21.2.2024 | Svátek má Lenka


Diskuse k článku

ELEKTROMOBILITA: Zoufalé činy zoufalých výrobců

Zoufalí šéfové západních automobilek se v posledních měsících uchylují k tomu, před čím by je varoval každý průměrně erudovaný marketingový ředitel: v konfrontaci s razantním poklesem nových objednávek elektromobilů slibují zákazníkům, že „za pár let“ nabídnou lepší parametry svých aut na baterie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 30.11.2023 8:02

Náš stát spouští pohádkové dotace na elektroauta. Když nebude zájem, 2 miliardy půjdou z kapes Čechů;-(

L. Novák 30.11.2023 10:02

Miliardu už Fialova vláda utratila za elektromobily pro státní úřady + dobíjecí stanice pro ně...

Klíčová slova pro vyhledávač: "dotace elektromobily ČR"

Jak získat dotace na elektromobil v ČR (11. 12. 2022)

https://www.srovnejto.cz/blog/jak-ziskat-dotace-na-elektromobil-v-cr-nejen-pro-firmy/

Dotace na elektromobil jsou zatím určeny jen veřejnému sektoru. Domácnosti přijdou na řadu později (4. 9. 2023)

https://www.euro.cz/clanky/dotace-na-elektromobil-podminky-zadost/

Boom elektromobilů v ČR mají nastartovat dotace. Nebudou ovšem pro každého (24. 11. 2023)

Ministerstvo průmyslu a obchodu chystá nový dotační program na podporu elektromobilů a dobíjení. Částku ve výši téměř dvou miliard si ovšem rozdělí pouze soukromé firmy a živnostníci. Pro běžného občana tahle subvence určena není.

L. Novák 30.11.2023 10:06

https://www.auto.cz/boom-elektromobilu-v-cr-maji-nastartovat-dotace-nebudou-ovsem-pro-kazdeho-150718

P. Brecík 29.11.2023 22:11

Pár čísel: USA dosiahli najväčší deficit výdavkov vyjadrený v percentách HDP od 2 sv. vojny.

Dnes je verejný dlh USA 33,7!! bilióna dolárov, štátny dlh USA sa zvyšuje mesačne o 604 miliárd , čo je približne 20 miliárd dolárov denne alebo 833 miliónov dolárov každú hodinu.!! Ak bude tento trend pokračovať (a momentálne nie je dôvod tvrdiť, že sa zmení), tak do konca budúceho roka dosiahne štátny dlh 41 biliónov dolárov.;-D

Takýto explozívny rast peňažnej masy už viedol k tomu, že Spojené štáty americké zažívajú najsilnejšiu vlnu reálnej inflácie v celej svojej histórii, a čo je najdôležitejšie, medzinárodný trh s dlhopismi sa začína pomaly rúcať v očakávaní nárastu nerealizovaných strát. Americká vláda sa už pripravuje na najhoršie, po poslednej finančnej kríze zaviedli špeciálne pravidlo, podľa ktorého môžu banky v krízovej situácii individuálne rekvirovať súkromné ​​účty nad 250.000 dolárov.8-o

L. Novák 29.11.2023 22:35

Putinův ;-O vytrubovač P. Brecík a jecho oblíbený DEZINFO-web cz24.news přebírající dezinfo texty z ruského webu psaného slovensky... Rv

A co že jsi se zatoulal až sem? :-P

https://www.nelez.cz/

Seznam dezinformačních webů v češtině

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_dezinforma%C4%8Dn%C3%ADch_web%C5%AF_v_%C4%8De%C5%A1tin%C4%9B

P. Brecík 29.11.2023 22:00

Presstituti dále píší osavné články. Inu - Presstituti. Čísla však nepustí. Číslo měsíce = svodka z německých STK. Tesla 3 je největší šrot !! ( spolu s Dacií ) Když si ale představíme "úroveň a ceny" servisu Tesla. Vše je jasné. Ojetina tohoto druhu - nemá cenu !!

L. Novák 29.11.2023 12:38

Čína hrozí zdražením surovin pro baterie. Tentokrát nejde o lithium ani kobalt

Západní svět se dostává na hranici obchodní války s Čínou. Jedním z posledních kroků tamní vlády je omezení vývozu grafitu. Zatím má spíše formální podobu, úřady tím ale dávají najevo, že jsou připraveny k razantním krokům. Grafit je klíčovou surovinou mnoha oborů od chemie po elektroniku včetně vojenských aplikací. A také v lithiových bateriích, kde grafit tvoří skoro polovinu článku. ... (pokračování v článku)

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/cina-hrozi-zdrazenim-surovin-pro-baterie-tentokrat-nejde-o-l/r~245507aa830211eeba63ac1f6b220ee8/

J. Kostelanský 28.11.2023 20:15

Číňané jsou totální magoři, když nečtou moudra expertů na Neviditelným psu. Kdyby je četli, rychle by pochopili, že obnovitelné zdroje energie jsou stejný nesmysl jako elektrická auta. A že tudy cesta zkrátka nevede.

Kde Čína teď mohla být... Ale je to její chyba... ;-D ;-D ;-D

P. Sura 28.11.2023 20:17

Vaše chyba že máte dlouhý vedení.

J. Ganaur 28.11.2023 20:52

On má bezdrátové, ale nějak to nejede....;-D;-D;-D

L. Novák 28.11.2023 22:26

Zelený TROLL Kostelanský nemá ponětí, co se v Číně staví za elektrárny... ;-D

M. Zasazabanovaný 29.11.2023 8:40

;-D R^

M. Kocián 29.11.2023 15:03

Čína se svými desetimilionovými městskými aglomeracemi se bez velkého množství elektromobilů skutečně brzy neobejde. My máme jediné milionové město, kterému by mnohem víc pomohl obchvat, který nejsme schopni postavit. Napadlo vás někdy, proč Číňané tak stojí o Sibiř? Myslíte, že tam svítí nejlíp slunce na fotovoltaiku?

P. Brecík 29.11.2023 22:04

Napadlo vás někdy, že o Sibiř = cokoliv, co se dá okrást a prodat stojí každý ? Nejen Čína. FR v Africe, USA kdekoliv na světě. Naštěstí USA chtějí válčit s Čínou / Ruskem / Iránem / Kubou / Koreou / Venezuelou .... A tak se tito rádi dohodnou mezi sebou.

V. Němec 28.11.2023 18:02

Vše (!), co je podporováno dotacemi, čili penězi od jiných (určitě ale ne úředníků z Brusele nebo z Prahe) drtí tržní hospodářství, je proti ekonomickým zákonům, a ve výsledku vede ke kolapsu systému.

Rozumná podpora nevýdělečných lidských aktivit (např. kultury, sportu dětí a mládeže) by měla být přísně hlídaným, okrajovým výdajem veřejných rozpočtů.

Další financování, např. školství, armády, policie, rozvoje a údržby veřejné infrastruktury apod., nejsou dotacemi, ale hlavními výdaji státu.

Elektromobilita je asi prvním příkladem v historii, kdy technický rozvoj není lokomotivou, ale taženým vagonem vlaku.

P. Skřivan 28.11.2023 19:23

To se Vám jen zdá. Euto je technicky primitivnější než auto, čili cena musí jít dolů. Tak to prostě je. Dotacemi to není.

Vyšší luxus bude hybrid. S motorem a pak s palivovým článkem, což vlastně není úplně hybrid.

J. Jurax 28.11.2023 21:48

Nemusí.

Záleží třeba i na dostupnosti a tudíž cenách potřebných materiálů, jimiž se eauto od auta liší. Prvoplánově lithium, nikl a čistý grafit pro baterie, měď na vinutí elektromotorů a disprosium nebo cer a kobalt pro magnety. A možná větší potřeba specializovaných mikroprocesorů pro řízení a nabíjení pohonné soustavy.

V klasickém voze se spalovacím motorem je je mědi nanejvýš 23 kilogramů, elektromobil obsahuje přes 80 kg mědi - podle https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/rozmach-elektromobilu-muze-ho-zbrzdit-nedostatek-niklu-a-medi-varuji-analytici-1410006 ... tedy cca 4× víc.

P. Diviš 28.11.2023 22:23

Taženým přes brzdy ...

P. Sura 28.11.2023 16:29

Proč "zoufalých" ?? Jsou akorát vyčůraní,protože nechtěli zůstat pozadu v čerpání dotací od vrchností. Kdyby přemýšleli hlavou a ne druhým koncem, už před 10 lety mohli vědět, co je to všechno za pitomost, že je to jen docela zajímavý, ale okrajový pokus o rozšíření individuálního dopravního spektra.

P. Diviš 28.11.2023 17:08

Nejde jen o dotace, ale hlavně hrozí pokuty za nedodržení zelených šíleností.

Nutí to firmy vyrábět určité procento elektromobilů, jejichž emise nejsou viditelné a měřitelné, nejdou z výfuku, ale z komína. A aby byly vůbec prodejné, tak je prodávat bez zisku a o to zdražit vozidla se spalovacím motorem.

P. Sura 28.11.2023 17:16

Obávám se, že kdyby necítili tu možnost kvůli něčím blbým rrozhodbutím vydělat další prachy, dokázali by se proti tomu všemu postavit a včast to celé zastavit.

Ano, za bolševika jsme ve výzkumáku řešili "státní úkoly" a to i v rozsahu "mezinárodní spolupráce zemí RVHP". Takže na to dodnes mám tykadla, co všechno lze vyzkoumat za cizí (tedy srárem přidělené) peníze.

P. Adámek 28.11.2023 13:18

Že budou ceny elektromobilů jakožto technické novinky brzy po masovém zavedení prudce klesat, s tím musel každý počítat, podobně jako tomu bylo s počítači. Pamatuji si, že jsem za stolní počítač 486 dal asi 400 tisíc, dnes mě notebook podobné třídy stojí 20 tisíc.

J. Jurax 28.11.2023 13:34

No, notebook třídy ani podobné 486 dnes asi nekoupíte :-)

Já měl 286 za 40 000, pokud se dobře pamatuju, tak v roce 1993. Měla disk celých 40 MB!

J. Ganaur 28.11.2023 13:36

Jo, ulítla mu tam nula.I tak to byl na tehdejší dobu "ranec".:-/

P. Sura 28.11.2023 17:08

Hlavně má notebook úplně mrňavou bayterku, protože se píchá "do zdi". Zkuste si do zdi píchnout auto. Daleko nedojedete.

J. Jurax 28.11.2023 21:29

S autem píchnutým do zdi nedojedete prakticky nikam. Nejdál na délku přívodního kabelu.

Na druhé straně s notebookem tamtéž píchnutým můžete směle sedět na zadku a notebookovat.

P. Diviš 28.11.2023 17:09

Manželka kolem roku 1991, asi tak 43 000, polský.

P. Pepax 28.11.2023 19:16

První 286-ku (HD 20 MB) jsem koupil sobě a dětem za 25 000, což byla tehdy velká suma. PC-čka a televizory se pozoruhodně drží na stejné ceně už desítky let i elektromobily mohou cenově zlidovět pokud nebudou na baterie :-), jedině že by lithium a ostatní drahé kovy těžila AI.

P. Skřivan 28.11.2023 19:25

Fígl je v tom, že to lithium se může získat ze starých baterek. A lithia je na světě hrozně moc.

J. Ganaur 28.11.2023 20:54

Ale jeho získávání potřebuje moc huhlí!;-D;-D;-D