Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Syntetický benzín vyrobený s pomocí elektřiny získané z obnovitelných, uhlíkově neutrálních zdrojů energie, může velmi rychle snížit produkci oxidu uhličítého CO2 z narůstající dopravy. A to s využitím stávajících aut s benzínovými nebo dieselovými motory. Tak může být rychlou a účinnou odpovědí na zesilující aktivity na ochranu klimatu:
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/19609-bosch-s-obnovitelnymi-syntetickymi-palivy-k-uhlikove-neutralite
Google Translate
Vědci z UC Davis vymysleli mechanismus, který umožní solárním panelům generovat energii 24 hodin denně, a to i v nočních podmínkách. Pomocí techniky známé jako radiační chlazení mohou panely generovat až čtvrtinu své denní produkce energie v noci, což vede k celkovému zvýšení celkové produkce energie asi o 12%. Podle jednoho z vědců Jeremy Munday: „Standardní sluneční buňka vyrábí energii absorbováním slunečního světla, což způsobuje, že se napříč zařízením objeví napětí a proud protéká. V těchto nových zařízeních je místo toho emitováno světlo a proud a napětí jděte opačným směrem, ale stále generujete energii. Musíte použít různé materiály, ale fyzika je stejná. “
Proč je to důležité: Termoradiční buňky jsou stále více populární jako prostředek k produkci a zachycování odpadní energie. V loňském roce Stanfordská univerzita vyvinula podobný systém, který využívá tepelné nerovnováhy mezi Zemí a noční oblohou k výrobě elektřiny. Tato technologie by se mohla stát klíčovou součástí naší energetické infrastruktury, jak vědci poznamenali ve své publikované zprávě: „Hluboký vesmírný prostor nabízí zajímavý nízkoteplotní tepelný jímač, který má potenciál pomoci zajistit elektřinu v noci a ve dne díky chytrému použití fotoniky, optiky a vědy o materiálech. “
Taková blbost! To sem může nacpat jenom šarlatán Pivoda a nechat to přeložit Googlem, který to neumí... Umělá demence Google...
Statistika vyrobených a prodaných automobilů Tesla v roce 2019.
https://www.statista.com/statistics/715421/tesla-quarterly-vehicle-production/
https://www.statista.com/statistics/502208/tesla-quarterly-vehicle-deliveries/
V tržní ekonomice, zákazník má vždycky pravdu!
Bláboly.
Elektromobilů je málo, jsou drahé a vzácné, proto si je kupují bohatí lidé, aby se ostatním ukázali. Funguje to tak u každého luxusního zboží a výrobků vyráběných v malých sériích.
Taxikáři z Amsterodamu žalují Teslu. Vadí jim nespolehlivost aut :
https://autobible.euro.cz/ridici-amsterdamske-taxikarske-spolecnosti-zaluji-automobilku-tesla-za-nespolehlivost-jich-vyrobku/
Číst ten webový odkaz nebudu, neočekávám totiž, že bych se tam něco nového dozvěděl. Proč?
1. Taxikáři (všude na světě) mohou být rozčileni především z toho, že elektroautomobily bez řidiče vytlačí z práce taxikáře-lidi. To je cílový stav na trhu, snad už po roce 2025 v USA. Očekávám, že Tesla bude první firmou, které se to podaří.
2. Elektromobil je stále novým výrobkem a jako takový, musí dnes nutně trpět dětskými nemocemi (nespolehlivostí - dle taxikářů?)
Toto je sdělení učitele předmětu Inovace.
Pokud platící zákazník snad vyjádří své přání, že chce ekologicky čistou dopravu, bude ji mít.
V tržní ekonomice zákazník má vždycky pravdu!
Budeme bojovat s klimatem?
Ne. Budeme uspokojovat zákaznické potřeby.
.. v tržní ekonomice budou existovat dotace ekologicky čisté dopravy? Zajímavé pojetí.
Takhle to vypadá, když komunistický futurolog Pivoda začne žvanit o tržních principech...
Ano.
Jenže platící zákazník tohle přání většinově nevyslovil. Protože by ho mj. musel zaplatit.
To přání vyslovují jen zelení magoři a v jejich vleku jsoucí potróblí politici, kteří legislativně tlačí výrobce i spotřebitele do elektromobility.
Jezdíte elektromobilem?
Tak potróblí zelení magoři například prosadili čištění odpadních vod, za což nyní musíte platit ve stočném. Možná byste raději vypouštěl splašky rovnou do potoka, ne?
Jste mimo.
Vypoustet splasky nikdo nechce.
A elektromobilitu odmitaji mimo jine ti, kteri tusi, jak se vyrabi/prepravuje elektrina.
Inu, víte, to možná byli zelení, ale nikoliv potróblí a magoři.
Chápete jemný rozdíl mezi čištěním odpadních vod a oktrojovaním elektromobility kvůlivá změnám klimatu, resp. kvůli zločinného kysličníku?
Ano, jak píšu v článku, až díky nové generaci baterií dojde k cenové paritě mezi auty se spalovacími motory a elektromobily, kdy bude pak záležet jen na zákazníkovi, jaký typ pohonu si on zvolí.
Ale vadí mi, že všechno chtějí kvůli CO2 úředníci EU nesmyslně uspěchat. Pak se tu také totiž naskýtá jedna zásadní otázka: co našich současných více než 5 milionů aut se spalovacím motorem?
Jak je chcete rychle odstranit z našich silnic, aniž by se jejich majitelé proti tomu bouřili?
Jinak hybridní automobily typu plug-in (do zásuvky) mohou vypouštět do ovzduší až třikrát více CO2, než se uvádí v testech. V reálném provozu proto mohou být škodlivější než lehčí benzinová vozidla:
https://techfocus.cz/doprava/1840-hybridni-automobily-vypousteji-dle-studie-trikrat-vice-oxidu-uhliciteho-nez-naznacuji-oficialni-udaje.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Žel tedy většina automobilek nevyrábí auta až podle přání zákazníků, ale naseká je ve velkých počtech předem. A jestli se pak neprodají tak je po nějaké době jako zastaralá nechá sešrotovat. A to se (ekologicky) vyplatí :))
Téměř 250 diskusních příspěvků lze považovat za úspěch Wagnerova článku! Kvantitatativně velmi působivé, ale akutek utek.
Vězte, že v tržním prostředí, ve kterém se dnes nacházíme, probíhá velká inovace, zvaná elektromobilita, vcelku normálně.
Dnes přece nejde o realizaci amerického projektu Apolo. Inovace Apolo (a s ní spjaté poznání nového světa) probíhala dle státního plánu, postup neurčovaly tržní síly.
Ano, ten americký státní plán byl vyprovokován někdejším ostrým konkurenčním střetem tábora socialismu s ideologicky nepřátelským kapitalismem. Ale následnou realizaci amerického programu Apolo, zejména první přistání na Měsíci, neměly v kompetenci tržní síly.
Neraďte tedy dnes podnikům, co by měly s elektromobilitou dělat, a jak. Ony se chovají tržně! Nepožadujte, aby se chovaly trhle!
Trhle, tesp ZLOČINNĚ se chovají vlády, které brání lidem v používání normálních automobilů. Apollo tam nepleťe! Apollo byl založen na normálnách základech a přinesl očekávané výsledky. Nikdo nechtěl předělat Saturm V na biopaliva...
Demagogíí je, že nezbytnou regulaci za situace kdy na silnicích není k hnutí i v celém okolí k dýchání... označujete za zločinné.
Právě zločinci nerespektují svobodu souseda ... a chovají se jen úzce sobecky - zločinně.
Např., za stav dálniční sítě odpovídají zelení. A i v Praze Piráti, odnož to zelených, vytváří umělé překážky, které způsobují dopravní zácpy. Záměrně ruší parkoviště a pak se odvolávají na "nedostatek ploch k parkování..."
.. demagogem jste vy, pane Rado i se svým tvrzením ".. na silnicích není k hnutí i v celém okolí k dýchání..". Toto platí pouze pro některé úseky některých komunikací v některých lokalitách. Vaše paušalizace je ukázkovým projevem demagogie.
Ale kuš ... podniky nereagují tržně, nýbrž pod tlakem legislativy vzniknuvší na přání zelených magorů a prosazené nevzdělanými tupými politiky, kterážto legislativa hrozí likvidačními pokutami. Ve jménu obecného blaha samozřejmě.
Máte za to, že tohle je trh?
Globální oteplovací katastrofa
Rekordkälte in Ostrussland, bedecktester Januar seit Beginn der Wetteraufzeichnungen in Moskau.
Extrem-Winter in Rumänien und in der Ukraine
7 Gigatonnen Schnee an einem Tag: Grönland wird vom Schnee erdrückt
Kälterekord in San Diego. Seit 1894 war es nicht mehr so kalt.
Rekordkälte in Südkorea
Kälterekord in Kalifornien
https://electroverse.net/all-time-record-cold-invades-eastern-russia/ https://electroverse.net/code-red-blizzards-bury-parts-of-eastern-europe-with-entire-cities-under-siege/ https://electroverse.net/greenlands-smb-gained-7-gigatons-yesterday/ https://electroverse.net/san-diego-airport-just-tied-a-cold-record-from-1894/ https://electroverse.net/record-breaking-cold-sweeps-south-korea-multiple-cities-suffer-their-coldest-ever-temps/ https://electroverse.net/sudden-freeze-brings-record-breaking-cold-to-california/ A zde něco o "tání" Antarktidy (anglicky)https://sciencefiles.org/2020/02/08/antarktis-schmilzt-wahnsinn-grassiert-bei-der-tagesschau-fakten-gegen-hysterie/
Lidstvo vždycky používalo neobnovitelných zdrojů, například pazourku a obsidianu. Problém byl vždy vyřešen technickým pokrokem. Pokud se zeleným podaří zastavit technický pokrok, nakonec dojde skoro všechno!
"Pokrok" je proces který vede obecně k efektivnějšímu. Např. udržitelnějšímu životu který tak získá čas na svůj další rozvoj..
Součastná devastace zdrojů kdy konkrétněji do systému biosféry sestavené s 550GtC lidstvo přidává ročně 10GtC je krajním hazardem který mírní jen dočasná akumulační kapacita oceánů a kýženým pokrokem by tedy bylo tento hazard alespon zmírnit.
Technický pokrok neřeší zdaleka vše. Pokud např zbudujete technicky dokonalou stavbu jako obydlí i produktivní prostor s nulovými imisemi CO2 a skvělou ekonomikou k tomu - ale v zápětí se za uspořené i vydělané vydáte letadlem na líbivé cesty po všech atrakcích světa .... tak v úhrnu může dojít ještě k vyšším škodám na životním prostředí. Bez soudnosti, morálky a s toho plynoucí schopnosti jednat celkově odpovědně nemusí mít tech pokrok sám o sobě kladný efekt.
"do systému biosféry sestavené s 550GtC lidstvo přidává ročně 10GtC je krajním hazardem" no pokud se kalkulačka neplete tak je to 1,8%. To mi nepřipadá jako "krajní hazard". Pokud to není máněno jako ironie. Statisticky je to nevýznamné. Evropa přidává z toho 10% = 0,18%.....J.L. end
Protentokrát se pana Rady zastanu.
Stav CO2 v atmosféře není jednou provždy daný, ale funguje jako jakýsi "průtokový plynojem". Dokud je přítok roven odtoku je situace stabilní. Pokud je přítok byť jen nepatrně větší, jednou ten plynojem praskne.
Nepokouším se věštit katastrofu, jen upozorňuju na Einsteinovo "Jedna může být velice mnoho".