Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Astone, srazit Rusko embargem bude snazší než si myslíte. Prakticky všechno, co vyrábějí obsahuje západní komponenty, nebo stroje co to vyrábějí, včetně ropného a plynového průmyslu. Chvilku to potrvá, ale průmyslové Rusko se zastaví.
Vše, co jste zmínil, se dá koupit v Číně. Možná, že s něčím jako jsou čipy, budou mít problémy, ale pro zbrojní výrobu a ropný/plynový průmysl je propašují z Číny. Bude je to stát více ale to nebude problém, protože omezení produkce ropy zvedne její cenu. Takže sice vytěží méně ale dostanou za ni více.
A př. u aut se budou muset obejít bez čipů, což zas tak moc vadit nebude - před rokem 1989 také v autech nebyly a jezdilo se.
Ovšem čím ruskou ropu a plyn nahradíme my, a jak je dostaneme do ČR, to by mě opravdu zajímalo.
Nový ropovod či plynovod za 18 měsíců nepostavíte a stávající neposílíte, zejména pokud budou neziskovky stavby blokovat kvůli broučkům, žabám či ježkům. Stejně s terminály na moři.
Takže na stávající ceny benzínu a nafty budeme ještě se vzpomínat se slzách v očích.
O nové jaderné elektrárně nemluvě.
PS: Klidně mě nazvěte proruským, ale výše jsou fakta a predikce a ty tím nezměníte.
... Takže na stávající ceny benzínu a nafty budeme ještě vzpomínat se slzámi v očích. ...
Zájem firmy Huawei budovat v Evropě SAMOSTATNĚ 5G sítě pro mě znamenal milník: Čína po dlouhé jízdě na západním technologickém koni pžesedlala na koně vlastního a začala vyhrávat jeden závod za druhým. Čínu jsem služebně navštívil už v roce 2008 ( výroba serverů Hewlett Packard ) a po projížďce Maglevem mě nezbylo než konstatovat: mají nás, dostihli nás a nezastaví se!
Čína se za posledních 20 let ohromě zvedla (vlastní zkušenost do doby před COVIDem).
Ovšem Magleg postavil Siemens a i v Číně je pouze v Shanghai, z letiště do města. Takže, tohle není zrovna dobrý příklad. Ale vysokorychlostních klasických tratí postavili spousty.