Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Robejšek o Ukrajině
Nemusím možná se všemi těmi názory či tvrzeními souhlasit, kor jestli o tom nic nevím, ale je osvěžující, čtu-li pohromadě názory, které lze přisuzovat jednou té, později zase druhé straně, a obecně relativní střídmost a odstup. Ve srovnání s různými emotivními výkřiky je to Honoré :-)
Re: Robejšek o Ukrajině
..."Takové nebezpečí [ islámského státu (JA)] nesporně existuje, ale nepovažuji je za tak neodvratné jako větší část pozorovatelů."
Re: Robejšek o Ukrajině
... "Myslím si, že migrační pohyb je proces, který vznikl, narostl a odezní."
Re: Robejšek o Ukrajině
A ještě za všechny jeden krásný citát, tak příjemný po různých Facebookových statusech, plných vášní (citát je z odpovědi na otázku, co říct na ponížení Řecka v nové dohodě o řešení ekonomických problémů): "...Uspořil bych si dramatické pojmy jako ponížení..." :-)
Re: Robejšek o Ukrajině
Ale otázka je, zda už narostl (já si myslím, že je stále v rostoucí fázi), v jakém časovém horizontu odezní (za deset let, za sto let, za tisíc let?) a co máme do té doby dělat (dál je sem "sluníčkovsky" lákat a tím problém ještě umocňovat nebo si chránit své území a svou identitu?). Aby se náhodu nestalo, že až odezní, tak už naše civilizace nebude existovat a naši potomci, přežijí-li nějací, se budou modlit k Alláhovi a ctít právo šária.
Re: Robejšek o Ukrajině
To navrhoval už Tlustý. Někdy před 12 lety. Říkal tomu "rovný důchod".
http://euro.e15.cz/profit/tlustyctyri-tisice-pro-kazdeho-866833
RYS,máte zjednodušené "šémátko"
... neříkejte lulánkovi Napoleon !!!
___________________________________________
ALE JINAK DOBRÝÝÝ !!!
:-))))
:-))))
Cyklisté mají mít vlastní ulice
auta by tam mohla jet jen rychlostí 20 km/h.
Ministerstvo dopravy chce vyjít více vstříc cyklistům a do novely zákona o pozemních komunikacích vložit doušku o takzvaných cyklistických ulicích, v nichž by měli cyklisté přednost před motoristy. Pro auta by v nich platila povolená rychlost jen 20 kilometrů v hodině. V pondělí to uvedl náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Nevím, jak kde, ale konkrétně v Praze moc místa na takové ulice není.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Dá se vůbec v Praze jet rychleji než 20 km/hod? ;-)
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Místy ano, ale tam jsou zase kamery a radary. :-P
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
IMHO je problém v tom, že kde je značný provoz, takže by to cyklistům pomohlo, tak to prakticky nejde. A ve vedlejších ulicích s malým provozem je to zase zbytečné.
Takže nejspíš zase jedno plácnutí do vody.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Co cyklisté na chodnících, také jen 20 km/h? V Praze jich je celkem dost.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
A taky bych udělal vlastní ulice pro ponorky a minibiky.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Nápad ok, jsem pro. Na praxi jsem zvědavý.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Stejně je zajímavá ta představa, že jde klasická ohleduplnost vynutit silou.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Když ono tady nejde jen o ohleduplnost. Jde i o řidičské schopnosti, odhad, ukázněnost těch cyklistů, o to, že se na vás nebude zezadu někdo tlačit, když si v zatáčce úplně netroufnete cyklistu předjet a počkáte si radši až za serpentinama atp.
Chodci mají taky chodníky, přitom by se mohlo zdát, že budou-li ohleduplní řidiči, mohou lidé prostě chodit po silnici a ty by pak mohly být od baráku k baráku.
Podle mě jsou od sebe světy cyklistů a automobilů vzdálenější, než světy cyklistů a chodců.
Ideální je podle mě (třeba i zvýšený, ale hlavně nakreslený) pruh pro cyklisty a lidi s vozíčkem se železným šrotem. A dost široká silnice, kam se vedle sebe vejdou 3 auta, aniž by muselo jedno zajet do tohoto pruhu pro cyklisty (nebo za krajnici). Až budete plánovat město na zelené louce, stojí podle mě za to to tam nakreslit :).
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
To ovšem popisujete hlavně tu ohleduplnost.
Chodníky jsou opatření spíše organizační, aby se jedni druhým nepletli. Být k nim ještě i cyklostezky by bylo ideální, ovšem, na většinu potřebných míst se to nevejde.
"Podle mě jsou od sebe světy cyklistů a automobilů vzdálenější, než světy cyklistů a chodců." - nevím, ale vídám hodně aut s koly na střeše či na nosiči. Možná se to prolíná více než myslíte.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
A v těch autech navíc sedí spousta příležitostných chodců, že? :-)
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Ano.
Ale fakt je, že sedět za volantem na některé pitomce působí dost intenzivně. Na některé cyklisty asi také, ale ti nemají tolik možností škodit. Jen když se jich sejde více.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Jinak jo, to máte pravdu, že vlastně píšu o té ohleduplnosti. Jenomže tu právě nevynutíte, kdežto když je tam pruh, tak jí tolik nemusíte vynucovat.
Samozřejmě se to na většinu potřebných míst nevejde, proto píšu se smajlíkem o plánování města na zelené louce.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Ovšem město postavené na zelené louce, s dostatkem místa na vše, bude buďto mít příšerně drahou MHD (malá hustota obyvatel) nebo bude pro svou rozlohu potřebovat více používání auta.
Snad se k té větší ohleduplnosti časem dopracujeme, trochu se to už lepší.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Ty široké silnice mají myslím ve Varšavě. Nebyla nutná zelená louka, stačilo bombardování. Ale jak to tam mají s pruhy pro cyklisty, to si nepamatuju :).
Snad ano. Ano, lepší se to.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
V té Varšavě ovšem bývalo aut méně. Když jsem tam byl já, tak pruhy pro cyklisty nebyly, ačkoliv Varšava na rovině je pro ně vhodnější než Praha.
Je to ale už hezkých pár let.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Pravidla silničního provozu fungují právě proto, že platí pro všechny stejně. Podle mě je nějaký kastovní systém v dopravní politice špatná cesta. Vznikne akorát chaos. Ne že by mi to nebylo jedno, v Praze jsem jednou za deset let, ale princip neschvaluji.
Re: Cyklisté mají mít vlastní ulice
Když se střetne automobil a cyklista, zafunguje "kastovní systém" přirozeného výběru. To jsem nevymyslel já, ale Darwin :).
My se tomu buď přizpůsobíme, nebo si budeme hrát na rovnoprávnost :)