25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: Co mění Lisabonská smlouva?

V poslední době se ve velkém diskutuje o Lisabonské smlouvě, ale jen málokdo doopravdy ví, co smlouva obsahuje a co tam napsané vlastně znamená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rpuť 4.11.2009 19:46

Re: co mění Lisabonská smlouva ?

Nevím, co je na odkazovaném dokumentu neseriozního. Jen je v něm vyznačeno, co bylo škrtnuto a připsáno v LS - bez komentáře z jakékoli strany. Nic serioznějšího ani být nemůže...;-)

A nikoho zvát nepotřebuju. Já ty stránky doporučovala už ráno;-P

aida 4.11.2009 20:25

Re: co mění Lisabonská smlouva ?

No, však jsem si to myslela - tohle mi opravdu nepřijde jako fér přístup, ale asi jsem holt staromódní a divně vychovaná.

realista 4.11.2009 19:08

Re: co mění Lisabonská smlouva ?

no vidíte, a já si myslel, že základem diskuse je Audiatur et aletra pars......

a Vy nechcete nic slyšet....:-(

aida 4.11.2009 19:27

Re: co mění Lisabonská smlouva ?

No, to spíš vy :-), ale to je jedno - a už opravdu končím, nechci to tu děvčatům kazit.

realista 4.11.2009 19:45

ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

LS, Článek  13 :

1. Unie má institucionální rámec, jehož cílem je podporovat její hodnoty, sledovat její cíle, sloužit jejím zájmům, zájmům jejích občanů a zájmům členských států, jakož i zajišťovat soudržnost, účinnost a kontinuitu jejích politik a činností.

Co je to, kde jsou definovány "její hodnoty", "její cíle", "Její zájmy"? A pak až následují zájmy občanů a v poslední řadě zájmy států?

Vidíte a já bych řekl, že cílem unie má být  podporovat především  zájmy jejích občanů a jejich států a jiné, vlastní, cíle nemá co mít.... Ale já jsem hloupej a naivní. Ta "unie", to je co? Dobrovolné sdružení suverénních států starajících se o své občany, nebo ten úřad v Bruselu?

WWW 4.11.2009 20:06

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

Unie je tedy podlae vas neco uplne mimo.

Patrne nejaky zednarsky spolek, kujici v jednom kuse pikle, zvlaste proti cechackovi.

aida 4.11.2009 20:13

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

No jasně, všech ostatních 26 se proti nám spiklo, ostatně už v tom máme dlouholetou zkušenost "300 let jsme trpěli". :-)

Rpuť 4.11.2009 20:16

Což takhle nějaký argument, www a aido...

myslím relevantní argument, samozřejmě.

realista 4.11.2009 20:18

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

jak z toho poznám co jsou to a kde jsou definovány "její(EU) hodnoty", "její (EU)cíle", "Její (EU)zájmy"?

Já abych se s nimi mohl případně ztotožnit....

WWW 4.11.2009 20:19

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

Bylo to hrozne, ten utisk v RU. Jeste ze jsme se vyskubli tenkrate, jako jeho nejvyspelejsi cast ! Jeste ze to !

realista 4.11.2009 20:24

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

Dávej si bacha! Aida Tě napomene!!!

WWW 4.11.2009 20:28

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

Ne, ona me zna, Vam ironie moc nesedi ze ?

aida 4.11.2009 20:29

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

:-)

realista 4.11.2009 21:03

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

ale notak... já vím , že ne!:-P

aida 4.11.2009 20:28

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

Že jo, www, a navíc ješti "Proti všem", hrůza na to jen pomyslet. :-)

jiný Honza 4.11.2009 20:40

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

V EU nás někdo utiskuje? A kdo a jak se vyškubl? Francie? Nebo hospoda U kance? ;-P

Víš, WWW, mě by taky zajímaly ty zájmy a cíle EU, které jsou nadřazené zájmům a cílům občanů.

WWW 4.11.2009 21:04

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

Dost dobreTve otazce, ci otazkam nerozumim.

Kdyz uz tak jednoznacne projevujes svuj nazor a EU je nadrazena, mas jiste na mysli spolecenstvi, statu, ci narodu, ktere by k obcanovi bylo vstricne. Ze stare znamosti, prozrad mi ho ! Jsem zvedav!

Rpuť 4.11.2009 21:07

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

Co je na tom k neporozumění? V LS se to píše.

realista 4.11.2009 21:30

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

tak se musím omluvit, v oficiální versi LS se jedná o článek 9, ostavec 1.

realista 5.11.2009 17:49

Re: ale to se velmi mýlíte! Já chci slyšet, třeba vysvětlení zde:

ovšem, vzhledem k přečíslování (podle přílohy: SROVNÁVACÍ TABULKY UVEDENÉ V ČLÁNKU 5 LISABONSKÉ SMLOUVY) všech článků smlouvy se i podle LS doopravdy jedná o Hlavu III, článek 13,Maastrichtské smlouvy ve znění smlouvy Lisabonské.....

mezi námi děvčaty.... takovéto kompletní přečíslování platných dokumentů je také velmi netradiční (řekl bych přímo právní prasárna!).Obzvl. ve vztahu k dalším dokumentům, které z ní vycházely, protože  od 1.12.2009 jsou všechny dřívější odkazy špatně!

Rpuť 4.11.2009 16:03

Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

"Národ, který se nepoučí ze svých dějin bude nucen prožít je ještě jednou."

terra 4.11.2009 16:40

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

No jo, Rputi, ale proč zrovna MY musíme zase mít něco extra - a prožívat si ty dějinné propadáky potřetí...počtvrté...8-o Může celý národ trpět Alzheimerem? Asi jo.

Rpuť 4.11.2009 17:12

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

Terro, nejen celý národ - národy! - Slováci, Maďaři, Poláci...

On se totiž dějepis už skoro nevyučuje. A když, tak Sámo, Cyril a Metoděj, Karel IV. a pár letopočtů. A vlastně to končí Hitlerem. O moderních dějinách, konsekvencích, následcích a příčinách ani slovo. Kdyby bruselská byrokracie znala alespoň dějiny starého Říma, věděli by, jak dopadnou. Oni tuší, že to nebude jednoduché a proto ty regulace. A regulace regulací budou následovat. Celý svět uhýbá doleva a zelené náboženství bude povinné. Není kam uhnout. Islám ani Brusel neukočíruje. Labouristé v Anglii nedávno přiznali, že propagovali imigrační politiku, protože věděli, že se přistěhují především ti méně majetní a tedy levici podporující. Přineslo jim to pár let vlády navíc a celé Anglii neřešitelný problém. A tak by bylo možno jmenovat další a další průšvihy, kdy si politici nevidí dál, než na špičku nosu. Ty perspektivy jsou tristní a důvod k optimismu chybí. My a ostatní "nové" státy jsme pro západ jen územím, které je možno ekonomicky využít. Oprašme 40leté zkušenosti - budou se hodit...(Y)

Apina 4.11.2009 17:40

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

Osobně si myslím, že ta doba, kdy nás muslimové nebo Číňané či ještě někdo jiný převálcují není až tak daleko. Koneckonců, prozatím se každý stát v dějinách vyvíjel a nebylo vůbec výjimečné, kdy vyspělá, ale značně vyčpělá a zkorumpovaná kultura typu Říma (ale i Egypta, Peršanů, Babylóňanů v jejich době) byla převálcována mnohem méně vyspělými, ale zato výrazně agresivnějšími a rozhodnějšími kmeny typu Vandalů. Mám dojem, že jsme už do začné míry dosáhli té římské dekadence a je jen otázkou času, kdy novodobí Vadalové přijdou. I když to už asi nebude jenom ohněm a mečem, jsou jiné prostředky. Zatím se tomu, mám dojem značně neuměle, bráníme naší EU, jsem zvědavá, na co to bude stačit. Osobně bych si měla přát, aby to stačilo na obranu svobod a práv normálních lidí, ale jsem dost skeptická.

realista 4.11.2009 18:33

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

Terro,;-):-D, poslouchej zprávy a rozhlas, dozvíš se , že většina lidí v ČR nad 65 let trpí Alzheimrem a s přibývajícím věkem se to progresivně zhoršuje. Zrovna jsem to slyšel....

Takže pokud si někdo pamatuje padesátá, či sedmdesátá léta, tak je blázen, který si nic nepamatuje a není ho třeba  vůbec brát vážně!!!

Tedy, pokud máš nějaké vzpomínky na normalizaci, tak je to jen Alzheimer....

PS.

To tykání prosím ber tak, že se známe i když zde ne...

terra 5.11.2009 9:32

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

Realisto, tykání nevadí:-) a trochu toho sarkastického nadhledu taky ne. Dík za reakci a pěkný den.

Finrod Felagund 4.11.2009 17:05

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

Ano, Rputi. Jestli se pořádně neuchytíme v západním světě, bude z nás opět ruská gubernie. Ten nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je stavět mezi námi a západní Evropou JAKÉKOLIV bariéry.

Rpuť 4.11.2009 17:23

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

Nevím o bariérách z naší strany. Za to vím o barierách, které omezují volný pohyb našich osob, služeb, zboží a kapitálu po území Evropské Unie .- tedy omezení na jednom z hlavních pilířů Evropské vnitřní politiky.

Zas na mně zkoušíte demagogické argumenty! Ani Klaus netvrdí, že můžeme existovat mimo Evropskou Unii. Ale pokud tam máme existovat, tak za stejných podmínek, jako všichni ostatní. A přestaňte na mně chodit s ruským klackem - jsou to především čelní představitelé EU, kteří Putinovi ustupují, kde se jen dá!

Jaroslav 4.11.2009 17:35

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

> Nevim o barierach z nasi strany < ???

Rputi, asi malo ctete nebo nesledujete vseobecnou naladu ve sve zemi. ;-P

Rpuť 4.11.2009 17:42

Re: Já k tomu mohu jen dodat jeden citát:

Tak tohle už na mně vůbec nezkoušejte! My se jen snažíme bránit, aby nás nepřeválcovali!