26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Uhlí z Austrálie pro Ostravsko

Ve zpravodajství se objevují zprávy, které procházejí bez většího zájmu veřejnosti, přestože nejsou tak vzdálené doby, v nichž by byly považovány za aprílový žertík. Svět vzhůru nohama. Loď přivezla černé uhlí z Austrálie pro Ostravsko, oznamuje 23. 1. 2022 zpravodajství České televize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 27.1.2022 15:02

To máte stejný jako ten -Gogh-. Ten malíř. To říká Tvarůžková a Pehe.

Místně to je -hgchohch-. To jako podle vesnice a podle toho, jaký měl kdo známky ve škole. Mezi vesnicema jsou rygoly s vodou, těžko se domluvit.

Na Zakarpatí vám i řidič maršutky, s pětitřídkou za Brežněva, řekne, že zítra jede v 8:30, městneho, kyjivskoho 9:30. A nedívá se do mobilu a nerozčiluje se, že nemá k tomu 5G.

Zkráceno. Dost to vidím s tou bruselí nahnutě, mělo by to vodsejpat.

Z. Lapil 27.1.2022 15:18

Jo, mají v tom bordel. Mě vytáčí moje milovaná výslovností Interspár. A já všechny ostatní německou výslovností Športízimo. Fakt tam mají jenom jedno -s-, kontroloval jsem to několikrát :-).

L. Beneš 27.1.2022 15:54

No vidíte to. A u nás kdekdo říká diskuze a drezy. A já nepochopím, proč se říká, že někdo hraje debl. Buď je to (foneticky) anglicky dabl nebo francouzsky dúbl či německy dopl. Také nerozumím, proč říkají že v Praze přístřešky u MHD patří DžíSíDekó. Decau je jméno francouzské, takže budiž dekó, ale čtou tu zkratku J.C.Decau po anglicku nebo po francouzsku? Po anglicku Džej Sí nebo po francouzsku Žé Sé. Dží je přece v angličtině G. To se učí děti ve škole už na začátku "spelling".

J. Hajský 27.1.2022 9:05

Jak to uhlí Austrálii zaplatíme? Navrhuji výměnný obchod. Můžeme do Austrálie vyvážet ovce od bačů z Beskyd a králíky od drobných chvatelů. Obojího je jistě v Austrálii nedostatek jako uhlí u nás.

Š. Hašek 27.1.2022 9:28

:-)R^ Klokani se dají chovat taky? Aspoň na jižní Moravě. Vozili bychom tam potom zamražený klokaní (Pražský) šunky.

Z. Lapil 27.1.2022 10:22

Klokan je takové méně tučné hovězí. Guláš z něj uděláte, šunku spíš ne. Jedl jsem dvakrát. Jednou jsem si vysloveně pochutnal, jednou ne, ale podezírám spíš kuchaře než surovinu.

Š. Hašek 27.1.2022 8:56

No, ..... nevím jak komu, ale mně třeba i křen tady připadá málo výnosný. Zkusil bych "strategicky" Indonésii. Co Nový Zéland? Ale ten si necháme v záloze, to až budou chtít moderní pošahanci v lednu chtít řídký letní jabka, letecky. Ale to zas by neměl Jurečka dotace.

Když bude elektřina na příděl, podle odběrové křivky, od Dánska. To je za humnama, foukat bude podle bruselekomise.

J. Hanzal 27.1.2022 8:53

Pane autore, ne všechny doly na karvinskune jsou zasypané, nýbrž těžba odstavena/přerušena, ale přístup k ložiskům/zásobám uhlí je zachován. Čili je možno těžbu opěouvně spustit, samožřejmě za dost velkých nákladů. Pak je tu otázka zda-li je ekonomičtější (na uhlíkovou stopu kašlu, páč je to hovadina ekoteroristů) to uhlí dovážet z druhé strany zeměgule nebo těžit vlastní.

Jsem bývalý důlní technik, toho času v penzi, právě z té poslední činné šachty. A když jsem to zprávu slyšel málem jsem omdlel, říkaje si, že vozí "dříví do lesa"!!;-(

J. Nevrkla 27.1.2022 8:50

Tak jen abychom byli schopni všechny ty rozmařilé zahraniční nákupy stále čím platit, přestávám tomu věřit.

D. Rajninec 27.1.2022 7:43

Treba skúsiť naložiť ostravské uhlie na lode a poslať ho do Austrálie , alebo do Číny , J. Koreii, Japonska kam smeruje austrálske uhlie v milionových tonových objemoch ! Asi by sa nepredalo , že je dráhé ?

Tak čo vlastne chceme?

J. Basler 27.1.2022 6:34

Uhlíř a píše o uhlí... ;-D

Není to trochu střet zájmů nebo něco podobného??

V. Mokrý 27.1.2022 6:19

Jo,

to je ekologie - par excellanc !!

P. Dvořák 27.1.2022 4:26

Dnes uhlí, jablka, maso, čipy, boty, elektronika . . . . ležatá osmička.

Zítra obilí, jenže za co? Nebudeme nakonec vděčni i za zbytky plesnivého chleba?

D. Rajninec 27.1.2022 7:39

Nakoniec asi aj áno ! Keď ie sme schopní vyrobiť , vypestovať , vyťažiť doma lacnejšie , bez "nenormálnych " dopravných nákladov tak potom sme ako nesvojprávni ludia odkázaní na jablká z Chile, čipy z Číny / tí chudobnejší iba Vietnamu , Malajska/, mäso z Dánska a boty sa do Baťovej republiky lifrujú z celého sveta!

Nie je chyba v nás ?

Keď my nedokážeme zhodnotiť ani tie prebytky obila / miliony ton/ a rozdávame ho kde kade len aby sme sa ho zbavili !

Keby se z neho napiekli aspoň koláče a tie predávali , ako sused z Rakúska Sacher , ktorý si nechá za svoje torty dobre zaplatiť , tak ich môže každý deň rozvážať po celom svete letecký!

I. Mentlík 27.1.2022 3:59

Tady vůbec nejde o uhlí z Austrálie, ale opět o vysokou neprofesionalitu ČT. Ta, stejně jako patrně autor článku, objevila "Ameriku" (a v tomto případě Austrálii) a dala podnět ke spekulativním diskuzím. To, že se takto uhlí dováží z různých zemí již desítky let, a že v posledním desetiletí došlo v dovozu k významnému útlumu, je redaktorům ČT a podobným chytrákům úplně šumafuk. Ještě schází, aby redaktoři ČT při takových zprávách poulili oči jako nejmenovaná moderátorka na Nově.

K. Gaman 27.1.2022 2:48

Nejde o nějaké uhlí pro Ostravsko, ale o koksovatelné uhlí pro firmu Liberty (dříve Arcelor Mittal, ještě dříve Nová Huť Ostrava). Koks pro vsázku do vysoké pece musí mít určité vlastnosti a parametry. Proto musí huť pro svou koksovnu nakupovat uhlí různě po světě, např. také v Kanadě a Polsku. Důl ČSM prostě nedokáže potřeby Liberty pokrýt. Důvod proč se zastavila těžba v dalších dolech karvinské části revíru, i když se tam ještě mohlo těžit, je ten, že těžba a hlavně příprava těžby je v podmínkách revíru velmi drahá a dnes při prosazování green dealu prakticky bez perspektivy. Takže tady je vidět, jak se uhlíková stopa krásně přenáší z Evropy do jiných částí světa a EU (tedy Německo) se bude kasat, jak se daří green deal naplňovat. A samozřejmě se budou radovat i naši zelení šílenci, pokud ovšem nezačnou proti dovozu uhlí demonstrovat.

V. Mokrý 27.1.2022 6:20

R^

M. Dvořák 27.1.2022 7:09

Do vysokých pecí by se mohl dovážet přímo koks a zrušit koksovny. Protože nemáme ani železnou rudu, tedy zrušit i výrobu surového železa - a co tak zrušit zcela hutní výrobu a mít všude krásně zeleno - a jít se pást.

J. Lukavsky 27.1.2022 7:37

"naši zelení šílenci, pokud ovšem nezačnou proti dovozu uhlí demonstrovat." A což přejít na výrobu dřevěného eko-uhlí. Milíře v lese-jak ekologické. A že nemáme dost dřeva? Dovezeme dřevní štěpku z Amazonie, samozřejmě na plachetnici, ekologicky. Nic nového pod Sluncem. J.L. end

P. Motyka 27.1.2022 1:52

Takze "noseni drivi do lesa" uz neni srandou?8-o

V. Mokrý 27.1.2022 6:21

;-D

O. M. 27.1.2022 20:21

Až bude australské uhlí dražší než to ostravské, přestane ho Chrenek dovážet. Nic víc v tom netřeba hledat.

P. Jiří 27.1.2022 1:22

Těžit nesmí! Co by potom zbylo na nadnárodní Árijské korporace až to všecko zaberou, že jo?

V. Mokrý 27.1.2022 6:21

:-) R^

J. Novák 27.1.2022 1:07

bude daleko hůře, chleba za 100,- Kč/kg, když hnojiva stojí 15,- Kč/kg dříve 4,30Kč/kg::::!!!!!

R. Langer 27.1.2022 8:25

Dusičňany se budou brzy používat jinde, proto podražuje... ;-)

L. Beneš 27.1.2022 9:30

R^

T. Kohout 27.1.2022 0:18

Kefalín , čo je to také absurdný? Absurdní, to je to, co žijeme, majore Terazky.