28.11.2021 | Svátek má René


Diskuse k článku

PORTRÉT: Hugo

Jmenuji se Hugo a jsem tříměsíční kocourek českého mourka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
julča 20.8.2007 17:57

Hlasování pro Zvířetník

Milí Zvířetníci...Nějak jsme se tu dohodli, že se pokusíme trochu podpořit Zvířetník hlasováním v anketě Křišťálová lupa, info a formulář je zde: hlasovali jsme v úplně poslední kolonce- komunitní projekt . Zkuste Zvířetník podpořit také!!! (také jsme přidávali Dede jako osobnost internetu...) Třeba se nám podaří prosadit... Pozor! Z každého PC se dá hlasovat pouze jednou... 

Rpuť 20.8.2007 16:35

Re: aktuálně štěník

maličkej.....:-)

alimo 20.8.2007 16:33

Re: Re: Re: Re: Re: Přesně tak

praštila jsi hřebík po hlavičce:-D- určitý stupeň agrese ano, jasně, já vím, že žádný pes není  beránek, ale právě je to o tom očekávání toho určitého stupně....Mám pocit, že si rozumíme, jen to každá říkáme trošku jinými slovy:-)V

tosca 20.8.2007 16:14

Re: Re: veterinární správa (a jiné úřady)

Vím teď zcela čerstvě o odebrání 12-ti psů z množírny. Zatím neznám detaily, takže nemohu říct, zda to bylo množeno na kšeft nebo se jedná o "jednodušší" občany, kteří si neuvědomili důsledek svého chování. Odebrání bylo provedeno na základě rozhodnutí městského úřadu (předpokládám, že mu předcházelo doporučení KVS). Takže zatím nevím, jestli je to tento případ. V každém případě, psi jsou zanedbaní, neočkovaní, neodčervení... o víkendu je uvidím, tak budu vědět víc.

tosca 20.8.2007 16:03

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Agrese ... určitý stupeň je v každém psovi, labrador není vyjímka, je to základní instinktivní chování každého psa. I to, že se štěňata odstrkují od máminých struků je známkou agrese.. (viz agresivita u žrádla nebo - víc případů - viz diskusi u přenesené agresivity) ;-)

alimo 20.8.2007 15:57

Re: Re: Re: Přesně tak

jsem to myslela Li- jen jsem se asi neuměla pořádně vyjádřit. Je mi jasný, že v každém vrhu u každého plemene je každý štěně jiný- a i labroš může být víc dominantní a víc vznětlivý, ale ta agrese tam jaksi prvoplánovitě není, protože to prostě není hlídač- on umí i hlídat, ale to se musí učit, sám to neumí.

 a kdyby páneček věděl, že si bere labroše kříženýho třeba s kavkazákem, tak by si -pokud nemá zkušenosti se psy- určitě nebral...je to fakt začarovanej kruh....

tosca 20.8.2007 15:57

Re: Re: Re: Re: Re: Tosco

Vidíš, já původ svých psů taky neznám. Ani jednoho  Vlastně znám ... Psina je původem z ulice, Potvor je původem z pekáče a Pudl je původem z chlíva od ovcí ;-P

Xerxová 20.8.2007 15:48

aktuálně štěník

Tak má malinko přes 4 kila (o týden starší Betka měla 8,4) . Je odblešen (včera po něm pochodovaly blechy v zástupu), odčerven a v pátek jde na první očkování. Krásně papá, zažívání funguje bez potíží. Betka na něj přes plot píská a olizuje ho. On se k ní snaží procpat pletivem, asi mu ta maminka chybí.

Li 20.8.2007 15:46

Re: Re: Re: Re: Tosco

No já bych ruku k dílu ráda připojila, ale mám obavu, že je to spíš sci fi :-/ Je to zase "jen a jen" o lidech, o jejich přístupu, o jejich úhlu pohledu, o jejich čestnosti a pravdomluvnosti. Můj úhel pohledu je, že Ti z fleku odříkám PP svých psů a většiny chovných jedinců v ČR i s jejich DKK, výstavním oceněním a barvou ;-D A jiný majitel papírového kavkazana bude dlouze přemýšlet, od koho vlastně psa má, a co má pes za rodiče, a nakonec na to stejně nepřijde...:-/ 

Xerxová 20.8.2007 15:44

Re: Re: Výběr:-)

Já bych z důvodů spousty štěňat vyloučila č.1. Pes číslo tři už bude starší (je otcem již uchovněné dvojky) - to by se mi líbilo, pokud je v kondici. Pokud je v perfektním zdravotním stavu, volila bych jeho. Protože spousta skrytých vad se již měla možnost projevit. A pokud vím, nadbytečné zuby nevadí;-D. A já osobně bych si udělala s Darlou výlet za ženichy pokud nehárá - uvidíš je s Darlou vedle sebe, na společné procházce uvidíš aktuální kondici a uděláš si obrázek sama. Je to drahé řešení, ale možná bys viděla nejvíc. Pokud tedy psík nebydlí za Moskvou;-)

Xerxová 20.8.2007 15:38

Re: Milá Xerxová,

Ne nehledám Xerínka - mám jí stejně ráda, jako jeho i Aronku ;-) . Jen je to dobré srovnání. A myslím, že se k nim chovám obdobně  (stejně ne - Xerín byl mnohem měkčí - na něj stačil zvýšit hlas, tomu se Betka jen zasměje) - a odezva je velmi rozdílná... Betka je mnohem akčnější a dravější - taková neřiditelná střela. A moc náročná na ni nejsem, mně by bohatě stačilo, kdyby dokázala mezi lidmi jít klidně u nohy. V ZOO to v pátek nejprve vypadalo tak, že ji dva neudržíme mezi sebou - všude chtěla být, ke každému jít, pak z ničeho nic zabrzdit a couvat... Ale postupně se uklidnila... a ke konci už to byl docela ovladatelnej čoklík;-D

tosca 20.8.2007 15:33

Re: Re: Re: Tosco

Jo, to je určitě pravda. Prvním krokem k rozpletení by mohla být databáze, kde by se dal registrovat i "původ" kříženců. Zatím je dohledatelný (s jakousi pravděpodobností) pouze původ psů s PP. S pravděpodobností proto, že i chovatelé některých plemen "mimo záznam" přiznávají čachry s papíry, což důvěryhodnosti psům s PP moc nepřidá, ale pořád je tam větší šance, že když chci labradora, tak s PP dostanu opravdu labradora a ne křížence s labrador x KO.  :-)

MaRi 20.8.2007 15:22

Re: Re: Tosco

tosco, máš pravdu v tom, že velké nebezpečí spočívá v nemístném zevšeobecňování (fuj, to je divné slovo, ale nemám monumentálně lepší). Přesto si myslím, že alimo svá slova nezamýšlela tak, jak vyzněla. No, je to velká sázka do loterie vybírat si chlupatce podle navyklých klišé.

Li 20.8.2007 15:17

Re: Re: Tosco

Jo jo, to jo. Já to chápu tak, že labroš s PP je nějaký a má dispozice k určitému chování. Ale ten bez PP "zaručeně čistokrevný" může být fiknutý třeba právě kavkazákem a tím pádem v něm může vyhrávat povaha kao a celé okolí si špitá, teda ti labroši by se měli zakázat, takové agresivní plemeno.....:-/ Kdyby ale páneček věděl co si bere, mohl by na výchově nějak zapracovat, anebo si štěně nebrat. mi to příjde jako začarovaný kruh. Chtělo by to ho někde začít rozplétat....:-/

Rpuť 20.8.2007 15:02

Re: Re: Re: Re: Výběr:-)

Buhehehe8-o - Uf - dobrá rada drahá - tak snad aby sis hodila korunou;-)

tosca 20.8.2007 14:57

Re: Tosco

Ale když si vybírám koně na pardubickou, tak si ho vybírám na výkon, ne na odpolední vyjížďky do lesa. Na ty vyjížďky mi stačí i lesní chlaďas a můžeme si sem tam i něco skočit - při cestě :-) Já mluvím o psech-kamarádech, pro majitele bez sportovních ambic. O psech, jejichž největším sportovním výkonem je, že pánečkovi přinesou aport, aby mu udělali radost a na povel si sednou.

Moje reakce byla na tyto věty - "Máme labadora, klidnej, přátelskej, neagresivní, prostě vzorová povaha labroše. A nejvíc mě dostane, když potkáme na pohled labradora, který je agresivní - nejen na Majka, ale na celý svět. A pak zjistím, že on je ale čistokrevný, jen nemá ty papíry. Tím se kazí pověst  všech labradorů a nikomu se následně nevysvětlí, že to nebyl "čistej" labroš, ale vlastně kříženec...ach jo...." to pro mě totiž vyznívá tak, že čistokrevný labrador nemůže být agresivní, agresivní jsou kříženci. A to není pravda. Agresivita "na celý svět" je podle mě dána hlavně výchovou, nikoliv tím, co pes zdědil, nebo jaký by měl jako plemeno být. Pověst labradorů si kazí jejich zastánci í sami tím, že toto plemeno prezentují jako automaticky hodného rodinného psa, který poslouchá každého a vlastně nepotřebuje výcvik ani výchovu. Žádný pes není automaticky hodný rodinný pes. Pes je pes. Je to šelma, která potřebuje určité zacházení, aby byl spolehlivým kamarádem pro celou rodinu. Když se zanedbá výchova, stane se z něj tyran. V případě labradora cca 50 kg tyran, co díky velikosti a váze může klidně zabít. :-/

Beda 20.8.2007 14:55

Re: veterinární správa (a jiné úřady)

popravdě - nevěřím, že by se přes vet. správu u nás dosáhlo v takovýchto případech odebrání zvířete:-/ ... má jakéhosi majitele, má jakýsi pelech a jakousi stravu - pokud mu žebra nepropíchnou kůži nebo nebo nebude mít otevřené krvácející tržné rány z bití, tak myslím nikdo nezasáhne;-€... promiňte, úmyslně jsem trochu vyhrotila ten příklad, aby bylo znát o čem mluvím... alespoň takové jsou zkušenosti nás "kočkařů"

ale třeba se mýlím... ráda bych se mýlila!!!!!!!

víte někdo (tosco?) o konkrétním případu, kdy opravdu BYLIi psi odebráni "jen" proto, že je majitel tak nějak u sebe trpěl po nějakou krátkou dobu, než je prakticky neodstavené někomu "střelil"? případně byl postižen, když se "zbavil" feny, která už nemohla dostatečně rychle mu rodit další štěnata? viz např. článek o Verunce...

alimo 20.8.2007 14:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kočičí miminko

v podstatě souhlas, zkazit se dá každej pes, ale...u labradora prostě předpokládám, že nebude agresivní - seběvědomý  a samostatný ano, to Majk i je, ale to přece neznamená agresi !! On se taky nenechá "zakousnout", když na to přijde:-D. A když potkám labradora, teda psa, co vypadá jak labrador a on po nás vystartuje - a takhle "startuje"po všem, tak mě chytá fantas;-O. Ale je to v lidech, já apriori nedávám "vinu" psovi, ale lidem, protože si pořídili labroše, a najednou je povahově jinde a oni to nezvládnou- ono zvládnout 40 kg neřízený střely je fakt kus kumštu:-). Je to jen a jen v lidech, jak výchova- vím, co to je pes rapl- Dag byl výstavní rapl - stř. knírač, tak - a to zejména v jejich chovu - resp. v "množení" na kšeft, protože labrador je momentálně in;-€

Li 20.8.2007 14:37

Tosco

ale v tomhle bych se klonila víc k Xerxové ;-) V jednom vrhu může být pes takový a druhý makový, ale také záleží na příslušnosti plemenné ;-) Na huculovi pardubickou nevyhraješ i kdyby byl samý sval.... To by bylo to samé, jako chtít na dominantním samci kavkazáka aby čuchal cvičákové stopy....nějak lovím slova, ale jistě chápeš co tím chci říct ;-)

YGA 20.8.2007 14:27

Milá Xerxová,

jestli ty u Betynky pořád podvědomě nehledáš Xerínka :-)?! Možná, že ti povahově víc vyhovoval, ale ruku na srdce, s Betou je zase více legrace - to se určitě můžete uchechtat, když vyrobí v trávníku past na mamuty či opižliká stromečky ;-D!

Li 20.8.2007 14:17

Re: Re: Re: Výběr:-)

Ihm ;-) Po tom prvním už běhá po Česku, ale i v domovině Rusku několik šampionů. Ale také jsem viděla několik nepovedenců, jeden i s absencí M3 :-/ Druhý kryl jednou a mimíškům jsou tři měsíce, takže na nich těžko něco teď poznám  ;-) A třetí pejs kryl 2x, ale stejnou fenku. Z těch 2 vrhů mají tři hotovou DKK a všichni jsou negativní R^ Ale ty zzzzuby :-/

Li 20.8.2007 14:10

Re: Re: Ad "psí miminko" z textu o kočičím miminku

Taky je problém, že veterinární správa na jeden případ skutečného týrání, řeší další tři případy, které vznikají nesnášenlivostí třeba dvou babek na vesnici :-/ To si nevymýšlím, prostě to tak je ;-€ 

Rpuť 20.8.2007 14:05

Re: Re: Výběr:-)

Lídošku, až na toho posledního už měli štěňata - víš o nich něco?

Heduš 20.8.2007 14:03

Re: Re: Výběr:-)

téééda Li, takže do toho opravdu prásknete?? A výběr ženicha, jak jsi předesílala - to by pro mne bylo hotové peklo.

Připomíná mi to pohádky, jak se vybírali ženichové pro malé holčičky :-))

Jenže ty jsi nejzodpovědnější chovatelka, kterou znám a  vaši štěníškové budou ti nejkrásnější štěníškové na celičkém kavkazím světě:-):-) moc držím palce, ať vybereš toho nej nej nej pro Darlenku, čumáčka uchechtanýho :-)

tosca 20.8.2007 13:49

Re: Re: Výběr:-)

Barykem od sousedů ;-P

Ne, dělám si legraci, tohle je přesně to, co si myslím, že je základem pro dobrý chov ... vybírat, vybírat, vybírat ... zvažovat a vybírat. Neporadím, nevyznám se v tom, ale určitě vybereš dobře :-)

tosca 20.8.2007 13:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kočičí miminko

Ona by se i ta výchova měla odvíjet od povahového základu psa. A tak jak z jednoho vrhus PP  může být jeden pes sebevědomý a druhý poddajný mazel (stejní rodiče, stejná genetická výbava :-)), tak lze i u štěňat kříženců poznat základní povahové rysy jedince. Ostatní se dotváří výchovou.

A co se týká Kosatky ... jen jestli nejsi na sebe moc náročná a nechceš mít Kostaku příliš dokonalou. On občasný úlet mimo meze slušného chování ještě neznamená, že je pes zkažený. A u štěněte kosatkoidního to, myslím, znamená pouze to, že je Betka prostě jiná, než byl Xerda :-)

Li 20.8.2007 13:46

Re: Výběr:-)

Pes č.1 je nádherný představitel plemene, multišampion, Interšampion. No jo, ale už je po něm spousta štěňátek, má chovatelský smysl dávat po něm další potomky? Pes č.2 je nádherný představitel plemene. Kryl zatím pouze jednou. ALE, bratr tohoto psa nemá P1 oboustranně. Bacha! Nastěnka měla P1 miniaturní a u Darlenky je jedna P1 sotva vidět. Je tam, potvrzeno rtg snímkem, ale mohu zariskovat? Maminka tohoto psa má DKK 1/1, ale babička a všichni rentgenovaní pesani z toho vrhu mají velkou DKK! Darla je negativní, mám riskovat, že tam něco zatáhnu? Děda tohoto psa má operovaná obě kolena, přetrhané vazy. Byl to úraz či genetika? Samotní veterináři si nevědí s tímto fenoménem rady – co je čistý úraz a co ne a jestli ten čistý úraz není náhodou genetickou dispozicí. Pes č. 3 je otcem psa č. 2. byl uchovněný v klubu, kde se nedělá DKK, takže nevím, jak na tom je. Jeho polobratr má 7 řezáků, což znamená, že se zubany nebude všechno OK. Na Darlenku by se mi však líbil nejvíc. O psu č. 4 toho vím nejmíň. Na výstavy se chystá, uchovňovat půjde na podzim, stejně jako já. Výsledek DKK ještě nevíme. Jeho máma je nádherná šampionka s dobrou DKK, táta je rovněž šampion. Má však poněkud vyšší stop a velké oči. DKK negativní. Vyšší stop se rád dědí…Tak kterým psem mám nakrýt? ;-D;-D;-D

Li 20.8.2007 13:45

Výběr:-)

Několikrát se dole v diskuzi zmiňoval výběr krycího psa ;-) Že jsem se po těžkém vnitřním boji a žadoněním Jirky rozhodla, že příští jaro do toho s Darlenkou praštíme, to už jsem na Zvířetníku psala. I jste mi pomáhali najít jména pro miminka – tentokrát to bude písmenko „F“ a chceme si udělat pohádkový vrh ;-P Takže Falco, Fido, Fík, Fidorka….Mám už i několik zájemců o mimí, takže…Takže najít vhodného tatíka. První dva adepty jsem zavrhla, protože se mi nechce dělat identické PP. Jeden kryl Brosiku, druhý Dorku – Mišku. Tak mi zbývají ženiši čtyři. Jsou už vybraní tak, aby byli na Darlu co nejlepší. Její drobné vady aby oni vyvažovali svojí tohoto  dokonalostí….

Xerxová 20.8.2007 13:27

Re: Re: Re: Ad "psí miminko" z textu o kočičím miminku

Máš pravdu - ale myslím, že se úředníkům do takto "malých" případů nechce. Jinak já nereagovala na tvůj článek - ta vet. správa byla časová shoda;-D

Xerxová 20.8.2007 13:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kočičí miminko

To bych asi polemizovala - jasně že zkazit jde každý pes, ale povaha se dědí dost podstatně i u kamarádů do rodiny. A rozdíly jsou to veliké. Zkušený chovatel pozná už u malých uzlíků, kdo bude sebevědomý tvor, kdo klidný mazel a kdo hysterický poděs. Ona i dobrá výchova někdy u paličáka skřípe... Já mám pocit, že jsem v životě žádného psa nemohla naučit slušnému chování ;-) - to když pozoruji své marné počínání u Kosatky... a Xerda fakt byl poslušný...