Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Tak toto
Nezažil.
Ale existují takové pohyblivé obrázky, říká se jim různě, třeba film, záběr, klip, a podobně.
Re: Tak toto
Jsem si to myslel, že to máte z filmů. To se to pak vesele blbne.
Re: Tak toto
Chtěl jsem si zademonstrovat třeba v Katalánsku nebo dnešní Francii, ale to víte, času není nazbyt a taky letenky něco stojí.
Vy jste tam byl?
Re: Tak toto
Na Václaváku jo. A že to byl sakra rozdíl proti tomu Katalánsku, na to mi stačí i ty obrázky.
A zmiňujete-li Francii, na tom Václaváku někdo pálil maximálně svíčku. Proti násilnému potlačení pálení aut a podobných kratochvílí, tradičnímu francouzskému folkloru, nic moc nemám, dle úsloví o pytli a záplatě.
To není obhajoba španělských nebo francouzských policajtů, to je upřesnění míry.
Re: Tak toto
Do vás na Václaváku tříleli gumovými projektily?
Tak tohle snad eště ani z Rumla nevypadlo...
Re: Tak toto
není sám, babi ....ministr obrany Metnar a nový prezident policie Švejdar mají ve svém CV to samé .....Ooouuuu.
Re: Tak toto
To je výsledek svobodných a demokratických voleb, pravý demokrat je uznává, i když se mu nelíbí výsledek. Tak soudružko Hájková, ukažte tu svou demokratickou tvář.
Re: Tak toto
Proč ze sebe děláte VO-LA a nazýváte mě soudružkou???
Re: Tak toto
Kdyby jste více četla, tak by jste věděla, že oslovování "soudruh" bylo prováděno mezi zlatokopy a pochybnými individuy na Aljašce, popisuje to ve svých knihách Jack London.
Re: Tak toto
Kdyby jste více četla, tak by jste věděla.....moc pěkný, voni čtenáři....:-)
Re: Tak toto
nechytaj za slovo Baltazárek ....byste a by jste dělá problém i panu Babišovi ....a to je nějakej češtinář .....n-tsss
Re: Tak toto
Jo jo, on je velkej češtinář, já su něni majitelem toho čapáku. Ozaj!
Re: Tak toto
Kdybyste méně kecal a více četl, tak byste nikdy nepoužil pejorativně "indivindua", ale soudruh znamenalo tehdy více než přítel nebo kamarád, byl to někdo, na koho byl absolutní spoleh, zejména v nebezpečných situacích.
Re: Tak toto
A pak to nejdřív socani, po nich komouši ukradli.
Něco jako "gay" nebo "liberál".
Re: Tak toto
Komunisti - soudruzi
Lidovci - bratři
Socani - přátelé
ODSáci - kmotři
Re: Tak toto
Dřív byl zavedený pojem druh (družka) pro heterogenní páry, které spolu žily, ačkoli nebyly oddány (říkalo se "na psí knížku"). A jestliže spolu sdíleli lože (tedy sou-ložili), nazývali se soudruh (soudružka). :-)
Re: Tak toto
Čeština a rozum! Zlatokopové mluvili jako jeden muž česky. A dokonce česko-komunisticky.
Re: Tak toto
V češtině to prostě před ukradením mělo jiný význam, bez ohledu na zlatokopy. Podobně pionýr, tam ty významy byly dokonce dva.
Jak učit dějiny studenty a jak je vykládát před pamětníky?
Pokroucené dějiny se dnes studentům vyučují podstatně hůře než v době, kdy ještě neexistoval internet. Studenti si dnes mohou vyvolat jiné (konfliktní) informace například ve Wikipedii.
A ještě obtížnější problém je vysvětlovat dějiny těm pamětníkům, kteří si skutečně pamatují. Patřím k těm, kteří si stále hodně pamatují, i když se přiznám, že jsem si například nikdy v životě nestačil zapamatovat podstatné ohledně mého příjmu peněz: já jsem si totiž nikdy nepamatoval, kdy máme výplatu a kdy zálohu - čímž jsem tehdy rozčiloval svou první manželku, účetní.
Před chvílí jsem dostal z USA e-mailem tuto zprávu, kterou profesor Frank ... reagoval na moji zprávu s foto, kterou jsem mu odůvodnil mojí vzpomínkou na konkrétní informaci, kterou mi Frank o sobě sdělil v roce 1992. Frank napsal: I don't know how you remember things we talked about in 1992. I can barely remember my name when I introduce myself to a new class!
Dobrá paměť je dvojsečná zbraň.
Re: Jak učit dějiny studenty a jak je vykládát před pamětníky?
to je velká pravda a komentáře jsou asi zbytečné. Přesto uvedu příčiny tohoto stavu tak, jak je vidím já :
1. zanikla funkce rodiny, kde se ty problémy řeší většinou jako první ...důvod : rodiče nemají čas.
2. slova ztratila svůj původní a pravý význam. Vše se balí do různých jinotajů a frází a socialisté to zdůvodňují typickým : nic není černo-bílé .....
Re: Jak učit dějiny studenty a jak je vykládát před pamětníky?
Vám zanikla rodina? Tak s tím něco dělejte.
Ono nikdy nic nebylo černé nebo bíle, kromě pohádek.
Abych zde trochu vyprovokoval diskutující:
Například Karel Marx interpretoval lidskou historii jinak, než mu ji interpretovali jeho rodiče.
Re: Abych zde trochu vyprovokoval diskutující:
no jistě, ale to přišlo až s věkem a praxí ....např. Bedřich Engels také řekl svůj slavný výrok : stát je organizované násilí vládnoucí třídy ... až jako muž středního věku ....n-tssss
Kouknul jsem do NP a uviděl troubu
všechno ví, všechno zná, od všeho má klíče
Tam se chystá, tady byl, podobá se..kosočtverci.
Po kuchyni šuká, med hned zase stáčí
kontrolka mu bliká, a honem ke Psu kráčí.
I zahrádku stačí orejt, jmenuje se Petr /tajenka/
Re: Kouknul jsem do NP a uviděl troubu
a to jsem vám ještě nesdělil, že jsem odpoledne přeskupil své předměty na pracovním stole, podle známého Bronštejnova pravidla.
PS ...ale jinal střevo máte dobré ...tedy básnické.
Re:poznámka k Bronštajnovu pravidlu.
Můj vnuk šéfuje výrobně vzduchotechniky s 280 lidma (původně s 500, zautomatizoval ji). Když mě vzal na začátku prohlídky do své kanceláře čekal jsem psací stůl plný lejster. Chyběla nejenom lejstra ale i psací stůl. Byl jen počítač. U něj je Bronštajnovo pravidlo zbytečné.
Nejasná zpráva o konci EU ....
už to ví i Petr Čech ( zvaný poušťák) a v létě končí v Arsenalu.
PS ...pan Pávek říkal "do žní" .....n-tsssss