Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Elektromobil nemá ani současnost, ani budoucnost, smysl této tragikomedie EU je úžasný boj proti oxidu uhličitému.
Možná má, možná nemá, to už bych nechal na trhu. Baterie byly skutečně dost vylepšeny, ve srovnání s olověnými nebo NiFe.
Kdyby to nikdo nedotoval a nesměrnicoval, vidělo by se, co je pro koho vhodné.
Výrazný pokrok vykazují nejen "baterie" ale i motory a jejich elekronika. Při více jak dvojnásobné účinnosti než má spalovací, vykazuje elektromotor navíc i schopnost znovu ukládat energii do akumulace při brždění.
Řada "směrnic" na silnicích přesto dál předurčuje podmínky provozu. Mezi sinými a jaksi opancéřovanými kteří jsou i deformačními zonami stavěni na vysoké rychlosti..., to pak nemají slabší účastníci v dravém silničním provozu vůbec lehké. Mnohdy jde na dopravní "trh" jeden s rizikem života zatím co jiný sotva rizkuje odtlačenou pneumatiku.
Počítáte do této vyšší účinnosti také ztráty při výrobě elektrické energie, přenosu energie, nabíjení baterie, skladování energie...
Nepočítám - sděluji. Dosažitelná účinnost motorů je jednoznačný parametr jak u spalovacího (Carnotův cyklus - prakticky 35%). Elektromotor ( prakticky 95%).
Okolnosti těžby energií a účinnosti přenosů v ostatních složkách transformace na pohyb ... tvoří samostatné kapitoly. V reálné aplikaci je rozhodně užitečné je zohlednovat.
Ono to totiž není tak jednoduché, jak uvádíte a v přímé konfrontaci to rozhodně nevypadá jak uvádíte, protože v reálu mají elektrovozidla o dost vyšší spotřebu než udávanou.
https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150
https://www.okhelp.cz/auto-moto/elektromobil-vs-benzinovy-nebo-naftovy-motor-spotreba-a-zajimavosti/
Už vidím to minieleauto s půltunovou baterkou!A deformační zóny budou kvůli té lithiovce, ne kvůli lidem!
Tak mi ještě vysvětlete (stručně, pokud možno), proč tedy ten pokrok je dotován, zvýhodňován a jiné, zatím výrazně lepší systémy, zakazovány a omezovány.
Ten druhý odstavec je dokonalá pitomost.
"Výrazný pokrok vykazují nejen "baterie" ale i motory" - ano, ten pokrok je v současnosti na takové úrovni, že nejlevnější elektromobil Škoda City Go ( tedy dokud se ještě vůbec prodával) byl za 470 tis. Kč.
"Při více jak dvojnásobné účinnosti než má spalovací..." - ano, jestli hovoříte o přeměně tepelné resp. elektrické energie na kynetickou, má elektromotor mnohem vyšší účinnost. Ovšem problémem elektromobilů už asi 120 let není pohon, ale uskladnění energie.
Vaše odbočka k regulaci bezpečnosti je trochu mimo téma (chcete asi obecně říci, že by se mělo více regulovat na všech frontách). Zde jenom poznámka: řešíte nuance v bezpečnosti aut a nevadí vám, že na silnicích jsou s nimi i motorkáři, nedejbože cyklisti? Neměly by se v rámci bezpečnosti první dvě z těch třech skupin zakázat? Vždyť cyklisti to nyní nemají "v dravém silničním provozu vůbec lehké".
Souhlas, jeden z hlavních problémů elektromobilů je uskladnění el. energie.