25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VETERINA: Veterinární medicína – poslání nebo byznys?

Už během studií jsem často slýchala, jak jsou veterináři drazí a jen z lidí tahají peníze. Od lidí, kteří věděli, že veterinu studuji, se mi pak dostalo komentáře, že se budu mít a budu za vodou...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ing.Teplíková, Břeclav 15.10.2008 11:30

Veterinář, vysokoškolský učitel z Klentnice-nebezpečí pro chovatele psů

Jsem letitá chovatelka erdelteriérů. Zdravotní stav mne donutil čistokrevnou  4 letou fenku Merci svěřit do opatrování jiným lidem. Naštěstí to jsou starší manželé-důchodci- se srdcem na dlani. Blízko jejich bydliště v Klentnici pod Pálavou "ordinuje" veterinární lékař MVDr. Jan Šterc z Klentnice,(Sic!)!!,který stále laikům zdůrazňuje svoji vysokoškolskou erudovanost. Slovy Jana Husa: "Svatá prostoto!" A jsem u jádra věci, takto rádoby erudovaný kantor, doktor s titulem, zneužil důvěry a naivity starých manželů a dovolil si fenku kastrovat někde ve stodole či na dvoře pod světlem baterky. S ujištěním starým manželům, že jde o rutinní záležitost a že takto se kastrují i prasnice, o nic prý nejde! Manželé z neznalosti uvěřili.Fenka do druhého dne, už při vědomí, pomalu  bolestně umírala na vnitřní vykrvácení díky této hrůzné felčařině. Také odměnu, zvýšenou o poplatek "za práci na místě" patřičně zvýšil a nevrátil. Po mém telefonátu, co se stalo a proč operoval v takových úděsných nesterilních podmínkách, když je 3. tisíciletí,se jen vymlouval, že mu žádný zákon nepřikazuje dělat výkon v ordinaci či na klinice, a snažil se ze mne udělat málem hysterku.To moje rozhořčení nad jednáním tak trestuhodným a nelidským je v principu jeho chování, neuvěřitelná arogance a hlavně lhaní. Vadí mně, že se těm starým uplakaným důchodcům, nejen neomluvil a nevrátil peníze za zničený život zvířete, ale za sprosté vymlouvání a skrývání se za "vědu". Vrcholem drzosti bylo pošklebování za to, že jsme laikové, šermováním falešnými diagnozami v latině.- Děsí mne hlavně fakt, že  "odborník" učí mladé adepty veterinár. lékařství! To budeme zpět ve středověku!;-€ Ještě štěstí, že máme opravdové lékaře-veterináře. Jak je vidět, vše je jen a jen v lidech.

Hana W 12.10.2008 18:01

Jeste pohled odjinud

Uz myslim Tapuz dole poznamenala, ze tady se nakladnejsi zasah muze uctovat na splatky. Zalezi i na veterinarovi. Ten, kam leta chodime, si je vedom, ze ne kazdy ma stejne financni prostredky na peci. A kdyz mu tam prijde starsi clovek s omezenymi prostredky a psik nebo kocka se musi lecit, tak si neuctuje praci ale jen material. Radu leku maji od farmaceutickych spolecnosti jako vzorky, ktere pak da socialne slabsim. Kdyz jednou byly problemy s nasi Grizzly, a on nemohl hned prijit na to cim by to mohlo byt a zkouseli jsme to i ono, tak mi spoustu penez vratil. Taky dost veterinaru venuje svuj cas a zkusenost na dobrocinne ucely. Jako ze se ujmou nejakych ztracenych, odlozenych zvirat, vyleci je z vlastni kapsy a nabizeji k adopci za symbolicky poplatek. Rada veterinaru spolupracuje s utulky a provadi v podstate zadarmo kastrace. Nas vet venuje jeden pracovni den v mesici na tohle.

Na druhe strane hodne zalezi na pristupu. Asi pred rokem se kousek od nas usidlil veterinar, zatimco nas mily veterinar je tak 30 km od nas. Nas staricky kocurek spatne cestuje a kdyz mu cosi bylo - byl apaticky a nejedl, tak jsme s nim zasli pres ulici. Veterinar ma dost let praxe, je prijemny, a hned navrhnul, ze se musi udelat asi 10 testu a tohle a ono a odhadl to na 400 dollaru. Protocily se mi panenky, a rekla jsem,ze pockam. Soupli jsme kocurisko do prenosky a za vydatneho mnoukani a pobliti se jsme ho vzali k nasemu dlouhodobemu vetovi. Greg ho chvili pozoroval, otevrel mu tlamicku, nasel spatnej predni zub, vytrhnul mu ho, dal mu antibiotikum a zaplatili jsme 40. Netvrdil, ze to kocurka zbavi neduhu, ale proste napred sel po tom, co se jevilo jako bezprostredni pricina. Kdyby se kocurek nelepsil, tak by sel o par lekarskych kroku dale. Kocurek byl dva dny urazeny, ze mu chybi zub, ale jinak je uplne v poradku. Cili tady soused by udelal vsechny drahe testy a pak by se ukazalo, ze to byl zub. A rekla jsem mu pak, proc uz tam nebudem chodit.

Samozrejme ne kazdej

Jakub S. 12.10.2008 18:31

Re: Jeste pohled odjinud

Čili - přijde na člověka, na jeho charakter, morálku/nemorálnost, vnímání aji dalších souvisejících okolností - movitosti, soc. postavení atd. U nás - soudě podle lidských doktorů - jsme v tomhle trochu pozadu. Tím větší čest výjimkám...

Hana W 12.10.2008 19:42

Re: Jeste pohled odjinud

Bohuzel, Jakube, co se lidskejch doktoru zde tyce, tak te dobrovolnosti neni tady zas tolik jako u tech veterinaru. By mne zajimalo, cim to je.

Zdena b.p. 13.10.2008 8:38

Re: Jeste pohled odjinud

Před dvaceti lety byl na široké okolí jen jeden vet. Ten pán byl dost nerudný, se vším hned hotový (buď řezat, nebo uspat a hotovo) a co mne šokovalo, měl v ordinaci špínu. Když jsem tam přišla s prvním kotětem na očkování, tak jsem vlastně obtěžovala a vymýšlela si bl/biny. O pár set metrů dál si koupil jiný vet budovu statečku, upravil ordinaci a domek na bydlení, nasel na dvůr trávu, rozestavěl lavičky a dal stojan na kola, upravil malé parkoviště a začal. Manželé, oba vetové (on dělal víc koně a dobytek, ona byla spec. na kočky a psy). Sestra šikulka. Přímo radost, k nim jezdit. Neobtěžuje nikdo, ani v noci telefonem. Další vetové nám vykvetli o 4 km dál. Jeden začal s maminkou v ubohém domečku a dnes k němu jezdíte i z Prahy na CT. Doma měl nábytek po tetě, ale byl první s ultrazvukem. A kousek nad kolejema je další vet, který je můj nejmilejší. Nemá sice CT, ale má nesmírně vstřícný tým dalších odborníků (syna a snachu :-)) a srdce ze zlata. Když je opravdový průšvih s bezprizornými zvířaty, tak dělá kastrace jen za materiál a ještě sežene a půjčí 7 přepravek. A pak jede okolo a zkontroluje to nadělení za kafe. Pochopitelně, že když jde o moje zvíře, tak platím v plné výši. A ráda, protože vím, že u něj je zázemí na řešení  problémů.

štětinka 13.10.2008 8:46

Re: Jeste pohled odjinud

Hani ano, to je moc zajímavý!R^VV Jde o přístup. Lze hned najít zalomený drápek, nebo před tím ještě nabídnout RTG a rozbory...

Ewa 11.10.2008 4:57

veterina

Klasika -  jak někdo nekývá tak je závistivý. Já třeba spíš lituji  ty babičky, které z důchodů, který většinou nestačí ani jim, platí nemalé peníze za očkování nebo nemoc svého mazlíka a mnohdy  z nich jsou ty peníze vytahané dost zbytečně. Auto, když si dám opravit tak musí jezdit   na zdraví bohužel reklamace není. A farmaceutické firmy za propagaci svých léků dost platí, že?   

Fallowa 11.10.2008 10:04

Re: veterina

Ale Ewo,tady může každý říci svůj názor,i když je odlišný od mínění většiny,už se tu diskutovalo s různými názory o jednom problému taky tři dny!Tvoje poznámka o mercedesu,kterým jezdí veterinář do práce na mě taky působila jako závist.Mě je jedno,čím MVDr jezdí,mě zajímá, jak léčí a pokud mám dojem,že je zbytečně drahý,tak se podívám, jak je to jinde.A jsem jedna z těch babiček,které mají problém s důchodem vyjít,ale jednou ročně mě očkování psa nepoloží a v případě nemoci mého psa(nedejbože)holt budu radši třeba týden obědvat rohlík namočený v kafi,než bych nechala psa bez odborného ošetření.Možná máš špatnou zkušenost,ale to přece neplatí pro všechny veterináře.Mimochodem,víc mě štve dost vysoký poplatek za psa pro magistrát:-/!

Matylda 12.10.2008 18:53

Re: veterina

Souhlas, poplatek za psa sice mají důchodci v Brně nižší, ale stejně bych jim ho zrušila. Zatím jsem nepřišla na to, kam vybrané peníze jdou- pokud jde o pytlíky na exkrementy zdarma, tak to asi platíme jiným městským čtvrtím, tady jsem je ještě neviděla, zahlédla jsem je jen v parku v centru města- vzhledem k počtu registrovaných psů...:-/

Lucka 11.10.2008 11:34

Nechtěla jsem reagovat,

ale prostě mi to nedá..

Každý veterinář je jiný, každý má své svědomí, se kterým si musí srovnat to, co dělá.. Nevím, o kterých veterinářích mluvíte, že z lidí "tahají peníze zbytečně" a k tomu mi na mysli tane otázka: Jak můžete vy jako laik posoudit, která vyšetření jsou zbytečná a která ne??? Vyšetření, které udělám (např. krve), mi buď zjistí, že ten a ten parametr není v pořádku a tudíž mi dá nebo aspoň přiblíží diagnózu nebo je krev OK a směruje mě to někam jinam.. Na zdraví neexistují přesné tabulky jako na nějakou úředničinu, kde je hned jasné, co je špatně a co ne a co do které kolonky patří! A myslím, že existuje jedno zlaté pravidlo: Nestačí mít peníze na pořízení zvířete, ale důležité je, abyste se o něj dokázali postarat po celý jeho život (pes až 18 let). Pokud na to nemáte, tak si to zvířátko radši nepořizujte.  Zní to sice hnusně, ale když vidím lidi se štěnětem za 15 tisíc, jak se ofrňují, že očkování je moc drahé a kupují mu granule z obchoďáku 15 kg za 300,- Kč, chce se mi vraždit ;-€

Jo a k tomu autu - jezdím dvanáctiletou felicií, kterou mám půjčenou od rodičů. Už aspoň 10x byla v servisu, pořád se stejnou závadou - nikdy nepřišli na to, co to je a nedokázali to odstranit, ale tu práci jsme jim museli zaplatit tak jako tak!! 

Lucka 11.10.2008 11:59

A ještě k těm farmaceutickým firmám..

Nemůžu říct přesně, jak to chodí - jsem zaměstnanec a s dealerama léčiv jednají šéfové. Ale určitě to není formou "vy prodáte 100 balení tohohle a já vám zařídím 14 dní dovolené v Turecku" - to byl případ humánních lékařů, co se řešil v TV! Když už něco, tak nám na výrobek nabídnou nějakou slevu, ale není to nic extra.. Je jim totiž jasné, že stejně něco používat musíme. A divila byste se, kolik léčiv, která používáme, je humánních, protože veterinární prostě nějsou! A myslíte si, že farm. firmám zaměřeným na lidi se vyplatí chodit po veterinářích? Pro ně jsme moc malé ryby! Takže když už se objeví něco nového, co je odzkoušené přímo pro zvířata, tak je to vždycky motivace to nakoupit a vyzkoušet v praxi...

Finrod Felagund 11.10.2008 11:44

Re: veterina

Hmm, pokud Vaše poznámka ohledně mercedesů nebyla projevem závisti, pak bych měl asi jít vrátit diplom, protože pak jsem asi krajně nechápavý člověk. Pokud babička má důchod, který nestačí ani jí, mám dobrou radu - ať si psa nepořizuje. Případně ať si pořídí malého nenáročného pejska, který málo sežere a holt pokud mu něco bude, pejsek samovolně onemocní a buď se vyléčí nebo zemře. Pokud se nepletu, takhle to chodilo v tom Vašem milovaném socíku, když veterináři zvláště na venkově jednoduše pro malá zvířata nebyli. Prostě nebyli. Srovnejte situaci dřív a dnes - dřív téměř každé zvíře s problémy zahynulo neléčeno. Dnes má většina zvířat možnost dostat kvalitní ošetření. Je tu menšina lidí, kteří na to ošetření nemají, jejichž zvířata se ergo mají jako všechna ta z před roku 1989. Takže opět se dostáváme k tomu, že jednoduše závidíte. Prostě Vám nevadí to, že Vy nemáte mercedes, ale že soused má Mercedes. Evidentně patříte mezi lidi, kteří radši budou třít bídu, jen když se nebude nikdo mít lépe, než Vy. Radši se ani neptám po Vašich politických preferencích, Vaše případná odpověď by mi nejspíš zkazila dopoledne.

A co dělají farmaceutické firmy Vám může být úúúúúúúúúúúplně ukradené. Jsou to soukromé subjekty, které nehospodaří se státními (tedy i Vašimi) ale svými penězi. A co si dělají se svými penězi je čistě jejich věc. A propos - nekuřte, jezte zeleninu, choďte běhat, nebudete jejich produkty potřebovat. Nevěříte? Kupte si za cca 800 korun letenku do Norska a běžte se podívat na běhající osmdesátileté babičky. Kolik farmaceutických výrobků potřebují ony? Pokud Vy potřebujete ony výrobky tak moc, tak jste buď někdo, kdo má smůlu, nebo někdo, kdo si za to tak trochu může sám. A potom tím spíš byste měla být ohledně tohohle ticho.

Ejška 11.10.2008 20:21

Re: veterina

Vsunu sem malý nesouhlas, již za toho socíka se psi léčili - měla jsem v té době chovnou fenu, přišla jsem pro mne s banalitou a nakonec měla zachráněný život, zrengenovali jí a okamžitě odoperovali (a ne za malý peníz), i v té době byli veterináři dobří a špatní, tak jako dnes a veterináři byli i na venkově:-D

Ejška 11.10.2008 20:23

Re: veterina

opravuji na zrentgenovali

Vave 11.10.2008 13:26

Re: veterina

Na automechanika studujete tři roky, na veterináře celkem deset let. I jako automechanik se musíte dále vzdělávat, ale s veterinářem se to srovnávat nedá - zatímco auta jsou stále víceméně stejná, lékařský i farmauceutický výzkum stále pokračuje, vyvíjejí se nové diagnostické i operační metody.

V tomto světle je smutné, že spíš v mercedesu uvidíte automechanika než veterináře, i když dnes už dávno automechanik není ten zlatý důl, jakým býval v době škodovek.

Sama jsi možná zažila, nebo někdo z Tvých blízkých, že tvůj lékař zkoušel různé léky a léčbu, ale potíže neustupovaly. A to umíš mluvit a můžeš podrobně popsat, co a kdy Tě trápí. Veterinární lékař se může spolehnout jen na své zmalosti, zkušenosti, přístroje a intuici.

Jsou jistě mezi veterináři syčáci, jako jsou ve všech povoláních, ale valná většina veterinářů má zvířata ráda a má snahu jim pomoct. A někdy možná paradoxně snaha vyjít vstříc nějaké babičce se prodraží, to když lékař zkusí nasadit levnější lék, který ale třeba není tak účinný nebo má více vedlejších účinků. Ale tohle je známo i z medicíny humánní.

Když lékař nabízí příliš drahý lék nebo výkon, vždycky sr člověk má zeptat, jestli není jiná cesta. Také se může obrátit na jiné zařízení, kde třeba v čekárně nedávají zdarma kávu. To všechno je jen a jen o svobodné volbě a zodpovědnosti člověka: chci mít psa? jak velkého? jakou rasu? má nějaká zdravotní rizika? kam budu chodit k veterináři? čím budu krmit? ... tohle všechno je jen na svobodné vůli člověka. Nikdo nikoho nenutí kupovat drahé léky. Může pak dojít k té nejtěžší svobodné volbě, kdy prostě není jiná možnost, než chronicky nemocné zvíře dát uspat, protože nejsou prostředky na léta trvající léčbu a nemocné zvíře si nikdo k sobě nevezme. Ale za to nemůže rozhodně žádný veterinář, ani majitel zvířete, to jen prostě CD rozhodla právě takhle.

Matylda 11.10.2008 15:13

Re: veterina

A takhle to je. A ohánět se tím, že nějaká babička s pejskem- i ta babička si toho pejska sama vybrala a určitě ví, že i pejsek může onemocnět. Všechno je otázka volby. Pokud babička nechce být sama doma a nechce platit případné nemoci, má si koupit kanára. Zní to tvrdě, ale dneska je spousta věcí o penězích. Přece i ta babička ví, na co peníze má a na co nemá.

štětinka 12.10.2008 8:16

Re: veterina

víte, ono to není černé a bílé. I dnes existují operace, které mohou zvířatům pomoci,a le většina z nás na toto nemá. Vezměte si. Máte doma třeba osmiletého miláška, psíčka. Bum ho, rána jako z děla  a psík se nemůže hnout, hrozí trvalá inkontinence a proleženiny. A nebo! Anebo operace za 100 000, sice psík bude chodit, ale co když ho za půl roku stihne něco podobného? Tentokrát fatálního?

Nejde mi o to srovnávat veterinární a humální medicínu, jde mi o to, že všichni máme nárok na to mít doma zvířátko, ono se to řekne snadno, tak ať si ta babka toho psíka nepořizuje. Ale co když je sama? Celoživotní druh jí zemřel a ona propadá velmi nebezpečné chmurné náladě? Pejsek, kočička,...jí z toho dostane, zase má pro co žít. Ale pak nastane nutnost složité operace... Jasně, měla by na to mít.

A ještě jedna věc, co by řekl můj jízlivý a všehoznalý otec: Veterináře sice studují 10 let,a le za státní peníze, za peníze daňových poplatníků, za naše peníze! (teda smekám klobouk před nimi, protože já to nedokázala!!! Já na to nemám), ale chtěla jsem jen ukázat jiný pohled na věc.

Ale aby zde nebyla mýlka, jsem na straně veterinářů! Vím, že oni za tyhle penízky nemohou. Je to tržní ekonomika, spravedlivá tržní ekonomika!

Jakub S. 12.10.2008 10:53

Re: veterina

Evo, velice krásný, moudrý, objektivní, maximálně neutrální příspěvek!

- Co jest pravda? Víte, kdo to zoufale pronesl, že...

Lucka 12.10.2008 11:06

Re: veterina

Evi, já reagovala na Ewu, které se nelíbilo, že u psa platí za prevenci (očkování) tolik co ostatní.. Pokud jde o složité a finančně nákladné operace, tak na ty nemá kdedko - nejen staré důchodkyně.. Tam je pak třeba, aby se člověk rozhodl ukrátit zvířátku trápení nebo odhodil svou hrdost a zkusil si půjčit od příbuzných...

Jízlivému otci bych vyřídila, ať se nebojí, že veterináři to do státní kasy bohatě vrátí zpátky;-P - když jsem viděla svou výplatu po zdanění... :-/ My jsme si na to studium "půjčili" ze společné kasy, kam dávají všichni.. a zase to tam vrátíme a za tzv. naše peníze budou studovat další... Tak to aspoň vidím já

tapuz 12.10.2008 16:32

Re: veterina

Před pár lety jsem viděla nějaký pořad z veterinárních praxí v USA. Např. tam dělali pejskovi nějakou velmi náročnou ortopedickou operaci a částka za to byla naprosto závratná (zdálo se mi, že veterinární péče je tam relativně ještě mnohem dražší než tady). Majitelce, která pochopitelně takové peníze naráz vysázet nemohla, nabídli smlouvu o splátkách. To se mi zdálo velmi férové. Nestály tu proti sobě dvě krajní možnosti - zvíře hned utratit nebo celkem zoufale shánět narychlo velikou částku, ale velký problém řešil se celkem schůdně.

Já vím, že se dá namítnout, že veterinář nemůže čekat a tu částku potřebuje hned. Taky je mi jasné, že to není jednoduché, musí to být právně ošetřeno, žádá si to určitou dávku administrativní práce, nese to s sebou určitou dávku rizika a v našich krajích to není zvykem. Jen chci říct, že to řešení se mi líbilo. Na splátky máme domy, auta, dovolené, myčky nádobí, ...

Vave 12.10.2008 20:53

Re: veterina

Evi, ale to nebylo myšleno tak, aby si lidi nepořizovali pejsky. Ale aby si uvědomili, že pořídit si zvířátko znamená přijmout za něj odpovědnost, se vším všudy.

Co se týče operace za sto tisíc korun, tak ta je nedostupné nejen pro starou babičku. Tady je pro mě spíš klíčová otázka, zda mají vůbec tak drahé operace existovat, zda je vůbec morální je nabízet, ale tohle je na dlouhou diskusi.

Myslím, že i u nás je možné domluvit se na splácení dražších zákroků či léčení, alespoň jsem něco podobného zaslechla na naší veterině.

S  tím studiem za "naše" peníze má Tvůj jízlivý otec jistě pravdu, ale třeba právníci či ekonomové také neradí zdarma, herci nehrají zdarma, tohle prostě tak nefunguje, protože komunismus je (zaplať Bůh) jen smyšlenost.

Až nebudou lékaři léčit a učitelé učit zadarmo, třeba nastane doba, kdy si každý své vzdělání bude platit jako investici do budoucna.

Medvídek 12.10.2008 8:54

Re: veterina

Auto nebo zdraví, hodinky jako holinky, že. Ewo Ewo, vy máte snadný život.:-/

Jakub S: 10.10.2008 22:42

Terrovi, vaše naštvání pod Fallowou v 7.30 naprosto sdílím

a je mi opět, jako všecko od vás, sympatické. Podnikatel během pár let - na jazyk bleskově! - získalo význaM PODNIKAVEC, tj. (jak pravíme my inťoši) výrazně negativní konotaci. Nedá sa - jazyk prozradí velice moc!

Fallowa 11.10.2008 9:43

Re: Terrovi, vaše naštvání pod Fallowou v 7.30 naprosto sdílím

Ale Jakube8-o - takhle napsané to vypadá,že se Terrovi naštvali na mě,což se nestalo:-)!

Jakub CS. 11.10.2008 13:27

Jezusku, fakt!

Prohlašuju místopřísežně, že to vůbec ale vůbec nejni prauda a kdo by to říkal tak vrdlouže!

Lucka 10.10.2008 21:32

Ahojky Zvířetníčci!

Děkuji všem za komentáře, dokonce i Ewě - ta prostě jen vůbec nepochopila, o co tady jde a k tomu prokázala malou závistivou dušičku.. její problém :-P 

Samozřejmě článek nebyl zcela vyčerpávající, ale to asi všichni znáte, že vás spousta věcí napadne až když už je to "venku". Rozhodně jsem nechtěla nikoho urazit srovnáváním vybavení, znalostí atd. Bylo to čistě jen pro srovnání, od čeho všeho se odvíjí ceny a možnost stanovit správnou diagnózu. Člověk může být skvělý diagnostik, jenže všechno se z klinického stavu usoudit nedá.. Např. pes týden zvracel a vet ho léčil na zánět žaludku, pak ho poslal k nám (neměl analyzátor) - udělali jsme krev a ukázalo se selhání ledvin.

Všichni veterináři nejsou stejní, tak jako nejsou stejní lidé z jiných profesí a lidé navzájem vůbec. Jsou tací, co se usmějí kvůli prkotině a jsou tací, kteří vás pochválí, že jste pečliví - osobně se snažím patřit do druhé skupiny. Možným důvodem k chování těch prvních je, že i když vet pejska zkontroluje a majitele ujistí, že není proč se plašit, jsou někteří majiítelé, kteří se v tom neustále pitvají dokolečka a chtějí si o tom ještě půl hodiny povídat. Vetovi v čekárně stepuje dalších pět pacientů, tak se pak naučí prkotiny odbývat úsměvem a mávnutím ruky, protože jak se s lidmi zapovídá, tak nevědí kdy přestat (zase nikoho neoznačuju, ale už jsem  se s takovými také setkala - zatím jsem se ale nenechala odradit;-)) Stejně tak jsou vetové, co berou jen klienty z kategorie "celebrity".. to záleží na povaze, s tím se musí vyrovnat svědomí toho dotyčného.

Snažila jsem se to pojmout dostatečně obecně a srozumitelně. Nejvíc mě mrzí, že ti, co by si to nejvíc "potřebovali" přečíst, si to nepřečtou. A mí milí Zvířetníčci, kteří to tu čtou a komentují, to vlastně ani nepotřebují, protože to už vědí nebo tuší

Jakub S: 10.10.2008 22:53

Poslední odstavec: přesně, tohle platí obecně o všech zoufalých snahách

- někoho a něco, nějakou oblast, třeba vyjadřování / psaní, zkultivovat - čtou ti, co nepotřebujou. Vanitas vanitatum, amici...

Hanča 11.10.2008 15:21

Re: Ahojky Zvířetníčci!

Lucko, ty články si krom zviditelněných Zvířetníků přečte i spousta zabukistů nebo i náhodných čtenářů, o kterých se sice nikdy nedozvíš, ale to neznamená, že neexistují. A třeba zrovna některému z nich tvůj pohled na věc pomůže. - Jenom na okraj - když ses zmínila o selhání ledvin, možná tě bude zajímat tohle: Když jsme kdysi přišli k našemu veterináři s Alfem (na procházce zkolaboval, pak zvracel), sotva jsme ho vysadili na stůl, vyslovil veterinář domněnku, že to jsou ledviny. Poznal to po čichu, tu zvýšenou koncentraci urey v krvi. Samozřejmě pak udělal rozbor krve a selhání ledvin se potvrdilo. Jo, my si našeho pana veterináře mooooc považujeme!

Lucka 12.10.2008 0:09

Hančo!

Přesně tak - ten pes, o kterém jsem mluvila, taky hrozně smrděl po močovině.. Test se stejně dělal (diagnózu "po čuchu" bychom u majitele asi neobhájili) - kreatinin měl 990 (má být do 120) a močovinu asi 60 (má být do 8,0).. Je to o přístrojích i o zkušenostech..

Jakub S. 12.10.2008 1:19

Obecná zdvořilá, leč i trochu zoufalá připomínka:

Fajn. Prima. Jenom... prosím, snažte se vymýtit ve svém zájmu vazbu "je to o...", ano? Dík!!!