Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Asi máte mezery ve vzdělání. Měl byste si uvědomit, že všechno je proces a pokud dokážete myslet alespoň trochu systémově, neměl byste vypouštět takové nesmysly. Zřejmě vám chybí elementární technické a manažerské znalosti. Nejste schopen předpovědět ani trend vývoje elektromobility. Kdo by takový přechod skokem na jinou výrobu financoval, kdo by masově ta auta nového typu kupoval, zajišťoval jejich provoz novými médii, servisoval atd. Tady vám ani AI nepomůže. Zkuste se nad tím zamyslet a nekrmte nás anglickými odkazy na statistiku, která vůbec nic nevypovídá. Korelace neimplikuje kauzalitu.
Vzdělávání nutně zastarává, je třeba se učit z reality. Ekonomické učebnice jsou už dost zaprášené.
Politici si všimli trendu k ekologii (vyznávané mnohými zákazníky), a proto ho podporují (i dotacemi). Chtějí se přiživit na tom trendu. Toto ale já, občan, nijak neovlivním.
Proč orientace na budoucnost? Malá česká ekonomika může získat konkurenční výhodu jen tím, že bude jednat v předstihu. Tzn., musí podstoupit podnikatelské riziko (které se občas, bohužel, projeví).
Ano, předčasná orientace na novou technologii vede i k bankrotu firem. Lze dohledat takové historické případy. Ale tím se zde zdržovat nebudu.
Závěr: Umělá inteligence (já jsem tento název nevymyslel!) pro naši budoucnost zůstává klíčovou technologií. Toto žádný český Pepík neukecá.
Ovšem elektroauta tlačená dotacemi, ideologií a politickými metodami rozvoji umělé inteligence škodí, protože v současné fázi škodí ekonomice jako takové. Máte to pomotané.
Jiní dávají. Máte to pomotané na druhou, protože o Vašich (teoretických) dotacích není řeč ani v diskuzi, ani v článku. Ale klidně tímto způsobem "argumentujte" dál. Mám smysl pro humor a ten Váš oceňuji. Nějaký Rada už je poněkud vyčpělý, tak že díky za změnu.
Ekonom Sedláček si už tak zoufá z blbostí a dluhů své milované Bruselské party , že už vše vysvětluje opřen pevně jen o Bibli . Jeho ekonomické přednášky se zvrtly v náboženské přednášky Nezní to špatně jako literátní útvar ...na TV NOE.
Ano, jeho ekonomika dobra a zla je zajímavá teoreticky, prakticky nefunguje. Ale je to hodný člověk a sympaťák.
Nemám vůbec nic proti Sedláčkově náboženství, ale 21. století je především o nových technologiích. A těm ekonom Sedláček, bohužel, nemůže rozumět.
Nechci snižovat vaše sebevědomí, ale jak poznáte vy osobně "experta" v oboru?
Víte, kolik asertivních českých jedinců se v Česku nedávno prohlásilo "experty" v souvislosti s koronavirem?
V tomto oboru nepanuje férové tržní prostředí ani ceny. Ohánět se preferencemi zákazníků je proto velice problematické.
Škodovka sama vyrábí 3x více aut, než Tesla. A to jsou elektromobily silně dotované.
Ostatně soudím, že EU musí být zrušena a ČTV zprivatizována!
Ano, zákazník má vždy pravdu. A proto se jen v US a jen jednoto typu auta (Ford serie F) prodalo několikanásobně více, než všech elektrošidítek Tesladohromady. S motory 3-6l, V6/V8.
Proti gustu žádný dišputát, ať si každej jezdí v čem chce - jen nechte laskavě trh trhem a nexerte ho dotacemi a jiným sfiňárnami...
Já jsem argumentoval preferencemi zákazníků v tom smyslu, že zákazníci (na rozdíl od ekonomů) již přiřazují větší význam ekologicky čistým výrobkům, včetně elektromobilů. Zákazníci již dnes preferují ekologii a snaží se i přispět ke zpomalení klimatických změn.
Potenciál pro budoucí slevnění elektromobilů je veliký (elektromobily jsou stále na počátku své vývojové S-křivky), na rozdíl od již vyzrálých spalovacích motorů.
Hlavní trend do budoucnosti je tento, který jsem zde předestřel.
Dotace teď řešit nebudu. Pokud jsou uděleny správně určitě konkurenceschopnosti podniků pomohou. Pokud!!! To je složité téma. S podporou čínské firmy Huja-Hej se ale Číňané skutečně strefili. Funkční síť 5G vyrobila firma Huja-Hej jako první na světě.
Meleš blbosti jako pokaždé. 5G síť je jenom nové využití kmitočtového pásma, které bylo dříve využíváno pozemním TV vysíláním.
Tak jak tu psali včera. Progresivisté chtějé všechno rychle a hned a bez rady s chytřejšími. Myslí to vždy dobře a dopadne to pak logicky blbě.
Navíc institucionalizovaná positivní diskriminace se neosvědčila a dotace toť otázka.
Že je třeba ekonomiku naorientovat na modernější technologie je pravda, ale pravda je, že odstěhovat z Evropy průmysl do Asie je pokrytectví.
Že je třeba nastavit život i ekonomiku ekologičtěji je jasné. Transormace bude potřeba, ale tak jak nám to odsouhlasili v EU to bude pro nás likvidační.
Ale určitě bez těch "chytrých" zelenorudých svazáků. Zvláštní je že nikdo netlačí na logistiku snižování dopravy. Nestlé místo v Holešově bude vyrábět v Hamburku a projíždět další stovky km. To europarlament moc neřeší.
Je třeba... Je třeba... Ten váš "jetřebismus" silně zavání komunisticko-socialistickým plánováním.
Údajně 2/3 emisí z CO2 v ČR pochází z vytápění. Jak to ti zelení magoři chtějí vyřešit? Zatím se více méně bavíme o elektřině, jaký mix, kolik jádra, jestli plyn atd. A co to domácí topení?
V historii nejsou zaznamenány případy, že by piráti pěstovali salát, vyráběli talíře nebo šili kalhoty. Piráti měli úplně jiné postupy na získávání produktů, které potřebovali. Tak je tomu dosud. Pouze šavle a bambitky byly nahrazeny dotacemi pro parazitické neziskovky.
Nakonec Piráti mají název podle těch co kradou s/w a duševní vlastnictví, protože si zvrhle myslí že je ti kapitalisté okrádají nebo že n8klady na s/w jsou zadarmo. Ten jejich nekvalitní za víc nestojí, to je fakt.
Stejně tak Bukanýři kradli protože si mysleli, že na to mají právo.
Jen bych ještě podotknul, že Piráty věšeli na ráhnu. Dnes je lidé volí. Odhaduji, že chytrým marketingem dosáhli, že polovina z těch 15% nejsou jen piráti a AntiFa, ale naivní voliči co věří, že Piráti zachrání korupci. A možná ano, za cenu zničení infrastruktry, průmyslu a rozdání rozpočtu neziskovkám.
Mám představu, že Londýn ted rozjede hospodářství bez dotací , mohlo by to Brusel zničit ?
To strašidlo Unii neodchází, už je v Bruselu pevně usidleno.
Nemůže nás přivést k ničemu jinému než ke ztrátě konkurenceschopnosti průmyslu, ztrátě obživy, chudobě, zaostavani. Čím dříve si to lidi uvědomí a to strašidlo vypraskaji, tím lépe. Žádnou jinou cestu já tedy dávno nevidím.
V tržní ekonomice platí nevyšší pravidlo, že "zákazník má vždycky pravdu!"
Pokud zákazníci budou požadovat ekologicky neškodné výrobky a procesy, pak výraz "konkurenceschopný" znamená "ekologicky přijatelný".
Osle negramotný, tady žádný trh není a nařízení státu a EU jdou proti svobodnému trhu. Prolistuj si nějakou příručku tržní ekonomie pro začátečníky, komunisto zabedněný!
Já už mám z pana Pivody dojem, že jen provokuje. Některé jeho bláboly snad nestojí ani za komentář. Je to asi deformace jeho ega.
Děkuji za zájem. Moje ego je v pořádku. Dnes jsem CSd, tj. celkem spokojený důchodce.
Budoucnost bude jiná než byla minulost. Takže uklidněte se, prosím.
Zákazníci, ti kteří za ekologické výrobky platí, jsou dnes už moudřejší, než ekonomové. Tento trend je nesporný, ale fakt také je, že do budoucnosti jedeme po "hrbolaté cestě".