Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Von Friedman doporučoval tunely?
Tak mi to nějak uniklo, ale von teda i Friedman doporučoval začít ekonomickej vzestup vod Pepy z Hong Kongu, tunelů do bank a topnejch volejů?
Finiste, jestli nakouknete,
tak vzpomínka na Miltona Friedmana byla úžasná. Nic moc odborného, spíše věnováno odkazu a moc hezkým osobním zážitkům s velmistrem. Prý to dávali živě na ČT24, ale zatím jsem to tam nenašel.
Re: Finiste, jestli nakouknete,
Zkusím se po tom poohlédnout.
Nemohl jsem se zůčastnit vzpomínání tak jsem si alespoň pustil Friedmana osobně: rtsp://video.c-span.org/archive/arc_btv/arc_btv110300_4.rm
(pro realmedia)
Friedman se zabýval v podstatě jenom USA
a ne českými poměry. Mnohé nelze přenášet, i když zásady by měly mít všeobecnou platnost.
Privatizaci přes kuponové knížky by Friedman nikdy nemohl požehnat, místo, aby se firmám získaly potřebné prostředky, byly rozloženy na elementární podíly, držené zcela neodborně širokými vrstvami obyvatelstva, které se staly lehkou kořistí několika podvodníků. Kdyby se přeměny podniků prováděly v delším časovém úseku řádným prodejem akcií na burse, která tehdy neexistovala, získaly by se prostředky na vývoj a transformaci produkce tehdy životně potřebné pro zachování pracovních příležitostí, tuneláři by měli mnohem těžší práci a řada dnes zaniklých podniků by se udržela.
Stejný problém máme s rozdáváním obecních bytů jejich nájemníkům, kdo dostal dekret, nebyl součástí trhu, nýbrž vládnoucí partaje. Jestliže dnes tyto byty mění své majitele hluboko pod tržní cenou, jedná se o betonování krádeže národního majetku.
Bohužel, ani ODS se nedokázala zcela zbavit své minulosti, o ČSSD to víme už dávno. Zájem strany se staví v ČR systematicky výše, než zájem státu a národa.
Re: Friedman se zabýval v podstatě jenom USA
To ze kuponovka byla blbost, o tom zadna. Hold tu vladl takovy ten strach, aby nam nevladli cizinci... A myslelo se, ze se tim rozhybe akciovy trh, a obcane zacnou svoje uspory strkat do akcii...
Hold uz tenkrat se kazda firma mela prodat tomu, kdo da nejvic, bez ohledu, jestli je to rus, nemec ci american..
Re: Re: Friedman se zabýval v podstatě jenom USA
Tak tak tehdy převládal strašlivý strach z cizího vlastnictví. Nuž... tak jsme si to raději zdevastovali a rozkradli sami :/
Re: Re: Friedman se zabýval v podstatě jenom USA
Jasně, mělo se to prodat a stržený peníz dát ČSSD ať ho rozfrcá a rozkrade.
Re: Friedman se zabýval v podstatě jenom USA
Jenže se také vícekrát stalo, že zahraniční investor podnik koupil a pak ho zavřel, za pár šupů se zbavil konkurence. Ovšem, tehdy např totálně selhala justice, ve bětšině případů úmyslně. Klidně mohl ředitel "legálně" převést podnik na svého syna, nebo na svou firmu, jeden z prvních případů byl Čuba a spol ze Slušovic, psalo se o tom v novinách, mluvil o tom Havel a nic se nestalo, ani to snad nemusel vrátit.
Také bankovní úvěry byly mnohdy podvody. OVŠEM, většina z nesplacených úvěrů nešla "zlým tunelářům," ale váženým velkým státním či polostátním podnikům. Ty třeba nic neprodukovaly, ale půjčovaly si na platy, dokud jim někdo ještě půjčil. A ty podniky, kterým už nikdo půjčil nechtěl, si založily AB banku s vypůjčeným kapitálem (pro pamětníky, druhá banka v pořadí, která padla).
Rozprodávání bytů nájemníkům je spravedlivé a navíc, pokud by
měli platit tržní nájem, volili by raději komunisty. Raději budou žít v nesvobodě, než pod mostem (to, že se mohou vrátit i léta padesátá si neuvědomují, neb to většinou nezažili, proto třeba ani nechápou boj skupiny bratří Mašínů).
Nespravedlivé naopak byly restituce činžovních domů Nespravedlivé z toho důvodu, že za komunistů nebyl mezi družstevními a státními byty velký rozdíl a navíc, pokud po roce 1990 koupil činžák soukromník, byl ve většině případů někdo, jako nebožtík Zimmermann.
.
tady je link
Výrobce sportovních automobilů Porsche chce zvýšit podíl v největším
evropském výrobci automobilů Volkswagen na 29,9 procenta ze současných
asi 27,4 procenta. Porsche to uvedla ve zprávě o hospodaření za letošní
fiskální rok.
http://www.novinky.cz/auto/porsche-sili-a-planuje-zvysit-podil-akcii-ve-vw_101430_8q18k.html
Vivat logika!!!
"...fakticky se ukázalo, že je více zkorumpovaných členů vládní ČSSD než podvodných podnikatelů."
A korumpovali je darmožrouti, pobírající tučné sociální dávky. "PODNIKAVCI" néé, ti nikdy.
Kdybys vážil hříchy, Hospodine, kdo by obstál?
Re: Vivat logika!!!
No s tímhle tvrzením bych se zrovna neopovážil polemizovat. Ono je to možná pravda :))
Vzdycky jsem si pral za premiera optimistu,
ale magora ne!
>>Během první polistopadové dekády se zdařila úspěšná renesance
kapitalismu, trh začal ukazovat "svou neuvěřitelnou životnost". Pak zde
osm let fungoval socialistický revival, který rozvíjející se podnikání
naboural.<<
Re: Vzdycky jsem si pral za premiera optimistu,
A co třeba uvážit čas, za který se efekt opatření ukáže? Mě vždycky hrozně rozesměje Jyrka, když tvrdí, jak pozvednul ve funkci premiéra českou ekonomiku, když je i blbému jasné, že současný růst je důsledkem politiky druhé půlky 90. let. Jyrkova opatření se projeví tak za 5--10 let a mám z té doby vážné obavy ...
k roli státu
K naší dnešní diskusi o tom, jak efektivní je stát při nakládání s penězi daňových poplatníků přispěl i MMF. Posílá pozdrav především všem socialistům a státomilcům:
Experti MMF: Váš stát utrácí bezhlavě
Experti Mezinárodního měnového fondu jsou zděšeni stavem veřejných financí v Česku.
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/cesko-a-ekonomika/clanek.phtml?id=290502&tro2_0_0
jsem jednoznacne na strane Modreho ptaka
Nechapu, jak tolik lidi muze hajit stat coby vlastnika vyrobnich prostredku - a vsichni vetsinou pouzivaji CEZ jako dukaz. A ten strach, ze by zisk sel do zahranici... vazne se musim smat.
Ze nikdo nepouzije Skodovku jako priklad - vazne by jste si prali, aby Skodovka auto dal patrila statu? Uz vidim, jak prave vychazi modifikovany Favorit TURBO jako hit dnesniho leta - co na tom, ze normou neodpovida soucasne dobe a ze je firma trosku ve ztrate, za to stoji pouhych 150 tisic. (dotovanych)
A pravda, bylo tu nekolik kapitalistu, co chteli u nas vyrabet auta, ale to tak, jak by k tomu prisli chudaci delnici ve skodovce (a jejich manageri) , kdyby jejich auta nikdo nechtel....
Vazne tohle berete jako optimalni ekonomicke reseni???
Re: jsem jednoznacne na strane Modreho ptaka
A dalsi opaceny priklad muze byt O2. Je vam divne, ze se ceny po privatizaci nijak nezmenily?
Taky proc, kdyz stat druzi nad O2 ochranou ruku pomoci CTU. Evropska unie doporucila, aby CTU zavedlo pro O2 povinost nabizet pristup na bazi BITSTREAMU, tak jak je to bezne jinde v Evrope,
ale to ne, CTU si radeji dal hraje s kosmetickymi upravami velkoobchodnich nabidek, misto aby provedl hlavni krok k uvolneni trhu... Opet je to STAT ten, kdo brzdi rozvoj..
draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
a co treba automobilka Renault, ktera je statni, nebo koncern Volkswagen kde spolkova zeme tusim Dolni Sasko my silny podil, Chrysler zachraneny pred bankrotem diky obrovskym zbrojnim zakazkam od federalni vlady/Pentagonu . To vam ovsem v modrem koutku soudruh politruk neprednasi,pouze pravidelne vyplachy dutiny lebecni, nepisu zamerne mozku, nebot ten prave v te dutine lebecni schazi. Cest :-)
Re: draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
zbrojni zakazky - myslite, ze to je to prave reseni - zachrana firmy, ktera stoji danove poplatniky penize? aby se pak zbrane vyvezli do rozvojovych zemi, nebo pouzili na vojenska cviceni...?
Kdyz jsem byl na svatebni ceste v Ponpanu beach na Floride, stal dolar 47 korun. Kolik stoji dneska?
Renault - uvidime za dalsi 10, 20 let
Re: Re: draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
drahy jozko vy ekonomice moc rozumet nebudete, sice pochybuju, ze USD kdy stal 47 Kc ale to neni podstatne, zkuste si zjistit o kolik % vzrostl export USA prave diky slabemu dolaru. Vzpominam doby, kdy japonska centralni banka delal vse mozne jen aby srazila kurs siliciho Jen'u , protoze to silne ohrozovalo vyvoz japonske produkce. Prectete si co rikaji na silici Kc ceske exportni firmy. Ovsem pokud posuzujete ekonomiku zeme podle toho kolik vas vysla tehdy svatebni cesta tak to je slozite, :-(
Re: Re: Re: draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
Jo a ještě něco. Výraz "pravicovekomunisticky svazak" napovídá o extrémně silné mozkové disfunkci zvané oranžový zákal na mozku. Doporučuji co nejdříve vyhledat odborníka.
Re: Re: Re: draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
Ekonomickou negramostnost tady prezentujete především vy. To, že stát zachránil Chrysler ještě nic neříká o tom, zda to bylo to nejefektivnější řešení pro celou společnost. Měl byste si přečíst nějakou základní příručku, např.Bastiatův text "Co je a co není vidět" abyste nás tady nezaplavoval svými naivními vývody. Adorace exportu coby hlavního generátoru společenského bohatství byla moderní kdysi za merkantilistů, dnes tuhle blbost omílají pouze zpitomnělí novináři a chlapi v hospodě.
jiste soudruhu Danieli , mohl byste nam naznacit kudy by se tedy ekonomika
mela smerovat, kdyz "adorace exportu vam nevoni" drahy modry svazacku. Zrejme je lepsi nakupvat v Cine a vymyvat mozky obyvatelstvu aby cim dale tim vice nakupovalo zbytecnosti, ty nasledne vhodili na smetak a koupili si dalsi, Vystavba papundeklovych domu co vydrzi tak tech 40 let a jsou na odpis a zase se zadluzit. Zrat cim dale tim vice hamburgeru a pit colu, to je prece nejlepsi cesta k prosperite. Japonsko se dodnes nemuze vymotat z krize, protoze neni schopno navazat na sve exportni uspechy a domaci spotreba a sluzby samotne nejsou schopny rust tahnout. A vy drahy jozko, dovoz komponentu k vyrobe IT, to jsou pouze skladacky soucastek a modulu, skutecne cenene na IT jsou prave unikatni SW reseni, ta dokazi z tech soucastek udelat "zlato", viz spolecnost 2N Telekomunikace a dalsi. Stran svet. automobilek, vy modri vyplachove, to budete muset za politrukem do modreho koutku , na dalsi vyplach. Jo chytraci, socialisticka Francie a Nemecko/modri idioti/ , VW, Mercedes, BMW, Man, Renault, Puegot-Citroen/PSA/ , Matra a rychlovlaky TGV vy oslove. Zatimco v UK uz neexistuje jedina domaci automobilka
Re: jiste soudruhu Danieli , mohl byste nam naznacit kudy by se tedy ekonomika
Můžete mi vysvětlit proč se namáháte psát tak dlouhé příspěvky, které nemají hlavu ani patu? Jinak doporučuji dostudovat stav automobilového průmyslu ve světě :)
Re: Re: Re: draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
take se muzete zeptat firem, co dovazeji IT komponenty...
Mozna jsem ekonomicky idiot, ale stale si myslim, ze kurz meny odrazi ekonomickou situaci statu (samozrejme pokud stat nedela maximum, aby to ovlivnil pro subjektivni prospech..).
Neboli pokud se statu ekonomicky dari, jeho kurz roste do stavu, ktery kdy se to stole jeste vyplati.....
Re: draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
No, nevím kam chodíte na výplachy dutiny lebeční vy, ale ekonomice evidentně vůbec nerozimíte, tak si laskavě neberte ODS do huby. Tak za prvé jak Renault tak Volkswagen jsou akciovky, a u akciovek zas až tak bezprostředně velkou roli jesli majoritním vlastníkem je Pepa z Horní dolní nebo Stát nehraje. Samozřejmě Stát je vždy horším podnikatelem, než soukromá osoba, to snad popře pouze nějaká oranžovo-rudá bestie! Navíc zapomínáte, že jak Renault tak Volkswagen jsou společnosti z výrazně sociálně (socialisticky) založených zemí - Francie a Německo, které navíc drží nad vodou i to, že jsou ve svých zemích velice populární. Že Chrysler zachránili nejaké "obrovské zbrojní zakázky z Pentagonu" muže plácat opravdu jen nějaká polorudá guma, které už došli argumenty. Je pravda že Chrysler nemá nejleší obdobé své existence, ale to určitě není vlivem nejakých státních či polostátních automobilek!! Už tolik prosím nechlastejte!!
Re: Re: draha "modra gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
ČEZ i ČD jsou také akciovky, s. p. v naší zemi je velmi málo.
Kylixi draha "modra praskla gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
Predne hlupacku, ta zachrane se odehrala pred hodne lety, kdy Chrysler byl totalne na odpis a prave obrovska intervence federalni vlady ve forme zajazek pro armadu jej zachranila, cili naprosto stejna praktika jako napr dela nemecka nebo francozska vlada , take italska v pripade Fiatu dela co muze. Kecy o tom, ze Chrysler nema nejlepsi obdobi si nech do modreho koutku GUMO !!. Pokud by jsi mel alespon trochu prehled, vedel by jsi, ze cely automobilovy prumysl USA je v tezke krizi, zejmena Ford to ma silne nahnute a pokud se naplni ty nejhorsi predpovedi , o praci prijde cca 100 tisic lidi. Asi vam to v "Modrych rozhledech pro GUMY" zapomeli napsat Cest :-)
Re: Kylixi draha "modra praskla gumko" alias pravicovekomunisticky svazaku
Vubec jsem nepochopil, kam tim miris. Co ma shoret, at shori. Preci je otazka, zda se vyplati zachranovat neco, co je konkurence neschopne...
Preci porad plati, za ty prachy (za zakazky atd) se mohly stejne tak vyplatit na neco jineho - napriklad rekvalifikaci zamestnancu, ci do vzdelani.. Porad plati pasaz "Co je, a co neni videt."