi lety 2020–2050). V přepočtu na průměrnou domácnost jde o 1 000 dolarů každý rok. Současně by vznikly 2 miliony pracovních míst v roce 2035 a klesly emise v celé ekonomice o 45 procent do roku 2030..... "
No nekupte to.
Věc se má tak. Produkce nových dotovaných elektroautíček bude pořád jen nějakým zlomkem vozového parku všech států. Tak těm "fosilům" předepíšme daně, aby bylo z čeho dotovat hračičky, co jsou ochotní si kupovat elektroautíčko na nákupy po vsi. Fosilové přestanou jezdit a ekopodvodníkům to budou platit všichni, co budou mít v garáži starší auto a budou čekat, až nějaká žlutá revoluce tyhle ekopošuky a Zelené Khméry svrhne.
Jak za komunistu, po nas potopa . Mnoho Cechacku se furt podle toho ridi.
Lidi, po přečtení názorů z diskuze se mi zdá, že jediný člověk, který by měl radost z nových skvělých zelených elektrozítřků je chudák pan Rada. Lidi, jste nas.aní , co uděláte , abychom se těmto zítřkům vyhnuli? budete tiše volit naše exitující představitele, kteří v TV panáčkovali tomu Timrmanovi ? Teď se průzračně jeví, že náš život míří směrem , který ON prezentuje - je nutné tedy pro začátek NEVOLIT tyy probruselské šašky, kteří si z nás dělají srandu!
Pan Rada je upřímně přesvědčen, to jo. Ale docela dobře argumentuje, coz ho cti a nesnižuje se k nadavkam. Bohužel, ne kazdy takovou diskusi cti. Stejne jako Evropska unie, zamořená nevzdelanymi zelenymi zločinci.
Kdyby radeji venovali pozornost vetsim problemum, jako odpady, přelidnění, emigraci atd a zamerili se na teseni.
Hlavním hoaxem je ten obrovský podvod a lež, že CO2 je nějakým způsobem nebezpečným faktorem pro lidstvo. A na této nehorázné lži se staví a rozhoduje prakticky ve všech důležitých otázkách, vše se podřizuje odstranění CO2 ze všech sfér života, jakoby nic jiného nebylo důležité. Podřízení této ideologické lži má - a ještě bude mít - nedozírné následky ekonomické a společenské. Jen se málo mluví o příspěvku CO2 každého živého tvora pouhým dýcháním. Také diskuse o přelidnění není PK a tak se jí vyhýbáme...
Dobrý den, ještě bych dodal, že při průměrném věku registrovaných aut u nás, ale i ve Švýcarsku (cca. 15 let), je třeba cca. 3! elektromobilů, k nahrazení jednoho auta se spalovacím motorem. Podle způsobu používání. 3x víc pneumatik, více oprav silnic (jsou o 500 kg těžší), zabírání půdy pro dobíjecí parkoviště, 3x víc oceli z Číny, posílení rozvodné soustavy... Doprava z Číny je závislá na velmi starých lodích, registrovaných v zemích, kde o ekologii nikdy neslyšeli a spalují mazut. Ani nemluvím o možnostech likvidace elektromobilů. Elektromobil je ekologická katastrofa. Jen zdánlivě na druhém konci světa.
O tom nechtějí v Bruseli ani slyšet, natož to brát na vědomí.
Jenom se divím, že automobilky stále mlčí.
Elektromobil je pouze prostředek ke kontrole lidí - občanů. Nebude dostatek aut k pohybu. Nebude svoboda pohybu. Vlaky se také omezí, autobusy nebudou. Lidi budu nevolníci připoutaní na místo. A to pouze jedním škrtem pera na papíru. Další krok budou autonomní vozidla jezdící bez zásahu řidiče. Řekněme, aby se snížil počet nehod. A kontrola pohybu populace je dokonalá. Tenhle pochybný zelený úděl od EU, potažmo EK je pouze zástěrka pro kontrolu lidí.
Velice objevný ale zároveň trefný je argument , že ke snížení emisí dojde prostě tím , že se sníží počet automobilů jako takových, protože pro vetšinu lidí se stanou cenově i provozně naoprosto nedostupné a nebo prostě nebudou ani praktické (musím plánovat nabíjení před cestou, nikam s tím prakticky nedojedu) a bude lepší se spolehnout na veřejnou dopravu a vlaky. Ten argument se často objevuje i v diskuzi , kde vezmeme dostatek elektřiny když nahradíme všechna auta co teď jezdí EV... to samozřejmě bilančně vůbec nevychazí, ale trochu to vyjde to když mimochodem zjistíte , že se s tolika EV kolik je teď aut vůbec nepočítá. Takže ano, mělo by se všude nahlas říkat "lidi ty auto co teď máte vám v zájmu boje za "záchranu klimatu" prostě vezmeme...". Ale teď mi řeknětě , která politická stranu bude schopna to takto prostě a otevřeně přiznat ?
Jde ovšem jen o první (a nejviditelnější) krok. A teď si představte, jak se všechny sídelní objekty mimo města přestavují na el. vytápění z místních OZ (fotovoltaika, větrná energie, hydro). Kalifornie už teď "doporučuje" ovšanům, kdy topit a kdy větrat. Holt má v tomhle EU zpoždění.
Existují jen dvě možnosti. První je, že se elektromobily stanou doplňkem motorové dopravy. Druhá je, že budeme mít elektromobily, ale vzhledem k likvidaci fosilní a jaderné energetiky, budou pouze stát v garážích.
Nebudou stát v garážích - lidé si je prostě nekoupí, protože na ně nebudou mít.
Vždycky byly prosazovány a nakonec prosazeny zájmy těch, kdo průmyslová odvětví vlastní a mají z podnikání zisky. Jejich zájmy nakonec zvítězí vždy nad fantazírováním politických činitelů, kteří jsou koneckonců jejich poskoky, takže jejich zájmy ze zřejmých důvodů musí zastupovat. Otázkou je, jakých - v konečném efektu a v celém průřezu všech průmyslových odvětví - podnikatelé působící v elektromobilitou negativně zasažených průmyslových branžích budou dosahovat zisků ve srovnání s tím, co celkově v ziscích přinesou elektroauta těm, kdo se na jejich výrobě a provozu jakkoli podílejí. Hromadné zavedení elektroaut přece povede k útlumu, ba i k likvidaci řady průmyslových odvětví dnes existujících, a tím i jejich vlastníků. Lze mít za to, že nakonec zájmy elektromobilitou poškozovaných podnikatelů přinutí "zelené" politiky tyto zájmy respektovat a to je "vyléčí" z elektromobilního třeštění.
V případě elektřiny z hydroelektráren, slunce a větru má elektromobil smysl. Pokud se elektřina vyrobí dieselagregátem, či jiným spalováním je to nesmysl. Každá přeměna energie má určitou účinnost a ztráty. U elektřiny generátor, přenosová síť, nabíjení baterie, spotřebič. Jen v přenosové síti se ztrácí 5%.
Ztráty u Tesly jsou při nabíjení 18%. Zdroj Německý autoklub ADAC.
Taky mám v hlavě něco ke 30% průměrně "mezi elektrárnou a žárovkou". Ale samozřejmě záleží na vzdálenosti, kvalitě vedení...
Když bude sucho, nebude foukat a bude pod mrakem, tak si majitelé elektroaut budou leštit tyče ohonem. Nebo ohony tyčí.
Hybridní pohon...druhá varianta šlapání, případně doplněné ručbním pohonem...Chce to ale dobré převoedy...
Je li pravda, že lidé svojí činností ovlivňují zásadně klima na planetě Zemi, potom to oč se snaží je antagonismus.
Za jak dlouho dojedete z Prahy na černomořské pobřeží v Bulharsku koupat se v létě a za jak dlouho do bulharských hor v zimě lyžovat s tou kravinou elektro i hybridní - já to jezdím dlouhá léta s mojí Octavií 1,9 tdi s obvyklým průměrem v létě i v zimě 90 km/hod
Moment, Green Deal s žádnou zahraniční dovolenou nepočítá. To by tak hrálo, aby jste oteploval matičku nějakým trajdáním! Díky permanentní pandemii COVID99, nekonečně mutující budete zavřený doma a mít dovoleno jen chodit do práce a nakoupit. Zbytek zábavy bude omezen jen pro vyvolené. Navíc díky zeleným daním pro financování Green Dealu na to stejně nebudete mít prachy. Sotva Vám to bude stačit na rychle zdražující jídlo, energie a nájem. Ano čtete dobře, nájem, protože daň z nemovitosti vypočítávaná podle tržní hodnoty by Vás zruinovala, proto jste svůj dům bezúplatně převedl do majetku obce, ta je od daně osvobozena.
Mažou nám med kolem pusy, automobilky se nechaly zahnat do kouta - to jsou zatím stále elektromobily.
"Zatím mi přijde, že jedinou cestou, jak by toho bylo možné docílit, je radikální snížení celkového počtu provozovaných vozidel. Pokud je právě toto záměrem příslušných politiků, měli by přiznat barvu......"
Ovšemže. Jenže to přiznávají velice neradi, žába by se mohla leknout a vyskočit přece jenom z hrnce.
Třeba tihle: https://echo24.cz/a/SGyxZ/pirati-jako-ksc-21-stoleti-dan-ze-vzduchu-vyhazov-za-nazory-zakazy-aut-ikotlu