Minus 99,66 %, tato hodnota svítí u vývoje ceny akcií firmy Fisker Inc. na amerických burzách za poslední rok.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/uz-i-v-evrope-krachujici-fisker-v-zoufalosti-zlevnil-vsechna-auta-o-507-tisic-korun-koupit-je-neni-problem-ani-pro-cechy/
A teď si přečtěte, jak prodejní novináři opěvovali firmu Fisker a adorovali její šéfy ještě v roce 2020
https://forbes.cz/poznejte-fiskerovi-miliardarsky-par-ktery-vyzval-teslu-na-souboj/
Bojovalo se za Ediconky, protože byly levné,cca 5,- Kč, kdežto LED stály v a 150,- Kč.
Takže elektroauto budete mít v garáži. Ale nabíjení bude na příděl.
Podařilo se někdy v historií Poručime větru dešti ?
Když rušili žárovky, nabízeli jako náhradu zářivky, které dnes v obchodech prakticky nevidíte. Důvod - byla to špatná náhrada. LED přišly později a teprve ty odbouraly nevýhody zářivek.
Vždyť tomu ̶v̶o̶l̶o̶v̶i̶ Šejnovi píšu. Ale mne a další zde sral hlavně pitomý zákaz. Lepší by se prosadilo i bez něj (pokud by ovšem bylo lepší).
Inu, uvážím-li Vaši poslední větu, jež je zřejmou nepravdou, neřkuli blbostí, dovoluji si soudit, že i zbytek Vašeho příspěvku je kraviniem.
LED žárovky s E závitem se začaly v Česku prodávat v roce 2009. Zákaz klasických žárovek přišel v roce 2012.
Máte mizernou paměť
Nicméně ledky nebyly kvůli tehdy absurdní ceně ve srovnání s edisonkami doporučenou ani reálnou náhradou. Doporučovány byly všeliké zářivky a výbojky sice taky výrazně dražší, leč přece jen ne tak absurdně.
Máte mizernou paměť ... :-)
Poznámka pod čarou:
První "osvětlovací" LEDka na 230V, kterou šlo individuálně (ve speciálním obchodu) koupit, stála tehdy neuvěřitelných 1600,-Kč. A s životností LEDek (zvláště těch levných - bez předžhavení vláken elektrod) to nebylo moc slavné. Ovšem, jednu 20W značkovou používám už řadu let v koupelně (navzdory častému vypínání) dosud.
S elektromobily to ovšem moc nesouvisí.
Chybička se vloudila
......s životností SPOŘIVEK (kompaktních zářivek - zvláště těch levných - bez předžhavení vláken elektrod).......
Tedy - nikoli LEDek!!!
Ke krachu automobilek povede výhradně plánované hospodářství EU. Jako nakonec vždy...
Minus 99,66 %, tato hodnota svítí u vývoje ceny akcií firmy Fisker Inc. na amerických burzách za poslední rok.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/uz-i-v-evrope-krachujici-fisker-v-zoufalosti-zlevnil-vsechna-auta-o-507-tisic-korun-koupit-je-neni-problem-ani-pro-cechy/
A teď si přečtěte, jak prodejní novináři opěvovali firmu Fisker a adorovali její šéfy ještě v roce 2020
https://forbes.cz/poznejte-fiskerovi-miliardarsky-par-ktery-vyzval-teslu-na-souboj/
Fisker nejspíš zkrachuje. Ale to neznamená, že zkrachuji elektromobily.
Saab taky zkrachoval, ale švédská auta se prodávají dál.
. . .on se nikdo nechce zbavovat elektroaut a tech. pokroku. Zde jde jen o formu vnucování a plánování dnes skoro všeho. Já pamatuji jako malej kluk II. pětiletku, v r. tuším 61 Novou soustavu řízení Antonína Novotného a spol, RVHP . . A jak to nakonec dopadlo?? No a dnes tu máme Radu Vzájemné Bruselské Pomoci a finanční přerozdělování, dotace a to vše obstarává spousta - troufnu si tvrdit, že čím dál větší, čili spousta neproduktivních lidí. Čert je vem, ale ať nevymýšlí zhovadilosti .. . .
Inu, zkuste pumpovat slávu do prasete, ono vám stejně jednou bouchne . . .
( Švejk, nebo jednoročák Marek?? Momentálně si nevzpomenu...)
Vzhůru, lépe, radostněji mílovými kroky kupředu. Kdo nejde s námi, jde proti nám . .
Že ano??
To už vám tu vysvětlovalo tolik lidí (včetně mne), že jste buďto sklerotik, nebo se "robíte sprostým na sposob Švejka".
. . jojo, euronadšenci... slovo hujer se mi nelíbí...
A jinak, jestli mohu požádat o pár slov na téma dotace do elektroaut -. Komu jsou primárně určeny dotace a odkud se na to berou peníze . .
Mám si myslet, že jde o řízené emise Eur z tisku ECB ??
Pište mi ....
Podobné je to i u fotovoltaiky:
Zájem o fotovoltaiku klesá. Impuls přinese tlak odběratelů a komunitní energetika (hodinový videozáznam diskuse fotovoltaické lobby pro HN)
Po velkém boomu firemních fotovoltaik nyní zájem ochabuje. Nemálo firem je nicméně pod tlakem svých odběratelů, akcionářů či bank. Ti po nich požadují, aby byly co „nejzelenější“. To by mohlo zájem znovu oživit, protože jinak hrozí, že podniky o své odběratele, často ze západní Evropy, přijdou. Další impulz přinese také sdílení elektřiny a komunitní energetika.
https://video.aktualne.cz/aktualne-pro-byznys/firmy-nuti-sve-dodavatele-k-porizeni-fotovoltaik-kdo-odmitne/r~b697f984f72d11eea065ac1f6b220ee8/
Jedná se v podstatě o PR propagaci fotovoltaiky a pohled hlavních aktérů vzhlížejících k další legislativní a finanční podpoře státu. Je zajímavé sledovat jejich argumentaci a snahu "ohnout si stát" ve svůj prospěch... Poučné poznání, jak celou problamatiku vidí ti, co si na fotovoltaice založili vlstní byznys.
Ale PROČ chtějí odběratelé, akcionáři nebo banky, aby firmy byly co "nejzelenější" ? Mají utkvělou představu, že dodávaná elektřina, dotovaná z kapes ostatních nezůčastněných bude levnější FURT !! Žádná snaha o zerlenání planety v tom není. Jen a jen zase něčí prachy !!
Zelená mafie si hlídá svůj výnosný byznys prosazováním výhod státní politikou. Peníze do vlastní kapsy...
Peníze daňových poplatníků pasírované skrz dotace do vlastní kapsy. No neberte to, když vám z cizího sypou a ještě to zachrání planetu!
Jo jo, a až budou mít fotoelektrárníci extra
zvýšený měsíční paušál za připojení k síti, kterou využívají jen napůl, ale zdroje se pr ně musí držet pro plnou zátěž, tak zapláčou.
Ad 7:01
Pane Dvořáku, podepisuji každé vaše slovo. Ano, kolik dotací dostal Henry Ford? Tohle mě napadlo také. Co je na skutečném kapitalismu skvělé? Vítězí TO, co je nejlevnější a stále kvalitní. Proti hrozbě monopolů, kartelů v USA existovaly a snad i existují zákony. Jsem pro evoluční vývoj bez státních dotací.