Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Mimochodem, všiml jste si toho, kdo JEDINÝ přinesl zprávy o té úžasné baterii? Server CnEVPost. Zkuste si zjistit, co je to vlastně zač.
Koncernu GAC se podařilo vyvinout a patentovat výrobu lehkého a pevného 3D grafenu. Jejich 3D grafenová baterie coby „superrychlá nabíjecí baterie na bázi grafenu“ je menší a lehčí než baterie v již existujícím modelu s dojezdem 650 kilometrů. Baterie má vysokou energetickou hustotu 280 Wh/kg, zatímco například baterie u Tesla Model 3 má energetickou hustotu 260 W/kg. Společnost GAC dosud nesdílela technické podrobnosti o konstrukci své nové baterie, ale zásadní průlom zde zahrnuje použití trojrozměrného grafenu. Jeho nová výrobní metoda pro vytváření 3D grafenu má být desetkrát levnější než současné konvenční metody. Podle čínských zpráv je akumulátor Aion V založen na niklu, manganu, kobaltu (NMC) a bude vyroben čínským dodavatelem článků CATL-druhým největším dodavatelem článků na světě za korejskou LG Chem. Podle portálu just-auto.com se předpokládá, že grafen hraje roli jen při konstrukci elektrod bateriových článků, konkrétně záporně nabité katody - ovšem to GAC nepotvrdil.
https://www.catl.com/en/
Každopádně se o této baterii vesměs mluví jako o „grafenové baterii“, i když se mezi novináři objevuje názor, že by tu mohla být řeč o superkondenzátoru. Už v roce 2020 se mluvilo o „grafenové baterii“ polečnosti Skeleton Technologies, která vznikala na druhém konci světa. V případě jejich SuperBattery nejde o klasické lithium-iontové baterie, ale jedná se o Skeletonem patentovaný tvarovatelný grafen karbonový materiál, který umožňuje vysoký výkon a dlouhou životnost superkondenzátoru. Více zde:
https://www.youtube.com/watch?v=-qUgwK3Hw7w&t=2s
A o 3D grafenu, tedy o geometrické konfiguraci grafenu se psalo i u nás již v roce 2017 na Oslu:
https://www.osel.cz/9185-porezni-3d-grafen-je-velmi-lehky-a-pritom-desetkrat-pevnejsi-nez-ocel.html
Do hry vstupují i jiní výrobci superkondenzátorů. Třeba Tesla koupila Maxwell Technologies, výrobce superkondenzátorů a připravuje nyní novou verzi baterie. Maxwell se už nějakou dobu prezentuje s novinkou, která nabízí energetickou hustotu 300 Wh/kg (+20-40 % než současné baterie Tesla) s jasnou cestou k 500 Wh/kg.
https://www.hybrid.cz/tesla-dokoncila-nakup-maxwellu-chysta-prelomove-vylepseni-baterii-nastup-solid-state/
Pořád nikde nevidím odkaz na hotový výrobek, jeho cenu s nezávislé provozní testy. Ale povíme si to za rok, co vy na to, pane Wágnere? O co, že budou ty baterie ve stejné fázi, jako dnes. V žádné použitelné.