24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

KOČKY: O nevydařené adopci Mouráska

Přibližně před sedmi týdny se začal na jednom místě vyskytovat kocourek, který vůbec nevypadal na potulného a navíc byl velice milý a s postupujícím časem i hladový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kočkamňau 21.12.2008 14:12

Kcourka jistě paní z Jirčan pozřela

Sežrala ho,,,,jedna,přece nemůžete dát kočičku bez záruk,jen tak na dobré slovo?Jirčany,to je prima lokalita,Stará Benešovská se poklidně vine středem vesnice......pěkné,pěkné komentáře,Zkumavku bych si ráda vzala na vodítko,měly jste napsat,jak se paní jmenuje.To takhle dáváte všechny zvířata do pseudorukou?Sama mám teď jenom šest kočičáků a trne mi,když vidím,jak někteří lidé jsou necitelní a neomalení,výchova,nevýchova,kultivace,všechno vniveč.Napište,až se kocourek najde,v Jirčanech jistě běhá dalších dvacet kočiček bezprizorních a hladových.

Lida 23.12.2008 13:41

Re: Kcourka jistě paní z Jirčan pozřela

Váš nadpis beru jako nadsázku. Jinak jsem bez problému již nějaké domovy pro kočičáky zařídila a noví páníčci o nich ochotně informovali i fotečky poslali. U Mouráska jsem měla pocit, že jsem našla nejlepší domov, budoucí majitelku jsem znala osobně. Jisté pochybnosti mě přepadly až v okamžiku předání a doteď  lituji, že jsem se jimi neřídila.  Mourátko  zmizelo beze stopy, hledala jsem ho a stále hledám i za pomoci místních lidí. Není k nalezení. Zkumavku znám. Má velice dobrý vztah k živým tvorům , ochotná kdykoliv pomoci .   

štětinka 18.12.2008 7:18

no, paní znám jen od vidění, ale

problém je, že i já se klepu, kdy mi tu uteče nějaká ještě neadaptovaná kočka. A to jsem zvyklá na to myslet a většinou na to myslí i zbytek rodiny! Zrovna minulý týden se mi ztratila Michalka tři dny!!! před vyzvednutím její od její nové majitelky! Průšvich! Měla ji zarezervovanou dva měsíce. Jenže já ten den myla okna. Už jsem se té paní omluvila a začala shánět její náhradu. Druhý den jsem otevřela kotelnu a vyhladovělá kočenka kolem mě prolítla a vrhla se na první drobeček, co ny zemi našla (kotelnu kvůli přikládání navštěvuje několikrát denně manžel, ale toho se ona moc bála). Úleva veliká, ale prožívám to téměř denně. Myslím, že kočka není pes a proklouzne i neviditelně a nemohl být zbytek jen nedorozumnění? Paní je prý po velmi těžké nemoci, třeba taky jí mohlo být zrovna blbě a nechtěl se jí trmácet po lese?8-o

Bětuláskovo! 17.12.2008 18:18

A já Vás všechny potěším!

Mám švagra (jiného než chovatele dog. Mám prostě hodně sester!), který byl od mládí zaníceným chovatelem králíků. Výstavních. A taky se mu vždy po dvoře proháněly slepice nebo husy a taky při každé štědrovečerní večeři říkal, že kapr musí plavat, a všechno mu furt bylo buď k smíchu nebo k jídlu, když jsem se opět po odmítnutí účastnit se zabijačky, stavila, jak se mi hrdobil, že jeho pětiletá dcera klidně čvachtala v holinkách v krvi - a já jsem asi DÁÁMA a je mi to NÍZKÉ!

Jakub. 17.12.2008 18:33

Re: A já Vás všechny potěším!

Teda nevím, jak při zabijačce může někdo čvachtat v krvi - ? To si jaksi vůbec nepamatuju. Proč by vůbec té krve mělo tolik být na zemi?!

Bětuláskovo! 17.12.2008 19:23

Re: A já Vás všechny potěším!

Já si to tak z dětství pamatuji, zabíjelo se na betonovém podloží a tam stály kaluže krve. :-/

Fišta 17.12.2008 22:13

Re: A já Vás všechny potěším!

My vždycky chytali krev do jelit, tzakže nějaké "cachtání v kalužích krve" naprosto nepadalo v úvahu - bylo by to prostě plýtvání.

Bětuláskovo! 17.12.2008 18:39

Jsem nechtěla odeslat, to samo!

Jenže pak jedna z dcer přivedla domů psíka, směsku, a ejhle: ze zaníceného sběrače sádla v zabijačkách se švagr tak ňák převinul. Po deseti letech Argo spal běžně na hlavním gauči, tentýž strachbudící švagr vodíval Arga na procházky do parku a lesů. Je to člověk jednoho psa, to vidíme všichni, jednou se zamiloval a už nechce to utrpení podruhé - ale pro nás je VÝHRA - to, že pochopil, co ta láska přináší. :-)

V domě mého švagra nyní bydlí útulková míchaná Rituška, u "mladých", ta si před každým prostě lehne a švagr ji prostě nenávidí a podle mne, co švára potřebuje jako pes drbání, je štěně pod stromeček. Pokud tam ještě štěně nebude, až po neděli přijedu na posezení, tak to zmíním. Vidět zavilého chovatele masa, jak ňuňá na psíka, kterému se právě nechce jít, je pohled pro bohy. A pro kdysi kvůli zvířatům vysmívané švagrové. ;-)

Eva B. 17.12.2008 17:41

toto je hrozně smutné

a nevím, proč někdo chce další zvíře, když je celkem lhostejný k tomu, co se stane, kdyby...snad to byla jen smutná souhra okolností... chtěla bych tomu věřit. Jakube - nejsou ve tvém kraju všeci takoví....i tací se najdou, co mají čičinky pokaždé kastrované, co jim není líto dát spoustu peněz za veterináře, když se čička vrátila z lovu se zlomenou pánví, co vydají za operaci pejsana víc než za nový notebook, protože je to člen rodiny a domácí mazel:-) a když vidí u svojí stodoly toulavou kočku, udělají jí v zádveří pelech a nosí jí zásoby :-)

Jano Bu - doufám, že u nás považuješ za samozřejmé, že Martinka nikudy neuteče :-)) pozítří se k nám slečna Netýkavá stěhuje :-) celý byt voní mátou,šalvějí, meduňkou , citronovou trávou a jánevímčím - co všechno je v kapce proti bleše , preventivně :-) Snížek šedý městský se mnou hrál indiánskou stopovanou přes celý byt, než si nechal kápnout do kožichu :-) dneska lepíme vosí hnízda, budou určitě všichni asistovat :-)

Jakub S. 17.12.2008 12:05

Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

že kastrování je prostě 1) týrání, 2) nebezpečné, 3) vyhazování peněz. Jakékoli pokusy něco k tomu zdvořile poznamenat končí: Strýcu - ty tu nežiješ, víš, my víme svoje - rozuměj: my na dědině víme všecko, jak to v životě chodí, vy ve městě nevíte užitečného pro život nic. Musel jsem to vzít jako danost. Řečeno natvrdo: musela to vzít jako danost už má žena, když šla studovat a pak se usadila v mém městě. Kdyby aspoň v Hodoníně, a dojížděla... ale takto? přiřadila se k měšťákom. To jsou fakta. Neradostná, ubezpečuju vás. Leč -

Mladí sa 1) hodijú do řeky, 2) hodijú s horkým popelem do popelnice (byl jsem mimoděk svědkem!!), 3) nechajú scípnút a vyhodijú na kompost.

jiný Honza 17.12.2008 12:19

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

Jakube, tohle není jen u vás, tohle je všude. Nedá se nic dělat, než čekat, ono se to postupem času trochu lepší, takže si raději zpívám s klasikem: Jednou budem dá-ál, jednou budem dá-ál, jednou budem dá-ál,já ví-ím... :-/

Jakube, 17.12.2008 12:44

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

pochopila jsem správně, že živá kotata se hodila společně s horkým popelem do popelnice???? Cos dělal?

MaRi 17.12.2008 12:58

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

jestli dobře chápu, sotva byl u toho, takže asi nemohl nic dělat...;-(

Jana Bu. 17.12.2008 13:03

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

To "Jakube" byl příspěvek ode mne.... No když píše, že byl mimoděk svědkem, tak byl u toho, ne?

Jakub S. 17.12.2008 13:08

Šli jsme v létě s děckama (cca 3 a 6) a neteří (10) pískovou cestou se svahu nezi humny. Padesát metrů za náma najednou vzryv strašného syčení, škvaření, řvaní o pomoc:

ohlídnem se, přimražení - jakýsi strýček otřepával poslední horký popel do popelnice, zaklapl ji, kouřilo se z ní - ohlídl se po nás, zdvihl ruku na pozdrav a poklidně zacházel domů. Šlo to z ní! Křikl jsem: Zůstaňte tady! - a běžel tam. On se otočil a: Nic sa neděje, to sú enom kočky -  co s nima - ! Zvuky bleskově přestaly, jenom škvíření a syčení a dým kolem dokola obvodu. Stojím tam, došla neteřinka, kukadla vyvalené - strýcu, nechajme to tak, to sa tu tak dělá... Je to strašné, ale co s nima - ? Žena držela děcka opodál, všici nehybní, přimražení - pojď, to nemá cenu, oni nic nepochopí, to je u někoho tradice. Těm už nepomůžeme...

Po dvaceti letech náhodně neteř řekla: No to víš že si na to pamatuju - hrůza! Na to přeca nemožu zapomenút! Šak vy také, né?! Ale už jsem to pak nikdy nezažila. Tož už aji u nás sú lidé lepší - snáď...

Vysvětlení absence angažování - reakce by byla, na sto procent: A vy ste vůbec kdo - ? Ja vy máte tu Kajinku - ale totok je moja věc, je to u nás a kočky byly naše - tož co je vám po tem? A stejnak už je po nich. Měly to rychle za sebú, a sú pryč. Vy ste divný! - v lepším případě. Znám svůj kraj.

Jana Bu. 17.12.2008 13:40

Re: Šli jsme v létě s děckama (cca 3 a 6) a neteří (10) pískovou cestou se svahu nezi humny. Padesát metrů za náma najednou vzryv strašného syčení, škvaření, řvaní o pomoc:

Jakube, já se vůbec neptala s tím, že bych nějak chtěla "odsuzovat", vůbec ne. Děkuji za odpověď. Vím sama, že někdy člověk nic nezmůže a někdy mu i dojde až ex post, co a jak měl dělat (všeobecně). Mě by ten zážitek strašil do smrti, stejně jako některé věci si nesu do smrti v sobě.

Jakub S. 17.12.2008 14:11

Jasně, Jani.

jiný Honza 17.12.2008 13:59

Re: Šli jsme v létě s děckama (cca 3 a 6) a neteří (10) pískovou cestou se svahu nezi humny. Padesát metrů za náma najednou vzryv strašného syčení, škvaření, řvaní o pomoc:

To bych asi taky těžko rozdýchával a asi by mě to ještě dlouho strašilo. Hnus. Doufám, že tohle jednou zmizí.

YGA 17.12.2008 13:36

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

Máš - bohužel - pravdu. I moji rodiče - i když jinak velice hodní lidi - nechápou dobrodinost kastrace pro venkovské kočky (zaplaťpamu, že kočku nemají - především proto, že ta koťata opravdu nemohou zabít, ale kastrovat - o bože, co to je za hloupost :-/). A když byl  u nás taťka a viděl Zikmunda, tak prohodil - no, a když ho nikdo nebude chtít, tak ho pustíte ven - dyť je to kočka, tá e neztratí - no mohli mě omývat a po velmi dlouhé době (asi tak dvacet roků) jsem na něj zvýšila hlas - no chudák čučel, to by ode mě nečekal.

A můj švagr (no, on je teda trošku mimóza, ač vzdělaná) je přesvědčen, že kočky se nemají krmit a u domu se udrží tolik koček, kolik se tam samo uživí 8-o8-o8-o, s prominutím, je blb:-/

jiný Honza 17.12.2008 13:57

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

Jako bych slyšel švagrovou - kočka se nekrmí, tak maximálně trochu mlíka, jinak si má nalovit nebo ukrást slepicím. :-/

Bubu 17.12.2008 14:24

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

Jasně, i já se setkala s názorem - kočce ráno misku mlíka a do ní nadrobit krajíc chleba, chceš maso? chyť si! Dokonce i moje babička tohle hlásala. A její kočka dostávala ráno mlíko s chlebem a odpoledne nějaký ten zbytek od oběda (rozdrobený knedlík v omáčce, maso z polívky, co by se dědečkovi v talíři nelíbilo, troška polívky s nudlema...). A koťata nebyla, vždycky to byl totiž kocour. Babička sice chovala králíky, slepice a krůty (k jídlu), ale zbavit se kotěte (jakkoli) by neuměla.

A ten zážitek s koťaty a popelnicí, odporné, šílené, hrůza. A nejhorší, že to ten strejc považoval za normální a správné. Chudera neteřinka, já být v její kůži, mám dodnes noční můry.

Matylda 17.12.2008 15:29

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

Mám v sobě horší zážitek. Někdo vyhodil v Brně koťata na vedlejší silnici u přejezdu. Jezdila tam vždycky spousta aut, ale muselo s eprojet rychle, jinak znovu padly závory. Koťata jsem viděla, když auta stála. Vylezla jsem a začala je lovit, ale byla příliš vyděšená a zalízala pod auta. Závory s ezvedly, můj muž mě volal, že jedeme, řidiči z jiných aut na mne řvali. Musela jsem nasednout. Bohužel jsem se ohlídla. Jedno kotě jsem viděla za dalším autem. Přejelo ho, ale bylo ještě živé. Dodneška to mám před očima. Ten den do mě Kája nalil 3 velké panáky whisky, abych aspoň trochu vymazala to, co jsem viděla...

Jakub. 17.12.2008 18:01

Bože. Nevím co je horší.

Vidět v duchu, jak to vypadá v té popelnici, nebo opravdu vidět bezprostředně tohle. No jaké srovnávání, že...

Gonzales 18.12.2008 7:39

Re: Veškerý (minimálně) slovácký bodrý venkovský lid je trvale pevně přesvědčen,

Ano, soucítím s vámi. Něco podobného znám na vlastní kůži.

LENKA S 17.12.2008 18:31

JAKUBE, S TOU POPELNICÍ JE TO DĚS. SIC SE U NÁS V MOSTĚ NERSTÁVALO, ALER ZATO MŮJ TÁTA-ŘEZNÍK- NAŠÍ VASCDE KOŤATA TOPIL i

HNED, JAK  SE  NARODILA,  ŠLA  PRÝ VEDEL   DO PŘIPRAVENÉHO  KÝBLE. NUIKDY  JSEM TO  SICE  NEVIDĚLA, ALE   VÍM TO. TÁTA  MI  TOHLE  ŘEKL, KDYŽ JSEM  SE   PTALA  RÁNO, KOLIK  SE  VASCE  TĚCH KOŤAT  NARODILO A  KDE  JSOU. TOHLE  TÁTA  UDĚLAL VŠAK  JEN  JEDNOU. OD   TOHO   TRAGICKÉHO PORODU  NAŠE   VASKA  VELICE  ZMOUDŘELA. TĚSNĚ  PŘED   PORODEM  SE VYTRATILA  VEN, NĚKAM DO OKOLNÍCH ZAHRAD. ANI  SAMA SE NEUKÁZALA, AČ  JSME  SE  MOHLI UČIČÍKOVAT .  DOMŮ JE   VASKA  DOVEDLA  AŽ TEHDY, KDYŽ   KOČIČÍ  MIMI  UŽ  KOUKALA .OD  TÉ   DOBY JSME  SE  SESTROU NA  TOM BYLY  ZCELA  STEJNĚ JAKO TA  DĚCKA  Z  TV  SERÁLU, JENŽ   SE  JMENOVAL  (TUŠÍM) RANČ  U ZELENÉ  SEDMY. VĚTŠINU KOŤAT   SE  NÁM  UDAT  PODAŘILO.  DENNĚ  JSME  DO  ŠKOLY  NOSILY KAŽDÁ ASPOŇ 1 KOTĚ, NEŽ JSME  VŠEM NAŠLY  NOVÝ DOMOV.

Jakub. 17.12.2008 18:34

BUDETE TO MÍT NAHOŘE DOBRÝ!

Milena BK 17.12.2008 10:58

To jsem já

nechtěla jsem reagovat vůbec, ale po dlouhém rozhovoru se Zkumavkou píšu aspoň jednou větou, je to všechno jinak ... Zkumavce jsem příběh vypověděla a já už můžu jen se smutkem vzpomínat na kocourka Verunku

abyt 17.12.2008 12:34

Re: To jsem já

Máte pravdu, všechno může být jinak. Hlavně jak to dopadlo s kocourkem...

zkumavka 17.12.2008 9:36

Promiňte,ale já tu paní

trochu znám.Vím,kde to je,vím,že miluje kocoury ,má dva nádherné,obří kousky.Ta paní kočky miluje.Tohle se stalo zřejmě fakt jen náhodou.Zkuste uvěřit,že ta paní má pro oba kocoury,nemůžu psát kocourky,každy má svoji osobnost a velikost ,prostě ho chtěla zachránit.Jezdí s nima pravidelně na veterinu a žije pro ně.Jsou nádherní.Když sem u ní byla,ukazovala mi jednoho spícího ve skříni v ložnici,druhého na zahradě,v naprosté pohodě.Silnice tam je,to je pravda.Les také,ale je přes jednu zahradu.Tento kocour se sebral a prostě utek.Nemám vůbec obavy,že by nedala ven jídlo,to určitě dala,jen své.Ale myslet si můžete co chcete,nic ve zlém.

Bubu 17.12.2008 10:06

Re: Promiňte,ale já tu paní

Je to možné. I kočkomilům se stane, že jim kočka uteče... Nicméně popsané chování vypadalo dost divně, takže se nediv našemu rychlému odsudku.

Moje kamarádka letos v rychlém sledu přišla o 4 kocourky (jeden se ztratil, dva se vrátili otrávení a nepovedlo se je zachránit a jeden utekl a nastěhoval se na druhý konec Litomyšle - když utekl podruhé, tak už to nechali tak) a rozhodně o ní nemůžu říct, nic špatného. Tak teď provedla opatření a kočky ven prostě nepouští. Už nechce riskovat.