Pátek 17. 5. 2024Aneta polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 71
  • Poslední: 1.3. 2019 20:02
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Lepka 28.2.2019 21:15

Re: Pokud by "nebylo Bursíka",

Nehodlám s vámi polemizovat na téma ideologická diverze při dostavbě jaderné energetiky, na to máme fundovanější "odborníky", najmě jednoho ekonoma a prognostika na Hradě. Kdy ten čuchl k jaderné elektrátně? Přesto kolem sype zrnka moudrosti a tlačí nám sem rusáky. A pokud Dana Drábová, světově uznávaná odbornice, doporučuje Korejce asi ví proč tak činí. No a v ten moment ten hradní hejhula okamžitě zapomene jak se k ní lísal a začne ji hned ostrakizovat a pomlouvat. Samozřejmě, mohu se mýlit, ale vaše komentáře vzbuzují podezření, že vy jedete na stejné vlně.

T. Kočí 28.2.2019 9:50

Máte sice úplnou pravdu

ale buďte v klidu. Nic nezahajujeme.

V. Novák 28.2.2019 9:41

To nerozhodnutí vlády bylo čistě politické.

Ba geopolitické.

Přihlásily se tři firmy, Areva nedokázala ani dodat požadované podklady (zato soudit se - to jí šlo), Westinghuse už tenkrát krachoval - a Rosatom byl politicky neprůchodný.

V. Novák 28.2.2019 9:39

To nerozhodnutí vlády bylo čitě polotické.

M. Valenta 28.2.2019 8:57

Nebohá atomovka

Šance na výstavbu/dostavbu nového bloku jsou u nás tak 1 : 10, tedy mizivé.

M. Zima 28.2.2019 9:02

Možná, spíš se mýlíte, ale

ty hadice, kterými zbytečně odtékají miliony už byly hozeny a už to teče.

BTW : Při českém diletantismu bude na konci nejspíš ještě tučná arbitráž.

V. Novák 28.2.2019 9:43

Re: Nebohá atomovka

V zásuvce je elektřiny dost.

A Maďaři si nechávají postavit nový Paks - třeba nám časem nějaké přebytky prodají... Pravda, konkurence bude veliká.

M. Zima 28.2.2019 8:51

Otázka nezní

"proč Dukovany a ne Temelín", ale proč vůbec takovou kravinu, zastaralou a nebezpečnou technologii v malé zemi uprostřed Evropy, kde ani nejsou lidé na to, aby se s následky takových eskapád vůbec národ vyrovnal. Soudruzi z ČEZácké mafie chtějí plnit cíle pětiletky a především tunelovat. Jednodušší příležitost už asi nedostanou.

BTW : Výkřiky prostých duší o nejlevnější energii z JE postrádají jakýkoli vztah k realitě, pouze dokládají diletantismus s jakým Češi k JE stále ještě přistupují.

M. Krátký 28.2.2019 8:55

Re: Otázka nezní

to jste nám to tedy nandal, my jsme všichni volové a vy jste génius - hezký den

M. Zima 28.2.2019 9:08

Reagujete příliš emocionálně,

nicméně, máte pravdu s domněnkou, že Čechy za příliš inteligentní tlupu nepovažuji. Bohu žel dávají sami opakovaně příležitost je vidět téměř Marxovýma očima. Ta JE k tomu patří.

P. Han 28.2.2019 12:40

Re: Reagujete příliš emocionálně,

Ano, bude to ten váš pohled Marxovýma očima.

M. Zima 28.2.2019 14:05

Copak pohled,

jde o to, kdo jeho komunistické verzi uvěřil. A to byli ti, kterým nadával -- Češi.

A. Hrbek 28.2.2019 9:13

Re: Otázka nezní

Nezlobte se na pana Zimu, ten nezná výrobní ceny elektřiny z různých zdrojů. Jaderná elektrárna 0,9 Kč/kWh; uhlí 1,3; větrník 1,3; , voda 1,85; foto 2,2; bioplyn 3,1.

M. Zima 28.2.2019 9:22

Ale proč by se měl na mě někdo zlobit,

pane Hrbek, já se na Vás taky nezlobím. A to i přes to, že pracujete s cinknutými čísly. Nikdo totiž nemůže říct, kolik JE opravdu stojí. A to nejenom kvůli nevyřešenému uložení, ale také kvůli likvidaci, která se v Česku pro jistotu vůbec nezmiňuje. A náklady na kolaterální škody způsobené Drápovským trikem s "přirozenou úrovní radiace" atd. se v Česku také nikdo neodváží zmínit.

V. Petr 28.2.2019 12:18

Temelín se zaplatil dvakrát, Dukovany několikrák!

A každý se může podívat na fakturu za elektřinu a vidí ČÁST toho, co on sám doplácí na nesmysl, zvaný OZE. Část píši proto, že další část zisků fotovoltaických tunelářů činí dotace ze státního rozpočtu!

Mimochodem, Rusko, pokud dodává čerstvé palivo, je ochotno to vyhořelé odebírat zpět. Toto však EU paradoxně ZAKÁZALA...

V. Novák 28.2.2019 12:26

Re: Temelín se zaplatil dvakrát, Dukovany několikrák!

A číst je schovaná v "systémových službách", tedy ve vyrovnávání nepravidelné, neregulovatelné a nepředpověditelné výroby v OZE.

A. Hrbek 28.2.2019 15:15

Re: Ale proč by se měl na mě někdo zlobit,

Pane Zima - U jaderných elektráren v ČR jsou, na rozdíl od ostatních zdrojů elektrické energie, do výrobních nákladů započítávány i náklady na budoucí likvidaci a podle zákona se ukládají do rezervy. Zhruba se odhadují celkem na 60% nákladů na výstavbu. Samozřejmě že lze diskutovat o jejich přesnosti a je zřejmé, že porostou. Ne druhé straně se životnost jaderných elektráren prodlužuje, což zase vede k navýšení rezerv.

Jeden pokus o upřesnění je například

http://www.osel.cz/10102-jak-je-to-se-srovnanim-cen-ruznych-energetickych-zdroju.html

Pokud máte přesnější údaje o výrobních nákladech zdrojů elektrické energie, tak mi je laskavě sdělte. Rád se poučím.

T. Kočí 28.2.2019 9:52

Re: Otázka nezní

a dotace?

V. Petr 28.2.2019 12:14

Váš článek dokládá naprostou nekompetenci!

Nejdražší a nejnespolehlivější jsou OZE, VIZ NĚMECKO!

A. Hrbek 28.2.2019 7:53

Pan senátor má sklerózu

Zapomenul,že to byla vláda Václava Klause, která z politických důvodů nejprve zastavila výstavbu Temelína, pak zrušila výstavbu 3. a 4. bloku a konečně prosadila do výstavby krachující nekvalitní firmu Westinghouse.

Další vlády ODS pak dělaly vše proto, aby se zločinným způsobem oddalovala dostavba Temelína.

Již dvacet let jsme mohli mít v Temelínu 4 bloky a lacinou elektřinu. A byli jsme na to plně projekčně i výrobně připraveni.

Teď budeme draze začínat znovu. Nejsme v situaci, že bychom si mohli dovolit nejefektivnější řešení - výstavbu dvou 1200 bloků. A tak budeme, jako vždy, díky vlastní blbosti, flikovat.

R. Langer 28.2.2019 8:11

Re: Pan senátor má sklerózu

To nebylo z politických důvodů, ale z důvodů řvaní Zelených magorů o bezpečnosti JE, takže se na poslední chvíli rozhodlo nahradit původní elektroniku elektronikou z WH, což stavbu značně zdrželo a prodražilo, přičemž skutečný přínos na vyšší bezpečnosti je poměrně pochybný. Takže svůj spravedlivý hněv adresujte laskavě Zelenému sedmilháři a jemu podobným lhářům a zlodějům. :-P

A. Hrbek 28.2.2019 8:59

Re: Pan senátor má sklerózu

Patrně si toho příliš z té doby nepamatujete. Práce na 3. 4. byly pozastaveny již v lednu 1990 a zastaveny v březnu 1990. Měl se stavět jen 1. a 2. blok, ale nic se nedělalo. Takže všechny hotové dodávky šly na sklad, například ze Škodovky.

Teprve v březnu 1963 byla výstavba 1. a 2. bloku povolena s podmínkou zapojení krachující americké firmy Westinghouse do výstavby. Bylo to politické rozhodnutí a celý její řídicí systém musel být později nahrazen českým. Její jaderné tyče ruskými.

Čeští zelení začali řádit až v roce 1994, když je začaly platit rakouské organizace.

Smutné je, že v devadesátých letech jsme byli schopni jaderné elektrárny nejen projektovat, ale i včetně zařízení vyrábět. Dnes neumíme nic a jsme závislí na jiných.

F. Houžňák 28.2.2019 8:37

V České republice tenkrát pašoval jako předseda

vlády nějaký Pithart, slušných a pokrokových to všech lidí futrál, a ten byl proti dostavbě Temelína vůbec. Havel byl taky proti dostavbě Temelína vůbec. A teď všichni Pithartovi a Havlovi fandové ječí, jakto, že se v Temelíně nepostavily 4 bloky.

Š. Hašek 28.2.2019 10:12

Re: V České republice tenkrát pašoval jako předseda

Asi tak.

To byla fakt doba, kdy se uvažovalo že, elektřina spadne odněkud. Nebo bude vytvářena na Hrádečku ("biomasicky").

V. Novák 28.2.2019 9:38

Re: Pan senátor má sklerózu

Nebyla to vláda Václava Klause, bylo to poslední rpzhodnutí už odstupující vlády Petra Pitharta. Podle toho taky vypadalo - ani dostavět, ani nedostavět, ale napůl...

Píťa Dvojdomý...

J. Vlk 28.2.2019 7:16

Dostavba

Tímto způsobem se JE pravděpodobně nikdy nepostaví.

Zřejmě nejjednodušší a nejlevnější je návrat k původnímu záměru stavby V. - ETE 3,4. Zajistit nezbytnou revizi projektu s cílem nejvyšší úrovně kvality, komponent a technolog. postupů. Výstavbu dvou bloků organizačně a technologicky propojit, sólo blok není levnou variantou. Cenu odvodit od částky 98,6 mld x infl. koef.

M. Zima 28.2.2019 8:58

Kdyby se JE v Česku skutečně už žádné nepostavila,

bylo by to nejenom správné, ale pro mafii v ČEZu kritické. Čím by hoši financovali ta balkánská dobrodružství, devisové sázky, ... . To opravdu chcete, aby ty díry v ČEZu zase zalepovala ČNB podivnými akcemi na hranici stupidity?

V. Novák 28.2.2019 9:45

Re: Dostavba

Jenže to by znamenalo obrátit se na Rusy - a to by bylo řevu!

Maďarům EU obstruovala rok a půl. A kofra jako je Orbán u nás nemáme a nikdy jsme neměli.

Š. Hašek 28.2.2019 10:18

Re: Dostavba

Řev bude jen u herců. A Langšádlové, Schw. bude dřímat.

Hodně jiných ví, že atomový výzkum (ten elektrárenský) pořádně běží jen u Rusů, nebo v Číně. U Westinghausů "hodně dbají na gender a pocity sluníčkářů", což je jaksi v případě atomového reaktoru dost slepá ulička. Minimálně pozorování vlaku již odjíždějícího ze stanice.

J. Vlk 28.2.2019 17:12

Re: Dostavba

Komunikace v nadnárodní úrovni je nezbytná a to od východu na západ, i Rusové mají některá špičková zařízení pro JE. Důležité je mít vlastní "projektovou organizaci"

- Engineering vytvořený z domácích inženýrských kapacit. Příkladem mohou být Mochovce, kdy ruský projekt dopracoval engineering ENELu.. Bohužel ČEZ nedisponuje potřebným množstvím a kvalitou specialistů pro takovou činnost, ale řešení určitě existuje. Inženýrské činnosti nastavují optimální parametry a v důsledku ovlivní termíny a cenu. Po zkušenostech mohu tvrdit " vše je jen o lidech".

T. Kubín 28.2.2019 6:18

:-)

Ale no tak, Tome, proč tento zbytečný článek? O podstatě některých věcí se stejně otevřeně nedá psát, tak snad raději nepsat vůbec....?