Neviditelný pes

PLAVEBNÍ KANÁLY: Zeman je blázen!

7.10.2022

To jsme slyšeli od tzv. různých odborníků na dopravu, na ekologii, na infrastrukturu a od milionu různých novinářů. Miloš Zeman měl být blázen a umanutý starý dědek, když propagoval o výstavbu vodního díla Dunaj – Odra – Labe. Nebo jak prý každý ví, je to dílo ekologicky zločinné, ekonomicky nesmyslné a vůbec zavrženíhodné. Ostatně podle různých zelených fanatiků jakékoliv splavnění prakticky jakékoliv řeky u nás ekologickým zločinem. Už dlouhá léta blokují splavnění Labe před Hřenskem, a tak byrokraticky uzavírají vodní cestu vedoucí z jižních Čech až do Hamburku. Důvodem prý jsou jakési mimořádně vzácné rostlinky a živočichové. To že se dokázalo, že lze tyto ekosystémy přenést a že jim výstavba vodního díla nevadí, je nepodstatné. Projekt zdymadel mezi Střekovem a státní hranicí v Malém Březnu a v Prostředním Žlebu, je neustále blokován.

Výhrady ekologů se týkají také dolního toku Odry. V ohrožení je podle nich příroda na území České republiky. Záměr splavnit Odru až do Ostravy totiž stále, i po ukončení příprav stavby kanálu Dunaj-Odra-Labe (DOL), platí.

Na názor obyvatel republiky a ekonomických subjektů, z jejichž peněz se financuje i zelená politika tzv. Ministerstva životního prostředí, se nikdo neptal. O tom, co se děje v Německu a Polsku v otázce plavebních kanálů sveřepě mlčela všechna média A protože u nás tato politika zvítězila, zvláště od doby, kdy Topolánek vzal do vlády zelené, a ti obsadili i ministerstvo životního prostředí, nic se u nás pořádně nestaví. Ani dálnice, ani rychlovlaky, ani vodní cesty.
Pak se ovšem člověk udiveně dovídá, z článku v MF DNES 6. 10. 2022 že: „Berlín je teď námořní přístav“. Zatímco u nás mají zelení fanatici takovou sílu, že se jim nedokáže postavit žádná vláda, zdá se že v Polsku a částečně v Německu je tomu jinak. V článku se píše, že Berlín se s trochou nadsázky stává námořním přístavem. Díky vodnímu zdvihadlu Niederfinow na vodním kanále Odra – Havola (Berlín). Vodní cesta dnes vede z polského Štětína přes Berlín s odbočkou na Hamburg dále přes Holandsko a Belgii až po francouzské hlavní město Paříž. Nová plavební komora dokáže zvednout více než stometrové lodě s nákladem 3000 tun. Současně se stavbou tohoto díla v posledních 20 letech prošla velkou modernizací sít vodních kanálů. Byly rozšířeny a prohloubeny, zvednuty mosty, postaveny nové plavební komory. Labe překlenul 1 km dlouhý průplavní most.

Tím se mimo jiné zlepší možnost dovážet zkapalněný plyn říčními tankery ze Štětína do Německa a dále do Evropy. Ovšem mimo nás. My nemáme stále splavný úsek kolem Hřenska a Zelení a ministerstvo životního prostředí tuto stavbu prakticky zablokovali.

To už není jen výstřednost a pomatenost tzv. ekologistů, to lze rovnou považovat za sabotáž našeho průmyslu. Včetně dopravy zkapalněného plynu od pobřeží z plynových nových terminálů k nám. Německý ministr dopravy Volker Wising pěl při zahájení této vodní cesty ódy na to, jak kanály převezmou kamionovou a těžkou dopravu na vodní cesty a tím se sníží emise a zatížení silnic.
Dnes je módní všechny ekonomické problémy v ČR schvalovat na Putinovo válku. Ovšem pomalu se připojujeme, tedy naše média, vláda by se to nikde nedovolila, k západní kritice doslova zločinné ekonomické a zahraniční politiky Angely Merkelové. Za velkou část problému, které máme, si můžeme sami. A to svým vlezprdelkováním a horlivým plněním všech nesmyslů co na nás Německo a Brusel valili. Prakticky jsme se vzdali vlastní energetické politiky, vlastních plánů infrastruktury. A parlament a všechny vlády až do současnosti se chovaly spíše jako podlézavci a slouhové podle toho, co po nich „panstvo“ požadovalo. V Čechách už nejméně 15 let nevládne žádná vláda. Vše ovlivňují placení lobbisté, a takzvané „neziskové organizace“. Prozatím se nezdá, že by se u nás objevili politici, kteří by jako Poláci, Maďaři, Rakušané, dokonce i Bulhaři a teď Italové prostě začali dělat svoji národní ekonomickou politiku. Dokud se toto nezmění, bude Česko upadat do stále větší a větší propasti. A to jak energetické, tak ekonomické. A tím i životní úrovně.

Takže Zeman je s kanálem Dunaj – Odra – Labe podle našich zelených a pokrokářů blázen, fantasta a prznitel přírody, A Poláci a Němci, Holanďané, Belgičané a Francouzi jsou se svými kanály podle Německých Zelených geniální ochránci přírody! Rozumíte tomu?
Václav Vlk starší



zpět na článek