Neviditelný pes

Hnojometná kampaň

6.8.2016

To je opravdu moc hezký obrat, hnojometná kampaň, a jeho autorem je jihomoravský hejtman Michal Hašek v reakci na skandál, který se kolem něho rozvířil. Vlastnictví Mafry se i v tomto případě obrací proti Andreji Babišovi.

Kdyby Mafra, tedy i Mladá fronta Dnes, patřila komukoli, třeba čertově babičce, zdalipak by MfD psala o kuriózním případu záhadné Lucie Proutníkové, s velkou pravděpodobností Jany Mrencové? Zajisté že ano, psala by o tom, jako o tom píší všechna ostatní média. Bylo by pro média sousto ono prosté zjištění, že si Hašek objednával v Parlamentních listech oslavné články – za státní peníze? To by byla lahůdka pro každé zpravodajské médium.

Věcně vzato, je ten případ podivné mluvčé (od mluvčá) vskutku vykutálený, tím spíš, že zmíněná Mrencová, jakkoli to popírá, je podezírána, že pracovala i pro komunisty, taky jako cosi v oboru PR. Ono je docela možné, že za tím žádná záhada není.

Skutečnost je taková, že žijeme v době „outsourcingu“. Jste firma, ale spíš Státní Instituce, zaměstnáváte metaře. Samotný výkon metby se však outsourcuje u vysoutěžené firmy. Jelikož outsourcovanou firmu je třeba kontrolovat a řídit, původní metař se stává manažerem metby a má svého zástupce a oddělení plánování a realizační odbor a kontrolní výbor posílený nezávislými odborníky.

Že tedy placený mluvčí má k ruce nějakou Mrencovou, není nikterak překvapující. Je to jen námět pro veselé halekání v polovině prázdninové doby.

Aston Ondřej Neff


zpět na článek