29.4.2024 | Svátek má Robert


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 19.3.2024 20:09

Těch 230 g/km se mi nějak nezdá. Udávaná spotřeba u elektromobilů se pohybuje od 15 do 25 kWh na 100 km, podle velikosti auta a provozních podmínek. Když vezmu hodnotu 20 kWh / 100 km, tak mi vyjde celkem přesně 165 g / km, když těch 25 (to jsou ale dost extrémní hodnoty), tak 203 g / km. Takže ano, elektromobil v Německu vyprodukuje emise zcela srovnatelné se staršími spalováky, ale dvojnásobek oproti těm moderním, to přeci jen ne.

To nic nemění na tom, že nemístné prosazování elektromobility znamená ožebračování chudších ve prospěch bohatnutí pár bohatých.

P. Kopecký 19.3.2024 18:39

Elektrifikaci automobilů jsem nevěřil od samého začátku. Údajný zájem o elektrická auta je protlačován médii. Prodej je dotován a i přes to není zájem ze strany automobilistů nijak horentní. Úředníci EU z toho vystřízliví ale hlava bude bolet majitele automobilek. Jednou to třeba přijde že budeme jezdit na elektřinu. Ale to musí jít pozvolným vývojem a né že se pár úředníků utrhne ze řetězu. Nemáme parkovací místa na sídlištích a neumím si představit dobíjení takových aut. Ještě horší by to bylo u nákladních automobilů. Chybí místa pro technické přestávky a zajistit u toho ještě dobíjecí stání je nadlidský úkol.

L. Novák 19.3.2024 18:54

Ona ta "zelená" mediální propagandistická masáž se vyrovná (a v blbosti i trumfne) prolhanou komunistickou propagandu známou z dob po komunistickém převratu 1948 - 1989 v Československu...

V systému vydávajícím se za demokracii, kde banda idiotů v parlamentu si klidně troufne přehlasovat fyzikální a ekonomické principy a ani se u toho nezačervená...

Dojeli na to komunisti rudí a zelení na to dojedou už brzy taky. Energetická krize je důkazem, že fyzika ani ekonomie se zmást nedají. ;-)

P. Skřivan 19.3.2024 20:31

Staromilci byli vždy. Problém je, že elektro se už prosadilo. Jen většina to ještě nepochopila. Obvykle proto, že nemají šajna o tom, jak se auta proměnila z hlediska techniky.

P. Diviš 19.3.2024 21:33

Zatím je prosazují dotace, výhody a zákazy lepších (levnějších a výkonnějších) technologií.

Nemáte o tom "ani šajna", zelený zákal.

L. Novák 20.3.2024 12:38

Skřivan je nevzdělaný pitomec... Rv

P. Diviš 19.3.2024 21:31

"Úředníci EU z toho vystřízliví ... "

To bych se divil. Už je v tom příliš mnoho peněz.

J. Kostelanský 19.3.2024 17:04

Ne Neviditelném psu sa tak dlouho bude psát o nesmyslnosti OZE a elektrovozů, až Čína a Německo pojedou z 85 % na OZE a podíl elektrovozů na prodejích tam bude ještě vyšší. Ale někteří "experti" i tehdy budou psát to samé co teď...

P. Rada 19.3.2024 17:32

Mě to někdy přijde spíše tak, že NP plénu záměrně předhazuje kontroverzní téma s převážně reklamním či lobistickým cílem, kde nerozhoduje smysluplnost či pravdivost informací - ale spíše počet kliknutí k danému tématu.

L. Novák 19.3.2024 18:22

BLBOST a FANTASMAGORIE pomatených TROLLŮ jako vy dva nebude určovat budoucnost. Pořád tady jsou ještě občané, kteří si to nedají líbit a nakopou vás do řiti!!!Rv :-P

O. M. 19.3.2024 20:11

Uhelky jsou OZE?

L. Beneš 19.3.2024 16:16

Dnes se k idiocii elektromobility přidávají ještě sny o lapání CO2 a jeho ukládání do jakýchsi nejspíše podzemních prostor, nějakých kaveren. Již na první pohled je jasné, že se jedná buďto o naivní sny ekologických šílenců nebo o dobře připravovaný nový podvod na daňových poplatnících. Jde jen o prachy, o zisk pro subjekty, které na realizací takových projektů budou vydělávat. Kolik asi nalapá nějaká lapací fabrika oxidu uhličitého (a za kolik), kdy to porovnáme s množství CO2, které se uvolní spolu s dalšími sajrajty např. při výbuchu nějakého vulkánu. Proč nepřijít s projektem, podle kterého se všechna voda v oceánu Atlantickém přečerpá do Pacifiku? Stejně marné snažení a stejná pitomost.

J. Kostelanský 19.3.2024 16:45

Nejpozději v roce 2030 se taky začnete o koupu elektrovozu zajímat... :-)

J. Gottlieb 19.3.2024 17:03

ne o koupu ale koupi. a až se naučíte psát, tak mi řekněte

proč bych se měl zajímat.

P. Rada 19.3.2024 17:22

"Idiocií" osobní elektromobilita je leda ve smyslu, že se jako rozvojová nedořešená varianta osobní mobility, porovnává s vypiplaným ale trvale neudržitelným systémem na fosilní bási který je vhodný do docela jiných provozních podmínek.

"Idiocie" také může být v pozadí toho, že se projekty jako APTERA doposud nepodařilo realizovat ale obludná elektro-monstra SUV s jedním v kabině, lze v městském provozu vidět relativně běžně.

https://aptera.us/

L. Novák 19.3.2024 16:09

A zase jako vždy dementní trollící pitomci Rada s Kostelanským... Rv!!

L. Novák 19.3.2024 16:13

Šejnovi se omlouvám, že jsem na něj zapomněl... :-P

P. Rada 19.3.2024 17:25

Především příznačně "zapomínáte" na běžnou diskusní slušnost a věcně podnětné příspěvky.

L. Novák 19.3.2024 18:19

K dementním PROLHANÝM ČU;-OÁKŮM JAKO TY a spol. slušnost není namístě.!!Rv

P. Diviš 19.3.2024 21:35

"Z blbosti, nebo za peníze?"

J. Kostelanský 19.3.2024 14:18

Hannibal ante portas! Přesněji čínská konkurence vyrábějící elektrovozy stojí u bran Evropské unie připravena k zdrcujícímu útoku. A co dělají odpovědní činitelé v Evropě? Dohadují se, zda více CO2 produkují spalováky nebo elektrovozy... ;-D ;-D Nebo zda dotovat nebo nedotovat prodej elektrovozů...

Takový způsob obrany vůči čínské konkurenci navyklé z Číny drsnému konkurenčnímu prostředí ve stylu kapitalismu volné soutěže zcela jistě zabere... ;-D Vpusťte hladové vlky do ohrady plné ovcí a doufejte, že se ovcím nic nestane...

Článek se způsobem myšlení moc neliší od moudrostí, které přicházejí z Bruselu nebo pražských kaváren. Je to zkrátka tlachání a zbytečné přežvýkání trávy.

Uvítal bych něco zcela jiného: článek a následnou diskuzi, co s tím dělat. Zavedení vysokých cel vypadá na první pohled to nejlepší řešení, ale je to cesta do pekel. Evropa a její výrobci by měli zahodit svou nadutost a povýšenost a snažit se co nejrychleji dohnat čínskou konkurenci. Každá jiná cesta je slepou uličkou.

Nebo se snad někomu zdá lepším řešením pořád vyrábět jenom spalováky a čekat, co se bude dít? Evropa tohle dělá alespoň 10 let - čeká, co se na poli elektrovozů bude dít a kdy všechno kolem elektromobility krachne. A nestačí se tomu, co se děje, divit. Reakcí je pak překotně skákání z jednoho řešení do druhého na způsob splašené kozy.

P. Brich 19.3.2024 14:44

Možná by pro začátek stačilo nedotovat. Jak výrobu a prodej elektroaut včetně autobaterií, tak Občasné Zdroje Elektřiny.;-)

P. Rada 19.3.2024 15:10

Dotace mohou být a pravidelně jsou významným mocenským nástrojem. Dominantně se proto doposud dotoval a dotuje fosilní průmysl:

https://a2larm.cz/2023/09/staty-g20-nalily-do-fosilniho-prumyslu-v-dotacich-pres-bilion-dolaru-klimatickym-zavazkum-navzdory/

Pokud by jste se podíval na WINDY a imise Číny alespon v CO, SO2, NO2... spektru - mohlo by to napovědět.

P. Brich 19.3.2024 15:42

Emisními odpustky, pardon, povolenkami!!;-D

P. Rada 19.3.2024 15:04

Píšete ... "drsnému konkurenčnímu prostředí ve stylu kapitalismu volné soutěže"...

V Číně ale jede oproti zpohodlnělé Evropě a dalšímu světu, dominantně o státně strategicky ovládanou ekonomiku s polo-vojenskými rysy nucené práce jako ve studenoválečném stavu. Doslova tedy až o ono až polovojensky "drsné konkurenční prostředí". Navíc nejen v Evropském ale i v celosvětovém kontextu.

"Volnost soutěže" v tamních podmínkách nejlépe vykreslilo Čínské vedení na proti-COVID-ových opatřeních. Kde-kdo na to už zřejmě zapomněl.

"Zdrcující útok" od aktuálně vysoce aktivizovaných - vůči zpohodlnělým a málo soběstačným, opravdu může přijít a osobně ho čekám přes nejsofistikovanější konzumně nejžádanější výrobky což jsou dnes i auta.

Efektivní obranou by mohlo být společenské uspořádání, které se bez toho obejde. Viz námět na města/území krátkých vzdáleností (efektivnější spotřeby) kterému se zde ale někdo už posmíval:

https://praha.camp/magazin/detail/mesto-kratkych-vzdalenosti-prinasi-revoluci-moderniho-urbanismu-do-prace-obchodu-nebo-k-lekari-za-15-minut

J. Kostelanský 19.3.2024 16:27

S tím posledním s vámi nemohu souhlasit.

Co se týče Číny, máte hodně zkreslené informace. To je ovšem následek, že informace čerpáte jenom z našich zdrojů. Doporučuji si najít zdroje od našich lidí, co v Číně dlouhodobě žijí.

Čína je obrovská země a nic jako jednotná pravidla tam neexistují a ani nemohou existovat. Jednotlivé provincie mají velké právomoci v tom, jak přistupovat k řešení různých problémů. U nás se pak píše jen o těch nepovedených řešeních nebo příliš radikálních...

Do Austrálie, pokud si dobře pamatuji, se během Covidu nedalo letět ani odletět z ní rok a půl...

V. Kučer 19.3.2024 13:40

Ekologičtější a levnější je na plyn přímo jezdit. Má menší emise než benzin nebo nafta a možná by stačila emisní norma euro 4.

J. Suk 19.3.2024 12:44

Konečně došlo na má (zde několikrát publikovaná) slova: elektromobil je marginální (politikou dodaná) spotřeba, a ta je kryta marginální výrobou, tedy tou která se mění v závislosti na spotřebě. U nás tedy není emobil krmen polofosilně, ale celofosilně. Elektromobily jsou zvyšující snižovačky. Ekologové na tom vydělají 2x, protože pochopili závislost "čím vyšší emise skleníkových plynů - tím vyšší imise skleníkových peněz". Hlavním cílem ovšem je destrukce průmyslové civilizace koncipovaná degresivistickou ideologií,

J. Jurax 19.3.2024 10:49

Zatím si Evropská komise i parlament s pohádkami o čisté elektromobilitě doslova lžou do kapsy, psáno v článku.

No a co probůh od Evropská komise i parlamentu můžete čekat jiného? Mozky prožrané zelenou plísní ...

P. Brich 19.3.2024 14:50

Nejen zelenou plísní. Celý ten putovní cirkus je založen na korupci a korupční prostředí nadále rozšiřuje!!Rv;-€EU;-O