17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

EVROPA: Tanec mezi vejci

Kdo může za drahá vejce v našich obchodech? Prý je to regulací posedlá levicová EU. Po sérii mediálních zpráv, které se zabývají vysokou cenou vajec na českém trhu, se k tomuto tématu vyjádřil v Lidových novinách svým nezaměnitelným způsobem i prezident Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Štrobl 17.3.2012 11:26

Re: Mně se strašně líbí,

Už jste viděl nějakého socana, který by všemu nerozuměl? Podívejte se na Dluhoslava Socbotku.

P. Jášek 17.3.2012 11:25

Re: Blb Rouček

Mě ne,

 ale ty kteří uvěřili, že jim z Brusele zruší poplatky za doktora!

M. Mařák 17.3.2012 11:24

Re: Jaké Ježíšmarjá, do vajec a zlé EU se vložil jako první pan Klaus. Psal jste také "to už je fakt k po-usmání" ?

Vejce takřka nekupuji a když k tomu přijde, tak ty nejdražšív obchodě. Máme ještě nějaké v ledničce "Label Rouge" (zdejší certifikát nejkvalitnějšího zemědělského produktu)s kódem na skořápce, jenž uvádí původ vejce: 1FR AHF 01 (vejce z volného chovu,  Francie, kód farmy). Kolik stojí nevím, ale odpoledne se stavím v krámu, tak se mohu podívat.

Co se týče cen vajec v Německu a u nás, tak považuji za naprosto nemožné, aby za podmínek respektování eurosměrnic byla cena v Německu vyprodukovaného vejce  na německé farmě  menší, než  cena z české farmy v ČR. Tedy jsem samozřejmě spíše toho názoru, že Lidl a podobné discount řetězce ta levná  "německá" vejce koupily někde jinde, kde je to levné (třeba v Polsku, Rumunsku, Turecku a podobně).

Co se týče mého pohledu na EU, tak ten se za ta léta, co se virtuálně známe, nezměnil. Mám dojem, že demokratický deficit se bohužel stále zvětšuje. A co se týče neustálé laviny zbytečných eurosměrnic, tak to snad ani nemá cenu komentovat. Pěkný víkend.

P. Jášek 17.3.2012 11:24

Mně se strašně líbí,

jak soudruh všemu rozumí!

J. Štrobl 17.3.2012 11:23

Re: Ano, pane Roučku.

Nemíním samozřejmě se od ostatní Evropy izolovat, ale každý řetěz je tak silný jako jeho nejslabší článek, to ví přece každé malé dítě.

S. Netzer 17.3.2012 11:18

Re: Jaké Ježíšmarjá, do vajec a zlé EU se vložil jako první pan Klaus. Psal jste také "to už je fakt k po-usmání" ?

I já Vás zdravím, paní Václavíková.  Zde se to opět hemží ekonomickými experty.

S. Netzer 17.3.2012 11:17

Re: Ano, pane Roučku.

Ano, "hospodářská soběstačnost" je v dnešní době velmi žádoucí cíl. On ni už usiloval svého času i nebožtík Enver Hodža. :-)))

J. Štrobl 17.3.2012 11:02

Re: Ano, pane Roučku.

A v neposlední řadě nechci žádné eko, klimato a jiné alarmisty (teroristy), kteří nám jen tahají peníze z kapes a sami se pakují s lobisty, kteří je podporují. Vím že ochrana životního prostředí je důležité, ale ať platí ti, kteří životní prostředí poškozují a v dnešní době jsou to především klitmatoteroristé se svými úspornými žárovkami, zamořujícími životní prostředí rtutí. Se svými biopalivy ničícími životní prostředí a zemědělství, takže za chvíli nebude co jíst. Alternativními zdroji elektrické energie, které likvidují zemědělskou půdu ani si na sebe nevydělají a jejichž likvidace bude opět pro životní prostředí i kapsy našich dětí ohromnou zátěží. Mám pokračovat dál?

M. Vrzal 17.3.2012 10:49

Blb Rouček

Bože ! Tohle nás zastupuje v Bruselu.Přiznejte se kdo toho vola volil.

R. Jonák 17.3.2012 10:46

Re: Mlžte,

Názor na pana Roučka mám podobný, ovšem co týká europarlamentu, tak ten je stejně ve většině případů jen pro srandu králiků. Většinu těch nesmyslů v EU si vymýšlejí lidi, které nikdo nevolil a to je na tom to nejhorší.

J. Štrobl 17.3.2012 10:44

Re: Ano, pane Roučku.

Počínaje Lisabonskou smlouvou se z EU stává kolos na hliněných nohách a nevidí to snad jenom socialisté.

J. Štrobl 17.3.2012 10:41

Re: Ano, pane Roučku.

No podle mého by se mělo stavět na tom, že by každý stát EU měl být především hospodářsky soběstačný a mohl se uživit sám. To myslím zejména základními potravinami. Likvidace jakýchkoliv komodit, např. u nás cukru, musí vést nutně ke zdražování. Jestliže se z EU udělá konglomerát nesamostatných států, tak při jakémkoliv výkyvu to pocítí všichni. Euro by mělo stát nad národními měnami a tvořit nadstavbu pro zjednodušení a urychlení mezinárodního obchodu EU. V jednotlivých státech by pak mělo být i ve vnitřním, zejména bezhotovostním styku, umožněno platit eurem. Samozřejmě nevylučuji, že by se mohlo stát univerzální měnou, ale státy by k němu měly přistupovat svobodně podle svých ekonomických podmínek. Nynější systém lámat všechno přes koleno podle přání socialistického polibdíra v EU je cesta do pekla a my to přece ze svých zkušeností s RVHP dobře víme.

M. Šejna 17.3.2012 10:37

pane Hejno

včera tady do slepic dělal Klaus a Vy jste ho tady za to děsně chválil.

J. Václavíková 17.3.2012 10:20

Re: Ano, pane Roučku.

Tak jste si ulevil, co ještě něco k tématu?

J. Václavíková 17.3.2012 10:19

Re: Jaké Ježíšmarjá, do vajec a zlé EU se vložil jako první pan Klaus. Psal jste také "to už je fakt k po-usmání" ?

Zdravím vás obě, milé dámy, nemám co dodat, snad jen- my Češi máme pro onu ústní produkci pěkný výraz- per hubam!

S. Netzer 17.3.2012 10:01

Re: Ó ano, "antilidi", ti sedí momentálně v redakci aktualne.cz ... :-))

Děkuji, přeji též.

S. Vaněček Šauerová 17.3.2012 9:56

Ó ano, "antilidi", ti sedí momentálně v redakci aktualne.cz ... :-))

Jsou ale  i jinde, například ve "zločinném" Respektu ... :-))

Tomu už se lze jenom smát ... :-)

Pěkný víkend, paní Netzer.

P. Manda 17.3.2012 9:45

Re: Jaké Ježíšmarjá, do vajec a zlé EU se vložil jako první pan Klaus. Psal jste také "to už je fakt k po-usmání" ?

jak se to mohlo stát, že na vás někdo zapomněl.

S. Netzer 17.3.2012 9:42

Re: Jaké Ježíšmarjá, do vajec a zlé EU se vložil jako první pan Klaus. Psal jste také "to už je fakt k po-usmání" ?

Dobré jitro, paní Vaněček Šauerová. Musím doplnit seznam nepřátel českého národa podle pana prezidenta. Zapomněla jste na "antilidi".  :-)))

S. Vaněček Šauerová 17.3.2012 9:29

Pardon, neviděla jsem Vás.

:-)

S. Vaněček Šauerová 17.3.2012 9:28

Jaké Ježíšmarjá, do vajec a zlé EU se vložil jako první pan Klaus. Psal jste také "to už je fakt k po-usmání" ?

Je to přece stále stejné. Nepřátele má pan Klaus všude, kam se podívá : intelektuálové obecně ("jděte do hajzlu"), umělci, ekoteroristé, humanrightisté, soudcokraté, dokonce i lékaři ("vyděrači") a studenti ("paraziti"), seznam se stále rozšiřuje s prohlubující se chorobou.

Nakonec, co ta vajíčka ? Kolik že stojí v Německu, Rakousku, Francii (pane Mařáku dole) ? Mimochodem, v poměrně drahé Kalifornii stojí krabička 12 vajec 1,26 USD = 23,30 Kč.

Tak plaťte, plaťte, milí Češi a Moravané. A hlavně, tleskejte milovanému vůdci. On vás před protivenstvími světa ochrání. Hubou, tedy chci říct per os.

B. Hudzieczek 17.3.2012 9:21

Re: Autor je pěkný naiva

Klecový chov nosnic nepředstavuje zvýšení produkce, nýbrž snížení nákladů na produkci. Kvalita vajec vyprodukovaných z klecového chovu je přitom o mnoho nižší, než z volného chovu. Škoda, že na NP nechodí domácí hospodyně, které by  názoru "není rozdíl mezi vejcem z klece a z volného chovu" řádně od plic řekly svoje.

Jenom naše civilizační nenažranost dohnala slepice do klecových velkochovů. Když Pán Bůh řekl Adamovi a Evě "Panujte nad rybami mořskými, a nad ptactvem nebeským, i nad všelikým živočichem hýbajícím se na zemi" (Genesis 1, 28) určitě nechtěl, aby člověk spoutal hospodářská zvířata do koncentráků.

S. Netzer 17.3.2012 9:18

Re: Ježíšmarjá,

Ta ekonomická science fiction pana prezidenta o slepicích, vejcích a zlé EU, Vám, předpokládám, nevadí.

U hlavy státu se očekává, že se vyjadří k takovým otázkám.

:-)))

J. Štrobl 17.3.2012 9:02

Ano, pane Roučku.

S Evropskou socialistickou unií za další světlé zítřky a závěry XXV. sjezdu ESU splníme i kdyby v v ČR neměl zůstat kámen na kameni.

J. Hejna 17.3.2012 8:42

Re: Mlžte,

Nevím sice, co je "Mlžte", ale je mi jasné, že europoslancem můžete být spíše vy.

J. Hejna 17.3.2012 8:41

Re: Milej pane Roučku.

Ono by stačilo, kdyby Barózo nekecal do práce zemědělcům.

Ti mají největší zájem na kvalitě a množství produkce - jinak neprodají.

E. Heusinger 17.3.2012 8:39

Mlžte,

i Vy můžete být europoslancem.

J. Hejna 17.3.2012 8:37

Re: Autor je pěkný naiva

Jen hlupák by choval slepice v podmínkách, které by vedly ke snížení produkce.

 

Za slepičí práva - vpřed!

J. Hejna 17.3.2012 8:35

Ježíšmarjá,

Rouček už dělá i do slepic.

 

To už je fakt k po-usmání!

J. Vydra 17.3.2012 8:07

Re: Autor je pěkný naiva

samozřejmě žvaníte úplný nesmysly, milý pane. Samozřejmě svobodný trh je slepý jako neviditelná ruka trhu (mimochodem "náboženské" termíny oba) protože žádný konzument vám nebude zkoumat kvalitu jedněch a druhých vajec ale jako slepý sobec půjde po ceně. Jako slušný lidi zrušíme koncentráky pro slepice a dostane se nám keců od fanatiků... je to čím dál nechutnější, jak tyto komentáře, tak blouznění o spiknutí EU. Jestliže chcete koncentráky pro slepice, stačí přesvědčit příslušnou komisi aby si vyjednala výjimku, tak jako to (prý) dělají státy okolo nás. Když chcete aby okolní státy dodržovaly termíny, tlačte na ně, a nekvičte "buďte hlupáci jako ostatní". Je to děs...