Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Je tu jedna naděje, že čím dřív se soudruzi z NSR vrhnou na masivní výrobu elektromobilů, tím dřív bude mít svět šanci poznat, jaká je to pitomost....!!
Germany is testing out electrified highways. It could be the best way to reduce truck emissions.
No, jakmile Green Deal přejde v Black Hole, bude alespoň jistý už ten původce krize. Jenom jestli pak ještě bude čas na nějaké recepty...
Německo si vedlo v době pandemie velmi dobře, protože si vytvořilo ekonomický polštář ze svých satelitů, na které může přesouvat dopady krize.
To jsou tedy Němci rafinovaní jak cukr! :-P
Jak to dělají, ten přesun?
Princip vysavače. Zisk putuje ze satelitů do Německa. Vaše otázka signalizuje, že o tomto problému slyšíte poprvé.
Pane Navrátile, oni si tu nestavěli fabriky proto, aby tu pro nás dělali zisky. To vám jen Zeman sliboval, protože je to ekonom na ,,ču.
Ono to bude v něčem jiném.Pustťe jim tam naše ministry a premiéra a budou čekat také vichřici.
Jejich ministři a premiéři jsou ještě mnohem BLBĚJŠÍ, než ti naši, ale Němci jsou holt zvyklí poslouchat rozkazy. Až do trpkého konce. Pak to celé spadne. Už poněkolikáté. A vezme to s sebou celou Evropu.
Tvrdě vyjádřil svůj názor na hudbu Richarda Wagnera americký herec Woody Allen:
"Když slyším Wagnera, mám chuť obsadit Polsko".
Jeden poválečný americký prezident požadoval, aby mohl jednat jen s jednorukými ekonomy.
Proč? Ti dvourucí ekonomové totiž obvykle říkají: On one hand ..., but on the other hand ... . A jak si z toho pak prezident-politolog má vybrat?
V článku čteme: "... Na druhé straně (on the other hand) je nezbytné rozjet nové technologie a vrhnout na světový trh nově poptávané výrobky. V této chvíli jde hlavně o elektromobily. Není ovšem pochyb, že tím domácí úkol pro německé inženýry nekončí. ..."
Takže Němci recept na krizi ještě nenašli,ale rozjet velkolepě zelený úděl v době pandemie jim nečinilo žádné problěmy.
Green Deal je řešením současné krize.
Jakmile se totiž rozjede Great Steal tak ve srovnání s ním budeme muset současnou krizi překvalifikovat na konjunkturu.
Na světový trh vrhnout nové technologie ? Ale to by o ty elektroauta musel být zájem .
https://www.autoforum.cz/predstaveni/klicova-novinka-vw-je-propadak-i-kdyz-automobilka-na-kazdem-prodanem-kusu-prodelava/
Nikde o něj není zájem kromě německa a to díky dotacím .
Hlavně představa toho, jak se ze zaostalé EU vrhají do světa nějaké nové technologie je dost (trpce) úsměvná.
Německá auta byla dobrým exportním artiklem díky své pověsti, statutu výjimečnosti. Německý elektromobil bude piksla plus mínus stejná jako jakýkoli jiný a jen kvůli hvězdičce na kapotě ho nepůjde prodat o moc dráž za dvojnásobek proti čínskému produktu obdobných vlastností.
Na krizi doplatíme více než Němci. Až bude nedostatek práce, Němci nejdříve odříznou nás a práci si budou šetřit pro soukmenovce. Doplatíme na to, že jsme především jejich subdodavatel.
Nejak jsem nepochopil nosnou myslenku clanku. Ze se nemecke ekonomice darilo a dari dost dobre. Nikdo sice neceka, ze zaporna cisla z doby covidove jenom tak zmizi, ale v zasade je nemecka ekonpomika v poradku. Ale na rozdil od ekonomiky ceske je nemecka ekonomika mnohem vice zalozena na exportu, a ne vsichni odberatele ( jine staty) jsou ekonomicky v pohode, a tim padem je vypadek nemeckeho exportu jasny.
Infalze je samozrejme znacna, coz je ale dusledek nekolikamesicniho stagnovani cen behem lock downu a dale jako nasledek (ekologickeho) zdrazeni energii diky novym danim, treba na pohonne hmoty, kde CO2 dan cini navic asi 7%
Inflace je VŽDY následek přílišného "tištění", dnes "kvantitativního uvolňování".
Ekonomika, která zeleně blbne, není v pořádku. Vzhledem k její původní robusnosti a renomé bude jen chvíli trvat, než se to projeví.