Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Stárnoucí inženýr zdraví stárnoucího inženýra
A dodává, že dle jeho názoru je tvrzení stárnoucího inženýra v článku poněkud nepřesné. Například jste zapomněl uvést, že Mazda to spočítala nikoli pro existující spalovací motory, ale pro ještě neexistující vývojový typ. A dále že pro srovnání emisí elektromobilů použila výrobní mix elektřiny z USA, kde je to hlavně o spalování. Více zde
https://insideevs.com/mazda-falsely-claims-skyactiv-3-will-be-cleaner-than-evs/
Re: Stárnoucí inženýr zdraví stárnoucího inženýra
Když to je jen o spalování, tak je to ještě dobré, to je nějaká pohádka.
Horší by bylo, kdyby to působilo hlavně spalování.
A co takové Německo, jaderky vypíná, fofrníky se netočí stále, v noci je tma, není to v zeleném Německu taky spalování?
Nechme rozhodovat doborníky?
Jsem také pro nechat rozhodovat odborníky - ale tak aby zahrnuli komplex! Nikoliv odborníky jednotlivce za jiné obory kde už jsou nutně laiky. To jak problematilu presentuje autor má právě nedostatky v tom, že odborník na automobily kterým se zřejmě cítí být je schopen udělat zásadní chyby v soupisu problematiky který si takto zkrátí a pak sečte, podtrhne... a nutně mu vyjde cosi nekorektního až hloupost. To prostě proto, že je odborníkem jen ve svém oboru který navíc kdysi třeba úspěšně rozvinul ale v jiné situaci. To, že ten který obor má nyní už známé vážné dopady jinde, zřejmě nevnímá a o tomto stavu nedomyšleně ale sebevědomě tvrdí:
..."Takže vraťme se prosím do reality, nechme rozhodovat odborníky a ne ovlivnitelné laiky v politických funkcích. A nedeformujme dále realitu
jedem dotací..."...
Jen k těm dotacím např. podotýkám, že část dotací s celkové výše cca 5.3 bilionu dolarů dostává i automobilový průmysl který totiž participuje na podpoře fosilního. Takto nepřímé a tím skryté ale zato masivní pokřivení trhu nezapočítáváním celé řady externalit, doposud praktikuje legislativa většiny zemí a tím dlouhodobě deformuje ekonomcké vývody.... (http://denikreferendum.cz/clanek/23077-staty-g7-se-dohodly-na-ukonceni-podpory-fosilniho-prumyslu-do-deseti-let)
Další formou dotací je nezapočítávání dopadů mikročástic (které produkuje i doprava na fosilní bázi na zdravotní stav obyvatelstva zejména měst kde může mít elektromobilita velmi pozitivní vliv - který ale má na kontě půl milionů předčasných úmrtí/ročně jen v evropských městech. Proč asi takové údaji autor nezohlednuje? Typuji proto, že si připadá jak odborník na všechno ale chová se právě jak kritizovaný laik. Namátkou jako odůvodnění výtky přidávám něco s toho co pominul třeba ze zprávy WMO ...https://www.ecofuture.cz/clanek/kvalita-ovzdusi-a-jeji-vliv-na-lidske-zdravi-v-evropskych-mestech
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
Předčasná úmrtí nepočítejte do negativ. Víte kolik na tom ušetří důchodový systém?
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
Ano, taky se priklanim k nazoru, ze je vhodne nedeformovat realitu.
Co se tyce dotaci do "fosilniho prumyslu", v ceskem prostredi se jedna JEN A POUZE o Buresovu repku.
Tohle svinstvo zrusit, bylo vcera pozde.
Co se tyce nakladu na dopravu, jenom na silnicni dani a spotrebni dani z paliv a navazane DPH se vybere o 40% vic, nez jde na rozvoj a udrzbu silnic. EV neplati zadne spotrebni ani silnicni dane, je to cerny pasazer dopravy.
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
Co se tyce "mikrocastic", tak zde ma prosim spalovaci automobil na CNG naprosto stejne (nulove) emise jako EV.
Co se tyce castic PM10, drtiva vetsina je proste vireni prachu pohybem, oter pneu a brzdovych desticek, EV se zde projevuje naprosto stejne, jako spalovak.
Realita, benzoapyrenove mikrocastice je zalezitost dieselu pred Euro 5. Vozy euro 5 a vyssi jsou bezproblemove.
EV je antiekologicke svinstvo tlacene nevzdelanymy hlupaky a take smeckari, co si hodlaji nakrast stejnym zpusobem jako solarni baroni a Bures na repce.
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
Apropos, ten blabol o pul milionu predcasnych umrti je ciste blaboliva fabulace postavena na linearni extrapolaci.
Je postaven na "logice", ze pokud me zabije kdyz sahnu na 230V ze zasuvky, uplne stejne me zabije, kdyz 20x sahnu na 12V baterku v aute...
Velmi se mýlíte, různé odhady kolik co působí úmrtí jsou
postaveny NA PŘESNĚ STEJNÉM PŘEDPOKLADU, jako ty baterky! Zelení to u účinků jaderného záření pořád opakují, ač je to dokonce dávno VYVRÁCENO přesnou statiskou.
To celé se nazývá "princip bezlimitního účinku" či tak nějak. U té radioaktivity je to o to pikantnější, že tam úmyslně nezapočítávají RADON!!! Pak by se totiž ukázalo, že zateplování budov vede k obrovskému /v porovnání s jadernou energetikou, VČETNĚ HAVÁRIÍ/ ozáření obyvatelstva!
Pavel Rada vysvětluje problém celkem dobře, ale ..
... ale kriticky důležitý je společenský proces určení toho, kdo je odborník. A k tomuto tématu P. Rada zatím neřekl nic.
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
""Takže vraťme se prosím do reality, nechme rozhodovat odborníky a ne ovlivnitelné laiky v politických funkcích. A nedeformujme dále realitu"
Rozhodování zvolených politiků a ne nějakých "vhodně" vybraných odborníků je princip demokracie.
Té druhé věty se držte co lejno košile.
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
Zvoleným (a svého času i oblíbeným!) politikem byl i soudruh Adolf Hitler!
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
Byl.
Každopádně, lepší systém ještě nikdo nevynalezl.
O osvícených diktátorech sice leckdo žvaní, ale v praxi se moc nevyskytují.
Re: Mustafa Kemal Ataturk!
.. jeho největší chybou bylo, že zemřel příliš brzy.
Re: Nechme rozhodovat doborníky?
Jo.
Každopádně, lepší systém ještě nikdo nevynalezl.
O osvícených diktátorech sice leckdo žvaní, ale v praxi se moc nevyskytují.
Jako obvykle
to má odnést daňový poplatník, soukromá osoba, co se sotva zmohla na nákup osobního automobilu. Zatímco neekologický globální trh dál bude provozovat dieselové kamiony, brázdící celý svět. Big Business je nedotknutelný a jeho se ekologická omezení netýkají. Ostatně myslíte, že za ostrovy plastových odpadků můžeme my, jedinci? Globální business se jen naplno chechtá.
Re: Jako obvykle
Koukám, že na problém jdete politicky přes "globální trh". :-P
Re: Jako obvykle
Někteří lidé vidí svět v souvislostech, někteří si nedovedou spojit ani události, které se jim odvíjí před očima.
Re: Jako obvykle
Nebo nacházejí spojení, které je svým podílem v celku zcela nepodstatné... ;-)
Re: Jako obvykle
.. no tak nám udělějte reálný propočet. Za jak dlouho si bude moci pořídit vysněný ekologický zázrak/elektromobil Tesla S(nejnižší verze,cena 1.750 000Kč) občánek patřící do nejpočetnější příjmové skupiny(medián 27.236 Kč)?
průměrný plat(btto)..ČR 31.851 Kč; Německo 95.508 Kč; Rakousko 91.286 Kč; Polsko 28.834 Kč; Slovensko 26. 893 Kč
čistý příjem ČR: méně než 10.000 Kč..30%; 10-20.000 Kč..33%; 20-30.000Kč..19%; nad 30.000Kč 18%. (zdroj:FINANCE.cz)
Re: Jako obvykle
Ale to jsou pro technicky a ekonomicky gramotného občana jasné věci. Potíž je s přitroublými aktivisty, kteří jsou zamilovaní do představy, že stačí spalovací motory zakázat a všichni si budou muset koupit elektromobil, pokud budou chtít autem vůbec jezdit. Pak teprve nastane na zemi éra blahobytu a čistého životního prostředí... Zelení a rudí komunisté jsou si v tomhle podobní jako vejce vejci, ale jedni i druzí se neobejdou bez totalitních metod vládnutí. Jinak se ty jejich blbosti prosadit nedají.
I mistr tesař se někdy utne (na chybném předpokladu)
"... když nás bolí zub, tak jdeme k zubaři, ne na ministerstvo zdravotnictví nebo do parlamentu, ..." Opravdu?
Budete se asi divit, ale někdejší šéfkonstruktér sovětských kosmických lodí, Koroljov, žádal, aby ho operoval někdo z Ministerstva zdravotnictví, když se zdálo, že Koroljov má problémy se slepý střevem. A představte si, že kdosi z toho sovětského ministerstva zdravotnictví (po letech držení v ruce tužky, nikoliv skalpelu) se k operaci Koroljova odhodlal - a nakonec Koroljov zemřel. Proč? To zde nechci rozvíjet.
Nejdůležitější je všimnout si chybného předpokladu, na kterém stavěl šéfkonstruktér Koroljov: Podle sebe soudím tebe.
Mimořádně odborně schopný Koroljov byl v době Stalinovy vlády vybrán do funkce sovětského šékonstruktéra proto, protože rakety byly pro vojenské Stalinovy zájmy kriticky důležité. Ministerstvo zdravotnictví ale tím kritickým článkem nebylo. Koroljův chybný předpoklad.
Re: I mistr tesař se někdy utne (na chybném předpokladu)
Už byste se měl probrat ze sovětského zlého snu a a začít žít v nové socialistické EU. :-P
Anonyme:
Poukázal jsem příkladem na chybný předpoklad pisatele článku. Toť vše.
Re: Anonyme:
Poukázal jste přesně na pravý opak, jestli vám to náhodou nedošlo. Tedy na to, že autor má naprostou pravdu. :-D
Re: Anonyme:
V Koroljovově životopise se uvádí že "nečekaně zemřel na rakovinu při chirurgickém zákroku". Takovou unikátní výmluvu při zpackané operaci si můžou vymyslet jen v Rusku ...
Pro Jana Vintera
Já jsem ve svém příspěvku výslovně řekl, že nebudu řešit příčinu Koroljovova úmrtí (i když o tom něco vím z několika zdrojů). Že my jde jen a jen o chybný úsudek tak významného člověka, jakým byl Koroljov (který ve své době předběhl Američany a spustil tak úžasnou mezinárodní soutěž, která posunula vývoj kosmonautiky vpřed o půl století - viz předčasné přistání na Měsíci, a pak po dobu půl století nic).
Toto jsem ale uvedl jen proto, abych ukázal, že autor článku o elektromobilitě vychází ve svém článku z několika chybných předpokladů, že vychází i z chybné analogie. A vybral jsem si pro ilustraci něco velmi kuriózního, co by nikdo ze čtenářů asi nečekal.