Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Ve Španělsku s plošným snižováním rychlosti ve městech na 30 km/koketují už dlouho, a co vím, tak v Barceloně už do toho šlápli. Zezelenala v tomto smyslu i Paříž, minulý týden jsem zachytil zprávu, že rychlost také snižují. Zajímalo by mě, proč si myslí, že jezdit 30 na dvojku je ekologicky lepší než 50 na čtyřku. Ty otáčky, a tedy i emise, jsou přibližně stejné, jen se pojede delší dobu, toť veškerá změna.
Dříve bych s pocitem jisté škodolibosti konstatoval, že takhle si ten automobilový průmysl spolehlivě zaříznou. Dneska si uvědomuji, že vládnou lidé, který o to asi opravdu jde. Kam tohle zajde...?
30 km/h ekologii vůbec nepomáhá, paradoxně je to právě naopak. Emise z aut na danou vzdálenost klesají s rychlostí. Čili když pojedete do práce 30 kmh, tak vypustíte víc škodlivin než při 50 kmh. Nehledě na to, že se pomalou rychlostí zmenšuje propustnost silnic. Je to stejná sabotáž dopravy jako zužování jízdních pruhů, svádění dopravy do 1 pruhu před každou křižovatkou, kde výrazně převládá 1 směr jízdy, jak to vidíme i v Praze.
O tom snižování rychlosti rozhodují zelení politikové.
Zelený politik a fyzikální zákony je něco jako oheň a voda.
Elektroauta jsou podla autora údajně moc drahá a nebudou pro širší veřejnost. On ale jaksi zapomíná, že nejdražší je baterie a že její vývoj jde mílovými kroky dopředu.
Také zapomíná, že údržba a servis elektromobilu je výrazně levnější, než servis auta se spalovacím motorem. Já musím se svým novým turbodiesel do servisu každých 10 tisíc km a výměna oleje a další údržbové úkony mě stojí v průměru 7000 kč. Tedy 70 haléřů na km.
Zde jsou ceny nejlevnějších elektrovozítek na současném trhu:
499.,000,- ..... Škoda CitiGo e iV
599.000,- ..... VW e-up
789.000,- ..... Hyunday Kona e
889.000,- ..... VW ID 3
899.000,- ..... Hyundai IONIQ eletric
929.000,- ..... Nissan Leaf 3 ZERO e
Elektromobil ohlásila i Dacia. Prý to má být elektrická "lidovka".
Ano, bohužel.
Mám sportovní turbodiesel s automatickou převodovkou. Pokud chci mít sedmiletou záruku, musím jezdit na pravidelný servis každých 10 tisíc km.
To jsou ty "výhody" moderních výkonných úsporných turbodieselů, o kterých se dozvíte až při provozu, nikoli při nabídce od prodejce.
Plánuji koupi nového vozu, a tohle manželce rozhodně číst nedám, měl bych utrum!
Bohužel už jsou nová auta přecpaná všelikými povinnými a škodlivými nesmysly. Zaváhal jste s koupí o cca 4 roky.
Před 4 roky platila myslím stejná EURO 6 jako nyní. Změnila se ale metodika měření, což vedlo k určitým zpřísněním, ale ne zásadním. Co podle vás nebylo před 4 roky povinnou součástí a je nyní?
Inu, každý špas něco stojí.
A teď uvažte cenu elektrického ekvivalentu Vašeho vozu co do užitné hodnoty a spočtěte si, za jak dlouho, resp. po kolika ujetých kilometrech, Vám levnější údržba a případně "palivo", Vám ten rozdíl vrátí.
Před dvěma lety jsem se to nahrubo zkusil spočítat pro Škodu Citigo, uvažovav ovšem optimistickou cenu elektrické verze 350 000, neboť tehdy ještě nebyla známa a podle vyjádření Škoda auto měla být "výrazně pod půl milionu". Zato jsem z dnešního pohledu patrně nadhodnotil spotřebu elektřiny vozítka. Vyšlo mi to na cca 200 000 km. Viz https://www.lidovky.cz/byznys/elektricka-skoda-citigo-zustava-jednoduchym-mestskym-vozem.A190524_083912_ln-auto_lvk/diskuse?vlakno=96070526
Ano, pane Juraxi
zkusil jsem to porovnat:
Můj sopučasný automobil KIA Stinger za 1,2 mega má výkon 147 Kw, točivý moment 440 Nm, dojezd 950 km
Elektrická alternativa od automobilky KIA bude KIA EV6 za 1,3 mega má výkon 168 kW, točivý momet 350 Nm , dojezd 510 km
Našel jsem si cenik
EV6 125 kW, 4x2, 58 kWh 1.180.980
EV6 168 kW, 4x2, 77,4 kWh 1.280.980
EV6 GT-Line 168 kW, 4x2, 77,4 kWh 1.380.980
EV6 GT-Line 239 kW, 4x4, 77,4 kWh 1.481.980
To už je docela zajímavé, nicméně lidovka to fakt není. Je pravda, že u nákladných aut se vícenáklady na elektromobilitu - drahá baterie - líp rozpouštějí.
A ještě mne napadlo - jaká bude cena toho elektromobilu jako ojetého po řekněme pěti a více letech. To je dnes celkem nejasné.
Na tu Dacii jsem koukal. Dojezd (uváděný) je 240 km. Nějak si neumím představit tu "lidovku", za kterou bych tohle koupil.
Jak často si myslíte, že "socky" s dacií jezdí denně daleko? Většinou používají MHD a autem z domova do nejbližšího supermarketu a zpět to mají tak 40 km.
Hezký. Takže kdo nemá sportovní turbodiesel a nejezdí jako největší trapák do servisu co 10.000 km je socka? Hm.
Tady zas někdo něco nepochopil.
Autor píše, že chudší lidé nebudou mít na elektroauta.
Já napsal, že elektrická Dacia má být levná.
Bylo mi odpovězeno, že má dojezd jen 240 km. Tak jsem oponoval tím, že "chudší občané" nejezdí denně 240 km.
Ale jen natvrdlý Janoušek z toho vyvodil, že kdo nemá sportovní turbodiesel, tak je socka.
No, víte, on ten Váš příspěvek o blízkojezdících sockách trochu nafoukaně vyzněl, byť jste to jistě nezamýšlel.
Uvědomte si, že chudší lidé si nekupují nová auta. Pokud si budou chtít koupit 10 let starý elektromobil, nebudou s ním moci jezdit, neboť budou potřebovat novou baterii za X set tisíc. Takže funkčné elektomobil za 60000 tisíc lze sehnat těžko.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektro-za-stejnou-cenu-jako-benzin-slibil-sef-renaultu-a-zd/r~248cb55459e011ebaabd0cc47ab5f122/
Pak je tedy pane Šejno záhadou, proč si lidé ty elektromobily nekupují, když je podle vás vyjdou levněji .
Samozřejmě, že kupují málo. Zatím kupují málo.
Vzpomínám na doby, kdy chytrý mobil s dotykovým displejem si kupovali jen snobové, zatímco "obyčejný chudý lid" nakupoval převážně tlačítkové Nokie.
To jo, "fedrovat" to- zvlášť takto- je špatně, jasná věc...Ale kdo ví, zda vývoj "suchou cestou" by nakonec nesměřoval k těm elektromobilům
Jo.
Ale smartfouny stát nedotoval ani v ceně, ani v tarifech. Rovněž nekladl překážky uživatelům tlačítkových mobilů, aby je tak ztrestal za nedostatečnou pokrokovost. Aniž je propagoval ve veřejnoprávní TV za peníze koncesionářů (nemyslím reklamy). Dokonce dodnes stát povoluje, aby si zákazník mohl vybrat i tlačítkový mobil!
A potom - přece jen cena smartfounu je o dva řády nižší než elektroauta.
Já taky. A nevzpomínám si, že by tehdy byl vyvíjen masívní politický a dotační tlak na kupování mobilů s displayem.
Jenže elektrické Citigo se už nedělá, protože za ty prachy si to koupí leda bohatý snob nebo bohatý zelený magor. Za tu cenu máte oktávku nebo kamíka, nové.
Ostatně Citigo v benzínu se už nedělá taky. Rozpustit v ceně miniauta, jež má být nízká, aby mělo smysl, náklady na všechny eurovýmysly je už obtížné.
No, furt je to cca 200 000 i víc než srovnatelný klasický ekvivalent. Pravda, u klasického auta za meloun to tolik nebolí, ale třeba u Citiga dost jo. To stálo v benzínu něco přes 200 000.