25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

BTW: Výkřik ve tmě

Existují otázky, na které se nedá teoreticky odpovědět, odpověď v sobě skrývá až praxe. Jednou z nich je i otázka: chránil by mě můj pes, pokud bych byl/ byla napadena?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva P. 2.11.2007 12:14

nestiham sakrys

tolik clanku, lidi co mi to delate :-(;-D a kdyz zareaguju, stejne uz je diskuse nekde uplne jinde, chjo :-) Dede Tvoje BTW si necham dnes na odpoledni cajik rooibos s narozeninovym dortikem, pekne ulezelym. Mimochodem jsou tam taky jablicka ;-D Jinak lidi krasny vikend a ucastnikum Mikuldy za cca mesic pripominam vyber menu ;-)

Medvídek 2.11.2007 12:01

Pokud se to někdy stane

a Tví psi při ochraně Tvé osoby či majetku útočníkovi nějak ublíží...pak...bůh je opatruj, protože u nás jsou chráněni útočníci a obránci trestáni. Policajtem zastřelená fena mého tatínka by mohla vyprávět, kdyby mohla vyprávět. (jak tohle posuzují v Norsku to nevím, ale iluze si o tom radši nedělám).

JanaBa 2.11.2007 14:54

Re: Pokud se to někdy stane

Je to světový trend - bohužel stejně, ne-li stejnějc.

Lída Š. 2.11.2007 10:36

Nejenom to ten pes musí mít v sobě

To jak se danný pes zachová ve skutečném průšvihu nevíme, to se prostě ukáže až když dojde  na věc. Ochranu pána má pes v krvi, ale je otázka, jaké má pouto na nás, jestli ten krk skutečně nastaví. A je úplně jedno jestli je to pes cvičácký, nebo mazel gaučák, nebo pes zahradní. To, že reaguje na domluvené "útoky" kohokoli nic neznamená, pes není hloupý a dobře ví, že je to jen tak a dělá to, z čeho má páníček radost! Mě nezajímá jestli chce můj pes uvázaný u kolíku sežrat figuranta, mě zajímá nakolik jsme spolu v jednotě citové, jestli pes pozná že jsem v pohodě, či smutná, či mám strach a jeho reakce na moje rozpoložení...

Lucka V. 2.11.2007 10:49

Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

Jasně, chápu, co chceš říct. Ušatci obranáři rozhodně nejsou, ale už jsem u Arguse taky zažila, že se důrazně ohradil proti tomu, aby mě obtěžoval nějaký opilec. Vcítit se do mého rozpoložení umí všichni tři a chovají se podle toho. A když umřel taťka, Argus, který do té doby k našim nahoru nechodil, najednou přes den mámu navštěvoval a nosil jí svoje hračky.

LFSH 2.11.2007 11:24

Re: Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

;-D;-D;-D;-D;-D Promiň, ale když jsem si představila, jak by Sisinka babi nosila myšky, aby jí rozveselila. ;-D;-D Babi se totiž myší strašně bojí.

Lucka V. 2.11.2007 11:31

Re: Re: Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

;-D;-D;-D No vidíš, a hned by  přišla na jiné myšlenky!R^

Lída Š. 2.11.2007 11:34

Re: Re: Re: Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

:-D Jako že by babička skákala po stole hrůzou z myšky a bylo jí jedno, že jí zrovna někdo vykrádá barák ?:-D;-D;-D

LFSH 2.11.2007 14:29

Re: Re: Re: Re: Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

No, tak na zloděje tam má babi dvě pejskové. Já spíš myslela, že by se sakra rychle setkala s dědou (ale ten je naštěstí ještě naživu).

Vave 2.11.2007 14:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

No rozhodně by babi přišla na jiné myšlenky a tím by bylo cíle dosaženo. ;-):-)

Lída Š. 2.11.2007 15:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

Ale jakého cíle ?;-D;-D;-D

Hezký víkend Zvířetníčci VV

LFSH 2.11.2007 15:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejenom to ten pes musí mít v sobě

Potkala by se s manželem, se kterým prožila půl století.

PetraK 2.11.2007 9:43

jinak Dede

myslí, že vzhledem k tomu jaký mají hošíci k Tobě vztah, tak není co řešit. Jsou to nebojsové, mají Tě rádi, takže já to odhaduju tak, že by oba (tady je výhoda v tom, že jsou si oporou) nemilosrdně zakročili. A útočník by neměl šanci. Oni jsou v přesile a spouštěčem je jim oddanost k paničce.

Jiřina z GB 2.11.2007 9:41

Taky mě kdysi zajímalo,

jestli by mě můj trpasličí pudlík Denny bránil. Vyzkoušeli jsem to tak, že mě moje kamarádka jakože tloukla pěstičkama do zad  a já jsem ječela. (Dnes vím, že to nebyl moc chytrý nápad, ale co už fčíl...).Naštěstí ji nekousl, ale vrčel statečně. Ale pak byl  problém mu vysvětlovat, že to bylo "jako". Kdykoliv k nám přišla, koukal na ni bělmem. Ale kamarádka měla alergii na psí chlupy, takže jí ani nevadilo, že se jí neprochází po klíně a ona nekýchá...

My jsme ho vlastně používali jako barometr na lidi. Kdykoliv k nám někdo přišel (hlavně nové nápadnice našich synů ;-D), Denny ho oskenoval a  podle jeho chování jsme věděli, co je dotyčný(á) zač...

Jejda... lidi... mě se po něm tak stýská ;-(.

Jakub S. 2.11.2007 11:12

Nápadnice synů - ach bóže...

To by bylo téma!!

PetraK 2.11.2007 9:33

joj, nakouknu a co nevidím

pro mě zrovna velmi výživné téma! Nedávno jsem tuhle otázku řešila hezky v praxi. My totiž s Ešusem musíme mít furt nějakou zajímavost;-). A aby se to nemotalo tak pěkně na tom samém místě, kde Ešusa napadl ten pes. Šli jsme si takhle hezky procházkou, v devět hodin, trošku jsme si cvičili, trošku hráli, četli (teda Ešus, já ne) a najednou na mě ze tmy vylítli 4 ožralí Rusáci:-(. Bylo zajimavý pozorovat reakci mého mozku (světe div se, dokonce - krom toho, že v tý hlavě je, tak taky pracoval;-D;-D;-D) Během neuvěřitelně kratičké doby dokázal zpracovat a vyhodnotit situaci. Nejdřív jsem řešila, jestli mám Ešusa zapojit jako "obranáře", dát povel štěkej a hlídej (což máme sice "naučeno", ale v praxi neozkoušeno) a pak jsem řešila jestli riskovat  že opravdu třeba vyjede, bude mela, ti zmetci ho třeba nakopnou a on si krom toho, že máme problém se psy, vyrobí i problém s mužskými (buď se jich bude bát, nebo na ně bude útočit). Mozek šrotoval velmi rychle, takže jsem ve vteřině dospěla k názoru, že riskovat nechci nic,  zavelela vpřed! psa poslala dopředu a já vylítla za ním. Takhle než to člověk napíše trvá to zatr. dlouho, ale mozek to dokáže fakt neuvěřitelně rychle, byla to tak krátká doba, že jsem se i při tom stačila divit, jak rychle reaguju. Díky Ešusovi mám naběháno, takže jsme v další vteřině už byli oba pryč. Ale zážitek nehezký, moc nehezký, tentokrát naštěstí jen pro mě.

Xerxová 2.11.2007 9:44

Re: joj, nakouknu a co nevidím

Nezávidím... Já se jednou děsně bavila, když jsem brzičko ráno (mžilo, byla ještě skorotma, bylo nevlídně trošku mlha - typické podzimní liberecké ráno) potkala v lesoparku dva pány. Zkracovali si cestu ze sídliště do garáží. Jednoho jsem potkávala často a zdravili jsme se, druhého jsme neznala. A ten "cizí", poté co jsme se s jeho spolucestujícím pozdravili, se do mě pustil, jaktože chodím lesem sama, a na moje slova, že mám pejska, se pousmál, že ten by mě nezachránil před opravdu nebezpečným člověkem a že jeho ženu by nikdy do lesa nepustil.... pak zmlknul ...proti němu stál rozkročený Xerxes a vyhodnocoval situaci - je problém, není problém, mám zavrčet ať tak ten chlap neječí, mám jít čmuchat dál...  Pak vyblekotal něco jako - že já teda můžu chodit kde chci...a opatrně Xerdu obešel. S jeho kolegou  (a s Xerdou) jsme se řechtali ještě dlouho...

PetraK 2.11.2007 13:11

Re: Re: joj, nakouknu a co nevidím

:-D:-D:-D:-D:-Dvěřím, že se pán tak trochu divil, ono když paničku hlídá kůň převlečený za psa...:-D. Já jsem právě při tom incidentu rychle vyhodnocovala i to, že Ešus taky není zrovna malý pes, mohl by je odradit.... ale pak jsem to nechtěla riskovat, nechtěla jsem, aby měl další nemilý zážitek, tak jsem to pořešila takhle. Respektive, vlastně jsem to ani nepořešila já, ale rozhodl můj mozek, bylo to jako, když rozhoduje někdo jiný. Takový zvláštní pocit.

Xerxová 2.11.2007 13:43

Re: Re: Re: joj, nakouknu a co nevidím

Rozhodla jsi se správně - on by jeden zrzohubec nemusel ty chlapy odradit... Já mohla s pánem v klidu hovořit jednak proto, že nic nehrozilo (opravdu šel do garáže a druhého jsme od vidění znala), a hlavně doga opravdu vypadá jak psíček z Baskervilu

Jana 2.11.2007 9:12

Zkušenost

Pes pozná skutečné nebezpečí. Možná, že z té simulace v nočním městě psi necítili zlobu napadajícího a tak nereagovali. Mám tu zkušenost, že pes to vnímá. Kolikrát se různě požduchujeme a blbneme, i doma z legrace děláme "domácí násilí" a kdyby psi nebyli skutečně chytří a citliví, museli by i na toto (zvláště venku s ostatními lidmi) reagovat. Ale je to nezajímá, nebo se přidají a skáčou po nás a chtějí taky blbnout. Pochopí, že stejně jako si oni někdy hrají jako na pranici tak i lidi mají takové srandy. Ovšem jednoho souseda náš Fany nemůže vystát co ho zahlédl poprvé, je to člověk značně nečitelný a nevyzpytatelný, přesto že nám nikdy nic přímo neudělal tak si ho pes hlídá. A hlavně - jednou když jsem šli večer ven potkali jsme dole v chodbě ožralého obskočníka (omlouvám se za ten termín, ale jinak to říci nelze) jedné sousedky, byl naštvaný že ho vyhodila a chtěl si na někom vybít zlost. Začal na mě sprostě řvát a napřahoval ruku. V tu chvíli Fany, v kohoutku vysoký 41 cm, vážící 10 kilo a obecně milující celý svět a vítající se klidně s úplně cizími lidmi kteří projeví zájem o přátelství, stál vedle mne, tvářil se hrůzně, vrčel a cenil zuby a byl připraven vystartovat. Čímž toho ozralce zastrašil a bylo to. Nikdy bych u něj nečekala že se tak jednoznačně postaví na obranu, spíše byhc myslela že bude štěkat aby upozornil okolí. On se zatím připravil k obraně mé osoby a vrčel skutečně hrůzně. Nikdy předtím ani potom jsem ho takto vrčet neslyšela. A přitom je to pes, kterému když jsme museli odstranit podkožní bulku na hlavě tak vše proběhlo pouze s umrtvením, on prostě ví že je to nutné a je to pro jeho dobro tak si to nechal napíchat (i když i umrtvování bolí) a pak ležel a držel i když se musel jít trošku více než pod kůži. Veterinář tehdy říkal, že tak vzorného psa ještě nezažil.

Lucka V. 2.11.2007 9:08

mimo téma - kuní mimčo

Hlásím, že zatím zvládáme. Nastudovala jsem nějaká moudra a zjistila jsem, že naší Šuperce je tak 6 týdnů. Máma kuna totiž nosí svá miminka v bříšku 9 měsíců a ta když se narodí, trvá 5 týdnů, než začnou koukat. Takže tahle máma nějakým řízením osudu zabřezla hodně pozdě a tohle jsou následky:-/. Malá ale skvěle baští, o jídlo si řekne (každé dvě hoďky, přeci nebude v noci o hladu;-D.) A začíná si hrát, což je dobré znamení. Poslala jsem Tosce nějaké fotky, tak je snad šoupne na Hadopasy.

Xerxová 2.11.2007 9:18

Re: mimo téma - kuní mimčo

Držím palečky, ať to malé kůně všechno dobře zvládne. Alespoň mají ušatci náhradu za Jáju a ty se nenudíš;-D

PetraK 2.11.2007 9:36

Re: mimo téma - kuní mimčo

jééééééééééééééééééééé Luckooo, Ty máš malou kunu????? Ach bóože hrozně přávidím!! Jak Ty to děláš?? Já chci taky domů zvěřinec. Zatím mám ovšem smůlu. Když jsem během dvou týdn- přinesla domů nejdřív kotě a pak ježka, Kolařík prohlásil, že má štěstí, že tady nežijou v přírodě taky sloni. Že už bychom určitě jednoho doma měli;-D;-D.

LFSH 2.11.2007 9:56

Re: Re: mimo téma - kuní mimčo

To mi přpomíná: ježci jsou pořád čilí, ráno našel Filip jednoho (jednu?) ve své misce.

A zvěřinec mi doma také nepřejí. ;-(

Xerxová 2.11.2007 9:49

Re: mimo téma - kuní mimčo

Šuperka byl tchoř z Křemílka a Vochomůrky - nepletu se??? Jinak když jsme byli malé holčičky a "nespolečensky jsme ucházaly", tak nám maminka říkala Šuperky;-D;-D No prostě že smrdíme jak starej tchoř

Jakub S. 2.11.2007 9:52

Dobrý, X a pane Kolaříku!

Lucka V. 2.11.2007 9:58

Re: Re: mimo téma - kuní mimčo

Správně, z Večerníčku máš za 1. R^ Já jsem z ní trochu na větvi. Už reaguje na zavolání (ví, že bude něco dobrého;-D) miluje drbání na bříšku, bezvadně si hraje a když je unavená, stočí se někomu do dlaně a tvrdě usne. Fakt divoká šelma, že;-D!

terra-san 2.11.2007 10:18

Re: Re: Re: mimo téma - kuní mimčo

LuckoV., zdravím Šuperku - a to, že se nechová jako "divoká"  prý není u šelmiček kunovitých zas až tak neobvyklé. Jediný spolehlivě divný (a vzteklý a místy i nebezpečný) patron z téhle chásky je jezevec...Tak ať se vám daří:-)

tosca 2.11.2007 10:17

Re: mimo téma - kuní mimčo

Máte ji tady

LFSH 2.11.2007 10:20

Re: Re: mimo téma - kuní mimčo

Ta je roztomilá. Vůbec ne jako ta, co nám chodí luxovat misky.