18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

Něco o produkování psů

Nepřicházím s novým tématem, přesto s tématem stále živým. Bohužel. Apeluji na všechny, kdo si hodlají pořizovat štěně, aby tomuto kroku věnovali patřičnou pozornost a aby se seznámili s prostředím, ze kterého štěně pochází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MVDr Zuzana Málková 15.11.2005 0:11

výsledek kontroly

Vážení přátelé, děkuji, že se tímto neradostným tématem zabýváte. Děkuji za všechny názory. Bohužel, opravdu nevím, jak dál postupovat. Byl dán podnět na příslušný městský úřad, na odbor životního prostředí a bylo vysloveno podezření na týrání zvířat. Úřad se případem zabýval. Svolal komisi a vydali se k paní Polónyové na kontrolu. Tři týdny předem jí dali vědět, že se tato kontrola bude konat...... Komise neshledala žádné závady. V zápisu je uvedeno, že v době kontroly bylo v objektu uklizeno, bylo přítomno 18 psů 4 plemen ve 3 kotcích a bylo zkontrolováno 26 očkovacích průkazů (!?). A že psi jsou vesměs ve slabším výživném stavu. Kontrole byli přítomni dva veterinární lékaři, další dva jsou jmenováni v souvislosti s prováděnými preventivními a léčebnými akcemi v „chovu“.
 
No, snad to bylo dobré alespoň k tomu, že se přece jen trochu uklízelo, psi snad dostali alespoň přechodně víc krmení a měli k dispozici vodu.   Není to mnoho, ale bohužel, záleží to na lidech.
Zdravím, Zuzana.
Jana 9.11.2005 13:04

Je to fakt děsné

a jakkoliv je mi takových štěňat líto, není cestou si u takové osoby štěně pořizovat a tak ji podporovat. S chovatelkou, od které mám pejska, jsme se (přes velkou vzdálenost) velmi spřátelily ještě před odběrem štěněte, nakonec jsem od ní chtěla ještě C pejska a dopadlo to tak, že jsem si vzala už pejska B. Byl tak úžasný, milý a s A pejskem si tak krásně hráli, že to bylo jasné. A moc mě potěšilo když mi řekla, že by byla šťastná, kdybych si ho odvezla já. První vrh má u lidí, které zná přes kynologické sporty, druhý až na jednoho pejska (kteérho má blízko a u lidí jenž pracují se zvířaty) také. Moc jí to štěstí s umístěním štěňat přeji, je totiž chovatleka jak má být. Tak opečovaná šťěňata člověk jen tak nevidí (ovšem bez nějakého přehánění). Tak socializovaná, s tak starostlivou matkou.
Jarda 7.11.2005 15:46

Tak je to u všech plemen...

„Vytvořené podmínky pro chov psů“ u paní Polonyové nejsou ojedinělé. Mohl bych také vyprávět o „chovatelích“ pekingských palácových psíků.“ V mrazech a u boudy se zmrzlou vodou….. bez komentáře…
Zdena bez psa 4.11.2005 13:58

Zdravíííím celou bááááječnou společnost.

Stačila jsem jen prolítnout Vaše příspěvky. Mám dotaz. Moc prosíííím co je to (nebo lépe kdo je to AMPIT- příspěvek Kačera) .Jo a Petro mohu potvrdit i u koťat se pozná jaké podmínky měla po narození. Mína se Zrzavým byli milováni a jako v bavlnce. Mnou od narození denně navštěvována.  Taky to je znát. Mouryn má stále (už je to přes rok) strach, brát si dobrůtku z ruky. Musel si zažít. No a o Džejárovi je to na román. Tak a já už se zase řítíííím prostoprem. Krásný víkend FŠEM.
Lenka 4.11.2005 14:07

Re: Zdravíííím celou bááááječnou společnost.

AMerický PITbul :-))
PetraK 4.11.2005 11:25

Kačere

A zítra radši  k sousedům, páč nebude dlouho trvat a Major se naučí otvírat balkonové dveře .
 
Já Ti nevím, asi tam Ešusa nebudu moct vzít, on by to tam nevydržel, být celý den na vodítku, to by pro něj byla smrt. Tolik psů a on na špagátě
Kačer 4.11.2005 11:30

Hele Petro?

to mi nedělej, jo? Já tady přemýšlím, jestli se major nepodhrabe na ten balkon a ty s tímhle :o))) Vezmi Ešuska on to vydrží, bude tam mít zmítajícího se Majora, a jestli tam půjde i David tak chlapy necháme venku se psy a my budeme vevnitř :o))) jsem to bájo vymyslela co?
PetraK 4.11.2005 12:06

Re: Hele Petro?

David nejde, to on je v tomhle stejnej jako ten pes, to by nevydržel . Ještě uvidím, mám týden čas na rozmýšlení. Ono hele říkala mi kamarádka - chce to mít pro jistotu s sebou očkovák a někdy se prý hodí i potvrzení od veterináře . Záleží prý na koho narazíš. Divila jsem se, protože pokud jsi místní, tak stačí očkovák, ale říkala to
Kačer 4.11.2005 12:10

Re: Re: Hele Petro?

AHA! No tak to tam holky brát nebudu, očkovaný jsou, ale aby jsem pak nenarazila na nějakýho joudu, co bude chtít potvrzení veterináře a já se pak budu moct akorát tak obrátit a jet domů...Tož teda tam pojedu sama samička. možná tam pojede Vave a že by mně vzala autem, ale nevím, ona je teď zaneprázdněná prací a tak je tu vidět pomálu :(
PetraK 4.11.2005 12:47

Re: Re: Re: Hele Petro?

Kačere - abych Tě zase neplašila , to bych nerada, mně to přišlo divný, protože vím, že když jdeš na výstavu a jsi místní, stačí očkovák. Tohle mi říkala jen kamarádka. Ta teda ale vystavovala a víckrát, tak zas nevím. Ale teď mě ještě napadla jedna věc - řádí teď to psí kašlání , tak asi spíš to rozhodne, že tam Ashe asi nevezmu. Teď se z jednoho vyškrábal, tak ať nehóne do dalšího.
Hela S. 4.11.2005 14:16

Re: Re: Re: Hele Petro?

Informace ze stránek Protexu (ČESKÁ NÁRODNÍ VÝSTAVA PSŮ VŠECH PLEMEN 12. - 13.11.2005 na PVA Praha 9 - Letňany, Beranových 672): POZOR!!! Na výstavu nebudou vpuštěni psi s kupírovanýma ušima! V případě, že byste se chtěli výstavy zúčastnit jako diváci s vlastním psem, je nutné, abyste měli s sebou potvrzení, že pes byl očkován proti vzteklině, psince, inf. hepatitidě a leptospiróze. Informace (pro vystavovatele) z www.vystavapsu.cz (z propozic): VETERINÁRNÍ PODMÍNKY: *Psi musí být vybaveni veterinárním osvědčením nebo očkovacím průkazem obsahujícím záznam, že pes byl v době od 30 dnů do jednoho roku před konáním výstavy očkován proti vzteklině a je v imunitě proti psince, parvoviróze a leptospiróze. Psi pocházející z členských zemí EU a třetích zemí musí být doprovázení platným pasem pro malá zvířata a musí splňovat podmínky dané nařízením Evropského Parlamentu a Rady 998/2003 ze dne 26.5.2003 * Po dobu konání výstavy majitelé zabezpečí svá zvířata tak, aby nedocházelo k vzájemnému napadání nebo případnému poranění osob. Předpokládám, že pro psy-návštěvníky nebudou podmínky tvrdší, než pro psy vystavované. :-))
Hela S. 4.11.2005 14:18

Re: Re: Re: Re: Hele Petro?

a ta první informace je z protextu http://www.protext.cz/news.php4?id=200510100002 (ne protex, nějak mi vypadlo pismenko) :-/
Lenka 4.11.2005 12:52

Re: Hele Petro?

Tak teď se trochu nechutně vetřu, ale co si to tady domlouváte ? Nevzali byste mě taky ? Seženu auto :-))
Heduš 4.11.2005 13:07

Re: Re: Hele Petro?

Lenko domlouvá se tu ta 13.11. Letňanská výstava hafoušů :-))) budu dělat všechno proto, abych se tam aspoň na chvíli podívala, ale nevim nevim jak to budu stíhat :-)
PetraK 4.11.2005 13:10

Re: Re: Hele Petro?

Lenkoo, určitě se nechutně nevtíráte, bude fajn, když nás ¨půjde co nejvíc, ne? Auto snad není nutný, ono kde to tam potom taky zaparkovat. Já zjistila, že: z Českomoravský - stanice metra B -tam jede výstavkový autobus č. 758 a prý i je to dovoz zdarma, což mě zaskočilo, neb nevěřím vlastním očám  a nebo jede z Palmovky  aubotus 140 a 233.
Chtělo by to nějakou domluvu - KDO, KDE a V KOLIK se sejít? Ono bude stačit, když tam budem hledat Lídu a Páju, pokud se tedy ještě někdo z vystavujících neozve, že tam bude
Lenka 4.11.2005 13:18

Re: Re: Re: Hele Petro?

Jo, jo jasně, výstava. Nebyl tam nějaký ten sraz u stánku s párky ? Navrhovala bych se někdy brzo sejít u zmíněného stánku nebo u nějaké poodobně výrazného bodu a pak to celé společně projít. Ještě mi povězte kolikátého přesně a od kdy se to koná ?
PetraK 4.11.2005 13:34

Re: Re: Re: Re: Hele Petro?

Lenko - je to stánek s řízkama .
PetraK 4.11.2005 13:47

Re: Re: Re: Re: Re: Hele Petro?

Jo a je to příští neděli 13.11. ale od kolika to nevím. Hodlám se tam nějak naříti
Lenka 4.11.2005 14:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele Petro?

Dobře, tak ne párky, ale řízky :-))). Teď jde jenom o to, abych tam těch stánků s řízky nebylo víc.
Není to někde na webu nebo tak ?
PetraK 4.11.2005 14:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele Petro?

Lenko - prý je tam jen jeden a prý je pokaždé někde jinde  Doufám, že ho nezruší, páč pak zbývá jejiný - ukrást někde mikrofón a začít svolávat
Já se loučím, běžím za štěkavcem.
Heduš 4.11.2005 14:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele Petro?

Lenko, myslíš stánek s řízkama?? :D mluvila jsem teď se ségruší a říkala, že tam byla na výstavě nedávno a když se šlo ne hlavním, ale tím nejpravějším vchodem, tak tam vůbec nikdo nekontroloval a ani nehlídal. Ale co bylo tehdy nemusí být teďkonc, že? Kde bude umístěn stánek s řízkama fakt nevim, ale zase vim, jak vypadá Lída, PetruK bych snad taky poznala, Lenku poznám taky, Kačera taky....:-)))
Lenka 4.11.2005 14:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele Petro?

Sakra řízky :-)) , jídlo jako jídlo. Chtělo by to čas a nějaký pevný bod, protože sice víme jak vypadáme ( aspoň někdo ) ale zase se tam nahánět po celém výstavišti by asi nešlo.
Lucka 5.11.2005 10:54

Teda, lidi!!!

Já se na Hadopasech zakládám se samostatným tématem výstavy v Letňaněech a vy se klidně "pokoutně" domlouváte tady!  Pokud vím, tak LídaŠ. kdysi dávno (ještě za dob starého Zvířetníku) hlásila, že u stánku bychom se měli sejít nejlíp, až bude po vystavování... Já mám ten den agility s Murphym (10.30 - 12.00)  a chtěla bych stihnout sport i výstavu s váma.   Ale kromě Heduš (která by tam byla spíš ráno) nikoho dalšího neznám.. Vlastně ještě Vave, kterou jsem viděla včera, ale nevím, jestli tam půjde... Jak to udělat
PetraK 4.11.2005 10:56

Kačere

Budeme muset nechat to naše setkání až na tu výstavu.   šéfik sice vypadnul, ale zanechal mě tu věci  na úřad a tak tam musím jít
Kačer 4.11.2005 11:06

Re: Kačere

To se nedá nic dělat, já akorát si musím promyslet, jestli na tu výstavu vezmu obě holky nebo jenom Majora. P.S. dneska ráno jsem oba pytle s granulemi dala na balkon!
Hela S. 4.11.2005 10:55

Kačere

ano, takový zákon by bylo potřeba. A měl by být doplněn o to, že pokud někdo bude mít chov přes zákaz, zaplatí pokutu jako hrom a půjde si to odpracovat do nejbližšího útulku. Jinak můj největší nesouhlas je s tím, že jsou tu náznaky ty nešťastně namnožené křížence ignorovat. Tady se mluví o tom, nepořizovat psa bez PP, zkoumat, odkud psa beru, nebrat psa z nevyhovujících podmínek ... Jenomže já nestojím o to, mít čistokrevného psa. Schválně vybírám křížence, které nikdo nechce. Snažím se pomoct aspoň jednomu (dvěma) psům, aby se dostali do lepších podmínek. Takže pro mě není řešením nechat křížená štěňata tam, kde mají hlad, nechat tam jejich matku, která je týraná a jsou z ní ždímaná štěňata. Pro mě je přijatelné pouze řešení, které zabrání tomu, aby nějaké zvíře trpělo a hlavně zajistí, aby se to neopakovalo. Ivo, nikdo si nevezme štěňata z Humpolce. Jak žije fenka, jejíž štěňata si nikdo neveyzme? Kolik štěňat (bez PP) tam zůstalo? Kolik jich bylo "popraveno", protože je nikdo nechce? Když už to zvíře žije, mělo by žít v odpovídajících podmínkách. A já si vážně myslela, že lidé, kteří jsou aktivní v chovatelských organizacích nebo to jsou veterináři vědí, co dělat, aby se takovéto situace daly řešit definitivně. Já, jako napůl laik bych se v případě týraných zvířat obrátila nejspíš na veterinární správu, s žádostí o pomoc. A tady veterináři a chovatelé přiznávají, že vlastně neví, co s tím dělat. Čistokrevné psy jsou schopni jakž takž ochránit, namnožené křížence máme ignorovat. Nezlobte se, ale s tímhle já nemohu souhlasit. Paní doktorka Málková s tím taky nesouhlasí a taky by viděla raději systémové řešení. Asi by to chtělo prosadit změnu v zákonech , jestliže nelze dle zákona zabránit nikomu, aby si pořizoval pořád nové a nové psy na produkci štěňat. A napadá mě, jestli prosadit změnu v zákonech, nemají větší šanci organizace chovatelů a veterinářů, než jednotlivci, kteří se snaží zachránit, co se dá.
Kačer 4.11.2005 11:05

Re: Kačere

Helo, já jsem si četla ty články, které napsala paní doktorka Málková na klubových stránkách. A jala mně hrůza, protože jsem po letech opět slyšela, že paní Polónyová stále množí štěňata. Shodou okolností mám známého, který má 5ti letého psa právě od této "chovatelky" a tenkrát mi řekl, že tam toho psa prostě nemohl nechat. A o tom to právě je, když přijdete koupit štěně a podmínky jsou naprosto šílený, tak je moc těžký tam toho pejska nechat, ale je fakt, že když si toho psa koupite cca za 20.000-30.000 dáváte tím možnost v chovu pokračovat :( A co se týká kříženců, tak ty mám moc ráda, bohužel se stávají i takové případy, kdy Vám prodají kříženečka za cenu čistokrevného psa, protože to v 6ti týdnech moc lidí nepozná. A to je evidentní podvod! A už tu tlachám krapet mimo mísu :))))
Hela S. 4.11.2005 11:09

Re: Re: Kačere

Kačere, já to všechno vím. Ale opět mi ta informace potvrdila to, co mě nejvíc děsí. Že je možné, že tohle někdo dělá několik let a stále se nedaří najít řešení, jak tomu zabránit. :-( A evidentní podvod by měl asi řešit soud, když bude takových řízení víc, třeba se ledy pohnou. Fandím tomu majiteli "čistokrevného" vlkodava kříženého s barzojem, že chce podat trestní oznámení.
Kačer 4.11.2005 11:28

Re: Re: Re: Kačere

Já taky, ale ten pes je fakt krásnej! Vůbec bych těch 15.000 nelitovala, i když to zamrzí. Pejsek je ale krásnej berušák, opička nohatá a tak! Máme v Braníku fenku, kříženku viszly a boxera! A je náááádherná! Oni jsou ty křiženci jedineční a to do slova!
Hela S. 4.11.2005 12:37

Re: Re: Re: Re: Kačere

Jo, pes je to nádherný. :-)))) A asi jsem přišla na to, proč mám problém ten přístup (nechat štěňata tam) pochopit. Já nikdy neuvažovala o tom, že bych si psa koupila za xy tisíc. To, co od svého psa očekávám mi může splnit kříženec stějně (možná lépe) jak čistokrevný pes. Takže já za svého pesana maximálně zaplatím poplatek v útulku a to nebývá xy tisíc. Hlavní význam toho, co paní doktorka Málová píše je zřejmě v tom, že lidé nemají takovéto psy KUPOVAT. Platit za ně, jako za čistokrevné. Zkrátka, pokud někdo chce nějakou rasu, má být natolik zodpovědný, aby koupil skutečně čistou rasu a nepodporoval množení kříženců. S tím souhlasím, jenom bych přitvrdila v tom, aby v případě odhalení takovýchto podvodů byli takovémuto "chovateli" psi odebráni, rozdáni do dobrých podmínek a aby mu bylo zabráněno množit psy dál. Jednu dobu jsem byla dost proti chovu psů, i čistokrevných. Říkala jsem si, na světe je spousta bezprizorných pejsků, proč množit další. Dneska už se na to dívám jinak. Chápu, že pro některé lidi je dané plemeno psa doslova koníčkem a je dobře, když tu rasu udržují čistou a kvalitní, kvalitním chovem. Jenom je třeba, aby to dělali zodpovědně a pro radost a ne pro peníze.