19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

MLSOTNÍK: Nerad mluvím o houbách!

Když se rodinní příslušníci rozhodnou jít pro houby (neuznávám termín "jít na houby" - lesa si užiji dost a hledání hub stylem 1 houba - 1 kilometr mne nebaví), o dovolené mi den co den přinesou nadílku - viz foto- a šetrně mi sdělí, že si to mám očistit a zpracovat sám, když jsem taky sbíral, tak jsem na mrtvici!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 22.12.2008 20:47

fgrefferg

fvfbggrebrfegggregwrgregregrgregre

possum 13.4.2006 16:17

~~~~~

PREJI VSEM MLSOTNIKUM VESELE VELIKONOCE

tojefuk 12.4.2006 16:15

zase

jednou pořadě: Madlenko, hořčáky se možná jíst dají, ale takový hlad jsem zatím neměl! Když rostou hořčáky, rostou už i suchohřiby.   Lenka Svobodová - ryzce kravský nevím, ale ryzce peprné (jsou celé bílé) nechávali ukrajinští Slováci pod Rychlebama kvasit jako zelí, moc mě to nechytlo.  Vave, nepoházeno dekorativně, opatrně vyskládáno, zlámané se špatně zpracovávají! Dítě jedno, psi tři, Jaryno. Fenky dělají, že hlídají, pes je ten rezavý spící flek vlevo. Bodejť, když naběhal dvakrát tolik, co ty dvě dohromady! Koukám, že už mě otrnulo to včerejší leknutí! Tak ještě jedna omluva! Pro WWW  taky. Syrečky s marmeládovým makem a pro mne žlutý melouny!   D.R. - kysané zelí se dá nakrájet na kousky, zamíchat do kynutého těsta, udělat plát přes celý pekáč-2 cm tlustý, potřít vajíčkem a upíct. Sníst samotné nebo k polívcce, guláši - však Vás už použití napadne! Možno i ze sterilovaného nebo hlávkového zelí, přidat hodně kmínu!

madla 16.4.2006 1:32

Re: zase

Co mi to děláte? Já jsem přece neřekla, že je jím, já jsem jenom napsala, že se údajně jíst dají, ale hlavně že prý převařené v mléce mají i protirakovinné účinky. Vzhledem k tomu, že naše chalupa je opravdu uprostřed lesa, houby mi rostou v podstatě "na dvoře", nemám potřebu hořčáky konzumovat. Abych nevypadala jako nedůtklivá  hysterická babka, beru Vaši jmenovitou zmínku o jejich poživatelnosti a potřebě poživatelnosti  jako poctu, že jste mne přibral do kádru přispěvatelů a velmi si toho vážím a děkuji Vám. Jen mne mrzí, že zlomením zápěstí došlo zřejmě k přerušení nějakých mně neznámých vazeb, a jak tak všechno souvisí se vším, tak se nějak přerušily i mé vědomosti a znalosti kuchařské. Jen doufám, že se vše obnoví po zhojení zlomeniny. Zatím z ní těžím, po odeznění prvotního šoku (horečka, nespavost, atd.), si vlastně poprvé užívám velikonoc v naprostém klidu. Jen mi trochu vadí, že si neumím levačkou čistit zuby, ač vidličkou v levičce vládnu naprosto bezpečně, lžíci už tak jistě nedržím, psa připínám na vodítko nejméně napotřetí a třikrát déle, nic příjemného. Ještě, že mi zeť předělal myš na levičku a nesoutěžím v rychlosti psaní. Hezké svátky všem.

tojefuk 12.4.2006 12:34

Poledne

za námi a ještě nikdo mně nevynadal! Tak teď nevím, jestli jste můj kiks dokázali rozdýchat bebo to s Vámi seklo! Nebylo to naschvál, ale to mne neomlouvá!

Alča - navíc jsem si spletl nick! Sliz se dá odstranit i dodatečně propláchnutím na cedníku. Mně vadí, že suchohřiby barví, rodině je to jedno. takže pro sebe okrájím hnědou slupku z klobouku a mám další starost - nesmíchat!    RenataE - směs vzniká už při sběru, jinak se namíchá z mrazáku, vždycky je lepší směs než mono. Lenka Svobodová - jiný kraj-jiné názvy. Hřib strakoš je žlutozelená podzimní houba z kyselých písků pod borovicemi, Vy tak asi říkáte ostatním hříbkům.  Tatanka - kovář je podle mne převážně omáčková houba, kotrč jde obvykle do polívky sám nebo ve směsi. Ale to čistění!  Jiný Honza - co tak na talíř před bujón přidat právě udušené houby?  Mindo - na Kameňáku jsme měli sad, "vykoupený" kvůli panelákům!                                                                                                    

tojefuk 12.4.2006 6:08

Nejdřív ze všeho

upřímná omluva paním D.R., Hela S, Aida a všem ostatním: houbová fotka je z 30.9.2005!  Kdyby mne nefackovala hanba, musel bych si nafackovat sám

Hledal jsem záběr bez dospělých a bez možnosti identifikace místa. Vybral jsem a bez dalšího přemýšlení zkopíroval a poslal. Včera odpoledne při hledání plchů jsem si své chyby (nebo pitomosti) všiml a od toho momentu mám po náladě! Být blbec světového formátu! A navíc neposkládat ikony! Ještě jednou prosím - omluvte dědka nepořádnýho!

Severní svahy Rychlebských hor mají tu výhodu, že větry severních směrů jsou vlhčí než z jihu, Rychleby je zvednou o 600m ochladí a prší víc, než z jižních! Jižní nechávají vodu na jihu Jeseníků a Kralického Sněžníku. Takže na Rychlebách je vlhko skoro pořád, liší se to jen nadmořskou výškou a měsícem + - 14 dní. V roce 2004 bylo pro houby dost vlhko od 700 m.n.v. výš.

possum 12.4.2006 18:14

Re: Nejdřív ze všeho

Ale vzdyt se nestyd! Slo to jen na druhy konec sveta! A tam vi o houbach houby. ;-D

tojefuk 13.4.2006 10:00

Re: Re: Nejdřív ze všeho

To je teda útěcha! Stejně děkuju. Kdybys někdy šla na houby, tak tyhle jsou z:  po silnici z Lipové Lázní na Javorník, na prvním kopci je železniční přejezd, podíváš se doprava a vidíš velkej kopec. Pamatuješ si kde je, sjedeš o jednu serpentinu níž na parkoviště u jeskyní na Pomezí a díváš se, jestli už lidi něco nosí - v 8 ráno. Když jo, necháš auto kde je, sejdeš o další serpentinu níž a jdeš doprava po lesní cestě furt do kopce. Ve chvíli, kdy jsi přesvědčena, že si tojefuk dělal srandu, už budeš ve vysokém bukovém lese s jedlema a smrkama. Houby jsou výborně kamuflovaný mezi žlutohnědým bukovým listím a když svítí slunko, musíš o ně zakopnout! No, a kdyby se ti čirou náhodou nechtělo na houby na ten kopec šplhat, tak to poraď Alče.

possum 11.4.2006 17:52

tojefuk,

teda....... ta fotka mi vyrazila dech. 8-o  Jsem bezeslov. To je teda neco !!

BTW: Zlutej meloun z nas s WWW kamarady neudelal. Navic mi jeste nerekl, jaky zluty meloun.:-(

WWW 11.4.2006 17:57

Re: tojefuk,

Normalni zluty meloun, kulatej mensi, pestuje se i na Morave !!!

possum 11.4.2006 18:06

Re: Re: tojefuk,

No dekuju! Na Morave (vubec v cesku) neziju od 68. :-/

Jmenuje se nejak?

tojefuk 12.4.2006 16:23

Re: Re: Re: tojefuk,

Jo! Malejžlutejkulatejmeloun, příšerně sladkej! Zamlada se melouny objevily jen na Velké ceně Brna a když jsem z červených melounů zasadil semena, vyrostlo tohle a ani to někdy nebylo sladké!

possum 12.4.2006 18:11

Re: Re: Re: Re: tojefuk,

;-D;-D;-D;-D

tpjefuk 11.4.2006 13:21

WWW

je nepozorný! Oblast sdělena v 10.26! Ale nejde jen o to kde, ale taky kdy! A co bude platný tento popis( pravdivý!): Půjdeš od polesí 3 km po nové asfaltce, odbočíš po silnici doprava, půjdeš další 4 km až tam, kde v r. 1974 jedle, stahovaná lanovkou, přeletěla cestu, traktor vzala sebou, prolezeš mezi dvěma velkými balvany, o které se tenkrát traktor zastavil a v bukovým mýťáku pod nimi nabereš aspoň dva košíky praváků a kovářů! A když budeš mít místo, tak při návratu, až odbočíš doleva, nechoď po silnici ale vylez na stráň po pravé straně a dorazíš se suchohřibama a masákama! Platí v září, když je teplo, i začátek října! Takhle popsat kam chodím - kdepak! Měl bych prsty jako Česílko!

Paní Madlo, děkuji! Jste moje krevní skupina! Osolené houby na sádle nebo jen suché klobouky na plotně (tenkrát rostly i syrovinky!) jsem zbožňoval, dokud jsem jednou před lety neprohlídl rodinný sběr a snědl jsem takto upravený kravský ryzec! Od té doby houby všelijak, ale takhle určitě ne! Natáhne mne to i po 30 letech. Zbytek je fajn!

RenataE 11.4.2006 14:02

Monotématické houby

Máme rádi houby ve všech podobách, samozřejmě nejraději pestré směsi různých druhů. Jenomže kolem chalupy nám v okruhu tří kilometrů rostou jen kozáky, křemenáče (zvící polévkového talíře) a bílé hřiby. O holubinku nebo modráka, neřku-li babku, ani nezavadíme.

Zatímco u babičky rostou právě tyhle pro nás nedostatkové druhy. Jenže je to přes půl republiky daleko. Takže pestré směsi máme jen sušené, když my nasušíme ty svoje, babička ty svoje, pak se sejdeme, podělíme a promícháme.

Alča 11.4.2006 14:17

Tojefuku,

děkuji za sdělení lokality (někdo jen řekne, že nasbíral v Čechách), mě šlo jen o potvrzení, že to nebylo u nás (to by mě mrzelo) - takhle řeknu, že jet světa kraj kvůli houbám nemá cenu. 

Doufám, že to nevyznělo závistivě, já každému přeji to, po čem sám touží, jen těm "houbařům a milovníkům lesa". kteří mají na svědomí rozkopané houby a zaneřáděný les bych přála, aby je také jednou někdo takhle podaroval ... 

Lenka Svobodová 12.4.2006 3:12

Re: Tojefuku,

já jsem z houbařské rodiny a seberu v lese kdejakou prašivku, protože ty jsou nejlepší. Manžel houby nezná, vlastně neznal, protože teď už ano. Ale nakopala bych  do pr... všechny ty kazisvěty, kteří si myslí, že co neznají oni, není jedlé, proto  tomu přísluší zničení. Když  se po několika letech zase objevily pravé ryzce, přinesla jsem jich z  "našeho "lesa 3 plné koše. Manžel mne tehdy uvítal velkým vrčením a nejapnými otázkami, co s těmi prašivkami hodlám doma dělat a proč jsem je nenechala růst v lese. Vrčel a huboval ale jen do chvíle, než ochutnal ryzce na máslíčku a s kmínečkem. Když jsem mu škodolibě radila, aby se nechal odvézt do špitálu k  vypumpování žaludku, jen se potutelně a slastně rozvaloval na židli. Vzdychl a z úst jen vypustil: " MMMMMM, TO BYLA DOBROTA!!!" Když však ochutnal ryzce ve sladkokyselém nálevu, pěl už ódy na radost a blahem slintal jak Pavlovovi hladoví  psi při rozsvícení žárovky. Houby sbírá od té doby sám a rád, ale nečistí je a nosí je domů  doslova  "obalené lesem". To další už je moje práce.

Nejvíce legrace jsem si však užila v době, kdy začaly růst kožáky ( ne kozáky), kačenky.. ( zkrátka hřiby strakoše) Na ty mi košíky nestačily. Lidé z Bělé je naštěstí neznali, takže mi všechny  strakoše v lese zůstávaly. Když jsem je poprvé  nesla domů, zastavila mne v domě  naše zvědavá sousedka. Zeptala se mne zcela vážně, proč si domů nesu dva koše hořčáků. Já jí sice v žertu, ale smrtelně vážným hlasem  a s ledovým úsměvem odpověděla: " Co bych  s nimi jiného dělala. Přece jíst je budu.!To víte , paní, kdo umí, ten umí, kdo neumí,čumí. Hořčák se musí jen umět upravit, aby byl jedlý. " Hned druhý den mne však několik prodavaček v naší samošce prosilo zcela vážně, abych se s nimi o tu úpravu hořčáků ( hřibů  žlučových) podělila, že by to taky chtěly umět. Musela jsem se k tomu žertu přiznat. Moc jsme se té hloupé a,zvědavé  a drbavé sousedce nasmály.

madla 12.4.2006 12:13

Re: Re: Tojefuku,

a víte, že i ty hořčáky se opravdu dají jíst? Jen se musí povařit v mléce, nechat okapat a pak jsou (prý) poživatelné. Vzhledem k přemíře ostatních normálně jedlých hub jsem to sama nikdy nezkusila, ale na Ukrajině se dodnes takto upravují a mají údajně protirakovinné účinky. Jen jsem se zapomněla zeptat, jestli se protirakovinně jedí ty houby nebo nějak používá vzniklý vývar, tak prosím to berte jen jako neověřenou zprávu, ne jako zaručený recept. Ale on ten hořčák je lepší nechat v lese, protože je opravdu krásný a je ho škoda z lesa odnášet a pak vyhazovat. To k nám na chalupu přijel Australan, okamžitě se nadchl naším zpracováváním hub, omrkl zběžně o co jde, a s košíkem zmizel v lese. Po chvíli se vrátil s plným košem, přes rameno plný svetr, vítězoslavně to přede mne vyklopil, řka: Nevím, proč jezdíte tak daleko na hřiby, když je jich kolem tolik. Ten smutek v očích, když se díval, jak manžel kus po kuse, aby náhodou nevyhodil jedlou houbu, jeho úlovek přebíral a házel na kolečko, posléze mu přinesl houbový atlas a vysvětlil mu rozdíly, byl bezbřehý. Ale pochopil, proč se na hřiby jezdí Na Knížecí, pro kováře k rokli, pro bedly ke smrčkům, pro lišky a ryzce k přehradě, pro pýchavku na pastviny, no a ostatní se sbírá jaksi cestou, babky, modráky a křemenáče rostou kolem chalupy, stejně jako borůvky.

Lenka Svobodová 12.4.2006 14:25

Re: Re: Re: Tojefuku,

Tak o tomhle dobře vím. Musí to však být jenom velice mladé plodnice. Poláci dokonce upravují a jedí i pro nás nepoživatelný ryzec kravský. Upravují ho pomocí mléčného kvašení. Kdysi jsem na tohle měla  i recept, ale kdoví, kde se ztratil? To víte, 3x se stěhovat! A se 2 malými dětmi ještě skončit v miniaturním 2+0... Byl to skok o století zpět. Měli jsme 4+1 se skoro 98m2 obyt. plochy, teplou vodou  a dálkovým vytápěním a tady  ani ne 45m  a teplo se vyrábělo pouze jedněmi kamny na uhlí. Stálo to zato. Děti tu nezastonaly a já jsem se stala  bezednou zásobárnou hub a bylinek  pro celé příbuzenstvo. Ten stav trvá doposud. Jen byt se nám podařilo vyměnit za o jednu malou cimru větší. Bylo to rychlé a sposty věcí  od té doby pohřešuji.

madla 12.4.2006 12:28

Re: WWW

Ano, je zajímavé, že všude jinde, i v Praze rostou houby jak zběsilé, my přijedeme na chalupu - a nikde ani prašivka, i když ty jo. Zpravidla to bývá v srpnu. Ale září a říjen jsou u nás zaručeny, předtím je to vždycky sázka do loterie. V době, kdy rostou, vypadám, jak kdyby mne naposled myla porodní bába, ruce schovávám za zády, protože nejdou umýt, barva za nehty mi připomíná dětská léta, kdy jsme nedočkavě loupali zelené ořechy, no do dámy daleko. A protože nejsem sobec, prozradím zaručené lokality, kde se houbám daří a kde si každý přijde na své. Je to okolí Žihle (takové místo v lese před Žihlí, jmenuje se Borek), Plas, Manětína, Rakovnicko, Český les - zatím nedoceněný, okolí Bezdězu - kolem nádraží, no a další už doplní každý, vždyť rostou už i v Krušných horách.  Mějte se hezky a v nadcházející houbové sezoně hodně zdaru.

Lenka Svobodová 13.4.2006 0:20

Re: Re: WWW

Tak s tím Českým lesem vřele souhlasím. Žiju v jeho podhůří už 16. rok a vždy  mi stačilo (dříve) sednout na kolo, objet pár místa  a  bylo vystaráno. Máme to do lesa dosti daleko, proto to kolo. Mám nyní však z kola hrůzu, protože nedohlédnu na silnici před ním a každičká nerovnost mne stála  držkopád. Ale už se moc těším. Můj šikovný manžel někde splašil  starou  tříkolku, která je o moc stabilnější, a slíbil, že mi ji upraví a zprovozní, abych na ní mohla spolu s ním podnikat výpravy do přírody.  Na tu novou nemám peníze. Stojí pro mne nekřesťanských 15 tisíc.Je tu nádherná , ale značně kopcovitá krajina a já si  medím, protože zdejší pohraničí nebylo dosud zničeno průmyslem a je tu zdravo.  Zatím.Jen ten německý, ale i český člověk skládkový ,si naše nádherné příhraniční lesy plete se  smetištěm. To mne velmi rozčiluje. Roste tady taky veliká spousta léčivek, které já dobře znám a hodně používám ,a které se jinde vyskytují jen velmi vzácně. Jsem však tajnůstkářka jako houbaři. Poradím a věnuji nasušené bylinky(to mne nic nestojí), ale neprozradím jejich zdroj. Lidi jsou nenechavci a chamtivci. Dokud jsem radila, zničili mi  zdroje. Nedbali toho, jak se co sbírá. Inu, lidská hloupost je nesmrtelná a nevyléčitelná a srážka s blbcem je to nejhorší, co může člověka potkat. To pravil Jan Werich a jeho slova  se stala mým životním krédem. A taky ta o smíchu.. Jsem taková babka kořenářka a smíšek  k tomu.Bába však  ještě dlouho nebudu, protože jsou  obě dcery sice dospělé, ale  ještě svobodné.Pokud byste k nám  však chtěli jet  na houby, musíte dorazit radělj  v září. To se na ně chodí často  i s kosou. Lesy jsou tu plodné, ale taky rozsáhlé, takže se často stává, že člověk nevědomky překročí i státní hranice. A to pak  jsou  ty houby pěkně drahé...

Minda 11.4.2006 13:05

Tojefuku, dotaz

Kde v Brně jste vyrůstal? Já na Veveří kousek od Kraváku :-))))

Je to sice otázka do vedlejší diskuze, ale tady jste asi častěji :-)))

tojefuk 11.4.2006 13:23

Re: Tojefuku, dotaz

Tak Vy jste z hvězdárny! Já ze Starého Lískovce, ten konec ke mlýnu.

Minda 11.4.2006 13:27

Re: Re: Tojefuku, dotaz

Ne, z rohu Veveří a Jiráskovy.

A teď bydlím na Kameňáku :-)))))))))

madla 11.4.2006 11:57

taky přidám

máme chalupu uprostřed lesa, nejbližší sousedi 7 km, takže pro houby chodíme jako pro petrželku (skoč mi pro tři hříbky), jen je třeba jít kousek dál, aby to nebyly ty, na které chodí náš pejsek čůrat. To jen tak pro útěchu autorovi, aby v tom nebyl sám. Ale recept. Masáky(růžovky) nebo ryzce hodíme do rozpáleného sádla, okmínujeme a upražíme, vytáhneme děrovanou naběračkou, osolíme a s chlebem a salátem je to skvělá večeře. Pak taky z masáku nebo kotrče kadeřavého (řádně vymýt jehličí a hlínu) je nepřekonatelná držkovka (my držky-tedy dršťky nejíme, ale proč přicházet o tak skvělou polévku, že. A obdoba zapékaných brambor - přírodní řízky (vepřové, kuřecí, krůtí) narovnáme do pekáčku, poházíme podušenými houbami (dobré jsou i kupované žampiony, když nejsou vlastní zdroje), zalijeme rozšlehanými vejci se sýrem, zapečeme a podáváme s brambory vařenými, pečenými, šťouchanými. My to jíme jen tak, bez ničeho dalšího, pokud to není myšleno jako oběd na prostřeném stole. Přišel na to syn, když nějakým zázrakem přeživší řízek objevil v pekáčku v troubě a protože na něm byla řada na mytí nádobí, jsa od přírody líný (on tomu říká přemýšlivý),nešpinil další talířek, protože prsty stačí olíznout, no a ta chuť je opravdu jiná.O smaženici bez vajec už jsem psala, doporučuji zkusit.Čištění a sušení hub je na mně, nakládání vzali za své manžel a syn,kteří soupeří, kdo z nich má lepší nálev a experimentům se nevyhýbají.A nejvíc si zakládají ne na čistých hříbcích, ale na barevných směsích, kde je úplně všechno, co není přímo jedovaté.je však nutno přiznat,že jejich naložené směsi hezky vypadají a velmi dobře slouží jako pozornost.Mně vadí ten sliz, takže jenom pro mne, v podstatě s odporem, nakládají lišky nebo ryzce samotné, ale dávají mi najevo, že jednak je to degradace jejich umění sběratelského i zpracovatelského.Když poprvé (dávno dávno tomu) manžel udělal smaženici, já zvyklá jen na hříbky a lišky, jsem do dětí vlila hrnek mlíka a v noci chodila poslouchat, jestli dýchají.

Alča 11.4.2006 14:09

Milá Madlo,

já také nesnáším sliz z nakládaných houbiček,a proto je dlouhá léta můj chlap sám dělal a sám konzumoval. Pak jsem ale, na doporučení švagrové, zkusila malý fígl: do hrnce vodu, jakmile vře (bublá), hodí se tam houbičky určené k nakládání. Hrnec se stáhne z ohně, nechá stát asi půl minuty, pak se houbičky scedí a už tradičně upravují (do skleničky + nálev). Chuťově i konzistenčně jsou úplně v pořádku, jen jim chybí ten nepříjemný slizoun a tak si na nich pochutnávám i já!

madla 16.4.2006 2:12

Re: Milá Madlo,

No a právě proto houby převařím, propláchnu a pak je můžu jíst, ale jednou za sezonu (smaženici, tu česnekovou bez vajec, jak jsem ji pospala, už nevím, kde). I když jsem to zkusila s hříbky do nálevu, tak tam vždycky je náznak, pardon, plivátka, a tak je nemůžu. Jediné dvě, které mi s obrovským sebezapřením (i o tom jsem už psala) dělají manžel a syn, jsou lišky a ryzce. Jo, ale co takhle lišky na smetaně? Ty si děláme s dcerunkou, klasicky, cibulka na sádle, na másle, co kdo má rád, my preferujem máslo, když je na konci ta smetana, maličko lahůdkové papriky, podusit lištičky, zaprášit moukou, zasmažit, mírně podlít, nechat vysmažit, podlít, zopakovat 2-3x, nakonec zalít šlehačkou, no ona i ta smetana stačí, prohřát, a v tom závěru už jsme za Vlastu a vedeme dívčí válku, protože zpočátku vždycky chlapi s úšklebky komentují naše liščí snažení, že je to nesmysl, houbovka je plnohodnotná teprve tehdy, když je z mnoha druhů. S blížícím se koncem vaření se jejjich kroužení kolem kamen  odbývá ve stále menších kruzích, v závěru už jsou přímo nalepeni na kamna a "Dinděro, on loudí" (Hostinec u kamenného stolu).Byť mají svoji všedruhovou houbovku i s masem (my ho zase k liškám nemusíme), nedělá jim problémy vyjíst to naše, ač mají té své všedruhovky ještě kotel. Naše nápaditá dcerka přišla s nápadem, že když už tak vaříme dvě omáčky k jedněm knedlíkům a chlapci sežerou všechno, tak  že je odvede k přehradě pod záminkou koupání, aby nebyli přímými svědky vaření lišek (úplně jinak voní), no a protože se houby nemají ohřívat, tak je nám vlastně jedno, že zbytky snědí. Nejhorší jsou ale pak debaty těch dvou se zetěm, kdy všichni tři nacpaní vším se háadají, která že ta houbovka je lepší. Je snad jasné, že ti dva hájí svoji všedruhovku, zeť se trošku stydí přiznat , že mu ty lišky chutnají víc, aby ho ti dva neutloukli, ale hlavní je, že už nám předtím ty lišky vyjedli.

tatanka 11.4.2006 14:23

Re: taky přidám

Kotrč je nejlepší houba na omáčku.Pevný, chrupkavý a krááásně voňavý. Na polívku je mi hi líto používat.

tojefuk 11.4.2006 11:44

Jaryno

ty dva, co čučí, jsou čubky. Pes má rozum a dává si dvacet. Holt mužskej!

Vave, když on byl slíbený bramborový mlsotník! Houbama můžete maso podsypat i zasypat, když mám jen sušené, pomelu v kafemlejnku a popráším. Houbový recept? Tak jo, ať WWW zaskučí touhou a příšzě je v CR dýl: houby udusím s kořením na něčem jiném, než olivovém oleji nebo másle. Vedle zčervenám cibulku, přidám mletou papriku a trochu kečupu, jak pustí barvu, přeleju do hub. Když nemáte po ruce chleba, dusí se s houbama brambory, nebo se brambory pečou v troubě, když už topím! Na porci syrovou cibuli ve formě, jaká se zrovna líbí, pórek, petrželku, mátu - prostě něco voňavého. Za žádnou cenu nedávat žlutý melouny!

Vave 11.4.2006 11:54

Re: Jaryno

To zní ale moc a moc dobře! Samosebou, že žluté melouny do toho míchat nebudu, protože jsem je stejně nikdy v lese nenašla! :-)