25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PSI: „Japa je to, paní doktorko, vlastně s těma čipama…?“

Otázka, kterou v posledních dnech slýchají veterináři ve svých ordinacích bezesporu nejčastěji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Červená 4.12.2019 13:48

To je naprosto v pořádku! Dobré bašty není nikdy dost! :-) ;-)

Š. Matyášová 4.12.2019 14:33

brambory na bouchačku jsou prostě super.....;-)

Z. Lika 4.12.2019 14:44

Jsem mile překvapená úspěchem - v jednoduchosti je síla a krása, bramborová :-)

Z. Jenny 4.12.2019 18:03

Ahoj sestro jiné matky !:-) Měli jsme dnes naprosto totéž,jen houbičky nebyly hlíva ale sušené. MLP ještě ted pomlaskává :-) Lice budiž chvála ! :-)

A. Zemanová 4.12.2019 21:02

Ahoj sestro! :-) A Lice sláva třikrát! V

M. Sláma 4.12.2019 13:36

Právě jsem se marně snažil u BH kavalíra narozeného 22.12.2008 najít v uchu tetovací číslo 8643 ;-( ...

Z. Červená 4.12.2019 13:42

Jakože už není čitelné, nebo není vůbec?

M. Sláma 4.12.2019 14:04

Vzhledem k hustému osrstění nevím, jestli vymizelo úplně, nebo jestli se jenom nedá najít a přečíst, ale kdysi dávno rozhodně čitelné bylo. Teď už se mi vážně do čipování moc nechce, vzteklinu má (tříletou) do srpna 2020 (koukám, že ostatní jsem čerstvě prošvihnul - 11/2019). O peníze ani o čas mi nejde, ale za prvé mi přijde jako totální nesmysl čipovat jedenáctiletého kavalíra a za druhé jsem děsně línej :-) ...

[Nikoloki] (o původní nick jsem zde bohužel přišel)

Z. Yga 4.12.2019 14:51

K tomu ostatnímu - myslím, že ho můžeš ještě jít doočkovat, ona ta inkubační doba nebude přesně rok.

A přitom ho můžeš i očipovat - nevím teda, kolik se za čip platí, jestli je to významná částka (psala jsem už dole, že Erník byl očipován v útulku, Brooke i tchanovic Synek v rámci akci "čipujeme zdarma"

Z. Červená 4.12.2019 16:58

Pokud jste to neprošvihl o víc než 3-4 týdny (jde hlavně o složku leptospirózy), tak ke svému veterináři určitě zajděte a přeočkujte. Pokud by to bylo déle, tak byste pak musel přinejmenším právě tu leptospirózu přeočkovávat po 3 týdnech ještě jednou, což by bylo zbytečná škoda jak pro hafana, tak pro Vaši peněženku :-)

Pokud ho při té příležitosti i načipujete, nic přeočkovávat nemusíte.

Ceny jsou různé - různí výrobci mají různě drahé čipy - ale dá se načipovat i do pětistovky. Záleží, kde bydlíte a jaké má Váš veterinář čipy/ceny za úkony.

Z. Červená 4.12.2019 17:01

edit: Měla jsem na mysli, že při načipování byste nemusel přeočkovávat tu vzteklinu a přeočkoval byste ji pak normálně v srpnu 2020.

A. Lex 4.12.2019 17:29

Nikoloki, u 15-ti leté sousedovic velšinky je už tetování také skoro vůbec čitelné. Proto ji její 82-letá panička nechala čipovat :-) .

Z. Červená 4.12.2019 12:56

Hezké odpoledne všem.

Díky za všechny ohlasy, dotazy a diskuzi samotnou - daly by se o tom napsat ještě minimálně dva tři další články, protože kolem toho pořád je a bude spousta otázek, námitek a podobně. Je fajn to tu probrat s lidmi, kteří - jak jsem si nemohla nevšimnout - diskutují slušně, bez útoků, což je dneska na internetu opravdu dost velká výjimka. Na takové diskuze se člověk vyloženě těší :-)

PS: Jsem tu mezi vámi nová, ale budu ráda, když mi budete tykat. Jsem Zuzka a moc mě těší, že vás tu můžu všechny poznat.

Z. Lika 4.12.2019 13:09

Zuzko, vítám tě tu velmi ráda a doufám, že se tu uvidíme častěji :-) Přeji příjemnou ordinaci!

Š. Matyášová 4.12.2019 13:25

Liko, šel ti dopoledne mail..... došel?

Z. Lika 4.12.2019 14:41

Ano ano, krabicový e-mail došel, musím si sednout k rozvrhu a uspořádat to. Každopádně děkuji a ještě dám vědět! R^

T. Zana 4.12.2019 14:29

Zuzko, vítej a piš!

Z. Červená 4.12.2019 17:03

Díky :-) Nevím, jak moc často budu psát, mám doma dvě malé děti, takže článek jednou za čtvrt roku je u mně poměrně úspěch. U tohoto jsem se hecla, čistě proto, že to téma hoří :-)

L. Blaza 4.12.2019 12:02

Díky za přehledně a jasně sepsaná pravidla pro čipování a očkování. R^

E. Zvolánková 4.12.2019 11:37

No, to je další věc...Myslím, že pokud má majitel psa řádně nahlášeného na obci, že za něj platí a může se prokázat potvrzením o zaplacení poplatku, měla by v zákoně existovat výjimka z čipování pro ty fakt staré psy, protože je s tím spojeno strašně moc administrativní práce...načipování, nahlášení do evidence (tam, kde nějaká povinná je - třeba Praha), no a když je k tomu ta kartička, tak zas pak to odhlašování toho všeho po úmrtí pejska....Jenomže zase...kdo by posuzoval, co už je starý pes??? Doga je v 7 letech psí kmet, zatímco třeba ten střední kňour pes v nejlepších letech....u něj by se za fakt starého dal považovat pes 12 let a víc.... Tohle je dost těžké, no...

Z. Mawe 4.12.2019 11:51

treba 15 let stara seltie je opravdu starej pes. ten pes je kostnatej, slepej, ma pulku zubu, hluchej, proste kdyz ho clovek vidi, tak ma dojem, ze uz ani nedejcha...

a kdyz ma navic pes 3 letou vakcinu treba pichlou 2019...

jako nic proti cipovani, mela jsem cipovane stene od chovatele a utulkacka sme nechali taky hned nacipovat, ale selmice meli tetovani a ted proste uz jsou to jen zbytky barvy v tech chlupech na trislech a myslim, ze zaplatit za cip, pas a registraci kdyz ten pes mozna za 14 dni uz nebude zit je sice trochu morbidni toto tahle rict, ale... prijde mi to opravdu trochu pritazene za vlasy u techto "stoletych kmetu"...

Z. Červená 4.12.2019 12:28

Můžu jen souhlasit. Kdo určí, který pes je ještě "dost mladý" na to, aby musel být načipován, který už je na to "příliš starý" a který "určitě nikdy neuteče a nikoho tak nepokouše" atd. atd. Podobných námitek ze strany majitelů je poměrně dost a rozumím jim. Ale z hlediska ustanovení nějakých obecně platných pravidel je tohle podle mě neřešitelné. Právě proto, že sice jsou nějaké statistiky ohledně věku u jednotlivých plemen, ale příroda nejede podle učebnic a už vůbec podle statistik, a každý jedinec má fakt individuální podobu a "výdrž".

Takto by se musel řešit třeba i věk pro odchod do důchodu. Zatímco až já půjdu do důchodu (bude-li v té době vůbec ještě něco takového :-) ), budu možná po mentální nebo fyzické stránce úplnej mimoň a poslední roky v "povinné" práci budu dělat víc chyb, než prospěšných věcí.A důchod si pak už vůbec neužiju.

Oproti tomu jiný člověk si ještě užije dalších třeba 20 let v plné síle a já můžu leda tak nadávat na "blbej zákon", ale posuzovat každého individuálně a dělat u něj výjimky ze zákona je prostě asi nereálné.

E. Zvolánková 4.12.2019 12:54

Velmi trefně vyjádřenoR^

Z. Mawe 4.12.2019 13:13

ja chapu, ze zavdecit se vsem je slozite a ze procipovanost psu (a registrace) bude usnadneni v mnoha ohledech, proti tomu rozhodne zadne namitky nemam a jak to dopadne s nasim staletym duchodcem tezko rict...

skoda, ze v tomto nema treba vet nejake pravo veta, stylem "na tohoto pejska dame vyjimku", ale paj by ho zas kdejaka babicka, co si necha pro 200 vrtat koleno, premlouvala...

je to slozita otazka a bohuzel lidske hledisko s tim pravnim se hlavne v prubehu zavadeni podobnych veci proste dost rozchazi... na druhou stranu je to problem pro aktualni stare pejsky, ale za rok, dva uz toto vubec neprijde nikomu na mysl a za 5 let uz treba bude pro vsechny majitele opravdu automaticke, ze pes je dohledatelny, identifikovatelny...

Z. Maya 4.12.2019 13:46

Ono je blbý, že u spousty psů se věk ani nedá prokázat. Jinak by to asi bylo legislativně jednouduchý napsat něco jako psi do 50 cm v kohoutku nemusí být čipovaní od 13 let a nad 50 cm od 10 let.

Z. Červená 4.12.2019 13:51

A navíc - díky "pilné práci" množíren má kolikrát takový jorkšír hooooodně velké rozpětí, pokud jde o výšku v kohoutku.

A máte pravdu - co s těmi z útulků, kdy kolikrát není možné věk určit. Je to zapeklitější, než by člověk na první pohled řekl. Jak jsem psala, dva tři další články by to hodilo nejmíň...

Z. Červená 4.12.2019 13:47

Je to tak, no. Ten tlak na veterináře, pokud by o tom mohli rozhodovat, si ani nechci představovat. Dost možná by to byla otázka přecházení ke konkurenci jen proto, že druhý vet je ochoten rozhodnout jinak atd. Myslím, že by to v mezilidských vztazích (zvlášť na vesnici) napáchalo spoustu zloby. Musím alibisticky přiznat, že jsem ráda, že tuto pravomoc oficiálně nemáme.

A souhlasím i s tím, že za pár let, jak si na to všichni zvykneme, už nám to bude připadat úplně samozřejmé. Ta přechodná doba, kdy je to nové, je vždycky plná emocí. Pamatuju si, jak mi přišlo hrozný, že by se naše země měla nazývat Česko (a nemělo to s nějakou moravskou hrdostí nic společného, přišlo mi to prostě jako docela velký jazykový paskvil). A teď? Občas se přistihnu, že to použiju taky ;-D;-D;-D

P. Vrchotová 5.12.2019 19:55

Já s čipováním budu vždy souhlasit, ať je to roční pes nebo pes nad hrobem. Díky čipu mi byl předán pes, jinak bych neměla šanci. A stát se to může komukoliv, i když si tisíckrát řeknete, mě se pes nestrati. Nikdy neříkej nikdy! Mám 15 ti letou čubu, která je stále vitální ale dementní. Vyjdu z branky, já doprava, ona doleva. A jde, neslyší, ale krok má rychlý  babca by zdrhla jedna radost  čipování má odmalička, neřeším to, ale kdyby neměla, nechala bych ji čipovat, proč ne. Žíly to nikomu neurve, lidi jen vymýšlí důvody proč ne. Za nějakou dobu se bude čipovat automaticky bez nějakých diskusí.

Z. Mawe 4.12.2019 11:29

moc se tesime, ze musime v rodine cipovat 15,5 roku stareho psa...

pes je hluchy, slepy, proste je to fakt starej psi veteran a ackoli cipovani neni v principu invazivni metoda, fakt nechapu, ze psi starici tohle musi podstupovat taky

Z. Červená 4.12.2019 12:22

Já třeba tohle chápu a - aniž bych chtěla dávat nějaký návod (to ani nesmím, šla bych taky proti zákonu), tak pokud nemáte strach třeba ze závistivých sousedů, kteří by Vás udali, tak myslím, že nějaké schůdné řešení s Vašim veterinářem najdete.

On je to obecný problém se všemi zákony - když prostě začnou platit nějaká pravidla, obvykle (vcelku oprávněně) brblají ti, kteří to tzv. "mají za pár" (ať už jde o cokoli, nemluvím teď o smrti, to by fakt bylo morbidní :-) ), ale prostě na posledních pár měsíců, někdy i týdnů se prostě musí tomu zákonu podvolit taky. A nebo ne, to už je na nich. Ale holt tento problém řeší v životě někdy každý - že se změní pravidla a člověk je nucen je přijmout, přestože "už mu to nestojí za to".