18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

KOČKY: Dámy a pánové ze Zrzků

Vezmu to od začátku. Celý tenhle malér vznikl tak, že dvě číči (kocour a kočka) jednoho pána žily na zahradě u domku. Po výtce na téma - kočky kadí malému (vnoučeti) do pískoviště - je pán odnesl a odstěhoval do bytu do patra, kde bydlel. Kočky se vesele zabydlely a rozmnožily. Další roky si umím představit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tosca 17.12.2007 11:28

Už je to pár dní, takže svůj názor (nejen pro Jakuba S.) hodím nahoru

Nebyla jsem tu, nebyla jsem vůbec na netu, takže až dodatečně....

Jakube, částečně máš pravdu. Z pohledu člověka nemá smysl vypiplávat každé kotě, s tím souhlasím, ALE.... a to ALE je opravdu velké. Vzhledem k tomu, že se už nějakou dobu pohybuji kolem bezprizorných zvířat, naučila jsem se neposuzovat na dálku, zda TOTO zvíře má šanci žít a TOMUTO by mělo být utrpení zkráceno. Ono to rozhodnutí je tak těžké, že si to nedokáže představit člověk, který ho nikdy neudělal. A ještě těžší bývá svá rozhodnutí obhájit před veřejností (což dělají organizace zabývající se bezprizornými zvířaty dnes a denně)

Sleduji činnost OS Podbrdsko (i dalších) už dost dlouho na to, abych lidem z tohoto sdružení věřila, že jejich rozhodnutí, zda o dané zvíře stojí za to bojovat, nebo by to bylo jen prodloužení utrpení, je správné a provedené ZODPOVĚDNĚ. To zodpovědně je velmi důležité. Jen pro zajímavost, o těch, kteří ze zodpovědného rozhodování vyšli s výsledkem - "minimální šance - velké utrpení - ukončit trápení" se dozvídáme velmi málo. Většinu těchto bolestných rozhodnutí (včetně pochyb, zda opravdu byla ta šance tak malá) si tito lidé nechávají jen pro sebe.

Jsem pevně přesvědčená, že na tom, že obecně nemá smysl zachraňovat nezachranitelné bychom se shodli všichni. Lidé z OS Podbrdsko, já i Ty.

Pokrač.

tosca 17.12.2007 11:30

Pokračování

Nabízíš odlišný pohled na problematiku bezprizorných koček ... nemoci a parazité vs. malé děti,, které jsou vystaveny obrovskému riziku. Tuším o čem mluvíš, četla jsem velmi pozorně pár diskusí s primářkou patologie, která bez servítek popisovala rizika parazitů pro lidský organismus a důsledky jejich "působení". Jenomže toto riziko bude existovat, dokud budou existovat kolonie bezprizorných koček a toulavých psů. A já mám zatím dojem, že cesta vede spíš přes jejich ošetření, kastraci, očkování a sledování zdravotního stavu. V mnoha místech to funguje. Kolonice kastrovaných koček žijí u léčeben, škol, domovů důchodců ... Nemnoží se, jsou očkované, likvidují hlodavce přenášející nemoci. Lidé, kteří pokazili přírodní rovnováhu se pokusili  ji v těchto případech velmi citlivě vyrovnat. A v tom je "zakopaný pes". Akce vyvolává reakci. Čím je akce výraznější, tím výraznější je i reakce. Mnohdy bývá lepší podniknout opatrnou akci a podle náběhu reakce korigovat její intenzitu.

Netroufla bych si napsat, že toto je "lidský svět". Tak dobří a soběstační (my lidé) nejsme, abychom se povyšovali nad přírodu. A příroda jsou rostliny (trávníky, květiny, stromy), zvířata (psi, kočky, srny, ptáci ...) ale také bakterie a viry. Příroda je složitý "organismus" a my jsme jen jeho maličkou součástí. Podle mě toto není "náš svět". My jsme součástí tohoto světa, nepatří nám, my patříme jemu. Snad tohle lidé jednou pochopí.

Eva P. 18.12.2007 12:57

Re: Pokračování

tosco parada :-)R^ lip bych to nenapsala, i kdybych se na hlavu postavila a usima odrazela..

radanova 14.12.2007 19:17

a taky poprosím o myšlenku pro ve čtvrtek odhozené lidské mládě

doufám taky že lze človíčkovi utajit co mu rodičové provedli, v tomhle jsou lidi proti zvířatům v nevýhodě, s křivdama se vyrovnávají mnohem hůř

radanova 14.12.2007 19:08

přeju Zrzečkům více zdraví a schopné páníky

a posílám drobek do kasičky a přeju ať se jich sejde co nejvíc

je obzvlášť těžký rok pro kočky a koťata a tím i pro kočičí lidi, je malej zájem o dušičky zachráněný a opatrovaný, peklo mají ty co s jim pomoci nedostane, je rozšířenej a ošklivě podporovanej strach ze zvířecích nemocí, místo aby se kočkám pomáhalo, léčilo a kontroloval se jejich stav řekne se, nekrmte je (pak se asi vypařej, má někdo představu co žrádla na udržení života ač mizerného najdou kočky po popelnicích?) a jestli je krmíte vy za ně můžete tak se o ně postarejte, všichni ruce pryč a podporovat odpor, za držení psů peníze vybírat problém není, za pomoc a osvětu kočkám je vydat problém je, chjo

tak chci popřát víc shovívavosti lidí pro kočky a taky kočičím lidem víc shovívavosti s těmi co nechápou

zkumavka 14.12.2007 18:56

Prosím kočičí lidi,

ta moje Sněhurka pořád jen spí,je hubená,má propadlé bříško.Tedy čůrat chodí dolů,na svůj záchůdek a spinká v mé posteli,kde se nikdy nezdržela..Myslím,budu chrnět na zemi.Je to s ní myslíte dobré??

radanova 14.12.2007 19:09

Re: Prosím kočičí lidi,

neboj se zkumavko, bude dobře určo R^

Vave 14.12.2007 19:10

Re: Prosím kočičí lidi,

Já myslím, že bude v pořádku, milá Zkumavko! VV Potřebuje jen teplo, dost pití a pro začátek lehčí jídlo, to bude asi stejné u fenek jako u kočiček. :-)

zkumavka 14.12.2007 19:50

Re: Re: Prosím kočičí lidi,

já vám defčata děkuju,ale je mi to už nějak podivné..Božínku,ta je ale hubená,na mne je to už dlouhóó!!

Jen by spala,ani nemňouká jako před zákrokem.Nic nechce.Ani svoji myšku..

zkumavka 14.12.2007 19:59

Re: Prosím kočičí lidi,

Baští !! Trochu baští.Tak to fakt bude ok.

Hana W 14.12.2007 23:12

Re: Prosím kočičí lidi,

Zkumavko, nekdy to trva par dnu spanku nez se pres tu operaci dostanou. Ze se ti zda hubenejsi nez normalne muze byt tim, ze ma asi povolene svaly a visi to na ni jak na hadrove panence.  Hlavne at pije. Uvidis, bude dobre. R^R^R^VVV

zkumavka 15.12.2007 14:59

Re: Re: Prosím kočičí lidi,

Díky za vaše názory,Sněhura pořád spí.Večer něco málo snědla,teď už zase nic..Ale snad bude dobrá,byla tady Štětinka,té ukázala dobrovolně břucho..Je hubená..asi R^V

Snad zítra bude zasejc líp.R^V

Beda 15.12.2007 15:31

Re: Re: Re: Prosím kočičí lidi,

Zkumavko, já samozřejmě nemůžu nic VĚDĚT, ale Zuzanka po kastraci tři dny skoro pořád jen spala, a to tak že na mě, už jsemm byla úplně rozlámaná, a taky se mi v náruči třásla, tak jsem ji přikrývala a dodnes nevím co to bylo - foto ZDE :-/... tehdy jsem se taky bála, ale fakt nevykazovala náznaky nemoci, jen byla jako slabá nebo co, prostě furt spala - tak jsem s ní ani nikam nešla... no a opravdu to nic nebylo, najednou s tím potom přestala a bylo:-)

držím vám palce!!!!!!!!!R^R^R^VVVVVVVVVV

zkumavka 15.12.2007 17:48

Re: Re: Re: Re: Prosím kočičí lidi,

Chrní a spí a spí. Jak dřevo dřevěný.Jen ať se trochu nají a klidně může zase chrňouskovat..

Díky,Bedo!

Jakub S. 14.12.2007 14:57

No tak sem si naběhl, už zase. Dobře, nic se neděje. Teda děje ale je to jenom moje věc.

Hlavně marně čekám na Toscu, asi je vytížená jinak. Co máte z toho. Já má jiných starostí dost, vždycky sem měl, sám sem si je přidával, protože to mám v povaze. Takže výhrady druhu A cos dělal ty... zrovna u mě, opravdu, nemají velké opodstatnění. Pokud v něčem mám čisté svědomí, tak ve veřejném angažování. Celý život sem to taky měl, a mám, na tapetě, když už to mám říct přímo: od rodičů přes ženu po děti. A dělám to pořád: (skoro) jediný z vás, a z té mé dálky, sem byl 10. 11. u židovské radnice. - A mám práci, nechci odmítat, mám problémy s bytem, a budou vánoce a nemám většinu dárků, a vůbec. Šalom, je doba chanuky a vánoc. Prosinec je pro mě nejhorší, tak mi prosím nepřidávejte. Ale já vím, ano, začal sem to já, dobrý. Celý život se sebevražedně omlouvám za něco, zač vinu necítím, jenom kvůli pokoji ve světě. Sbohem.

zkumavka 14.12.2007 20:08

Re: No tak sem si naběhl, už zase. Dobře, nic se neděje. Teda děje ale je to jenom moje věc.

Jakoubku,víš,tady jsi mezi náma,lidma,co máme ty zvířátka moc rádi.Staráme se o ně a taháme je z různých zdravotních problémů,snažíme se pomoc.Také je mi jasné,že některá z těch horších případů nelze udržet při životě,jen nám,zvířecím lidem je fakt vlastní pomáhat.Asi ne jen těm zvířatům.A tak ať už je to k životu,nebo i není,přece se musíme pokusit.Tak to je a vždycky bude.V

Pokud máš nějaké starosti,hoď je sem do pléna a my ti také se budeme snažit nějak pomoc.Však nás už znáš.I ty palečky jsou dost úspěšné,co říkáš? Nedáme si spolu tu "naší" ruštinu?V

Jana Bu. 14.12.2007 20:50

Re: No tak sem si naběhl, už zase. Dobře, nic se neděje. Teda děje ale je to jenom moje věc.

Jakube, jsi podle mne zbytečně ukřivděný. Napsal jsi názor, který se mi (a spoustě jiných ) nelíbil, ke všemu se ještě alibisticky odvoláváš na Toscu. Svůj nesouhlas jsem otevřeně napsala, tos musel čekat. Mně tedy nyní konkrétně nezajímá tvoje všeobecné veřejné angažování, ty jsi napsal o kočičích zvlčilcích, kteří ohrožují nevinné děti, já se zeptala, co tedy proto děláš, aby byl problém vyřešen. Kdo jiný to má udělat než lidé, kteří o té lokalitě koček ví a kteří mají zvířata rádi.

A přestaň pořád, prosím, předhazovat 10.11. Já dělám pro charitu a dobrovolnictví od 16ti let, postavila jsem se osobně jediná skupině skinheadů, když napadli člověka - jen nemám potřebu to všude vytrubovat.

A jestli sám necítíš, žes přestřelil, tak se neomlouvej, tady snad není potřeba přetvářky.

Nic ve zlém, Jana

Rpuť 14.12.2007 13:30

Lidskej svět

Jen bych poznamenala - právě že lidskej, což v reálu  znamená, že se nekastrovaná kočka často pohodí, nechá strádat a po libosti množit, že se s ní zachází jako s věcí, často nerozumně a krutě. Ta kočka nemůže dodržovat pravidla lidského světa, jestliže jí k tomu nedáme šanci. Není to její vina, je to její neštěstí.....

Beda 14.12.2007 10:29

no...

Jakube, můžeš mi prosím říct, co je podle tebe to  "samostatného života neschopné kotě, kdovíjak prokřížené, bolavé, s kdovíčím" ????:-/ ...  ano, jsou případy, kdy udržovat by znamenalo jen prodlužovat trápení, ale rozhodnutí, zda jde o takový případ, nejsou jednoduchá a zdaleka ne jednoznačná, mnohly dlouho ne... a hlavně - ono to možná vypadá jednoduše takto od stolu a od počítače, ale musel bys být na místě a vidět ty tvorečky, co se hlásí o právo na život a urputně bojují - nevím, zda bys řekl totéž... a zažít ty pocity z vypiplaných, uzdravených a následně tolik šťastných, vděčných a užívajících si, abys pochopil

Jana Bu. 14.12.2007 9:51

tak se mi prohloubila deprese....

Skoro 14 dní se nestíhám podívat na zvířetník, ted si ho otevřu, vidím příspěvek "od nás" a pod ním komentář od Jakuba....upřímně, je mi do breku.  Jakube, až se na mě povalí další vlna bezprizorních zvířat, která budou nemocná, ale já vím, že je velká naděje na záchranu - dovezu ti je a ty je necháš utratit ? Protože "to není v zájmu přírody? " A proč tedy příroda dopustila, že jsou zatím naživu? Ano, nařknu tě z bezcitnosti. A právem.

Jakub S. 14.12.2007 0:40

Řekl bych, že jste svatí.

Ale řeknu, co by určitě řekla Tosca: nemá smysl vypiplávat každé samostatného života neschopné kotě, kdovíjak prokřížené, bolavé, s kdovíčím. Nařkněte mě z bezcitnosti, počítám s tím. Ale sunt certi denique fines. Aji v odchovávání kdovíjakých živých tvorů. To není v zájmu rodu ani přírody vůbec, nejspíš.

Zdena b.p. 14.12.2007 7:30

Re: Řekl bych, že jste svatí.

jakube nenařknu. K tomuhle závěru jsem dospěla taky. A stálo mne to dost nocí a výčitek. Děvčata, hluboce se vám obdivuji.Tohle je opravdová zrzavá kočičí bída. Přepočítám svůj skromný výpis z účtu, ale upřímně říkám, že přednost mají čičiny, které mám v seznamu už delší dobu. Ony jsou na mém příspěvku závislé. I když to z daní odepsat nemůžu.

Petra P. 14.12.2007 10:33

Re: Řekl bych, že jste svatí.

Těm kočkám neublížila příroda, ale lidi, proto je také jejich "starostí" to napravit, nikoli se vymluvit na přírodu !!! To máme zraněná a týraná zvířatům poté, co je zachráníme, zabít ? Pokud by bylo naším cílem tohle, znezakládáme útulky, ale OS Ras. Naších rozhodnutím je trpícím zvířataům pomáhat, naším problémem je sehnat na to peníze ( z Tvých daní to není). Většina z nás používá kromě citu také mozek, takže trpící zvířata, která nemají naději na přežití, necháváme uspat. Euthanázie je mj. také proti přírodě (a není zadarmo), takže bychom je měli nechat podle Tebe měli nechat přírodně a zdarma umřít třeba na dehydrataci ? Ad příroda - "a les máš " ? Tak ho daruj nějakému útulku a můžeme se potom bavit o tom, jak se žije kočkám v přérodě (tzn. v lese bez myslivců). Do té doby jsou přírodní" argumenty irelevantní.

Lucka V. 14.12.2007 10:42

Re: Re: Řekl bych, že jste svatí.

Ano, co člověk zavinil, musí  v každém případě zkusit napravit. Tihle chudáci opravdu nemůžou za situaci, ve které se ocitli! A lidi, co jim pomáhají, mají fakt srdce na pravém místě. Mám dojem, že Jakub ale naznačoval něco jiného - mláďata s prokazatelnými vývojovými vadami, zvířata pravděpodobně neléčitelně nemocná... Tady už je opravdu jediná pomoc - zkrátit to trápení a umožnit jim bezbolestný odchod. Nesnažit se zachránit nezachránitelné a raději věnovat péči, lásku a peníze těm, co mají naději. Ovšem rozhodnutí, kde je vlastně ta hranice, je strašně těžké a bolestné...;-(

Jana Bu. 14.12.2007 11:01

Re: Re: Re: Řekl bych, že jste svatí.

A kde v tom článku je něco o tom, že se snažíme zachránit nevyléčitelně nemocné????? Myslím, že zrovna my, co se o kočky staráme průběžně - u mě se za tento rok "otočilo" 83 koček a nyní tam mám kromě svých 16 útulkových - víme, kdy je šance zachránit a kdy ne a každá z nás už několikrát to rozhodnutí musela udělat. Nás nikdo nemůže podezírat z toho, že bychom násilím držely při životě tvora, který se trápí a není vyléčitelný. Ale to, co předvedl Jakub, je v lepším případě pseudohumanita. Vzpomínám na Ondráška, to kotě, co bylo strašně začervené a měl larvy much u zadečku - několik lidí tady navrhovalo utracení - a přitom po 14 dnech léčení (a trápení) byl kocourek v pořádku a ted je z něj statný chlapík v novém domově. 

Jakub S. 14.12.2007 11:21

Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

Tady teda není zásadní rozpor, pokud vůbec.

Jenom, že v mé jinak (dnes už, a v téhle krajině) krásné první části mého sídliště, plné trávníků květin, stromů a křoví a s výhledama všema směrama na hory a do zeleně, a dolů přes město - je mj. nespočitatelná kohorta jakýchsi nejasných zvlčilých (sorry vlci), naprosto nikým hygienicky ani jinak neopečovávaných kočičáků. Mláďata na pokračování, všude včetně tzv. technických suterénů domů atd. atd. Nechci myslet na ty miliony mikrobů, červů, cizopasníků, nebezpečí zlých nemocí po pohlazení kočičky děckem... já z toho rostu, všichni lékaři a sestra v mé rodině  p ř i r o z e n ě  taky. Konstatuju. To je stav věcí, prosím. Priority: před časem sem to tu napsal - tohle je  l i d s k ý  s v ě t , a zvířátka tu beru, pokud... atd.

Měly byste slyšet názory v této věci od (známých, vynikajících) tet z jeslí, když dou s děťulkama na procházku. A ony se každou chvíli mají snahu rozběhnout se za nějakým z křoví se vynořivším zvířátkem. Těch se zeptejte, prosím...

A velice mě mrzí, bez frází, že sem se tady dočkal obratu, že sem něco předvedl. Nevyčítám, dobrý. Ale neberu. Ahoj.

Beda 14.12.2007 12:16

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

naštěstí už jsem vyrostla z toho, že musím vždy se vším a s každým souhlasit:-) nebo lépe, že musím mít vždy stejný názor... i s nejlepšími přáteli můžu nesouhlasit (a často i nesouhlasím), i s těmi úplně nejbližšími můžu mít rozdílé názory na některou věc - a nedotýká se to našeho vztahu... proto bez potíží napíšu svůj názor

"tohle je  l i d s k ý  s v ě t" - tak toto zase neberu já

krmič 14.12.2007 12:24

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

A co proti tomu děláte, když se vám to, jak zde píšete, nelíbí?

Jinak nepopírám, že jisté nebezpečí nemocí asi hrozí, ale docela by mě zajímalo, jestli je to nějak konkrétně doloženo. V té a té lokalitě je tolika a kolik koček. Bylo tam za rok (10 let) zaregistrováno tolik a tolik případů nemocí PROKAZATELNĚ zapříčiněných kočkami. Taky by měla být ovšem srovnávací lokalita bez koček. Existuje nějaká taková studie? Jen se ptám.

Ano, problémem mohou být blechy (to je do značné míry otázka pořádku v domě). Nebo to, že děti budou pojídat kočičí výkaly (a co psí? - já vím, toxoplasmozu přenášejí kočky, ne psi). Ale sotva pohlazení kočky dítětem, protože taková venkovní kočka se má před dětmi na pozoru.

krmič 14.12.2007 12:34

Re: Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

Dodal bych, že někde se provádí odchyt a kastrace divoce žijících koček, které jsou pak vraceny do původních lokalit - jejich přítomnost veterináři považují za přínosnou (pokud nejsou přemnožené a není to např. v areálu školky).

Jana Bu. 14.12.2007 12:28

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

Jakube, a co jste pro to udělal, aby ty kočky byly ošetřeny?????? Totiž jsme to právě my (tím nemyslím jen sebe, ale celou tu armádu obětavých kočičích opatrovnic), které tyto zasvrabené a parazity promořené kočky pochytají, vezmou domů (do útulku, do klecí) a dají do pucu. Kontaktoval jste odbor životního prostředí ? Jste ochoten těm kočkám poskytnout dočasný azyl? Jste ochoten dohlédnout na to, aby je město nejen pochytalo, ale zároveň aby je neusmrtili (třeba by vám to ale nevadilo, nevím......) ale aby jim poskytlo naději na lepší život? Takových kolonií u škol a školek jsme již řešili hodně. Problém je, že většina lidí nadává, ale prstem nehne....a pak koupí školník jed na krysy a je postaráno.

Mně mrzí ještě víc to, co jste napsal v prvním příspěvku a nevysvětlil jste to.