Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Remarkably, only one company owns significant 5G intellectual property, controls its own silicon from end to end, produces all the elements of 5G networks–including proprietary chips–assembles and installs them affordably on a national scale: Huawei. (...) Huawei employs 700 mathematicians, 800 physicists, 120 chemists and 6,000 fundamental researchers. Among its 87,805 patents, 11,152 core patents were granted in the US and the company has cross-licensing agreements for patents with many Western companies.
Pro ekonoma Schlagela:
V Číně mají jiný přístup k duševnímu vlastnictví, mají také jinou historii než Evropané a Američané.
Stručně, obecně: Číňané duševní vlastnictví příliš nerespektují ani mezi sebou. A v důsledku toho, dokáží rychleji inovovat. A to je podstatné pro konkurenceschopnost ekonomiky ve 21. století.
Čeští ekonomové vám jistě budou vděční. Vaše sdělení je jasným sluncem, které jim až dosud bylo odepřeno. Jen mě udivuje, český Pepíku, že jste to nesdělil všem světovým ekonomům, kteří jsou pomýlení zrovna tak, jako ti čeští. Nebo jste to zamýšlel jako konkurenční výhodu, kdy Pivodova alternativní ekonomie převálcuje celý svět?
Jsou převážně mladí lidé tak blbí, že houfně volí rudozelené Piráty, kteří povedou náš průmysl, naši energetiku a koneckonců celou naši zem do svrabu, jaký si ani nedovedeme představit?
No, zjevně jsou. Ale možná z toho ještě ti ekosvazáci vyrostou. I podstatná část nadšených rudých svazáků z padesátých lety zmoudřela.
No, Bartoš je čtyřicátník moc času mu na změnu názoru nezbývá A Brusel je určující
Bartoš je politik. Pirátský kapitán. Tam zmoudření čekati nelze, je to jeho obživa.
Zpět, nebo vpřed do socialismu? Už se soudruzi v ÚV EU dohodli, jak to budou prodávat uvědomělým masám?
Bohužel u některých zásadních rozhodnutí hlasují lidé kteří nemají představu o možných dopadech. Nebo se řídí názory jiných. Solární panely jsou toho také příkladem. Proto je otázkou, zda nejsou i referenda problematická.
Neomlouveje EP z bláznovství. Jsou to zločinci, nezaslouží uzavřené psychiatrické oddělení.
Zákazník, který má vždy pravdu v tržní ekonomice, žádá například elektromobily Tesla. Tesla's Model 3 je zatím nejprodávanějším modelem,
Tesla - statistics & facts. Published by I. Wagner, Aug 24, 2020: Globally, Tesla's vehicle deliveries reached between 367,000 and 368,000 units in 2019, making Tesla the leading producer of electric vehicles. Concurrently, Tesla's Model 3 has become the world's best-selling plug-in electric vehicle model. In the fourth quarter of 2019, deliveries of Model 3 vehicles accounted for over 80 percent of the sales volume by product, duping the Model S and Model X products, which were originally aimed at customers in the high-end sphere of the market. With the release of the Model 3, Tesla is now targeting broader customer segments with its new Model 3 and Model Y. Tesla is expected to add the Roadster and the widely anticipated Cybertruck to its currently existing model lineup.
I (demokraticky zvolení) politici v Bruselu si toho světového trendu (k čistějším technologiím) již všimli. Kapišto, český Pepíku? Zákazník má vždycky pravdu!
Kdyby se ta Tesla prodávala bez státní dotace, tak by její atraktivita značně klesla. A když se ve veřejných nabíjecích stanicích začne platit za elektřinu několikanásobně vyšší cena, tak už si ji asi moc zákazníků žádat nebude ....
Je ale možné říci i následující: Kdyby Elon Musk nepožádal o dotace, v době, když se rozdávají, pak by byl hlupák.
Elon Musk neprosazuje inovaci jen jedné komponenty systému, tj. elektromobily, ale uvažuje se systémovou inovací (tzn. například včetně inovovaných střešních tašek pro výrobu solární energie, ...) a tu také realizuje.
No, on kdyby se Pivoda musel živit vlastní prací někde ve fabrice, tak by to viděl jinak. Ale na práci on nemá, jen na hloupé komentáře.
Máte pravdu jako vždy, soudruhu. Proto trpí "čistá" Kalifornie, která je vzorem magorů evropských, častými blackouty (a el. energii dováží), a Německo, které se v ní shlédlo, dováží elekřinu od nás, z Francie a nejspíš i z toho nezeleného uhelného Polska.
Zapomněl jste na další příklad zářných zítřků: Dánsko.
Až ta zelená sebevražda dorazí, tak to nebudou blackouty na dny, ani na týdny, ale na měsíce.
A co kdyby pan Pivoda nám ten anglický text přeložil do češtiny? My, co jsme už poněkud v letech, jsme se sice trochu anglicky učili, neměli jsme ale příležitost si její znalosti osvěžovat a zdokonalovat. A v posledních 30 letech jsme měli dost starostí si vydělat na vlastní živobytí a nezbýval nám čas se ve studiu cizích jazyků zdokonalovat. Ale to bych asi žádal mnoho, jeho znalosti také nejspíš nejsou na potřebné úrovni a kdyby se pokusil o překlad pomocí počítače, vyšly by z toho jen nesmysly. Ono totiž používat zdravý rozum a kupecké počty je o dost užitečnější.
Zde je odkaz na web, kde lze přeložit prakticky jakýkoliv text: https://translate.google.com/
Když dá EU dotace na cenu dieselových aut, zákazník bude chtít dieselová auta, Kapišto český Pepíku? Dotace mají vždycky "pravdu".
tržní ekonomika je neslučitelná s dotovaným produktem, jehož pozici na trhu ještě zlepšuje umělou regulací stát zhoršováním pozice jeho konkurence.
No vzhledem k tomu že Škodovka za stejné období prodala 1 240 000 vozů tak ano, zákazník má vždycky pravdu. Nemá o elektrické vozy velký zájem.
O úspěšné strategii pro budoucnost je nejdůležitější znalost vývojových trendů, nikoliv momentální stav,
Asi máte mezery ve vzdělání. Měl byste si uvědomit, že všechno je proces a pokud dokážete myslet alespoň trochu systémově, neměl byste vypouštět takové nesmysly. Zřejmě vám chybí elementární technické a manažerské znalosti. Nejste schopen předpovědět ani trend vývoje elektromobility. Kdo by takový přechod skokem na jinou výrobu financoval, kdo by masově ta auta nového typu kupoval, zajišťoval jejich provoz novými médii, servisoval atd. Tady vám ani AI nepomůže. Zkuste se nad tím zamyslet a nekrmte nás anglickými odkazy na statistiku, která vůbec nic nevypovídá. Korelace neimplikuje kauzalitu.