Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Prvním opatřením k nápravě by bylo vyběhnout se všemi klimaalarmisty a okamžitě zrušit všechna ta stupidní opatření, která jsou zdůvodňována "bojem proti změně klimatu".
Jasně, zakažme oponenty a bude ráj na zemi. Jen se divím, že to za komunistú nefungovalo.
Komunisté byli iracionální magoři, stejně jako zelení, jejich nové převtělení. Zelení jsou ovšem daleko horší!
Nejde o zakazování oponentů, ale o zrušení diktatury alarmistů, kteří žádnou oponenturu nepřipouštějí.
Vám patrně uniká rozdíl mezi výroky "zakázat oponenty" a "zrušit stupidní opatření".
Hm, a jak si tedy představujete to "vyběhnutí"? Ta "stupidní opatření" totiž zavádějí volení politici.
No, pane Rada, s tim by se dalo souhlasit bez vyhrad. Ale na to ekologové nemyslí. A pole bez organického hnojení .. copak to jde? Co by se stalo za par let. Když i ted uz jsou pole jako mlat a vodu nedrží a ziviny jsou dodavany ve velkem? Vite, ze strojena hnojiva davame v davce dvojnásobné nez ti komousi a tim vlastne jeste zijeme z jejich dob?
Ano.
Green Deal blbečků z brusele zajisté obnoví lesy, vodohospodářství, bonitu půd a další pozoruhodná a životadárná pozitiva krajiny, která je naší domovinou.
Jak se ostatně již osvědčilo a nadále osvědčuje na fofrnících, solárních panelech a biopalivech týmiž blbečky nám již oktrojovaných. Řepka je tak krásně žluťoučká, není-liž pravda?
.. inu, nápad bych měl! Prvním krokem budiž zrušení dotací čehokoli, vyjma péče o mladou generaci, která se bude v dospělosti starat o nás budoucí blahobyt a seniory, kteří se svou prací podíleli na našem současném blahobytu. Investice do budoucnosti a ocenění zásluh v minulosti. Nepodporovat záškoláky a neživit lenochy..
Uhlí a ropa patří pod zem, lithium a měď nad zem!!! Republice více píce, to je naše agitace. Čest práci, soudruzi!
Vždy velely a dál velet budou přírodní zákony a zákonitosti.
Životadárnost je o respektu života vůči nim.
Stále očekávám, kdy zelení prohlásí za hodné ochrany třeba virus AIDS či koronavirus! Zasluhují si ochranu úplně stejně, jako kůrovec...
"Stále očekávám, kdy zelení prohlásí za hodné ochrany třeba virus AIDS či koronavirus! Zasluhují si ochranu úplně stejně, jako kůrovec..." no jen abyste neměl pravdu! Ta nová pandemie může vyřešit velmi elegantně a ekologicky největší současný problém - přemnožení lidstva. Španělská chřipka zabila víc lidí nežli celá 1. sv. válka. Problém je, kdo do toho spadne! J.L. end
Cena jedné kWh z domácí zásuvky se pohybuje mezi 2,60 až 5 kč. Pokud bude majitel elektromobilu používat auto denně na jízdu do práce, stačí mu domácí nabíjení a provoz elektromobilu se mu vyplatí.
Při cestě na dovolenou si bude muset připlatit, ale v součtu je provoz elektromobilu levnější. Navíc nemusíte měnit olej v převodovce, ani motorový olej, ani palivové a olejové filtry.
Jen ta pořizovací cena elektromobilu je zatím poněkud luxusní. Ale třeba Tesla model 3 se prodává už "jen" za cenu BMW řady 3 nebo Audi A4.
Nesmysl. Ceny elektřiny vyletí nahoru a z přípojek pro domácnosti trvá dobíjení auta nízkým výkonem příliš dlouho, nehledě na nedostatečnou kapacitu elektráren.
Tak jistě, nemůžeme vše jen negovat. Elektromobilita nějak fungovat může. Jenže 1) Nelze to uspěchat a jen buzerovat výrobce automobilů, v USA je třeba taková struktura elektřiny, že Tesla vyrobí víc CO2 než dieselové BME 2) Je třeba si uvědomit, že evropská osobní auta znečišťují ca 2 procenta světových CO2. Tak jestli se nezaměřujeme na to méně podstatné, vzhledem k nákladům. 3) Místo oleje budou baterie, i ty budou potřebovat nějakou recyklaci.
Jen bych apeloval právě na to okamžité rozšiřování elektrické sítě i elektráren. V našich podmínkách pak větrníky ani přehrady nejsou dostatečné, navíc drahé řešení. Bude se muset ještě na pár desetiletí zkusit jádro.
Problémů kolem provozu elektromobilů bude mnohem víc, "méně CO2" je zcela nepodstatnou složkou, byť zelenorudou propagandou vynášenou do médií zcela bez znalostí podrobností jako hlavní cíl...
Doufám, že nekecám: ředitel ČEPS pravil, že TEĎ je schopen uživit zhruba milión elektromobilů. Jediným a celkem slušně řešitelným problémem je rozvod elektřiny "z trafostanic do garáží".
Nechci a ani neumím být konkrétní a vlastně jen doufám, že nekecám, ale když si nasmlouváte někoho, kdo vám na veřejném parkovišti udělá místo s nabíječkou za sto tisíc (včetně dopravního značení a takové té zarážky, aby auto tu nabíječku neurazilo), tak ten někdo nejspíš prodělá kalhoty.
Cenu určuje mimo jiné hlavně poptávka v kombinaci s regulačním úřadem poplatným politickým a lobistickým tlakům. Na stabilní ceny po zavedení elektro"mobility" bych nevsadil ani svoji ojetinu. Jistě, cena se dá zadotovat. Z peněz cizích lidí, co ještě jsou schopni a ochotni platit politikům výpalné.
No, ale až budeme mít elektřinu z OZE, "příslušně" se zdraží. Nezapomeňte ovšem na to, že polovinu ceny benzinu tvoří daň! Pokud se přejde na "elektromobilitu," bude muset stát zatížit provoz elektromobilů podobnou daní, protože nevěřím, že by se té dabě vzdal!
ČEZ od března zdražuje cenu elektřiny ve své základní produktové řadě, do níž spadá většina domácností. Běžná domácnost tak musí počítat se zdražením o bezmála osm procent. Tedy oproti dosavadní situaci si za elektřinu připlatí ročně o více než tisícikorunu více. S takovým zdražením elektřiny ani ČNB ve svých prognózách nepočítala. To je jeden z důvodů, proč nakonec může být inflace v jarních měsících ještě vyšší, až poblíž hodnoty čtyř procent.
A o tom, že zdražování elektřiny bude nadále pokračovat, snad nikdo nepochybuje.
Vloni jsem zaznamenal nápad stanovit paušální měsíční platbu za elektřinu podle příkonu jističe. Nevzpomínáte si na podrobnosti? Jen si pamatuji, že okolo toho byla spousta protestů a nakonec od toho distributoři ustoupili. Pro dobíjení elekrických posouvadel si s nízkým příkonem nevystačíte; ale v případě většího rozšíření počítejte, že se toto navýšení paušálu tentokrát konat bude.
"Elektromobilita" je z hlediska možnosti výroby elektřiny a přenosové kapacity rozvodné sítě udržitelná jen za předpokladu, že se vlastnictví elektromobilů příliš nerozšíří. Toho se nejlépe dosáhne drastickým zdražením elektrické energie. Zatím jen ve veřejných nabíjecích stanicích, ale časem nepochybně dojde i na elektřinu pro domácnosti. To ovšem vyvolá nepředvídatelnou řetězovou reakci, protože zdražení elektřiny se promítne do všech oblastí lidského života a do všech ekonomických aktivit.
Ano, "cena jedné kWh z domácí zásuvky se pohybuje mezi 2,60 až 5 kč. Pokud bude majitel elektromobilu používat auto denně na jízdu do práce, stačí mu domácí nabíjení a provoz elektromobilu se mu vyplatí.".
Jenže majitel elektromobilu musí mít možnost dobíjet ze své zásuvky. U desetipatrového paneláku to může být trošku problém. A taky nesmí dojíždět moc daleko.
A bude-li díky masám elektromobilů stoupat spotřeba elektřiny, jak dlouho se udrží Vámi uvedené ceny? A když stát díky masám elektromobilů přijde o spotřební daň z paliv takto ušetřených, navalí nejspíš tuhle daň na elektřinu. A zároveň ovšem bude muset elektroauta dotovat, aby si je někdo koupil. Dokonalé!
Rozdíl ceny mezi elektro a klasickým autem téže třídy se zaplatí - pokud by se dobíjelo výhradně levně ze zásuvky doma - za cca 200 000 ujetých kilometrů. Pravda, záleží nakolik bude cena dotována. A taky z čeho se na ty dotace bude brát. A jestli si to lidi nechají líbit ...