Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I na nejvýkonnějších dobíjecích stanicích trvá dobití elektromobilu 10 minut. Kdyby se tato vozítka opravdu rozšířila a čekali bychom na dobití ve frontě podobně jako u benzínek, nabití elektromobilu by nám zabralo tak hodinu. Při současném dojezdu elektromobilů bychom na obyčejné cestě na dovolenou do Chorvatska museli v jednom směru dobíjet minimálně 2x. Tedy dvě hodiny zdržení na cestě trvající 10 hodin. Elektromobily jsou slepá větev vývoje. Nechápu, proč se veškerá energie a peníze nedávají do aut na vodík. Ta už existují a dokonce se v malých sériích i vyrábí. Tankování je podobně rychlé jako u benzínu či nafty a "splodinami" je jen voda.
Nu nevím, jak se poprat s dekarbonizací EU. Zbourat Psí jeskyni? Zakázat fotosyntézu, zakázat dýchat? Zakázat CO2 sycené nápoje? Inertní skleníkový plyn, těžší než směs ovzduší plynné směsi N2+O2. EU, ve formě Von EU Lejno baba blbne, pan Rada mne asi opraví molekulárním složením atmosféry a teplot, v časové geologické řadě v dobách ledových a meziledových (glaciálů a inerglaciálů, abych byl hoden odborné dišputace). A co taková flautelence živočichů, NH4, horníci by mohli vyprávět o plynu skleníkovém, S2H, zrušme slovenské lázně Smrdáky, sirovodík je smradlavý, nicméně oteplující planetu. Rád se nechám poučit, kterak se nenechám "oteplit", tedy lokálně, nikolivěk globálně. Poleji si palici studenou vodou a zařvu "éhhh", a vyženu z plice tolik molárního EU CO2, že mi rajčata na balkoně zčervenají a já na hajzlíku vyplním Avogadrův zákon: Stejné objemy všech plynů, obsahují za stejného tlaku a teploty, vždy stejný počet molekul, asi tak. Baba Von der Leyno, specialistka na Bundeswehr, opět žvaní nesmysly, pustit babu bez vodítka v extravilán, toť zhouba logiky. Mohu se mýlit, ale CO2 furt produkuji v míře menší, než malé. "Cogito ergo sum". Budu za blba? Qui modo v EU.
Je uzasnym pokrokem technologie vozit v el-aute devet metraku mrtve vahy baterie, ktera se bude muset v pomerne kratke dobe zivotnosti nejak"ekologicky" likvidovat. Zatim nikdo z propagatoru teto elektrifikace neuvazuje vubec o tom, kde se vyrobi el. energie pro desitky milionu takto vybavenych vozitek.(pri absolutni negaci nuklearnich a uhlikovych zdroju).
Ještě o něco větší problém než ji vyrobit je dostat ji ke kažému kandelábru.
Pokud jde o emisní normy, úředník se podívá ven z okna a napíše číslo, které další úředníci zvaní politici odhlasují. Neboli vědeckotechnický pokrok v rukách úředníků.
Cituji z článku: "... Vybavení aut “povinnými” prvky, o které většina lidí nestojí a dobrovolně by si takové auto nikdy nekoupila. ... "
Bylo by to k smichu, kdyby to nebylo k pláči.
In March 2019, the Boeing 737 MAX passenger airliner was grounded worldwide after 346 people died in two crashes.
Původní obchodní politika firmy Boing byla následující: Prodat nové letadlo co nejlevněji s tím, že zákazníci si sami dokoupí zabezpečovací zařízení. Nedokoupili. Zemřelo 346 lidí.
Nemusíte umět vařit polívku, a přesto poznáte, když je přesolená....
Pane Pivodo, mám Vás za rozumného člověka. Přehlédl jste, že autor řeší auta, ne letadla?
Bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči.
Lidé (pasažéři) umírají jak v automobilech, tak i v letadlech. Postoj k bezpečnosti dopravy je podobný v obou případech.
Ale blbost! Srovnáváte nesrovnatelné!
Naštěstí pracuji ve velké mezinárodní firmě a o Boeingu jsem něco četl. Problém byl, že Boeing vyhodil inženýry a odborníky aby zvedl papírovou efektivitu a zvýšil tak cenu akcií (4x) což dnes pitomí ekonomové velmi hodnotí. Normální člověk ví, že se to za pár let musí projevit. Pak samozřejmě tlačili na ten redukovaný tým aby plnili termíny i když letadlo bylo nedostatečně otestované a dovyvíjené. Letadla možná byla levnější ale hlavně si peníze rozdělili manažeři a akcionáři. Jinými slovy SLOŽITÝ SYSTÉM POTŘEBUJE DOST ČASU A PENĚZ NA VÝVOJ-
Co se týká aut, jde o pitomosti které auta zbytečně prodražují. Start/stop uštří snad 1% energie ale ničí motor který pak neekologicky půjde do šrotu. Měření tlaku pneumatik je drahé. Elektromobily dle struktury výroby elektřiny v některých zemích (USA) přináší víc emisí. Alkohol tester, jsem proti řízení ažralých = když bude nespolehlivý, auto nenahodíte, oprava drahá a stejně Vám dýchne manželka když budete chtít jet opilý a narkoman stejně odjede. A jsme u omezovače maximální rychlosti. Při předjížděcím manévru můžete zažít právě to co Boeingem, zabijet se. Jinými slovy auta jsou příliš složitá a výrobci tlačeni k rychlé implementaci. Tím právě vzniknou ty odfláknuté Boeingy.
Toto bylo sděleno Američanům prostřednicrvím The New York Times:
... One of the videos was an animated explanation of the new software on the Max, called MCAS, which was intended to make the plane handle more predictably but played a role in both accidents. ...
Boeing did not fully inform pilots about how MCAS functioned until after the first accident, off the coast of Indonesia in October 2018. ...
Více bych musel dohledat na internetu.
"Start/stop uštří snad 1% energie ale ničí motor který pak neekologicky půjde do šrotu. Měření tlaku pneumatik je drahé."
Zvláště u novomódních "downsizovaných" motorů.
Upozornění na únik tlaku by šlo řešit i levněji, pokud to někdo necítí prdelí, že mu nějaké kolo uchází.
Dotovat ty, kteří by měli být zdrojem (daní) dotací... To je jako kdyby zaměstnanci platili vlastnímu zaměstnavateli, poté co mu vlastním lemplovstvím a zlomyslností (naskovanou třídní spravedlností) zruinovali podnik.
Já si Reagana vážím pro jiné věci, ovšem, byl to právě on, kdo daňovými škrty a deficitní politikou v dané ekonomické situaci nasměroval USA na dráhu chronických deficitních nerovnováh.
Dotaz na rádio Jerevan: byl Čajkovský homosexál? Odpověď: my si ho ceníme pro jiné vlastnosti.
Evidentně nestačí. Pomocí legislativního násilí určují, jak máme žít.
Ano.
Ale to byste musel do brusele a vzít to odshora šmahem od Evropské komise s jejím Green Dealem přes putovní cirkus až dolů.
Doporučuji rotační kulomet M134 Minigun jako ve filmu Predátor a dvoukolák na náboje.
Největší svinstvo co se na cestách pohybuje jsou elektropohybovače všeho druhu.
Na dovoz ojazdených áut z cudziny (neviem, či aj pri kúpe v domácich autobazároch) sa na Slovensku už chystá bič. Zákon o dovoznej dani od 400 do 4000 eur, podľa veku, spotreby a ekolimitov. To sa potom naozaj vyplatí.
U nás máme při prodeji ojetiny "ekologickou daň: při prodeji se kouknete do techničáku na emise a podle toho zaplatíte několik tisícovek Kč (= několik čtyřicetieurovek). Na jednu stranu žádné drama, na druhou stranu - chystal jsem se dát do šrotu starého Matize, ale volal servisák, že má kupce - paní už nemůže na nohy a asi 3km do obchodu jí začíná být daleko. Tak jsem si umanul, že chci 5000,- a ukázala se nutnost další 3000,- na ekologii. Na popojíždění asi tak 500 km ročně mi taková platba za emise přijde dost nehorázná.
Daň se platí jen jednou, případný další prodej už bude "zadarmo".
Autor bohužel ve svém článku vylil vaničku i s dítětem.
Zcela správně kritizuje emisní normy, které už začínají být v rozporu s fyzikálními zákony. Jenže zároveň kritizuje zlepšování výbavy automobilů. Toto zlepšování není nikým nařizováno, pokud to není výbava zlepšující bezpečnost (např. airbagy).
Autopilota nikdo v EU nenařídil. Nenařídili ani adaptabilní tempomat, brzdový asistent, LKAS, automatická dálková světla, automatické stěrače atd...
Musíte si svůj výčet opravit a uvádět to co nařízeno je. E-call, tlak v pneu atd.