Neviditelný pes

POLITIKA: Veselé momentky z předvolební kampaně

17.9.2013

Zeman. Má smysl k tomuhle samolibému ješitnému, věčně opilému jedinci něco říkat? Překvapuje někoho, že nejdřív prohlásí, že nebude podporovat žádnou politickou stranu v kampani, že se pak objeví billboardy strany, která má jeho jméno v názvu, a na těch plakátech je nápis "Já budu volit Zemanovce", k čemuž z rohu kouká retušovaný Zeman na poštovní známce? A překvapuje někoho, že Zeman prohlásí, že to rozhodně žádná podpora není? Ještě že nepíšu dopisy, musel bych teď shánět známky s Fifinkou!

Jako druhé v pořadí máme Piráty. Tahle veselá společnost vydala předvolební plakáty, kde se členové staví vedle známých historických osobností. S neskromností, vlastní všem lidem bez smyslu pro realitu, staví vedle sebe Masaryka (kterého označují za "prvního prezidenta české republiky" (sic!)) a PHDr. Ivana Bartoše, Ph.D. Sdělení, které si z toho odnáším, je jasné: "Hle, i náš dredatý předseda má dva, rozumíš, DVA tituly… a co ty, Masaryku?" Na upozornění, že Masaryk nebyl nikdy prezidentem české (ani České) republiky, prý na Facebooku reagují tím, že se jedná o záměr, který má přitáhnout pozornost. A tady dovolte, abych se zasmál: HO HO! Ještě se k tomu vrátím.

Piráti rovněž pobavili tanečky okolo kampaně. Její přípravy byly utajované, aby se předešlo únikům připravovaných plakátů (jo, přesně těch komických), a Piráti žádají potrestání toho, kdo jim ty návrhy vynesl ven. Ano, titíž Piráti, co provozují PirateLeaks, tedy server, kam mají unikat informace, které jsou utajovány v rozporu s veřejným zájmem (o tom, co je veřejný zájem, rozhodují Piráti). Pirátské heslo by asi mělo být "Co je vaše, to je všech, a co je naše, do toho vám nic není!" – ačkoli verbálně tvrdí opak, jejich skutky je usvědčují z něčeho jiného.

momentky

No a v neposlední řadě ODS. Tahle strana mě překvapuje tím, že stále ještě existuje – a nedosti na tom, ona má i volební kampaň! Do volební kampaně přišla s Twitterem – konkrétně s Twittroptákem, hashtagem a sloganem Volím_pravici. A k tomu ani nenapsali, že jde o ODS. Ta strana totiž totálně ztratila sebereflexi a stále je přesvědčena o tom, že je "nejsilnější pravicová strana", takže je přeci všem jasné, že když volím pravici, tak jedině je!

volim_pravici

Aby nebylo srandy málo, tak doménu volimpravici.cz mají šoumeni ze SSO, a to už někdy od března. To znovu potvrzuje, jak moc je ODS mimo realitu – chce vstoupit na ty internety, protože tam jsou tihleti mladí, ale bohužel o něm vědí kruté kulové a na sociálních sítích se pohybují přesně v intencích tatíčka zakladatele – netuší, která bije. (Ostatně jediný politik, schopný na socsítích existovat, je Zdeněk Škromach – a snad proto ho ČSSD upozadila, až kam to jde, a místo toho vymýšlí alotria vlastní.)

Kampaň ODSky je nejen naprosto prázdná a, ehm, pitomá, ale i totálně zhudlařená. Její zářný ideový vrchol přišel v okamžiku, kdy se provalil ten trapas s doménou. Čelní politici ODS se k tomu rozhodli postavit čelem a prohlásili, že "děkují všem, co na to upozorňují, protože tak upozorňují na kampaň ODS a napomáhají jejímu šíření"!

A to je ten obrat, pro který razím označení "všechkokotůfutrál". V obecné verzi zní: "Cha cha, vy kritičtí šťouralové, myslíte si, že nás tou svojí kritikou poškodíte, ale ve skutečnosti nám přivádíte další návštěvníky a wo to de!" Lze na to opáčit, že takováhle návštěvnost je naprosto jalová a můžou si ji tak leda namazat na prsa, ale lepší je nereagovat nijak, protože tenhle argument je takzvaná konečná.

Nejenže ODS tedy použila všechkokotůfutrál, ale ještě si naběhla na vidle – popularizací sloganu "volím pravici" totiž pomáháte kampani "volím pravici", která je obecná, a protože je obecná, tak není nikde psáno, že si ji všichni spojí zrovna s ODS. Naopak! Jediní, kdo si ji s ODS spojují, jsou zjevně mediální a marketingoví specialisté (kteří to mají v popisu práce) a ODS samotná (která je prostě mimo).

A korunu tomu celému nasadila záležitost s kandidujícím nekandidujícím Šloufem. Začíná mi připadat, že v tom je nějaký mustr… Kdybych ho měl naformulovat, byl by nějak takhle:

1. Něco zkusíme…

2. Veřejnost nám to tentokrát nesežere a vypadá to, že jsme totálně nesoudní.

3. Couvnem, a abychom nevypadali jako pitomci, řekneme, že jde o ústup do předem připravených pozic a že to bylo celé od počátku takhle plánované v rámci kampaně.

4. Když do toho bude dál někdo šťourat, tak to otočíme proti němu a řekneme, že mu možná připadá, jak nám to nandal, ale ve skutečnosti vlastně šíří povědomí o naší kampani, takže prospívá našemu PR, cha chá, blbečku!

5. Profit!

www.misantrop.info



zpět na článek