Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V posledním odstavci to autor trochu popletl: "studie OECD o tom, jak emisím škodí i jiný způsob brždění u elektroaut". Těžším automobilům se při brždění více otírají pneumatiky a brzdové kotouče. Víc práší.
Vykládejte něco nějaké "těhotenské pilotce" o zrychlování a brzdění "furt plně naloženého vozidla"!!! Marné!
"Není to poprvé, kdy chování automobilek při zavádění zelenějších technologií budí oprávněné pochybnosti."
Oprávněné pochybnosti nebudí automobilky, chovající se tržně, ale soudruzi a soudružky v Bruseli i Berlíně, určující automobilkám co mají dělat. EUnie si ničí svůj poslední jakž takž konkurenceschopný průmysl.
Tak, tak, do ekonomiky podniků, firem žvaní nejvíce ti, kteří na to nemají, postrádají základní věc - zpětnou ekonomickou vazbu......
Dá se říci, že do vedení automobilek a jejich majitelů, pronikli ti, kteří těm mnohým nesmyslům z Bruseli/EU fandí.
Místo aby se automobilky sjednotily a bránily se jim.
Z obchodního hlediska viděla spousta firem novou příležitost, jak se na módní vlně "zeleného blbnutí" svézt a vydělat peníze navíc. Stačí se podívat kolem, jak třeba pitomý management LIDLu nebo KAUFLANDu propaguje jakési "EKO" nesmysly, ve svých nabídkových reklamních materiálech, a snaží se třeba tvrdit, že papírové nákupní tašky, které se vám při ukládání většího nákupu protrhnou, "šetří přírodu". Dokonce dává hloupému zákazníkovi i příležitost dávat všem okolo najevo, že "Šetřím přírodu" velkým nápisem na tašce. Kdo si ji vyzkoušel, už se k ní vracet nebude, pokud má v hlavě všech pět pohromadě.
Podobných příkladů je prakticky nekonečné množství. Viz IKEA a její "EKO certifikáty" na kdeco... Mám tuhle firmu na černé listině, kam jsem si vstup zakázal...
V Kauflandu si beru na nákup prázdnou krabici/bedýnku, nejlépe od zeleniny/rajčat.
Taky jsem to dělával, když jsem tam jezdil kolem autem. Teď to prý mají zakázané a krabici vám nedají (musíte jim ji sebrat pod rukama třeba od banánů, pak už si na vás netroufnou. )
Rozhodovat musí, a to vždy, tržní prostředí, bez jakýchkoli zásahů z vnějšku, bez plánů a záměrů politiků. Bez dotací a zvýhodňování jedné skupiny nad ostatními.
To vzkažte do brusele, pane poslanče.
Předně je pro život s principu rozhodující dlouhodobý soulad s přírodními zákony a zákonitostmi. Zdravý a rozvíjející život se takto mimo jiné projevuje růstem uspořádanosti (pokles entropie) svého prostředí a to jen na úkor dodávek energie zvenčí - sluneční a proto neporušuje termodynamiku.
Tržní prostředí primárně nerozhoduje a nerozodovalo o životaschopnosti už od doby vzniku monopolů.
Koncentrace organizovanosti "bruselu" by ale když už pak "tržně" mohla trochu vyvažovat prakticky monopolní koncentrace lidí a kapitálu v jiných částech světa. Řešením je tedy spíše rozvoj organizovanosti - dohod - než anarchie hypotetického "volného trhu".
Co to zase plácáte za hovadiny...... civilizace se vyvíjí na základě účinků z obchodu, trhu.... vnést snahy o organizovanost neorganizovatelného jsou vždy výplodem choré mysli....
Nicméně stále platí zákon o zachování energie a v podporovaném systému hybridů, kterých je řada od mild po skutečné hybridy si nikdo s horlivých podporovatelů a zákonodárců nepoložil základní otázku kolik energie je potřeba pro pohon aut, které jsou zákonitě těžší než klasický spalovák a jak pomůže životnímu prostředí výroba elektřiny pro akumulátory spalovacím motorem.
Opravdu si nikdo nepoložil otázku: ... " kolik energie je potřeba pro pohon aut" .... Vždyt to přeci řeší kdejaký test vozidel. O malém hybridu se píše třeba zde:
https://www.garaz.cz/clanek/toyota-yaris-hybrid-stylovejsi-a-dospelejsi-prcek-z-kolina-21005425
Blbe přitroublý, položím ti jednoduchou otázku:
Který automobil má větší spotřebu energie nutné ke shodnému provozu a při jinak stejných vlastnostech podvozku a aerodynamiky? Těžší nebo lehčí?
"Blbe přitroublý"... Co si takhle před afektivním plácnutím ujasnit specifikaci okrajových podmínek? Takto lze přijít např. na to, jak se lenivým uspěchancům častěji jeví i ledacos nepřehledné příliš jednoduše.
Záleží přece i na typu uzavřenosti dráhy a také na dynamice pohybu a schopnostech zdroje. Pro ustálený pohyb v rovině přeci není potřeba dodávat energii jinou jak pro krytí odporu aerodynamiky a hmotnost pak nemusí hrát jen negativní roli.
Pokud bude mít ten těžší vnitřní schopnost dynamiku pohybové energii rekuperovat - pak i na uzavřené dráze může/nemusí vykázat menší spotřebu než jeho lehčí konkurent.
Právě toto ale s principu elektromobilita umožnuje - ale nikoliv princip spalovacího motoru.
Pane Rado, s Vašimi ekologicky "zasvěcenými a informovanými" příspěvky se setkávám často a je mi z nich vážně smutno. Vaše elementární neznalost fyziky je zcela omračující. Nejdříve musím těžké auto rozjet a až následně může jet setrvačností. Skutečně si myslíte, že v reálném prostředí jízdou z kopce získáte více (alespoň stejně) energie jakou musíte vynaložit jízdou do kopce?Co veškeré jízdní odpory a provoz ostatní dopravy? Hybridní auta ve smíšeném běžném provozu dosahují běžně vyšší spotřeby než ten stejný model auta s klasickým spalovacím motorem. Úspora je možná (po nabití baterie) jen na velmi krátké vzdálenosti a ve městech a tam je přeci ekologické jezdit MHD - pokud možno trolejbus, tramvaj. Navíc máte opakovaně zapínán-vypínán spalovací motor (studený) se zvýšenou spotřebou a se všemi negativními důsledky na jeho životnost. Je chiméra, že lidi žijící na sídlištích budou hybridy každý den dobíjet. Vždyť ve městech je problém jenom zaparkovat, natož nejít nabíječku.
Pěkné shrnutí problematiky zavádění dotovaných "hybridních automobilů" a dotačních motivací vyplácených státem, ale s naprosto pitomými závěry...
Lidovec nedokáže překročit hranice ostnatého drátu ve svém myšlení...
V rámci uskupení kam KDU-ČSL v Bruselu patří tj. Evropská lidová strana, poslušně sklapnou kufry.
Ehm, to, že "elektroauta způsobují vysoké emise i kvůli jinému způsobu brždění" je naprostý nesmysl. Ty způsobují vysoké emise už z vlastního principu přeměny mechanické energie na elektrickou, jejího přenosu a přeměny zpět, nikoliv kvůli jakémukoliv zcela nepodstatnému způsobu brždění. To by tomu ale autor musel alespoň trošku rozumět, a ne psát rádoby líbivé články na politickou objednávku...
To je tak, když se vědeckotechnický pokrok usilují řídit úředníci a politici. Přitom on ze své podstaty o žádné řízení nestojí a ani nemůže stát.
Ono je to s těmi hybridy asi takhle: vymysleli jsme skvělý systém, ale ti blbí uživatelé nám to kazí. Uhličitá bilance hybridů se zlepší, až bude v bezemisních městských zónách povinnost přepnout hybrid na elektřinu.
A nepravidelného nabíjení baterek bych se nebál, ty se přeci nabíjejí vždy, když běží dpalovák.
Ano.
Dobíjení baterek spalovacím motorem auta je velmi ekologické. Díky tomu se kousek svezeme ekologicky na elektriku a budeme tak brzy uhlíkově neutrální ... :-)
Elektrická auta jsou pro zákazníky především drahá a neprakticka, ekologické klady či zápory jsou pod prahem citlivosti většiny lidí.
Proč nerozlišujete provozní podmínky i vývojové trendy?
https://www.eon.cz/radce/alternativni-doprava/elektromobily-a-jejich-vyhody/jak-si-ekonomicky-vede-elektromobil-oproti-beznemu-vozu
Máte ale pravdu, že pod "prahem citlivosti" mnohých lidí zvláště diskutujících na NP je devastace životního prostředí kterou u fosilní a zejména pak osobní auto-mobilita navozuje:
ttps://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika
Proč není respektování trh, přání zákazníků? Zájem je minimální, přestože jsou pořízení i provoz dotované jinými. Vy vidíte devastaci životního prostředí fosilnimi palivy? Kde a jak se projevuje? Já to nevidím, za posledních sto let je situace u nás daleko nejlepší.