Ano, omyl je vzácný jev, tím spíš omyl na telefonní pevné lince. I telefonní pevná linka je vzácný jev. V podstatě je držena hlavně drzostí firmy O2 zvané Kyslík, která nás nutí platit si službu, kterou nechceme a nepotřebujeme, a platíme si službu jinou, totiž internet. Za poslední čtvrtrok jsem použil pevnou linku jen jednou.
Když jsem neznámé ženě sdělil, že tady žádná Miluška není.
Radosti s automatem
Včera jsem vedl fotografický seminář IDIFu v Zoologické zahradě v Praze. Vedl jsem posluchače nejdřív do horní části zahrady a pak jsme zamířili k lanovce, abychom se svezli do dolní části.
Jízdenka stojí patnáct korun, na lístky tam mají automaty.
Přistoupím k automatu, hodím 20 Kč, cink, mince propadne. Vedle mne někdo hází též 20 Kč, cink, mince propadne. Ve dveřích budovy stojí zřízenec. Jdu k němu a hlásím, že automaty nefungují.
"Musíte tam hodit přesně desetikorunu a pětikorunu," dí zřízenec.
"Nemám," já na to.
"Vyměním vám," odpoví ochotně.
Uchopím nově získanou desetikorunu, pětikorunu třímám v druhé ruce, hodím 10 Kč, cink, mince propadne. Vracím se ke zřízenci a hlásím chybu.
"To není možný," dí zřízenec.
Převezme ode mne minci a vrhne ji do automatu, cink, mince propadne. Zřízenec se zasmuší. Přejde k druhému, cink, mince propadne. U třetího se mince chytí, také moje pětikoruna je zvážena a shledána správnou a automat vydá lístek, ten předám zřízenci a on mě pustí na lanovku.
Automaty šetří lidskou práci a zjednodušují život. Chvála jim!
Další úvahy a poznámky najdete na stránkách The Hyena