Pondělí 3. 6. 2024Tamara polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 202
  • Poslední: 31.8. 2021 10:50
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Pepax 30.8.2021 8:51

Elektromobil nemá ani současnost, ani budoucnost, smysl této tragikomedie EU je úžasný boj proti oxidu uhličitému.

P. Milan 30.8.2021 8:55

Možná má, možná nemá, to už bych nechal na trhu. Baterie byly skutečně dost vylepšeny, ve srovnání s olověnými nebo NiFe.

Kdyby to nikdo nedotoval a nesměrnicoval, vidělo by se, co je pro koho vhodné.

P. Rada 30.8.2021 9:15

Výrazný pokrok vykazují nejen "baterie" ale i motory a jejich elekronika. Při více jak dvojnásobné účinnosti než má spalovací, vykazuje elektromotor navíc i schopnost znovu ukládat energii do akumulace při brždění.

Řada "směrnic" na silnicích přesto dál předurčuje podmínky provozu. Mezi sinými a jaksi opancéřovanými kteří jsou i deformačními zonami stavěni na vysoké rychlosti..., to pak nemají slabší účastníci v dravém silničním provozu vůbec lehké. Mnohdy jde na dopravní "trh" jeden s rizikem života zatím co jiný sotva rizkuje odtlačenou pneumatiku.

A. Renjascu 30.8.2021 9:20

Počítáte do této vyšší účinnosti také ztráty při výrobě elektrické energie, přenosu energie, nabíjení baterie, skladování energie...

P. Rada 30.8.2021 10:37

Nepočítám - sděluji. Dosažitelná účinnost motorů je jednoznačný parametr jak u spalovacího (Carnotův cyklus - prakticky 35%). Elektromotor ( prakticky 95%).

Okolnosti těžby energií a účinnosti přenosů v ostatních složkách transformace na pohyb ... tvoří samostatné kapitoly. V reálné aplikaci je rozhodně užitečné je zohlednovat.

A. Renjascu 30.8.2021 13:43

Ono to totiž není tak jednoduché, jak uvádíte a v přímé konfrontaci to rozhodně nevypadá jak uvádíte, protože v reálu mají elektrovozidla o dost vyšší spotřebu než udávanou.

https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150

https://www.okhelp.cz/auto-moto/elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti/

J. Ganaur 30.8.2021 9:35

;-D;-D;-DUž vidím to minieleauto s půltunovou baterkou!;-D;-D;-DA deformační zóny budou kvůli té lithiovce, ne kvůli lidem!:-P:-P:-P

P. Milan 30.8.2021 9:40

O technice má zřejmě ponětí co to příslovečné prase o parketách.

P. Milan 30.8.2021 9:38

Tak mi ještě vysvětlete (stručně, pokud možno), proč tedy ten pokrok je dotován, zvýhodňován a jiné, zatím výrazně lepší systémy, zakazovány a omezovány.

Ten druhý odstavec je dokonalá pitomost.

T. Hraj 30.8.2021 9:50

"Výrazný pokrok vykazují nejen "baterie" ale i motory" - ano, ten pokrok je v současnosti na takové úrovni, že nejlevnější elektromobil Škoda City Go ( tedy dokud se ještě vůbec prodával) byl za 470 tis. Kč.

"Při více jak dvojnásobné účinnosti než má spalovací..." - ano, jestli hovoříte o přeměně tepelné resp. elektrické energie na kynetickou, má elektromotor mnohem vyšší účinnost. Ovšem problémem elektromobilů už asi 120 let není pohon, ale uskladnění energie.

Vaše odbočka k regulaci bezpečnosti je trochu mimo téma (chcete asi obecně říci, že by se mělo více regulovat na všech frontách). Zde jenom poznámka: řešíte nuance v bezpečnosti aut a nevadí vám, že na silnicích jsou s nimi i motorkáři, nedejbože cyklisti? Neměly by se v rámci bezpečnosti první dvě z těch třech skupin zakázat? Vždyť cyklisti to nyní nemají "v dravém silničním provozu vůbec lehké".

P. Pepax 30.8.2021 10:20

Souhlas, jeden z hlavních problémů elektromobilů je uskladnění el. energie.

A. Forman 30.8.2021 9:59

Vůl volem a pařez pařezem navždy zůstane.

O. Kaucký 30.8.2021 15:52

Ale pobaví.;-D