24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

PŘÍRODA: Pravda o záchranné stanici pro volně žijící zvířata v Praze Jinonicích

Dne 26. února vyšel v deníku AHA otřesný článek o Záchranné stanici v Jinonicích. Prakticky tentýž článek byl 16. března otištěn i v deníku Lidové noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
KláraS 19.3.2007 14:36

Re: tak přemýšlím, co říci

souhlas 100%!  R^

Jana 19.3.2007 15:38

Re: tak přemýšlím, co říci

Tak přemýšlím, co na to říci. Také chodím do kočičího útulku a ztotožňuji se s Janou BU, protože práce u zvířat, třeba "jen" u koček je nikdy nekončící a velmi náročná, a to nejen časově. Jsem ráda, že Alpina přinává, že zná vše okolo Záchranné stanice pouze z televize, ale snad by stálo za to, zajet se podívat na vlastní oči, jak to ve stanici vypadá. Samozřejmě má spoustu dobrých nápadů, jak pomoci, ale nejen ona ví, že by vše mělo fungovat jinak. Ví to i paní Přibylová, které se to týká nejvíce. Jelikož ona a několik pomocníků se starají o zvířátka, potřebovali by pravděpodně někoho, kdo bude vyřizovat záležitoswti na úřadech (a ne jen proto, že paní Přibylová není dle Alpiny dostatečně reprezentativní typ). Co vše by v takovém zařízení být mělo, ví nejlépe ten, kdo tam pracuje. Já mám akorát obavy, že vše skončí nějakou tou diskuzí pod články, ale skutek??? Co budete dělat konkrétně Vy, Alpino? Pojedete se tam aspoň podívat?

Apina 19.3.2007 16:03

Re: Re: tak přemýšlím, co říci

Jano, nechtěla jsem urážet, to ani v nejmenším, ale paní s vysokými podpatky a hlavou udělanou od kadeřníka paní Přibylová není, alespoň jsem ji tak v televizi neviděla.  Chtěla jsem dát najevo, že mě celá situace mrzí a nevěděla jsem, že je to tak vážné, protože zde reálně hrozí snížení i té miniaturní dotace. Klidně se přijedu podívat, to není problém, stejně tak mohu alespoň trochu přispět finančně. Co dalšího zatím nevím, přes den jsem v práci a o víkendech se starám a morálně podporuji nemocnou tetu, která už nevychází a je velmi vážně nemocná a dá se předpokládat, že to bude jen a jen horší. V tomto ohledu dám opravdu přednost své tetě, protože ta kromě mých rodičů a mě nikoho jiného nemá a od nikoho jiného se jí také nedostane opravdové pomoci. Možná ale i to mé zamyšlení bylo k něčemu dobré. Třeba se z této diskuze něco vyklube, budu jen ráda.

Jana 19.3.2007 16:19

Re: Re: Re: tak přemýšlím, co říci

Já jsem jen chtěla říct, že pokud by paní Přibylová měla být reprezentativní typ, tak bud nebude uklízet a pečovat o zvířátka vůbec nebo jen minimálně. To, jak by měla tato stanice vypadat, co by měla splňovat je celkem zřejmé, i když je dobře, když se to napíše, ale nemělo by se o tom jen psát, ale mělo by se něco dělat. Každý kdo se věnuje opuštěným, raněným a handicapovaným zvířatům (nemyslím tím státní útulky), dělá vše ve svém volném čase, po práci, po starostech o rodinu. A většinou jsou to všední dny a víkendy, protože zvířata si sama neuklidí, nevezmou si pilulku. Chápu, že podporujete svojí tetu o víkendu, ale co večery ve všední dny, o víkendu se třeba také chvilka najde - napsat žádost, dopis, zkusit psát na webové stránky,  dojít pomoci s úklidem do útulku, stanice a další a další věci. To vše jde. Jen chtít.

Štětinka 19.3.2007 17:44

Re: Re: Re: Re: tak přemýšlím, co říci

kDYŽ MI DÁTE PODROBNĚJŠÍ INFO, TAK TAM TENTO TÝDEN ZAJEDU. Nafotím, vyslechnu paní, co je třeba, a pak vám samo poreferuji. Potřebuju ale vědět nejen adresu, ale odkdydokdy se tam může chodit. Bude mi asi poněkud trapně, protože jí nedám žádné peníze,ale snad mě paní omluví.

Podle toho můžeme jednat dál

Apina 19.3.2007 18:06

Re: Re: Re: Re: Re: tak přemýšlím, co říci

Štětinko, podívej se sem, http://www.zs.praha.zde.cz/, máš prima nápad. Moc děkuji.

Štětinka 19.3.2007 18:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak přemýšlím, co říci

Dobře, s tím časem to asik nikdo neví, že. Když tak jí brnknu. Zítra asi ne, ale snad ve středu, jestli se nic nestane, tam zajedu

RenataE 19.3.2007 17:46

Re: Re: Re: Re: tak přemýšlím, co říci

Prosím vezměte to tak, že následující věta je zcela bez citového zabarvení, pouhé konstatování. Paní Přibylová není a nikdy nebyla reprezentativní typ, tak, jak vypadá teď, v podstatě vypadala už na gymnáziu (odečtěte 25 let). Má prostě zcela jiné priority.

Jana Bu. 19.3.2007 22:30

Re: Re: Re: Re: Re: tak přemýšlím, co říci

Já myslím, že tady nejde o to, jestli je či není repre typ, tady šlo o to, že mnoho lidí  - úředníky a úřednice nevyjímaje - kouká na tento typ lidí "podezřívaně" a lehce arogantně. Prostě lidé typu paní Přibylové mají jiné hodnoty a priority a nevejdou se do běžné kolonky.....což spoustu lidí irituje.  Většina lidí uvažuje zhruba takto : podívejte se na ni ( jde většinou o ženy, mužů je v této branži méně), jak je oblečená, učesaná, ty ruce.....a taková nám chce říkat, co je naše povinnost ??? Znovu říkám, to není proti paní Přibylové ani nikomu jinému, ale tak to chodí. Několikrát jsem zažila změnu chování na vlastní kůži - když mě někdo poznal jen "přes kočky", tak se párkrát stalo, že byl arogantní....a když zjistli, že jsem "ing", tak najednou byl tón řeči úplně jiný. Je to smutné, je to tak. Proto si myslím, že by pomohlo, kdyby se někdo spojil s pí Přibylovou, získal její důvěru, a snažil se zdolat úředničinu. Ale rozmyslete si to dobře, jestli na to máte sílu a čas - to není o tom, dojet jednou dvakrát na pokec, ale jde o náročnou činnost na dlouhé lokty a nedoceněnou.....

PetraK 19.3.2007 11:13

Díky moc

za osvětlení situace a snad se časem i vysvětlí, proč ten článek v novinách vznikl.

Jana Bu. 19.3.2007 10:38

neznám konkrétně tuto stanici,

ale tím, že depozituji "kočky" a znám tedy problematiku kočičích útulků, tak si myslím, že to bude trochu obdobné. Ta paní prostě nestíhá - i kdyby stokrát chtěla, tak den má jen 24 hodin. A pokud se má rozhodnout, jestli ten čas dá nemocným zvířatům nebo papírničení a neustálému doprošování na oficiálních místech, tak prostě ošetří zvířata..... Pro spoustu lidí včetně úředníků jsou lidé, co dělají zadarmo nebo skoro zadarmo něco pro zvířata "velmi podezřelí". K tomu se často přičítá to, že lidé pracující v útulcích a setkávající se s různými následky lidské krutosti atd časem vůči lidem "okorají", neumí se přimluvit na správných místech, jednají jinak než se všeobecně očekává atd.....pak vznikají osobní antipatie a zvířata se už vůbec ničeho nedočkají.....  

Zkumavka 19.3.2007 9:09

Je to hrozný v takových podmínkách,

ale já sem fakt ráda,že je to v pořádku.Jestliže to ta paní zvládá bez elektřiny a vody,pak veliký hlubokosklon !! Musí mít tu práci sakra ráda !!!!!R^VR^V

Xerxová 19.3.2007 7:09

polopráce

Můj dojem z toho je, že Praha měla radost, že se někdo postará a jak, to už  je úředníkům jedno. Něco město zaplatí a je v klidu. Kontrola, lepší podmínky - proč??, udělali svoji "polopráci". Paní určitě moc chce a dělá co může. Pro zvířata se obětuje. Ale asi ani toto nestačí. Chybí jí jiná "polopráce" - organizační a "papírová". Jak může pracovat bez vody a elektřiny? Jak se v těchto podmínkách dají léčit a ošetřovat poraněná zvířata....

Asi opravdu v dnešní době by měla profesionální stanice pro hendikepovaná zvířeta vypadat jinak.

A poslední polopráci odvedli novináři - něco nakousnout, problému nerozumět a přesto zasvěceně hovořit, to jim jde bohužel často velmi dobře..... a to ve všech oborech....

Štětinka 19.3.2007 10:22

Re: polopráce

Betková, souhlasím s tebou, taky mi to tak připadá.

Veram, kdyby pomohla ta petice, tak jí taky podepíšu.

Jen by mě zajímalo, nějak jsem to z toho nepochopila, jak moc dlouho se předem ohlásili, jestli to byla skutečná přepadovka, nebo po domluvě.

Útulku ale moc držím palce a jsem ráda, že mrtvé veverky a malé klece se nepotvrdily

veram 19.3.2007 0:41

Mně se opravdu nechtělo

tomu příspěvku věřit. Jsem moc ráda, že pravda je, jaká je. Ale to znamená, že město se o útulek prakticky nestará, když tam nejsou zavedeny inženýrské sítě. Co by se dalo udělat pro to, aby se tenhle problém vyřešil?

Jakub S. 19.3.2007 0:40

No sláva.

Ale jak se může deník s tak závratnou solidní tradicí chovat tak nepředloženě? Ten článek ale nemám - v moravské mutaci asi nebyl.

veram 19.3.2007 0:49

Re: No sláva.

Dala jsem na něj odkaz, byl v elektronické verzi. Tady ho uvádím znovu

RenataE 19.3.2007 1:09

Veram, myslím, že byl

i v tištěných novinách (LN), ale nejsem si jistá. Paní Přibylová je sice věci velmi oddaná, už léta (chodila se mnou na gymnázium - do paralelky), ale mám z celé té záležitosti rozpačitý pocit. Vím, že útulek s nasazením veškerých sil udržuje funkční, ale myslím, že kdyby více sil věnovala úsilí o zavedení vody a elektřiny, výsledek by byl lepší. Domnívám se, že problém není obecně v tom, že by jí byly kladeny nepřekonatelné překážky, ale spíš v postoji "Nedáte? Tak já to budu dělat sama a bez vody". Samozřejmě neznám administrativní detaily celé záležitosti a tak se mohu mýlit.

veram 19.3.2007 1:16

Re: Veram, myslím, že byl

Ano, to je možné. Ale třeba by nějaká aktivita mohla pomoci, aby se ty inženýrské sítě začly řešit. Možná i tento článek, který napadal stanici, paradoxně může pomoci a přilákat pozornost veřejnosti. Myslíte, že by mohla pomoci nějaká petice adresovaná městu Praze, nebo té části, kam Jinonice patří?

RenataE 19.3.2007 1:30

Re: Re: Veram, myslím, že byl

Jinonice patří pod Prahu 5, a jeden z těch problémů je, že se stanice musela (nevím přesně proč) přestěhovat. Ale pokud vím, tak ani na původním místě inženýrské sítě nebyly. Myslím, že tato medializace celé věci pomůže, ať už v rámci "velké" Prahy nebo Prahy 5. Je to velmi citlivá záležitost, myslím, že se tak dlouho nic nedělo proto, že Věrka (nemůžu si pomoct, ta paní Přibylová mi nejde přes pysky) nikoho soustavně neprudila. Přeci jen podnik takového rozsahu vyžaduje nejen osobní nasazení jednoho člověka - to není v lidských silách, pečovat o zvířata a ještě řešit desítky dalších záležitostí, byť jsou vlastně životně důležité.

RenataE 19.3.2007 1:31

Ještě jsem zapomněla

říct, že nevím, jaká je vůbec perspektiva stanice na současném místě.

jana 19.3.2007 11:12

Re: Ještě jsem zapomněla

Žádná,všude se tlačí developeři,kteří mají až neskutečnou podporu magistrátu a městských

částí ,staví se i tam ,kde by to komunisty ani nenapadlo.Cíl:"zabetonovat "celou Prahu a dětem

časem budeme stromy a zvířata ukazovat jenom na obrázku.

radanova 19.3.2007 15:04

Re: Re: Ještě jsem zapomněla

víš prosím něco konkrétního? Pokud ano a nechceš to ventilovat sem prosím na RADA.NOVA@seznam.cz. Díky