18.4.2024 | Svátek má Valérie

Diskuse k článku

ZANINY CESTY: Horké momentky ze Slovenska

Koncem srpna jsme se vydali na týden do lázní, do Piešťan, v plánu bylo pár procedur a výlety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Vave 13.9.2018 21:21

Zasloužíte metál za to,

že i v takovém vedru dokážete nejen cestovat, ale dokonce cestování i přežít a zdokumentovat; na fotky se ještě budu chvilku těšit. Poslední dny byly rušné a teď tu mám dětičky.

Spaní na balkóně muselo být prima, ovšem orientace na východ je nešťastná. Byt se rozehřívá už od rána a vyvětrat se nedá.

T. Zana 14.9.2018 18:50

Re: Zasloužíte metál za to,

To víš, bylo to zařízené a objednané už dávno. A pak - obvykle je to tak, že všude je líp než v Praze.

Na balkoně to bylo moc fajn, koukala jsem na hvězdičky :-)

Z. Hanča 12.9.2018 18:04

Piešťany

mám ráda, je to příjemné město - pokud ovšem není horúčava. Určitě stojí za to si výlet zopakovat, k vidění je toho i v okolí dost (hrad Beckov, Štefánikova mohyla na Bradle). A pokud jde o procedury, typický je zábal do horkého bahna, a to jste, předpokládám, asi neměli na programu.

Bratislavou jsme jen projížděli cestou do Maďarska a jinak ji vůbec neznám. Láká mě hodně, mám tam sestřenici, tak bych to měla i s výkladem. Hlavně staré město a pak toho pána, co vylejzá z kanálu, bych ráda viděla! :-)) Řemeslné trhy musely být taky moc fajn!

T. Zana 12.9.2018 19:38

Re: Piešťany

No jo, pána, co vylejzá z kanálu jsme letos nenavštívili, viděla jsem ho na služebce a letos jsme neměli moc času. Toho určitě doporučuju :-)

Uf, Franta horké bahno měl (a docela se bál tam jít, ale nakonec to zvládl bez ztráty květinky. Já tohle neoblibuju, takže naštěstí...

Z. Verenka 12.9.2018 17:13

Milá Zana

mrzí ma,že sme sa nestretli.U nás dole bolo ešte teplejšie!Bolo to hrozné,udajne to takto bude už nafurt.

Nenašla som fotku hotela,kde ste bývali-zdá sa,že si mi písala,že to bol Eden-ak ano,tak tam na naši splodili-ke ́d nesiem pacienta do Winterovej nemocnice je tak skríža oproti,vždy sa zastavím na teraske pred ním na kavu.

A čo socha muža lámajúceho barle.- ako vtip sa traduje,že hovorí, / pri lámaní barlí/ :Do pr... zázrak,ja vidím!!

No,snáď nám stretnutie vyjde na rok v lepšom čase.

Teraz som si všimla,že dnes majú sviatok/meniny/ Márie.Všetkým našim Marienkám,Majám,Máriím,Maričke,Maruškám prajem len to najlepšie.

T. Zana 12.9.2018 19:34

Re: Milá Zana

Verenko, neděs mě - já teda nevím, jak lední medvědi, ale mám pocit, že tohle mít nafurt by mě zahubilo...

Bydleli jsme v hotelu Máj, taková pozdně totáční stavba - vevnitř to bylo pěkný, jen to vedro :P To je moc pěkné - nakonec hotel se jménem Eden, to je takové příhodné, že :-)

Sochu mám vyfocenou!

T. Zana 12.9.2018 19:36

Re: Milá Zana

Ano, taky přeju všešchno nej všem našim Mariím, Maričkám, Maruškám a MaRi... a pokud jsem na někoho zapomněla, tak prostě všem!!

Z. Jenny 12.9.2018 16:51

Zano díky,

Slovensko mám moc ráda. Bratislavu jsem probrouzdala se spolužačkou, jejíž bratr bydlí na Petržalce, byl tam krásný výhled na jezero a kolem jezera bezva prochajdy a posezení s dobrým jídlem a vínkem. Ve městě jsme padly na skvělou ,šikovnou paní, která nám vše poradila a nakonec jsme zjistily , že máme společné známé na Moravě. Taky jsme se úžasně projely lodí po Dunaji a na závěr vyřídily prakticky průkazku, na kterou můžeme jezdit na Slovensku vlakem zdarma bo jsme staruchy.:-)

Určitě tam ještě zajedu. Lázně mám vyzkoušené Podhajskou, Trenčanské Teplice a Meder taky.

T. Zana 12.9.2018 19:30

Re: Zano díky,

V Bratislavě jsem byla asi dvakrát služebně před pár lety (vždycky v zimě), tak jsem byla zvědavá - a líbilo se mi tam.

Taky jsme měli obrovské štěstí na ta řemesla. To bylo tak pěkné! Ani jeden jediný stánek s nějakýma potvornostma, všecko hezké rukodělné věci, některé opravdu kouzelné

M. Crossette 12.9.2018 15:17

Další krásné album fotek

krásný je ten vrchní pohled na Děvín. Já tam tedy nikdy nebyla, ale nějak má v paměti jen jeho siluetu zpovzdálí. Že jsou to vlastně jen hradby s "nádvořím" jsem netušila. A nebo už mám fakt paměť jako řešeto.

Je fajn, že jste spojili procedůry s vycházkami po okolí, museli jste se domů vrátit nanejvýše ozdravění :) Ale ta vedra bez možnosti se schladit si už ani neumím představit a muselo to být letní utrpení(a vy v nich šlapali nahoru a dolu). No my odpoledne jedeme pro naši anglickou návštěvu. Normálně s návštěvami snídáme a večeříme na verandě. Tentokrát to asi nepůjde, máme tu stále dost přes 30 a už teď v 8 ráno je na verandě velké vedro (klimatizaci na ni nemáme). Začala hurikánová sezóna (až do listpoadu)a my máme alespoň to "štěstí", že její první - Florence je na atlantické straně. Ale je to teprve ten první, má prý být letošní sezóna dost aktivní !

Z. Jenny 12.9.2018 16:54

Re: Další krásné album fotek

Milá Maričko, u nás píšou v novinách, že čekáte hurikány a mají prý být dost děsivé.Budu na Vás myslet ať to dopadne dobře a všichni to ustojíte bez škod.

T. Zana 12.9.2018 19:26

Uf, hurikánová sezona... snad to letos bude aspoň mírnější, když už časté!

Maričko, já nějak nejsem ten správný materiál do lázní. Občas chodím na masáž, ta mi prospívá, ale jinak to je spíš kvůli Frantovi.

Užijte si návštěvu!

D. Ruščáková 12.9.2018 20:47

Re: Další krásné album fotek

Maričko, všem vám tam držím palce, abyste tu hurikánovou sezónu ve zdraví přežili!

Z. Matylda 12.9.2018 8:58

Jo, Piešťany,

tam jsme byla- a bydleli jsme u Sĺňavy v hotýlku, takže do Piešťan jako takových jsme museli dojet. Takže jsme s ehodně procházeli kolem vody a našeli tam i kdysi populární termální koupaliště: https://malcka.rajce.idnes.cz/2012_Piestany/#DSC05077.jpg

V Bratislavě jsem nebyla a u těch řemesel bych bojovala se sebou úplně stejně :)

T. Zana 12.9.2018 12:53

Re: Jo, Piešťany,

My byli od Slňavy blíž k městu, ale taky jsme ji měli kousek - akorát obejít se nám ji nepovedlo, to by chtělo vyrazit tak v pět ráno :P

Zjevně jste si vybrali k cestě do Piešťan rozumnější dobu.

Z. Matylda 12.9.2018 15:11

Re: Jo, Piešťany,

No jo, výletovat po městech v době našich veder, kdy tady bylo fakt na padnutí, není nejlepší nápad, ale kdo to mohl dopředu tušit, že to bude snad horší než loni...

Z. Yga 12.9.2018 8:48

Milá Zano

Inu, jih je jih, s tím nic nenaděláš. Takhle to vypadalo i u nás - když bylo večer devět a dvacet, tak jsem si medila, jak je příjemně chladno (:o)).

Jinak Piešťany neznám, v Bratislavě jsem byla několikrát ještě před převratem, dokonce i v té restauraci nad Mostem SNP, moc hezké to bylo. Možná, že v tuto dobu by bylo lepší si vybrat lázně více na severu - tady se přimlouvám za naše oblíbené Rajecké Teplice u Žiliny. Malé městečko a překrásné okolí s možnosti si zapůjčit kolo, kolobrndu či koupit si různé výlety do okolí + venkovní termály - doporučuju hotel Skalka, který není tak procovský jako Afrodita, ale je velmi pohodlný a má i procedury. Však už jsem tady o něm psala.

A jdu se kouknout na fotky.

Z. Yga 12.9.2018 8:53

Re: Milá Zano

P.s. Letos jede naše Expedice do Velkého Mederu - bohužel, kvůli noze v sádře to musím vzdát. Jede jenom Jeník a mně to začíná být líto (;o)). Ale už se učím s ní chodit - teda z dálky (i z blízka) vypadám jak opilý námořník na rozbouřeném moři ...

T. Zana 12.9.2018 12:50

Takže fakt spíš Silver než Zilvar :DDD

No jo, lity lity... halt je budeš muset dozorovat z dálky... Mohla bys nám v mezičase něco hezkého napsat ;-)

Tady to bylo vyšponované tím, že okna byla na východ, takže to vedro se udělalo hned ráno. Nikdy jsem netušila, že okna na západ (co máme doma) jsou taková výhra.

Z. Yga 12.9.2018 13:52

Re: Milá Zano

Zano - orientace na západ je vždycky lepší! (:o)))

D. Ruščáková 12.9.2018 8:45

Eh Zano

popsalas moje pocity z tohoto léta! Hnusné horko, které mi bránilo si léto užít - a vycházka se psy po deváté ráno byla utrpení pro všechny zúčastněné. Poznávací cesty chtěly opravdu silnou touhu a ideálně je podnikat v klimatizovaném autě :P

Jinak z tvých toulek znám jen to centrum Bratislavy a kdysi jsem byla na hradě - na Devíně nikdy. Takže díky, hezky se mi s tebou putovalo :)

T. Zana 12.9.2018 12:47

Re: Eh Zano

Právě! Miluju léto - hlavně kvůli dlouhým dnům. Jenže co jsou mi dlouhé dny platné, když je trávím poloomdlelá na židli, letos jsem z vedra fakt i omdlela doopravdy (a měla jsem dost štěstí, protože to bylo v kuchyni, která je úzká a JE tam o co se praštit).

Bratislava byla moc příjemná!

K. Miháliková 12.9.2018 7:21

Tak si zažila

(km11): náš horúci juh z prvej ruky, to počasie, čo opisuješ na začiatku, sme tu mali viac ako 6 týždňov v kuse, ani v noci sa nijak zvlášť neochladilo. Vetrať sa dalo od piatej do siedmej ráno, keď prechádzka, tak ju bolo treba stihnúť tak do pol ôsmej, lebo to už bolo okolo 26-27°C a o desiatej už to šplhalo na tridsať a viac. Ten daždivý víkend, čo opisuješ, bol za celé leto naozaj jediný, inak tu nepadla ani kvapka a čo človek nepolieval, to vykapalo (prišla som zase o polovicu rastlín na záhone pod oknami). Všetky spomínané miesta dôverne poznám, takže som sa v tvojom článku aj fotkách cítila ako doma :-)

T. Zana 12.9.2018 7:37

Re: Tak si zažila

V Praze bylo v srpnu taky dost strašně, ale u vás to bylo fakt ještě horší.

Večer jsme vyráželi na procházku kolem sedmé, když už bylo jen příjemných třicet...

To je príma, když někdo zná místa, co popisuju!

Z. Xerxová 12.9.2018 6:49

hezký den

hezkou středu všem Zvířetníkům a zvířátkům :o) ...

Klasicky čtivý text a klasicky skvělá fotodokumentace. Pobyt ve vedru vůbec, ale vůbec nezávidím...

T. Zana 12.9.2018 7:33

Re: hezký den

Byla to vlastně moje chyba - původně jsme chtěli jet v květnu, pak jsem moudře usoudila, že v létě to bude lepší. :P