Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Samozřejmě.
Navíc dlužno připočíst náklady na stabilizaci přenosové soustavy, kterou fotovoltaika a fofrníky nejsou principielně schopny garantovat (to jsou klasické elektrárny v pohotovostním režimu, extrémně nákladné přečerpávací elektrárny nebo též extrémně nákladná bateriová úložiště s naprosto nepostačující kapacitou).
Levné jaderné elektrárny vyžadují jediné, pověšení zelených na větrníky!
Stačí porovnat čtyři reaktory EPR, dva v Číně (Taišan 1 a Taišan 2) jeden ve Finsku a jeden ve Francii. Ty čínské se začaly stavět nejpozději, jsou již v komerčním provozu a dohromady nestály ani tolik, jako každý finský a francouský blok samotný. Francouzi se zase rozhodli, že na již hotové elektrárně budou něco předělávat, prý kvůli "bezpečnosti..."
Hm. Ti, co mají dnes na elektromobil, fotovoltaiku a třeba i na pasivní dům na to většinou mají jen proto, že jim to sponzorují ti co si nic takového dovolit nemohou. A to nemluvím o tom, že se ti, co si to "dovolit mohou" většinou živí činnostmi které budou v "novém krásném světě", který s takovým nadšením pomáhají "budovat" zbytečné, ne-li škodlivé /reklama, podpora konzumu, zábavní průmysl/. A kdo jim to bude platit, až si to budou muset povinně "dovolit" všichni? Je to jako vždycky - pokud na něco dosáhne pár jedinců je to strašně fajn, "cool" a "trendy", jakmile to má každý je to neštěstí a opruz. Navíc proč je vlastně jaderná energie "v Evropě" drahá? Není to kvůli zeleným šílencům a jimi rozpoutané hysterii? Až nějaký blb rozjede v médiích kampaň za "bezpečnou likvidaci baterií, fotovoltaických panelů a větrníků" kdy bude požadovat záruky bezpečnosti na 100 tisíc let dopředu s tím, že "nové zdroje" taky neohrozí nějakého brouka, křečka nebo rejska tak bude neufinancovatelná i "obnovitelná" energie.
Problém je ovšem ten, že fotovoltaické panely navyrábějí elektřinu v noci a hlavně v zimním období. V zimě mají elektromobily kvůli topení zase o hodně větší spotřebu. Takže buď budou nabíjet ze sítě a budou způsobovat problémy, nebo budou v zimě méně (nebo vůbec) jezdit. Vsadil bych na to první.
V zimě hodně vyrábí větrné elektrárny (v únoru obnovitelné zdroje v Německu vyrobily 60% německé spotřeby, z velké části to vyrobily větrné elektrárny),
zase mezi jarní a podzimní rovnodenností jsou dobré elektrárny fotovoltaické, dobře se během roku doplňují).
Jo, a proto stavěli uhelné elektrárny, aby měli dostatek elektřiny v době, kdy nefouká a je zataženo... :-D
Panebože, něco s těmi zelenými magory udělej, nebo naši energetiku svou hloupostí nenapravitelně rozvrátí a v zimě budeme po tmě a mrznout...
V zimě taky občas nefouká, nebo, jako třeba v poslední době, fouká zase moc. Ten nedostatek energie nemusí být dlouhodobý. Na blackout stačí pár minut ...
Ano, "v únoru obnovitelné zdroje v Německu vyrobily 60% německé spotřeby, z velké části to vyrobily větrné elektrárny". Nicméně je v tom zdroji, z něhož citujete, taky sděleno, kolik z té energie mohlo být využito a za jakou cenu (přednostní odkup, nutnost teplých záloh klasických zdrojů, kapacita přenosové soustavy) a pročže vlastně je v Německu nejdražší elektřina široko daleko, když mají tolik procent energie "zadarmo" z větru?
Musí se v e-mobilu za každou cenu topit "elektrikou"???
Vždyť je to nesmysl, napřed v tepelné elektrárně měnit tepelnou energii na el. proud (ztráty). Pak další ztráty při nabíjení akumulátorů a teprve potom opětná přeměna el. energie v energii tepelnou. Jako u blbejch na dvorečku.
Nezávislé topení na propan (CNG/benzin/naftu) je už lety odzkoušená možnost topení v automobilech. Proč ji nevyužít?
Když jsem byl na vojně, tak si tam na zimním cvičení vojáčci v Tatře, naložené municí do 155 mm houfnic, topili naftovým topením, takzvaným "bufíkem". Dveře od té Tatry pak visely na stromě, vzdáleném sto metrů. Ti kluci naštěstí stačili ještě utéct.
Chcete snad pane Vintře naznačit, že vy jezdíte v automobilu napěchovaném municí? Pak by byla vaše připomínka na místě.
Vaše historka s "bufíkem" je ale roztomilá, jako většina historek z "vojny", kdy jsme byli ještě mladí a krásní......
Dávno již tomu - bohužel.
Značně hořlavá akumulátorová baterie je hořlavá při zkratu a podobných elektrických nepřístojnostech (třeba po připojení vadného ELEKTRICKÉHO topení).
Od topení na naftu atd. takovéto nebezpečí nehrozí.
Protože "uhlíková stopa". :-D
Uznejte, že nedává smysl vyrábět drahé elektromobily kvůli omezení používání fosilních paliv, a přidávat do nich topení na fosilní palivo. :-P
Protože "uhlíková stopa"?
Psal jsem pane Nováku o ztrátách při přeměně energií. Pokud budete nabíjet e-mobil proudem z tepelné elektrárny, mám pravdu já a platí, co jsem napsal.
Pokud bude proud z jaderné/větrné/FV elektrárny - pak máte ovšem pravdu vy :-)
Z technického hlediska máte rozhodně pravdu, dokonce i z hlediska ekologie má váš návrh smysl, ale na technická hlediska v EU vytváří exkrementy pes a spočtení skutečných následků ideologických nařízení je příliš komplikované než aby ho gretény zblblý plebs zvládl. Greténi se neschopností počítat přímo chlubí.
No ale pak má smysl používat automobil s fosilními palivy, protože s účinností celého řetězce od výroby elektřiny až po nabitou "baterku" to není není nijak zásadně lepší. Nalít palivo a využívat odpadní teplo z motoru je mnohem jednodušší, než montovat dva různé systémy do jednoho vozidla s elektrickým pohonem. :-)
Jistě.
Jenže nezávislé topení produkuje proklatý kysličník v množství větším než malém. To nelze! Mimoto i tyto emise by bylo nutno počítat do limitů emisí.
Navíc nezávislé topení pochopitelně prodraží již i tak drahý elektromobil.
No jo pane Juraxi. Ale:
Energie v kusu uhlí se přemění na el. energii v elektrárně s účinností 30-40%. Při rozvodu el. energie, transformaci napětí, usměrňování a nabíjení aku se dalších 10% (odhad!) ztratí. Takže, účinnost el. topení je cca 50% oproti topení klasickými palivy. Pochopitelně - uhlíková stopa je z tohoto pohledu dvojnásobná!
A to neberu v úvahu energii, která je zapotřebí na kompenzaci zvýšené hmotnosti akumulátoru, pokud má "utáhnout" i topení, byť třeba i s tepelným čerpadlem a využívajícím odpadní teplo, vznikající vybíjením akumulátoru při jízdě.
Ten "starodávný bufík" na naftu/benzin atd..., mi stále připadá jako nejrozumnější, byť nepříliš elegantní řešení :-)
Počítak jsem to za předpokladu 6 milionů osobních aut(odpovídá realitě), roční nájezd 10 tis km (je také reálné) a spotřeba 6l na 100 km. A náhrada tohoto benzinového provozu elektomobilitou znamená asi třetinu současné roční výroby elektřiny. Zajistit centrálně rovnoměrné nabíjení elektroaut během dne je řešitelné, ale pořád je třeba vystavit nové zdroje na třetinu současné výroby a pochopitelně posílit rozvodnou sít.
Centrálně zařídit rovnoměrné nabíjení by šlo jedině tak, že by měly elektromobily zabudované nějaké zařízení, které by nedovolovalo nabíjet baterii kdy to napadne majitele, ale jen tehdy, když to povolí nějaké centrální řízení. Při trvalém nedostatku elektrické energie by to zákonitě znamenalo, že by si majitelé elektromobilů nikdy nebyli jisti, kdy budou moci svůj vůz použít. Kdo by si to potom kupoval?
Na tomto principu už mají regulaci (podle výkladu experta Siemens) zavedenou dnešní dobíjecí stanice, které podle aktuálního zatížení rozvodné soustavy omezují nabíjecí proudy. Což neznamená nic jiného, než že někde na cestě můžete na nabíjecí stanici zůstat stát s vybitým akumulátorem a čekat ve frontě...
S rostoucím počtem elektromobilů by byly ty fronty častější a čekání delší ...
Tím lépe a radostněji. Účelem celé akce je likvidace individuální dopravy a svobody obecně.
Mně vychází, že elektřiny bude dost:
A= U.I.t / km x počet elektroaut x počet najetých kilometrů (MWh)
Vše vyřeší vědecko-technická revoluce. Do třech měsíců bude prezentovat italský vynálezce Andrea Rossi svůj E-Cat SKL. Generátor na výrobu elektrické energie pomocí plazmového výboje v palivu Ni56Li7AlO2. Žádné baterie, žádná atomová energie ani zelené šílenosti. Dokonce žádná distribuce el. energie. http://www.rossilivecat.com/