Středa 15. 5. 2024Žofie polojasno10 °C

Diskuse k článku

Ještě o tom mučení

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 916
  • Poslední: 16.12. 2014 20:09
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
R. Brzák 15.12.2014 11:46

ad pan Boleslav

Naopak, já tvrdím - každé mučení je drastické z principu. Ale jako svobodu (a odpovědnost) milující člověk musím přijmout, že chci-li hájit svobodu proti teroru, musím přijmout odpovědnost, že za to někdy zaplatím i tak děsivou cenu, že budu muset někoho nutit k něčemu, co on nechce - prozradit mi, jak se dá "vypnout odpočítávání jaderné bomby". A v takovém případě nesmím váhat použít i něco odporného. Pro svou duši pak prosím, abych to nemusel udělat a abych to dělal s láskou k bližnímu svému, i s láskou k onomu mučenému...

H. Balzám 15.12.2014 12:06

Re: ad pan Boleslav

Když ono pro mne není asi tak hrozné přímo to mučení, jako spíš ten můj (možná strašně hloupý a zkreslený) dojem, že se na to tolik lidí těší...

R. Brzák 15.12.2014 12:21

Re: ad pan Boleslav

Já si také myslím, že ten dojem, který jste nabyl z diskuzí na netu (ten, papír, snese všechno) je zkreslený.

H. Balzám 15.12.2014 12:27

Re: ad pan Boleslav

Bohužel, nejen na netu, běžte mezi lidi, příteli, uvidíme, za jak dlouho dostanete přes ústa, hlásající lásku :-)

B. Mrázek 15.12.2014 12:24

Re: ad pan Boleslav

Tak. Přesně.

J. Swozil 15.12.2014 11:32

Mučení je osvědčený nástroj prověřený věky

Mučilo se tisíce let.  Bez mučení je Evropa něco přes  200 let.

Je možné se vrátit k starým standartním metodám mučení, jak je vyvinuli již naši předci, slavné "Kladivo na čarodějnice" je jen jedním z mnoha návodů, jak mučení provádět, navíc se specializací na čarodějnice, kterých je dnes už míň, ale vyskytují se a škodí i na  vysokých postech, ke kterým jim dopomohl jejich černý galán / Ólbrajtová/.

Nebo je možné se vydat moderní, inovovanou cestou mučení, jak nám ukazují USA.

P. Vandas 15.12.2014 11:38

Re: Mučení je osvědčený nástroj prověřený věky

Zkuste se rozhořčit na ty, kteří uřezávají hlavy v přímém přenosu a možná vás nebude tolik prudit vcelku civilizované chování USA. Nehty jim zrovna netrhali, že.:-):-):-)

M. Prokop 15.12.2014 11:41

Re: Mučení je osvědčený nástroj prověřený věky

Má v těch personálních souvislostech hockey jakýsi.

I. Tellner 15.12.2014 11:44

Re: Mučení je osvědčený nástroj prověřený věky

..však vy už byste nám na skřipci řekl(a), kdo vás takhle navádí... -)

R. Brzák 15.12.2014 11:32

ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Já Vám rozumím - je nepředstavitelné, abychom se stávali zvířaty jen proto, že někdo se jako zvíře chová k nám. Ale řeším otázku - bude-li na informacích, které zajatý terorista může vlastnit, záviset přežití mých bližních (a těmi, to mi věřte, jsou pro mne všichni lidé) - nebudu svou neschopností jeho informace získat, ač se nabízí velmi tvrdé a "sofistikované" metody výslechů, vlastně jeho spoluviníkem? A je-li terorista teroristou - tedy evidentně pološíleným člověkem - a je zároveň mým bližním - nemám i k němu odpovědnost za to, že z jeho činů nevznikne v jeho životě tak šílená nálož neštěstí, kterou způsobí, když mu v tom nezabráním? nemám mu, jako jeho milující bližní, jako svému synovi vším svým konáním říkat - tohle ne, toto nesmíš učinit, toto Ti nedovolím, i když mne samotného bude bolet, když můj prostředek k zabránění Tvému činu Tebe bude bolet a velmi?

(ze včerejší diskuze pod článkem - "Má smysl mučit?")

Jediné, co nám umožní se pokud možno vyhnout nejdrastičtějšímu mučení, je rozvoj poznání fungování lidské psychiky, techniky a také poznání našich oponentů. Musíme je poznat tak dobře, jako bychom jimi sami byli - a pak budeme mít nástroj, nejen jak získat informace, které jsou důležité pro záchranu nevinných životů, ale i jak zabránit teroristům, aby teroristy byli. Ale do té doby musíme dělat to, co je nutné - jakkoliv je to smutné...

J. Boleslav 15.12.2014 11:38

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Ještě je taky dobré si uvědomit, že na mučení, které prováděla CIA, nic až tak drastického nebylo.

H. Balzám 15.12.2014 11:41

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Jo, taky jsem někde slyšel, že nejbrutálnější bylo to, že jim pouštěli porno. Tady mluvíme spíš tak všeobecně, takový Jára Cimrman plkající, spící :-)

M. Prokop 15.12.2014 11:43

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Viz Zrno níže.

Fakt je, že kdyby se vyptávali mne, asi by mi to připadalo drastické. Já ale nemám onu jednotící myšlenku (nebo prostě dostatek fanatismu).

R. Brzák 15.12.2014 11:45

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Naopak, já tvrdím - každé mučení je drastické z principu. Ale jako svobodu (a odpovědnost) milující člověk musím přijmout, že chci-li hájit svobodu proti teroru, musím přijmout odpovědnost, že za to někdy zaplatím i tak děsivou cenu, že budu muset někoho nutit k něčemu, co on nechce - prozradit mi, jak se dá "vypnout odpočítávání jaderné bomby". A v takovém případě nesmím váhat použít i něco odporného. Pro svou duši pak prosím, abych to nemusel udělat a abych to dělal s láskou k bližnímu svému, i s láskou k onomu mučenému...

H. Balzám 15.12.2014 11:40

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Ano, taková je moje představa - nemusím nikoho mučit, pokud mám jinou možnost získat informace. Nejde mi o to, bránit výslechu jako takovému, ale tady se někteří lidé skoro těší, jak budou někde třeba i naši vojáci používat metody ruskojazyčných mafií. A přitom dobrý psycholog nebo ještě lépe dnes moderním slovem mentalista dokáže rozebrat člověka na prvočinitele bez jedné kapky krve. A, narozdíl od vás, já svého nepřítele za bližního nepovažuju. Nejde mi ani tak o to, co udělá mučení s ním, protože on mi přeje ještě horší věci, jde mi o to, co to udělá s námi.

J. Boleslav 15.12.2014 11:41

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Pletete si armádu (vojáky) se zpravodajskými službami.

H. Balzám 15.12.2014 11:46

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Tak čistě technicky je vojenská rozvědka taky armáda, ale jasně, že čerpám znalosti zejména z filmů :-)

R. Brzák 15.12.2014 11:51

Re: ad. pan Balzám - "Halelujá..."

Samozřejmě, to je ten nejdůležitější aspekt věci - zůstat lidmi. Avšak lidé jsou za jistých okolností všeho schopní. To je také důvod, proč je naše historie naplňována děsivými skutky. Ale také je to důvod, proč jsme v genové válce doposud přežili.

Tvrdím, že každý člověk (pokud se nejedná o psychopata za hranicí toho, co je člověkem) dělá v jakékoliv situaci svého života to nejlepší, čeho je schopen. Je to sice podle výsledků někdy tristní stav našich schopností, ale přesto jsme stále lidmi.

J. Matuška 15.12.2014 11:31

Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

Jaroslav Kubánek u Ostravy-Poruby to napsal tak výstižně, že si dávám práci a přepisuji:

"Můžete mi prosím někdo říci /napsat/, KDE je po zásahu slavných vojenských sil NATO nebo USA klid nebo KDE se to aspoň trochu uklidnilo? KDE je nějaká perspektiva nastolení té pravé západní demokracie, KDE pravda a láska vítězí a nejsou slyšet výbuchy humanitárních bomb? MŮŽETE MI ŘÍCI O NĚJAKÉM KONKRÉTNÍM VÝSLEDKU milionů uprchlíků, kteří zaplavují tu naši křesťanskou a demokratickou Evropu a mění ji postupně na zdevastovaný kraj řídící se šárijou?

NENADÁVEJTE MI PROSÍM DO BEZMOZKŮ A BOLŠEVIKŮ - PROSÍM...

P. Vandas 15.12.2014 11:35

Re: Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

Ty bys toho chtěl moc najednou Jaroslave. :-):-):-)

J. Matuška 15.12.2014 12:01

Re: Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

Pavle o to prosil onen diskutér z Novinek. Já už jsem zdejšími "bojovníky P&L" tak zocelený, že ta milá pojmenování ani nevnímám. Ze začátku jsem se nad tím trochu pozastavoval, to je fakt... Tu-ááá!

P. Boublíková 15.12.2014 11:37

Re: Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

V Srbsku. Nic dalsiho me nenapada....

J. Boleslav 15.12.2014 11:40

Re: Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

Třeba v Kuvajtu a ve všech zemích bývalé Jugoslávie.

H. Balzám 15.12.2014 11:44

Re: Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

Kde je klid? No přece tady! Protože se amíkům podařilo přenést válku na území agresora, nedošlo k vojenským akcím třeba v Evropě nebo USA.

P. Vaňura 15.12.2014 11:48

Miliony uprchlíků jsou důsledkem

našeho nekonání. Zrušili jsme kolonialismus a teď primitivové, kteří se i díky naší medicíně PŘEMNOŽILI ohrožují naše přežití. V Syrii se přece nezasahovalo, aby to neohrozilo jedinou ruskou základnu ve Středozemním moři, proto tu máme Islámský stát a mulion uprchlíků, které by nám EU chtěla z části nacpat i k nám. Porovnejte to s Lybií, ta je "jen" tranzitní zemí. Ale PROČ jim ty ilegály nevrátíme zpátky. Vlasně by stačilo nepustit je do našich výsostných vod, Itálie tady evidentně NEPLNÍ Schengenskou dohodu!

Hanzelka a Zikmund projeli r. 1947 sami autem celou Afriku od severu na jih. Dnes se musel zrušit i závod Paříž-Dakar, protože ani na tak velké akci nelze zajistit bezpečnost!

J. Schwarz 15.12.2014 12:03

Re: Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

Odpověď je jednoduchá - nikde. Ovšem je třeba se i otázat - proč nikde? Inu proto, že místní "humánisté" prostě nedovolí na poli válečném poraženého nepřítele porazit i když se převleče do "civilu" a jako "nevinný civilista" pokračuje v boji. když proti vojenské hlídce kráčí sebevražedný atentátník, co s ním? Kráčet někam není zločin, že ne. Když ho odprásknou, sesypou se na ně žurnalisté a "lidskoprávní aktivisté". Když se nechají vyhodit do luftu, vyrojí se zase hejna blbců tvrdících že "dobře jim tak, poskokům západních imperialistů". Prostě nikde se nic neuklidnilo díky páté koloně mezi náma.

J. Kučera 15.12.2014 16:40

Re: Hlas pomýleného? /Z diskuse na Novinkách/

Dovolím si dát vám tři návrhy" Jižní Korea, Taiwan, Singapur.

P. Vandas 15.12.2014 11:11

(°!°) Kuk! :-):-):-) Přestávkáá!

Tak zase nějaký machometán drží rukojmí? Navrhuji krátký proces. :-):-):-)

M. Prokop 15.12.2014 11:14

Re: (°!°) Kuk! :-):-):-) Přestávkáá!

To je problém.

Pokud ho odstřelíte na fleku (asi nejméně problematické řešení), nestihnete se ho na ledacos zajímavého poptat (jako třeba kdo mu pomáhá, co chystají dalšího etc). Jenže když se poptáte, tak už pak zase nelze použít to nejméně problematické řešení a nastoupí velmi škodlivý a v dané situaci nemístný humanismus.

Těžké dilema.

P. Vandas 15.12.2014 11:17

Re: (°!°) Kuk! :-):-):-) Přestávkáá!

Ani ne. Vyptáváním se prý stejně nic nezjistí. Zjistit jeho kumpány se dá zjistit i jinak. :-):-):-)

M. Prokop 15.12.2014 11:17

Re: (°!°) Kuk! :-):-):-) Přestávkáá!

Prý ......