Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Slátaniny, které by neotiskl ani Ohníček.
Tak nějak vůbec netuším, proč sem pan Neff tento příspěvek vložil. Má cenu sem kopírovat všechny psychopatické výlevy? Vždyť na to stačí příspěvky pod diskusemi.
Tvůj otec tady vedl stávky
Tvůj otec tady vedl stávky....
Ty ale budeš pracovat (což se nakonec nezadařilo). Tak nějak to Šimek vykládal. Ano, hezká povídka a opět aktuální. Tehdy až politická, proti komunistům, teď zase politická proti neokomunistům.
Chudák
pan Lanz má starost o vyrůstající generaci. Zřejmě byl komunistickým režimem vychován zcela příkladně. Tehdy by takové téma nikoho ani nenapadlo, tedy bez zpřesnění "protiválečná demonstrace".
angažované maturitní téma
to by mě zajímalo, jak by dopadl maturant, který by perfektní češtinou bez jediné chyby popsal zápisník demontranta, který se účastnil demonstrace na podporu bílé rasy a heterosexuálů.
:-D
Re: angažované maturitní téma
No právě, za to bych Cermat, nebo kdo dělal ty témata vyhodil. Studenti se zase busou bát aby neměli zhoršenou známku. Politika do škol nepatří.
Blábol. Žáci (a nikoliv studenti) budou mít zhoršenou známku kvůli interpunkci nebo nedodržení žánru, určitě ne kvůli fantasmagoriím ovarových nebo burešových podržtašek.
Jenom aby.
Troufl byste si napsat maturitní slohovku odsuzující greténskou nebo miliónchvilkovou demonstraci?
Asi to nevíte, ale Cermat se musí při hodnocení písemných prací řídit velmi striktními kritérii, přičemž žádné z těchto kritérií nehodnotí politickou orientaci písemné práce.
Autoři zadání mají na mysli jediné, a to ověřit znalosti maturantů v oblasti gramatických a slohových jevů. Pokud autor tento "článek" myslel vážně, tak má na mysli švába.
přesně tak, pane Pavle
nakonec v době protektorátu se také ověřovala jen gramatika a sloh při maturitní písemce s tématem, "role árijské rasy v novém světovém řádu", nebo "způsoby konečného řešení židovské otázky"...
Nemohu se ubránit dojmu, že se Vám nějak povedlo nepochopit podstatu příspěvků pana Šejny ... :-)
Pochopil jsem, že šejna zaměňuje svoje dojmy za fakta, obdobně jako vy, nebo autor.
Jinými slovy, žijete v zajetí svých dojmů. Doporučuji navštívit stránky novamaturita.cz a nebýt za bIbce.
Proč je nasnadě,
... jaký typ demonstrace mají autoři na mysli?
Náhodou je to pěkné téma, určitě bych vymyslel dost kousavý a sarkastický příběh z první zkušenosti mladé revolucionářky. I s prvky reportáže :-)
Re: Proč je nasnadě,
No, jo, ale co kdybyste propadl, protože to neměla být satira? ;-)
Re: Proč je nasnadě,
Musel bych dodržet správnou formu, toť vše, a ještě dodržovat pravidla pravopisu i slohu. O obsahu v citaci zadání není ani slovo. Jen téma a to bych taky dodržel. Kdybych propadl, žaloval bych je ;-).
Re: Proč je nasnadě,
Jenom aby rozsudek nezněl: "Nepochopil celkovou podstatu a myšlenku zadání a zcela nevhodně se vyjádřil k ..., čímž způsobil újmu na ...".
To znáte, ne? ;-)
Re: Proč je nasnadě,
Jako, téměř bych s Vámi souhlasil. Taky bych nejradši napsal něco o "prdlé" studentce, která nakonec přestoupí na Islám, provdá se za hezkého snědého Iráčana a spolu vyhodí Cermat do povětří.
Jenže známkování maturit je nastaveno tak, že Vás můžou potopit (není kontrola, osobně bych čekal alespoň dva náhodné hodnotitele a tam kde by byly velké rozdíly by byly postihy hodnotitelů a nutnost přehodnocení třetím hodnotitelem)
Re: Proč je nasnadě,
Podle mě záleží i na tom, jak vycházíte s učiteli a s kým bojujete. Zda s těmi učiteli, nebo si jen děláte srandu z některým systémových jevů.
Jistě, vyvstává akorát otázka, jestli byste si to troufl. Ono maturita je přece jenom vážná věc ... aspoň pro maturujiciho ...
Re:
Nevidím v dnešní době větší důvod nepsat vtipně a třeba i kriticky. Pořád si myslím, že podstatné je napsat to dobře.
Taky asi myslím, že po těch čtyřech letech na škole bych už se orientoval v tom, co je přiměřená míra vkusu, aniž bych třeba musel ustoupit ze sdělení, které mám na srdci.
Máte pravdu, bylo by důležité udělat maturitu. Slohy jsem měl vždycky rád a bylo pro mě důležité napsat je dobře. A to nejde, pokud je pro vás důležitější na jedné straně protest, na druhé straně konformita s režimem. Důležitý musí být příběh (a zmíněná forma v zadání).
No, nekonformní příspěvek jakkoliv formálně správně napsaný může představovat riziko. Bylo, jest a bude, nedělejmež si iluze.
Já měl jako maturitní téma socialistické vlastenectví,
to mně tedy lepší nepřijde. Nicméně jak vidno (tedy alespoň z mého pohledu), nemělo to na funkci mojí šedé kůry mozkové zásadní vliv. Ergo bych z jednoho zadání z mnoha nevyvozoval nějaké unáhlené závěry (neblbnul bych).
Re: Já měl jako maturitní téma socialistické vlastenectví,
A o to právě jde. Jen jste potvrdil příbuznost obou režimů lidově demokratického/reálně socialistického a dnešního liberálně demokratického.
Mládež je třeba vychovávat správně, to jest tak,
aby byla uvědomělá. A o cestě k tomu mluví i zadání maturitní písemky. Protože uvědomělost je ze všeho to nejdůležitější. Uvědomil jsme si to u televizních zpráv, kde sdělovali, že nechybí už jenom lékaři, zdravotní sestry, instalatéři a pokrývači, ale už také kuchaři. Uvědomělá mládež se musí vzdělávat k tomu, co společnost potřebuje nejvíce. Potom budou sice chybět pracovníci ve výše uvedených a dalších profesích, ale budeme mít dostatek těch, kdo o správnou uvědomělou výchovu nejen mládeže, ale i celé společnosti pečují. A to jsou politologové a sociologové. Myslím, že už k tomu dostatku máme dost nakročeno.
Demostrovali jsme v Janové s kamarády z naší DSSS...
V Plzni se nám podařilo úspěšně narušit pochod úchylů...
Toto by se asi do slohové úlohy nehodilo...
No, na SVVŠ jsme měli za trest! napsat slohové cvičení
na téma "Má činnost v minulém roce, kritický referát." Jeden spolužák se odvázal a psal tam věci jako "Velice lituji, že jsem se účastnil školních brigád apod." Byl z toho dost velký průšvih a byl přeřazen do jiné třídy.
Děcka mají být vychována rodiči, státem ne!
Škola se zabývá výchovou. Stejně jako dříve i dnes. Měla by vlastně jen učit k získání odbornosti, případně všeobecnou znalost základních analfabetických prvků, aby prostě v dospělosti uměl číst, psát, počítat aspoň minimálně. Výchova je na rodičích, či poručnících. Děcko, či mládež, má ve škole už být vychované a když ne, tak hajdy pryč. Prostě není proč vychovávat státem.
Máme hromady učitelů, co by rádi byli považováni za úctyhodné kantory. Nic proti tomu, aby si úctyhodní brali k sobě studenty a lili do nich své názory na život a svět. Ovšem mimo školu a státní systém a ne státní peníze. Toto je ovšem má představa o potřebnosti školy. Má, kterého na studování nevzali. Měli totiž určitou představu, jaký názor mám mít na život a svět. No a já nesplňoval požadavky. Mám pocit, že opět budou studenti jen s tím správným názorem na školách, protože tam budou převychováni. Druzí, kteří nesplní tu správnou představu, holt nebudou učeni těmi vzdělanými kantory. Budou se učit jinak, než školou.
Co my to financujeme za systém...