29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: U starého mlýna

V mělkém údolí na Kamenickém potoce a na dohled od města Nepomuku leží osada Baníř. O kousek výš proti proudu postavili před více než dvěma sty lety mlýn a u něj malý rybník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lucka V. 5.11.2007 13:31

Re: Mimo mísu:-(((((

Holky, moc vám držím palce, oběma. Ať je holčička chlupatá v pořádku!VVVVVV

Jakub S. 5.11.2007 14:24

Ale nemůže to být prostě stres, nějaký náhlý bol či smutek,

kdoví proč a jak starý? Toska (ne, Heli, to je teď rusky), spleen, chandra, Heimweh - daleko jeho sen, --- co víme?

Hana W 5.11.2007 15:51

Re: Mimo mísu:-(((((

Drzim palce Boomince.

Ejška 5.11.2007 16:38

Re: Mimo mísu:-(((((

Lídošku, já bych jen tak špitla, nemůže se na Boominku plížit falešná březost? Takhle se někdy feny chovají:-/

Xerxová 5.11.2007 16:56

Re: Re: Mimo mísu:-(((((

Taky mě to napadlo, ale Li své holky zná dobře a tak tento problém asi vyloučila :o(

Ejška 5.11.2007 19:53

Re: Re: Re: Mimo mísu:-(((((

Mně to jenom připomělo chování naší třetí knírandy a byla z toho f.březost, tak uvidíme zítra, až se Li ozve

P i t r ý s e k 5.11.2007 22:40

Re: Mimo mísu:-(((((

Lído Š., ještě jsem nedočetla do konce, ale Klepla mě zmínka, že hledá tmavý kout. Dotaz" jak je to s pitím a venčením, teplota. Kastrace? Já Boominku neznám.

LFSH 5.11.2007 11:28

Úžasné

A zima už je za dveřmi a chce dovnitř - přes noc nám venku zamrzla jedna miska s vodou.

Fallowa 5.11.2007 11:03

U starého mlýna

začal moc hezky RozhledníkR^!Je to moc zajímavé - specielně pro mně,neboť o této práci nemám ani ponětí:-).Vždycky jsem si myslela,že stačí,aby bylo v potoce dost vody a mlýn klape...

Beda 5.11.2007 10:50

paráda!!!!

to se nám to ten Rozhledník krásně rozjíží:-)R^ ... ještě že jsou lidi, kteří mají o čem psát a nejen to - oni to aji umijou8-oR^R^VVVVVV ... díky, terro-san!!

terra-san 5.11.2007 11:52

Re: paráda!!!!

Děkuji za povzbuzení, už jsem tu kdesi psala, že jako "předskokan" pro Rozhledník jsem měla pocity všelijaké až smíšené:-)

Jiřina z GB 5.11.2007 16:06

smíšené pocity nejsou na místě...

...povedlo se ... Dodnes jsme měla  požerák  spojený s koňma...8-o Může mi někdo vysvětlit proč? Nebo to byl pažerák ? Mám v tom hokej.

Jakub S. 5.11.2007 10:37

Kdo "miluje" úděsné nesmyslné aktualizace v ND aji jinde -

shlédniž výše, jak si (sláva, opět!) Mrož pošmákl na NP na Normě - a já na zdejším Cyranovi (kterého ve Štěpánkově pojetí - rozhlas 1956 - pokládám za vrchol romantiky). Aby nebylo omylu: kvalitní srandu, dada, surrealismus, absurditu - to vše miluju.  L e č .

Rpuť 5.11.2007 10:57

Re: Kdo "miluje" úděsné nesmyslné aktualizace v ND aji jinde -

Jakube, prvoplánová "originalita" je prokletí dnešní doby. Na divadle i třeba v architektuře....

Medvídek 5.11.2007 11:07

Re: Re: Kdo "miluje" úděsné nesmyslné aktualizace v ND aji jinde -

Někdo to tam vystihl v komentáři. Autoři zviditelňují sebe. Ne tu operu. A protože to jinak neumí, tak tím kdo šokuje víc. A protože ani to jinak neumí, tak šokují negativně. Jsou hloupí, ale nikdy by si to nepřipustili. Prostě na taková díla nechodím. Jednou jsem viděl francouzský film "Parking" - byla to moderní parafráze na antickou báj o Orfeovi. Nevím, ale Hádes jako vedoucí výpočetního střediska mně, Dionýsova družina coby teroristi taky ne a ostatně ten film pokud vím celkem zapadl bez zvláštního zájmu publika.

Medvídek 5.11.2007 11:08

Re: Re: Re: Kdo "miluje" úděsné nesmyslné aktualizace v ND aji jinde -

Chybí mi tam slovo "nenadchl", před Dionýsem.

terra-san 5.11.2007 11:29

Re: Re: Re: Re: Kdo "miluje" úděsné nesmyslné aktualizace v ND aji jinde -

Děkuji za varování, Jakube - tak na Normu tedy nepůjdu. Škoda, taková krásná muzika to je. Jenže já ty současné experimenty - občas se pokrytecky odvolávající na to, že Shakespeare taky zasazoval své příběhy do (tehdy) současných reálií - tak strašně nemusím. Ofélie v černé minisukni provázená Hamletem na silné motorce opravdu není moje vášeň. Kdysi, v reakci na jakousi úděsně nechutnou "reklamu" jsem se ptala odborníků, proč se tohle dělá a co si od toho slibují. Vysvětlili mi (ve zkratce), že dnešní člověk je méně citlivý na jemné podněty a na to, aby si všiml a zapamatoval, potřebuje, lapidárně řečeno, ránu palicí do hlavy. Nemyslím si to, ale jestli to tak funguje, bohové s námi. Jestli ne, dostanou ti experimentátoři časem, co si zaslouží - úplné zapomnění...tedy, doufám. 

Jakub S. 5.11.2007 11:31

Gluckova Orfea a Euridýké sem viděl 1971 na Bayerce

jako abs. představení jamáků, s promítáním pohyblivých rastrů vzadu (Dalibor Chatrný). Italsky a s veškerým nasazením, krásou dívek a zoufalstvím Orfea. Krásnější a dojemnější už nic pro mě nebude. Tyhle věci nechci vidět. Pokud nemají nějakou logiku. Tyhle nemají. Podotýkám, že Carmen na ND 1966 s motocyklem na scéně ani tamtéž Furianti s bicyklem mi nevadily.

JoVo 5.11.2007 17:55

Re: Kdo "miluje" úděsné nesmyslné aktualizace v ND aji jinde -

;-(V roce 2005 jsme navštívili ND v Praze. Prodaná nevěsta v moderní úpravě nás šokovala. Když na „náves“ přicházel Jeník a táhnul za sebou takové ty dětské, dřevěné kachničky na provázku, tak jsme padali pod sedadla. Normální malířské štafle, znázorňovaly věžní hodiny. Na jejich vrcholu  seděl Kecal a měl v ruce kyvadlo. A další a další „vynálezy.“ Zkrátka radost pohledět. ;-(

Jakub S. 5.11.2007 18:45

Ježíšmarjá...

No na JAMU / FAMU / DAMU  by to bylo pěkné, na malé scéně, osvěžení, radost ze studování a z puberty, vyblbnutí se - ovšem to by bylo principiálně něco jiného, a očekávání diváků totéž. Viz: Prodanka podle jedinečných ypsiloňáků. BTW: Viděl sem je ještě v Rajchnberku - v říjnu 68!

zana 5.11.2007 20:27

Re: Ježíšmarjá...

Prodanka od Ypsilonky je dodnes boží:-) (kontrolováno loni), ty fakt můžu. A teď bych ráda na Rusalku;-).

Jakub S. 5.11.2007 22:09

O Rusalce v Šárce byl teďkon kouzelný pořad v TV. To mě dojalo, jak tam narazovali to jezírko...

a měli tam opravdového  p e s a ! Kokra, tuším. Na zámku, s myslivcem. Tak to má být, ne? A koně!

Xerxová 5.11.2007 10:30

atletická procházka

ne, já jsme teda určitě neběhala... Ale když jsem teď byly venku, v lesoparku na cestičce v lese vyběhl proti nám atlet. Betku jsme přivolala a připnula (jen preventivně, lidi ani cyklisty nehoní, ale chci ji naučit totéž co Xerdu - že lidi míjíme "pod kontrolou", ať jsou klidní oni i my). Ještě, že tak. Sportovec totiž pohlédl na hodinky a kousek před námi začal dělat dřepy s výskokem. To Betu nesmírně zaujalo a chtěla si ho jít prohlédnout zblízka. Pověsila jsme se na vodítko, houkla na ni a on jako na můj povel začal rukama dělat větrný mlýn... Betka si tak hrozně chtěla jít s ním pohrát... A tak alespoň seděla na pozadí (to abych ji netáhla pryč) a pozorovala sportovní vložku běhu. Na konci procházky (asi o 15 minut později) opět raději připínám Kosatku, neboť se blížíme na louku, kde bývá velký provoz lidí, dětí, psů. Kdo tam byl? Jen náš sportovec - pro změnu snožmo skákal na lavičku nahoru a dolu a nahoru a dolu... On posiloval nohy, já ruce...

terra-san 5.11.2007 11:54

Re: atletická procházka

:-DSetkání s pilným sportovcem. To muselo být pravé Betí dobrodružství. To posilování rukou byl pak prostě "vedlejší produkt"...:-D

Jakub S. 5.11.2007 9:36

Jo a eště: p r ů l e h sem vůbec neznal, nikdy.

A není to ani v žádném technickém slovníku. Teda jazykovém. Teysslera-Kotyšku bohužel nemám - jo, to bych v něm ležel furt... (Kdo neví: unikátní neuvěřitelně rozsáhlý mnohadílný ilustrovaný technický slovník, prvorepublikánský)

terra-san 5.11.2007 11:47

Re: Jo a eště: p r ů l e h sem vůbec neznal, nikdy.

Jakube, rybníkářská čeština je trochu svět sám pro sebe, a jsem ráda, že nezaniká (po roce 1800, velmi zhruba, to už hrozilo). Dovednost stavby velkých rybníků přinesl do Čech řád Německých rytířů, domácí stavitelé pak vytvářeli české názvosloví po léta. Stálo by určitě za trochu zájmu, je v něm spousta poezie, jen různá pojmenování pro sítě, pro části výlovu, pro rybnikářské hospodáře... 

Jakub S. 5.11.2007 11:59

Teyssler-Kotyška to má?

A vůbec podchycenou tuhle oblast? No určitě, nezklamal mě ani ve větrných mlýnech, když sem je dělal.

A  p o ž e r á k - to sem dycky pokládal jenom za druh výlovné sítě. Není to ale jenom lokální výraz, a ten průleh třeba taky? Znají to taky na jihu nebo na Moravě? To je totéž co stavidlo, ne?

terra-san 5.11.2007 12:31

Re: Teyssler-Kotyška to má?

Ne, Jakoubku, není to totéž, požerák i stavidlo patří mezi technické součásti rybníka, ale liší se konstrukcí i použitím. Pokud vím, tak s kolegy na Moravě nemám v tom ohledu problém, vyjadřujeme se stejně. Slovníky neumím, to bude spíš něco pro tebe, ale pokud by byl zájem o česko-český rybníkářský slovníček, budu o tom uvažovat - vůbec mě totiž nenapadlo, že to není běžné8-o Svatá profesní slepoto (moje)! A co teprve jména rybníků - to jsou někdy celé příběhy, třeba takový rybník Dřevo (najde se už u Balbína). 

krmič 5.11.2007 14:33

Re: Teyssler-Kotyška to má?

S termínem požerák jsem se nedávno seznámil zde:

http://mve.energetika.cz/index.htm

Jsou tam i jiné zajímavé starobylé mlynářské termíny, ale průleh, to myslím ne.

Předtím jsem slyšel slovo požerák jenom v písničce Luďka Nekudy, kde byl verš "...ten má orlí zrak, orlí nos, orlí požerák..." :-)

terra-san 5.11.2007 14:45

Re: Re: Teyssler-Kotyška to má?

Ano, do oblasti malých vodních elektráren se přesunulo hodně "mlynářských" termínů. Ale ten průleh, koruna, přeliv a pod. jsou spíš "rybníkářské":-). U pana Nekudy, který jak známo si s češtinou hrál rád, to bude spíš reminiscence na "pažravý" nebo "požírající"...