Sobota 1. 6. 2024Laura polojasno10 °C

Diskuse k článku

Embargo s odkladem pro Česko

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 770
  • Poslední: 2.6. 2022 20:35
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
O. Roldan 1.6.2022 3:46

Astone, srazit Rusko embargem bude snazší než si myslíte. Prakticky všechno, co vyrábějí obsahuje západní komponenty, nebo stroje co to vyrábějí, včetně ropného a plynového průmyslu. Chvilku to potrvá, ale průmyslové Rusko se zastaví.

K. Nový 1.6.2022 4:24

Vše, co jste zmínil, se dá koupit v Číně. Možná, že s něčím jako jsou čipy, budou mít problémy, ale pro zbrojní výrobu a ropný/plynový průmysl je propašují z Číny. Bude je to stát více ale to nebude problém, protože omezení produkce ropy zvedne její cenu. Takže sice vytěží méně ale dostanou za ni více.

A př. u aut se budou muset obejít bez čipů, což zas tak moc vadit nebude - před rokem 1989 také v autech nebyly a jezdilo se.

Ovšem čím ruskou ropu a plyn nahradíme my, a jak je dostaneme do ČR, to by mě opravdu zajímalo.

Nový ropovod či plynovod za 18 měsíců nepostavíte a stávající neposílíte, zejména pokud budou neziskovky stavby blokovat kvůli broučkům, žabám či ježkům. Stejně s terminály na moři.

Takže na stávající ceny benzínu a nafty budeme ještě se vzpomínat se slzách v očích.

O nové jaderné elektrárně nemluvě.

PS: Klidně mě nazvěte proruským, ale výše jsou fakta a predikce a ty tím nezměníte.

K. Nový 1.6.2022 4:31

... Takže na stávající ceny benzínu a nafty budeme ještě vzpomínat se slzámi v očích. ...

R. Langer 1.6.2022 5:16

;-D ;-D ;-D

L. Hančar 1.6.2022 6:25

Zájem firmy Huawei budovat v Evropě SAMOSTATNĚ 5G sítě pro mě znamenal milník: Čína po dlouhé jízdě na západním technologickém koni pžesedlala na koně vlastního a začala vyhrávat jeden závod za druhým. Čínu jsem služebně navštívil už v roce 2008 ( výroba serverů Hewlett Packard ) a po projížďce Maglevem mě nezbylo než konstatovat: mají nás, dostihli nás a nezastaví se!

K. Nový 1.6.2022 6:38

Čína se za posledních 20 let ohromě zvedla (vlastní zkušenost do doby před COVIDem).

Ovšem Magleg postavil Siemens a i v Číně je pouze v Shanghai, z letiště do města. Takže, tohle není zrovna dobrý příklad. Ale vysokorychlostních klasických tratí postavili spousty.