Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
To víme také,
že kdyby nebylo blbých norem, zákazů apod. že by nebyly aféry, že by fungoval trh. Ale co s tím, když přirozené funkce trhu jsou potlačeny? O tom je potřeba psát. Meteorologové také více mluví o tom, jaké bylo počasí, než o tom, jaké bude.
Re: To víme také,
Ano, kdyby nebylo blbých norem na oxidy síry či emise olova, tak by nám bylo skvěle.
Re: To víme také,
Já si myslím, že by nám bylo mnohem lépe než teď...
Re: To víme také,
No a já si myslím, že odsíření nebyl zas tak špatný nápad. A jezdit na olovnatý benzín při současné hustotě dopravy, nevím, asi si cením svého zdraví a zdraví svých dětí víc, než vy svého. A naštěstí pro mě byl tento názor většinový.
Pokud by se přešlo na atom, nemusely by
se elektrárny odsířovat ani by nedošlo k prolamování limitů! S tím olovnatým benzinem souhlasím. Navíc je to podmínka pro současné katalyzátory.
ALE pokud by kontaminace olovem z aut klesla na 10% hodnoty z r. 1990, určitě bych netlačil na to, aby se snižovala na 1% za cenu zdražení auta o 25%.
Re: To víme také,
Ale oni mluví o tom jaké bude,ale v době až tady oni nebudou.
Problém je jinde
Vážená paní Šichtařová, ráda čtu Vaše články, ale tentokrát jste se nechala unést mediální vlnou. Ve skutečnosti většina automobilek, které dodávají auta na evropský trh, podváděla při zkušebních testech. Zprávy o tom byly v různých automobilových časopisech. Důvody jsou hlavně v nesmyslně postavených evropských normách pro emise. Proč se to dostalo do ostatních médií jako kauza VW je asi politická nebo ekonomická záležitost. A ostatní novináři pak už jen opisují tyto tendenční články a nemají chuť zjišťovat si pravdivé informace z jiných zdrojů.
Re: Problém je jinde
Paní Šichtařová píše, že ACEA si pospíšila s tvrzením, že se jedná o "izolovaný případ". Není to tedy názor autorky a ty uvozovky tam dala proč myslíte?
Enron a VW ?
Nedokážu tam najít skoro nic společného.
Ano, Enron by to co udělal VW udělal klidně taky, ale VW by neudělal ani desetinu z toho, co dělal Enron (a to i u věcí legálních, na hraně etiky). I když Enron by to udělal tak, jako všichni ostatní - nehledal by, jestli je testovacím režimu, pouze by se motor choval jinak, v jistých situacích, kde by bylo zřejmé, že testován není. Enron měl tendenci pravidla ohýbat až na/za hranu, blatantní porušení většinou nedělal. U VW je pravděpodobné, že to udělali takto blbě (ve srovnání s ostatními) jednoduše proto, že v tom "neumí chodit", že jde spíše o výjimečné chování.
Co je na pováženou, že si i inteligentní autorka plete emise CO2 a karcinogenní emise dusíku (v silnějších koncentracích dráždivé, zejména pro malé děti). A u emisí dusíku VW podváděl násobně, u CO2 o pár procent (CO2 je nejvíce svázáno se spotřebou paliva a tam násobný rozdíl nebyl). Prostě si autorka účelově vybírá argumenty pro tezi, kterou má dopředu vybranou, což pro NEXT Finance není příliš dobrá vizitka.
Re: Enron a VW ?
Já si myslím, že se autorka vůbec neplete, ale naopak že vy jste nepochopil podstatu článku. No ale tak nic, no...
Re: Enron a VW ?
Takže polopatě:
ICCT - zabývá se emisemi CO2, plynu, který je v přírodě potřeba, nicméně o kterém někteří věří, a ICCT to tvrdí, že otepluje planetu.
Skandál VW se týká emisí dusíku, které způsobují rakovinu, dráždění sliznic a vůbec věci, které jsou na dopad jedince ve městě, či v blízkosti paroplynové elektrárny, celkem nepříjemné. V tomto kontextu, nemít na oxidy dusíku limity žádné, či dobrovolné, je docela vražedná myšlenka. Pravděpodobně ty limity u dieslů nemusely být tak přísné, ale je taky možné, že je benzínový motor zdravější.
VW byl k podvůdku pravděpodobně donucen technologickými limity a stavem jeho vývoje, pak ale proč srovnání s Enronem, který nikdo do podvodů nenutil?
Podstata článku možná není špatná, ani ji nerozporuji, nicméně argumentace autorky dělá této podstatě medvědí službu.
Re: Enron a VW ?
Ehm ehm, a jestlipak víte, kolikpak emisí dusíku se vyprodukuje při pěstování kukuřice a řepky? Tak se schválně zkuste podívat...
A tak je to u Zeleného šílenství se vším... :-P
Re: Enron a VW ?
U emisí oxidu dusíku je důležitá jejich koncentrace. A ta je objektivně spjata s dopravou a průmyslem.
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/IV3_NOx_CZ.html
Re: Enron a VW ?
Co spojuje Enron a VW? No dlouhodobě a vědomě obě firmy podváděly. Nic dalšího, ale to snad stačí ne? Ani VW nikdo k podvádění nenutil. Když neumí vyrábět motory měli si je kupovat anebo vyrábět cedníky. CO2 s NOx souvisí velmi. Čím víc se u dýzlu snažíte o minimalizaci CO2 tím víc emitujete NOx.
Re: Enron a VW ?
Těžko si představit rozdílnější společnosti, než "asset light" Enron a výrobní VW. Firemní kultura byla diametrálně rozdílná. Ano, ty dvě společnosti podváděly, ale co tím chcete říci? K čemu to má sloužit v článku?
Mimochodem, Enron u emisí nepodváděl, a asi by si tam přímý podvod nikdo netroufl, ale zneužíval mezer v US účetním systému tak, že šlo o výklad. Taky na tak rozsáhlý podvod šlo sedět jenom pár lidí.
CO2 a NOx, spotřeba spolu s výkonem a dynamikou motoru souvisí. Vztah ovšem není zdaleka lineární. Limity CO2 jsou navíc na celkový prodej u automobilky v EU, ne na jednotlivý motor. V US je CO2 bez limitu. Proč i tam překračují motory VW podvádí a NOx?
Re: Enron a VW ?
... Proč i tam VW podvádí a překračují motory NOx?
Když neumí firma vyrábět perpetum mobile, měli
by ji podle Vás zavřít???
Skoro NIKDO z těch, kdo je PROTI NĚČEMU si není schopen uvědomit, že tím pádem je také PRO NĚCO, což často bývá dosavadní stav. A jeho zakonzervování je horší, než to prfoti čemu protestuje.
Pětiletku za tři roky splníme!
Mimochodem, VW nepodváděl
Motor byl testován za určitých zákonných podmínek a těm vyhověl. Že ty podmínky pro testování neodpovídaly běžnému provozu není vina Volkswagenu!
Dobrý názor
http://www.novinky.cz/komentare/384486-komentar-motory-volkswagen-jsou-vyborne-a-blanka-taky-vaclav-klaus-ml.html
Next Finance nerozumí Next Technology a Next Society
Šichtářová: "… Ve skutečnosti prohřešek automobilky spočívá hlavně v tom, že se snažila obejít stávající tlak na zelenou politiku. …"
1. Tlak na tzv. zelenou politiku je fakticky tlak na budoucí úroveň technologie - a v tomto směru, z pohledu občana, nelze zde vůbec nic namítat. Je v našem občanském zájmu, aby se technologie postupně zdokonalovaly a minulé firmy nežily ze svých minulých úspěchů. Svoje konkurenceschopné postavení musí stávající firmy stále obhajovat. A tak je tomu dobře - ve zdravé ekonomice.
2. Prohřešek automobilky byl učiněn, protože vedení firmy Volkswagen (ekonomové!) se naivně domnívalo, že na jejich podvod se nikdy nepřijde. Přiznejte si, prosím: Kolik z vás (občanů či firem) je ochotno nepodvádět, pokud se domníváte, že na váš podvod se nikdy nepřijde?
3. Aplikace specializované umělé inteligence, včetně těch podvodných (v tomto případě šlo o program, jak inteligentně oklamat zkušebnu automobilů) se zmnožují a tento trend bude v budoucnosti více a více sílit. Technologickým trendům nelze zabránit, "proti větru prostě čůrat nelze". To ale také znamená, že počet podvodů nutně poroste, zejména pokud se záměrně zabrání zveřejňování takových nepravostí. A od toho jsou tady politici, aby kryli zájmy byznysu. Naštěstí ale také existují technologie, které umožňují prověřovat vaše volené zástupce (https://sites.google.com/site/fmriliedetectors/vysledky-pruazkumu).
4. Stručný závěr: Nevěřte ekonomům a už vůbec ne finančníkům. Učte se kritickému myšlení.
Re: Next Finance nerozumí Next Technology a Next Society
1. Nesmysl, na to, aby se výrobky zdokonalovaly, není zelená politika k ničemu potřeba. Ale hlavně, že když Zelení brojí proti CO2, tak zavřou jaderky a začnou místo nich stavět uhelné elektrárny, tak to najednou nikomu divné nepřipadá. Proč se tohle nepíše v tisku každý den? To je jako ten pokrok?
2. Na blbou otázku blbá odpověď!
3. Podvody budou, pokud budou vyžadovány nesmyslné normy nesouvisející s realitou, nikoliv kvůli rozvoji AI.
4. Souhlas.
Re: Next Finance nerozumí Next Technology a Next Society
1. Asi jste v reálném podniku nikdy v životě nepracoval. A asi máte alergii na výraz "zelená politika".
3. Podvody budou existovat do té doby, dokud se nepodaří předělat lidské bytosti na bytosti andělské. Do té doby bude potřeba stanovovat normy a přísně hlídat jejich dodržování.
Co říká ? Že je to jeden velký socialistický, jak jinak,
podvod. Jako EU a jako všechno socialistické... Dzp.
J sou jiné věci - obtěžující
Lhaní VW ve věcech emisí a plnění stále tvrdších emisních norem pod tlakem zelených mafiánů mne nechávají chladným. Ne tak aktuální zákon, dle kterého musím do baráku pustit pod trestem pokuty až 50.000,- úředníka, který přijde zkontrolovat čím topím, byť by to bylo na udání nějakého whistleblowera (česky práskače), který píše anonymy a může tím znepříjemnit život sousedovi, který mu třeba v létě vynadal za hlasitou hudbu po desáté večer.
Takový zákon je o to horší, že nejen opět ukrajuje z prostoru svobody a odpovědnosti občanů, ale reaguje restriktivně na stav, kdy EU i stát svými výmysly, regulacemi, byrokracií, rozhazovačností i prostou pitomostí (zde zvýhodnění alternativních zdrojů), skokem zvyšuje náklady občanů mimo jiné i na energie, potažmo na klasické hnědé uhlí. Občan je trestán za stav, na kterém se stát podílí, či je jednou z příčin. Mám v okolí spoustu lidí, kteří topí, čím jen lze: plyn je drahý, elektrika, pelety, i uhlí lezou nahoru. Žijeme v horách, ale lesy ČR omezují samozásobení - to jest těžbu paliva v lese a i toto palivo silně zdražilo. Odpad z pil se zdražil také a je jej málo, protože se zpracovává. Hnědého uhlí začíná být málo. Limity těžby vyvolávají emoce a i tak čoudí a smrdí. I výměna hnědouhelného kotle v režimu kotlíkové dotace předpokládá, že ji předem zaplatíte. Takže odpadky, petky a plasty, případně kaly narvané do PET lahví, to je časté topivo. Ne každý má na koks. Vadí mi tento stav, ale těžko to mohu dávat za vinu lidem, kteří tak tak uživí rodinu.
Re: J sou jiné věci - obtěžující
No před dvěma týdny jsem se procházel v horách po vesnici, kde všichni topí dřevem. Musím konstatovat, že ani tam to nějak moc nevonělo. Hodně lidí totiž ani neumí zatopit a topit.
O volby už nejde
Zelení šmejdi žijící z peněz pracujících a daně platících občanů si s námi vytírají zadek. Nic není dost zhovadilé na to, aby se jim to nepodařilo prosadit. Podařilo se jim do systému zavléct různé instituce, které nás terorizují bez ohledu na výsledek voleb.
Re: O volby už nejde
Chtělo by to novou revoluci, tentokrát opravdovou a všechny ty "neziskovky a nevládky" když už ne rovnou rozehnat tak alespoň zakázat jejich financování jak z veřejných zdrojů, tak z "Fondů EU či fondů norských" neb tady jde přímo o ze zahraničí organizovanou diverzi.
Už dlouho
Už dlouho tvrdím , a bohužel mám pravdu , že levičáci v čele s bolševiky a zelenými chtějí za každou cenu zničit svět. Nechápu , proč je tolik lodí ve světě stále volí .
Re: Už dlouho
Proč je lidé volí?Protože mají desítkami let vyzkoušenou a ověřenou metodu, jak na slib "my to za vás vyřešíme" a na vypozorované lidské závisti pohodlně získávat hlasy méně myslících voličů.Stačí se podívat na Babiše, jak málo stačilo k jeho zvolení.Já to" za vás vyřeším" a k tomu nějaká ta kobliha.Opakuje se to stále dokola, do té doby, než přijde zase nějaký nový Lenin, Hitler nebo Gottwald.A je jedno, jestli bude v barvě rudé, nebo zelené.Následky budou stejné.