Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jan Masaryk o Německu.
Já nevím, jestli Němci někdy dostanou rozum. Je to v nich hluboko, všecka ta obludná nelidskost, že by potřebovali staletí, než se převychovají. ... Oni si asi nemůžou pomoct. Oni potřebujou stálé napětí. Pořád mezi Bismarckem a Kantem, mezi Barbarossou a Bachem, mezi Hitlerem a Thomasem Mannem. Oni všichni obdivujou současně Fridricha Velkého i Goetha. Ale Deutschland Deutschland uber alles to v nich vždycky nakonec vyhraje. Jsou tak hrozně nevyrovnaní, že i ty nejliberálnější mezi nimi sláva Reichu okouzlí více než Mozart.
Citace ze článku: "Osobně jsem přesvědčen, že sjednocení mnoha německých států v 19. století je jedna z největších tragédií Evropy. Samostatné státy a knížectví byly různorodé a tvořivé a mnoho německy mluvících intelektuálů uteklo přes hranice do jiného německého státu ve chvíli, kdy začali být nepohodlní. Se sjednocením německých států a budováním pangermánské identity začalo budování pangermánského smyslu existence – a tehdy se objevuje ten arogantní přístup ke světu, kdy se zhruba každých 50 let Němci pokoušejí propsat svou kulturu do světových dějin."
https://pctuning.cz/article/energie-nad-zlato-kdy-se-probudime
Mám stejný názor. A není divu. Několik mých předků nepřežilo německé zacházení s podlidmi, tedy Čechy. Tak úplně to sem nepatří ale když je řeč o německé mentalitě, nedá mi to.
Němci nedělají malé chyby.
Průser je, že spolu s nimi to odsere i jejich okolí.
Nevím, co bych dodal, přesně tak to vnímám i já. A právě taková rozhodnutí nás přivedla právě do dnešní situace.
Ano, je to tak. Německo mělo velmi dobrý přehled, co se tu koncem 80. let děje, a Helmut s Hildou byli připravení za hranicemi s velkým nákupním vozíkem čekajíc na otevírací hodinu našeho hypermarketu.
V okamžiku, kdy náš český hypermarket spustil svou velkou výprodejovou akci, rejdili se svým vozíkem kolem všech regálů a brali co uvezli.
Nicméně naprosto totéž proběhlo ve všech bývalých státech RVHP, bez výjimky.
Pokud je ve článku řeč konkrétně o Volkswagenu, už v 80. letech si tu Ferdinand
Piëch
nechal postavit díky Fr. Čubovi testovací polygon Audi u Slušovic. VW tu tedy měl velmi úzké kontakty a ty následně zužitkoval po roce '89.
https://www.idnes.cz/auto/historie/testy-rally-audi-u-slusovic.A120810_000631_auto_ojetiny_fdv
Ano, souhlasím. Západní Němci měli za komančů dokonale zmapovaný náš trh. Věděli moc dobře koho a čím uplatit. A protože Československo tvrdou měnu potřebovalo, tak se vyváželo na Západ i za dumpingové ceny. Bohužel, to se po pádu režimu nezměnilo, pouze se změnili ti, co byli korumpováni.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/svycarsko-blackout-elektomobil-nabijeni-elektrina-energie.A221209_001833_automoto_fdv
Cpou nás - cpeme se - do něčeho, co skutečně budoucnost nemá. Elektromobilita tak, jak si představují zelení vzniknout a fungovat nebude. Stačí počítat a koukat na složení obyvatelstva - kdo kde a v čem bydlí
K "vývozu dividend" v automotive. Dělá se to sofistikovaněji, ještě před zdaněním. Například:
1. Za kancelářské místo platí místní pobočka matce v zahraničí nesmyslně vysoký nájem a IT služby
2. Do výrobku montujete 3x dražší věc, kterou koupíte od zahraniční matky, čímž, mj, dotujete zahraniční koncernové dělníky
3. Takový výrobek pak naoko 5-7 let vyrábíte se ztrátou, a ještě vás mgmt každý rok nutí, abyste vygenerovali nějakou úsporu, abychom nebyli tak moc ve ztrátě. Z ekonomického hlediska je trvale neudržitelné začít vyrábět produkt který již od počátku generuje každý rok ztrátu 10-20%, sic...
4. Výše uvedenými technikami (a nejen jimi) naprosto legálně snižujete místní zisky, čímž zde platíte minimální daně.
Z čehož úspěšně žijí ty státy, které mají daně nízké a jednoduché.
A O TOM TO JE,
jak vydělávat peníze v kolonii
A mnozí zde, tomu tleskají málem vestoje.
No máte samozřejmě recht, ale existuje ještě mnoho dalších a sofistikovanějších možností. To každý dobrý daňař zná. Myslím, že to znají i politici. Takže jaký je vlastně důvod prosazovat takový nesmysl? No jaký, že.
Ale to je klasika. Stanoví se cíl - zvýšit zisk v příštím roce o 10%, pak budou prémie. Plán se nesplní, i kdyby pracovníci cedili krev. Takže prémie nebudou. Nicméně se na další rok zvedne záměr zvýšení zisku na 15%, i když je lidem jasné, že je to nemožné. Takže se plán samozřejmě nesplní, prémie nejsou, ale stejně se stejným stylem pokračuje dál.
Dnes se hajzlbába nazývá manažerkou obsluhy bílé keramiky. Hejno MBA (mladej, blbej a ambiciózní/arogantní), no nedej za to školení skoro 90 litrů. Pár takových absolventů jsem poznal. Dát mu do rukou "šramcír", tak se stane Brevikem jenom s tím, že si následně sám vypíchne oko šroubovákem. Politologové, zbytní paraziti, něco jako šamani z kmene Samburu, dělat kravál a moudra za rachotu bubnu a řechtaček. Filosof a politolog Diogenes se raději uchýlil do sudu. Otázka, co takhle politiky umístit do sudů, pivovary se ruší, ta že sudů bude dostatek (https://www.youtube.com/watch?v=L1D097pE6AM). Adam-Pekar tam by mohlo plésti angorské sverty.
Přesné!Skončí to jen prázdnou fabrikou, devastací a utopenými prostředky!!!
Nemá cenu rozebírat detaily. Stačí zpráva, že v Číně Škoda pomalu končí a 75% trhu tam už mají místní automobilky. A tak je to skoro se vším. Nimrat se v detailech znamená nevidět kam kráčíme.
Uvedu jen několik vět nad nimiž se nikdo nepozastavil, aby bylo vidět jak je to vše mimo logiku:
Za každý prodaný vánoční stromek vysadíme další. Jako jak jsme zeleně ekologičtí. Ale co by se prodávalo za rok a za dva???? Vždyť je to byznys nutnost!
Pokud si od nás necháte na střeše postavit s dotacemi fotovoltaiku a nějaké to čerpadlo a úložiště tak když nebude svítit můžete odebírat proud ze sítě a když svítit bude máte elektřinu zdarma.
atd atd
Boj o radar v Brdech skončil tak , že tehdy Obama ve tři ráno našeho času zavolal do Česka , že už USA o ten radar nestojí a zavěsil. Stejný styl komunikace jako má VW -přezírání a arogance. I tehdy měl radar mocné zastánce, kteří občanům a hlavně okolním starostům vysvětlovali přínos této stavby. Vondra to vzal politicky , když prohlásil, že přítomnost US vojáků u nás je dobrá, protože v případě války by USA bránili svoje hochy v Brdech a tím i celé Česko.
Byl to občanský vzdor, který nás tehdy zachránil v Brdech a bude tomu tak i v Líních. Možnost , že se bubou lidé připoutávat k bagrům a svými těly bránit průjezdu vozidel mocné u nás , ale hlavně u VW vyděsí. To by nebyla dobrá reklama. Prozatímní odklad je dobrá zpráva, takový telefon ve tři ráno.